مجموعه متن زیبا درباره دوست بامرام

دوست بامرام کسی است که در سرد و گرم روزگار پشت شما بوده و شما را در غم و شادی همراهی نماید. چنین دوستی لایق بهترین هاست و هر آنچه قدردان این افراد بود باز هم نمی تواند سر سوزنی پاسخگوی آن همه محبت و جان فشانی های آن ها بود. بهره مندی از یک دوست بامرام نعمتی است که خداوند برای برخی از انسان ها ارزانی داشته است.  در این مطلب از توپ تاپ مجموعه ای از متن های ناب و زیبا با موضوع قدردانی از محبت های زائد الوصف دوست بامرام و معرفت تهیه دیده ایم ، این جملات کوتاه و دلنشین طرفداران بسیار زیادی دارند ، در ادامه همراه باشید.


همیشه داشتن دوست بامرامی مثله تو برگ زرینی بوده است بر صفحه سفید زندگانی من چرا که بودن تو در سختی ها و مشکلات قوت قلبی بوده است بر این دل دردمند من.

*******************************

دوست عزیز من تنور دلت گرم، یادت در دلم سبز، چراغ دلت روشن یاد دارم شبی که بی کس و تنها وامانده در دل صحراء تنها تو را یافتم در حوالی تنهاییم؛ بی گمان این واژگان را یارای وصف تو نیست. در هیاهوی این دنیای شلوغ و پر از انسان های گوناگون بودن تو به تنهایی من را برای زندگانی کافیست.

*******************************

دوست بامرام و همیشگی من یاد تو در دل من آشوبی است که تمامی ندارد. وقتی مرام و معرفت تو در خاطرم می آید، بی گمان تصویر زیبای تو در دلم نقش می بندد. یاد تمام جان فشانی ها، تمام غمه و غصه خوردن ها در روزهای سرد و گرم سال، یاد آن همه شب و روزی که با هم و در کنار هم بودیم. اینک روزگار ما را از همدیگر دور کرده است. ولی هرگز از یاد نخواهد رفت هر آن کس که از دیده ها برفت. جای تو در گوشه قلب من همیشه خالی است. چگونه می توانم آن همه لطف و محبت تو را به باد فراموشی سپرم و از تو یادی نکنم.

*******************************

آدم های زیادی در زندگی من در حال تردد بوده و هستند. ولی بی گمان تنها یک نفر تا ابد در دل من سکنی گزیده است و هرگز فراموش نخواهد شد، تنها یک نفر است که به وقت غم و شادی اولین کسی است که بر خاطره ها جای می گیرد، تنها یک نفر است که تا پای دار با وی پایدار خواهم ماند و آن تویی دوست بامرام و همیشگی من.

*******************************

دو نفر هستند که هیچ گاه از ذهن انسان فراموش نمی شوند : اول خدا و دوم رفیق بامرام. حتی با وجود آلزایمر هم نمی توان ذره ای از محبت های تو را به باد فراموشی سپرد ای دوست بامرام من که در همه لحظات زندگی تلخ و شیرین در کنار من بوده و هستی یاد تو را در هر لحظه در خاطرم دارم و محبت های بی کرانت را از یاد نخواهم برد.


مطلب پیشنهادی :

متن در مورد دوست داشتن رفیق + عکس نوشته


داشتن دوست بامرامی همچون تو همواره نعمتی بوده است از جانب پروردگار جهانیان که زندگی با تو را برای من سامان داده است. ای نعمت زیبای خداوندی بودنت و وجودت برای همیشه و تا ابد را در کنار خودم از خداوند منان خواستارم.

*******************************

پول و ثروت را اگر از دست داد، می توان دوباره با تلاش و کوشش فراوان پس از مدت زمانی کوتاه و بلند دوباره آن را به دست آورد و به آرامش نسبی رسید ولی دوست بامرام را اگر از دست داد، دیگر نمی توان هیچ گاه آن را به دست آورد و همچون مرام و معرفتی از او را در دیگران دید.

*******************************

دلتنگی دوست بامرام پس از مدت کوتاهی دوری چنان داغی بر دل آدم می زند که هیچ آتش نشانی هم نمی تواند ذره ای از شعله های آن را در دل بی تاب من خاموش کند. دوست بامرام من که مدت زیادی است رنگ رخساره تو را بر دیدگان خود ندیده ام، آنچنان دلتنگ دیدار توام که گویی خود را در درون تو حس می کنم و انگار در برابر من حضور داری.

*******************************

عشق بخشی از زندگانی انسان هاست که گاهی انسان ها عاشق شده و در وادی دیگری زندگانی خویش را از سر خواهند گرفت؛ ولی وجود دوست بامرام قلب زندگانی است که زندگی با وجود وی جریان می یابد. ای قلب زندگانی من دوست بامرام همیشگی من بودنت در کنارم را برای همیشه حفظ کن و با وجودت و لبخندهای شیرینت به زندگی ام انرژی بده ای مهربان ترین دوست و عزیزترین فرد زندگیم خوشبختی و موفقیتت را از خداوند خواستارم.

*******************************

ای دوست بامرام من رفیق همیشگی من کاش از همه چیز یکی داشتم اما از تو و کسی به مانند تو در زندگیم ده تا داشتم.

*******************************

گویند گر می خواهی دوست بامرام خود را بیازمایی، او را در سفر بشناس. ای دوست عزیز من که در همه آزمایش ها و آزمون های مرام و معرفت نمره کامل 20 گرفته ای، هرگز مرام و معرفت تو در صفحه تاریک قلب من فراموش نخواهد شد.

*******************************

کنار تو بودن و با تو قدم زدن چنان حال دل غمگینم را خوب می کند که دوست دارم از 24 ساعت شبانه روز 25 ساعت را با تو بگذرانم. ای کسی که کنار تو قدم زدن برای من شیرین است، ای دوست بامرام و معرفت من از عمق جان بارها زمزمه خواهم کرد که من دوستت دارم.

*******************************

زندگی بی دوست میسر نیست. گاهی دلت نه عشق می خواهد و نه کسانی که با آن ها عشق بورزی، گاهی چنان دلت هوس یک دوست بامرام در کنارت می کند و وجودش را در کنارت حس می کنی که به چنین دوستی می بالی. یک رفیق بامعرفت که با مرام و معرفت خود در برخی از موارد از عشق هم برای تو مثمر به ثمرتر است. آره گاهی آدم دلش تو را هوس می کند ای دوست بامرام و معرفت من که جان خود را نثار لحظه هایی نموده ای که لحظه ای غم و اندوه به صورت من ننشیند.


در ادامه ببینید :

متن های زیبا در باره ی دوستی و رفاقت


وقتی به یاد می آورم روزهای پرمهر شاداب با تو بودن را دلم پر می کشد برای دوباره دیدنت، برای دوباره با تو بودن در کنار تو بودن و یاد و خاطره همان روزهای خوش، روزهای شیرین اولین روز دوستی، اولین جرقه های زندگی با یک دوست با صفا و صمیمی.

*******************************

در این عالم وانفسا که سرشار از دوستان دغل باز و دورو هست، کمتر کسی است که همچون تو هنوز هم دوست بامرام من باقی مانده و هنوز هم حتی در روزهای پر اضطراب و سخت زندگی من در کنارم همچون برادری مهربان پشت من ایستاده است.

*******************************

تصویر مهربانانه تو را که در گوشه قلبم می نگرم، یاد تمامی آن روزهای شیرینی به ذهنم می آید که با تو پشت سر نهاده ام. یاد باد آن روزگاران یاد باد. یاد باد دمی که با دوست به سر شد. یاد باد آن اوان که با دوست مهربان خاطره سازی می کردیم. روزگاری بود که بر صفحه دلمان تا ابد حک شده و خواهد ماند.

*******************************

گاهی دلم می خواهد برگردم به همان روزهای با تو بودن؛ روزهای اولی که با تو دوست شدم. مشکلات امروزی امان به ما نمی دهد که از دوست یاد کنیم، ولی تو ای دوست بامرام و همیشگی من حتی در روزهای نوین امروزی نیز همان دوست قدیمی و کهنه من هستی که هیچ گاه در دل و جان و فکر و خیال من بیرون نخواهی رفت.

*******************************

چقدر دوستانی بودند و رفتند و نماند از آن ها یادگاری. وقتی به تمامی آن همه دوست و رفیق فکر می کنم که به هنگام شادی کنارمان بودند و اینک در پیری و فرتوتی خبری از آن ها نیست، مرام و معرفت تو را بهتر در زندگی خود لمس می کنم. دوستی بامرام و معرفت است که در این روزهای واپسین عمرم هم کنارم باشد و تو ای دوست و رفیق بامرام و معرفت من همان کسی هستی که از دیرباز تاکنون همواره بوده و هستی و خواهی بود. یاد تو در دل من هرگز از بین نخواهد رفت.

*******************************

دیوانه بودن شاید نشان دهنده دلقکی و از بین رفتن عقل و اندیشه برخی باشد ولی دیوانه شدن در بهره دوست خود نوعی شیوه عاشقی است. دوست بامرام من دیوونتم. دیوونه آن همه مهر و محبت و صفا و صمیمیتی که امروزه دیگر از کمتر کسی برمی آید. دیوانه شدن در برابر تو را دوست دارم و به آن فخر می فروشم چرا که من دیوانه کسی شدم که دیگر کمتر کسی به مثابه وی یافت می شود.


در ادامه ببینید :

جملات زیبای انگلیسی راجع به دوست و ترجمه آن ها (2)


ای دوست آنقدر در فکر و خیال من سکنا گزیده ای که باید سند دلم را به نام تو بزنم. تو خود صاحب خانه ای هستی در کنج دریچه زندگی من که بی تو این خانه دیگر صفایی ندارد. این خانه را من فقط با تو و با بودن کنار تو دوست می دارم.

*******************************

ای تسکین بخش روزهای تلخ و شیرینم، ای کسی که با وجود تو روزهای زیادی را گذرانده ام، ای روشنی بخش زندگانیم، ای کسی که با پای نهادنت در زندگیم صفا و صمیمیتی بدان بخشیدی که تا ابد فراموش نخواهد شد، ای همدرد و همراز و همراه من در تمام لحظات و دقایق و ثانیه های زندگی روزمره من تو را من چشم در راهم.

*******************************

سلامتی رفیق و دوست بامرام که خود مرام و معرفت از وی درس ادب می آموزد. سلامتی دوستی که درس معرفت را به گونه ای به من  آموخته است که هیچ آموزگاری نمی تواند چنین درسی را تا ابد به من بیاموزد. ای بهترین آموزگار زندگی درس های مرام و معرفت را فقط از تو آموخته ام و واحدهای آن را فقط در کنار آموزگاری چون تو پاس نموده ام.

*******************************

رفیق بامرام کسی است که مرام و معرفت خود را در جمع به تو ثابت کند، نه آن کسی که برای بامزه جلوه دادن خود رو به تخریب شخصیت تو آورد. دوست صمیمی تو همان کسی است که تو را در همه شرایط یاری کند و مراقب تو باشد تا مبادا بلایی بر تو نازل گردد. رفیق خودت را در سختی ها و در جمع دیگران بشناس.

*******************************

هر کسی را لایق دوست بامرام نامیدن نیست. این لقب آنقدر ارزشمند و حیاتی است که در زندگی هر کسی تنها یک یا دو نفرند که می توانند لایق دوست و رفیق بامرام شما گردند و مابقی دوستان شما فقط کسانی هستند که در اتوبان زندگی در حال تردد هستند. روزی وارد زندگی تو می شوند و روزی دیگر به مانند برگ خزان از زندگی تو می روند و دیگر یادی از آن ها نخواهد شد. ولی دوست و رفیق همیشگی تو هرگز مرام و معرفت خود را از برگ خزان به عبرت نگرفته است؛ بلکه او کسی است که در اتوبان زندگی و در پیچ و خم های مختلف زندگانی همراه و در کنار تو خواهد ماند و هرگز مجالی به کمر خم کردن تو در برابر مشکلات نخواهد داد.

*******************************

گویند از محبت خارها گل می شوند. راست گفته اند چرا که من درس محبت و مهربانیت را تو آموخته ام. ای دوست و رفیق دیرینه من ای کسی که مهر و محبت با وجود تو معنا پیدا می کند. ای کسی که در زمانی که بودی چنان مهر و محبتت بر گوشه قلبم ساطع و درخشان بود که لحظه ای در زندگی خویش احساس کمبود محبت نکرده ام.

*******************************

در هیاهو و آشوب بازار زندگی وجود یک دوست بامرام آنقدر به روان ما انسان ها می چسبد که انگار دنیا برادری برای شما زاییده است که در کنار شما و شانه به شانه همراه شما باشد تا مبادا لحظه ای احساس تنهایی و افسردگی به جان شما افتد.


همچنین ببینید :

متن انگلیسی تشکر از دوست + ترجمه


مرام و معرفت یعنی کسی در این وضعیت معیشتی انسان ها بی هیچ قید و شرطی در کنار شما باشد و با تمامی سختی های زندگانی خود و مشکلات شما در کنارتان برای همیشه بماند و هرگز برای ماندن خود چیزی را بهانه نکند.

*******************************

رفیق یعنی تکیه گاه یعنی کسی که همدم و همراه تو باشد یعنی کسی که همواره پشت تو باشد و در مشکلات پشت تو درآید. معنای رفیق خیلی عمیق است. هیچ واژه ای و هیچ فرهنگ لغتی را یاری توصیف معنای رفیق نیست. رفیق بودن و دوست بامرام بودن در واژه ها نمی گنجد، تنها در گوشه ای از قلب می گنجد و در آنجا تا به ابد جای خوش می کند.

*******************************

مرام و معرفت دوست یعنی با یک نگاه ساده تمامی غم و اندوه درونی نهفته در دل و جان تو را به راحتی بفهمد و درک کند. معرفت دست به قدری نکوست که در غم تو غمگین و در شادی تو شاد و خوشحال است. بایستی به چنین دوستی ارج و منزلت بخشید و همواره یاد و نام او را زنده و جاویدان شمرد.

*******************************

برخی دوستان به قدری وجودشان در زندگی انسان ها با ارزش هستند که همچون طلا می مانند که روز به روز به ارزش آن ها افزوده می شود و بودن در کنار آن ها و داشتن و حفظ کردن آن ها در زندگی خود آرزوی همه انسان هاست ولی سرآخر فقط تعداد کم و محدودی هستند که می توانند این نعمت باارزش و گرانبها را برای همیشه برای خود داشته باشند و از وجود او نهایت بهره را ببرند.

*******************************

افراد خاص زندگی شما همان دوستان بامرام و صمیمی شما هستند که همیشه با رفتارها و کردارهایشان برای شما خاص می مانند، خاص رفتار می کنند و خاص بودن هنر آن هاست.

*******************************

گویند دوستان نیکو دفترچه های خاطرات زندگانی شما را پر می کنند و من امروز بهترین خاطرات و شیرین ترین آن ها را با تو به ارمغان آورده ام. این بهترین قاصدک روزهای زیبای من، ای کسی که خاطرات با بودن تو زیبا می شوند، ای کسی که وجود خاطره ساز روزهای خوبم بوده است و خواهد بود، تو را به تعداد قطرات باران در روزهای سرد و زمستانی هوای بارانی شمال دوست دارم.

*******************************

زمستان را معمولا به سرما و برف و بارانش می شناسند ولی من دوست بامرام و معرفتی چون تو دارم که حتی در روزهای سرد زمستانی هم وجودش گرمابخش زندگانیم هست و با وجود او هرگز سردی زمستان را حس نمی کنم. ای کسی که همچون شعله آتش در روزهای زمستانی گرما بخش زندگایی ما شده ای، یادت باشد که همچون گرمای خوزستان دوستت دارم و سلامتی تو را از پروردگار منان خواستارم.

*******************************

تا حالا شده که برخی مواقع به یکباره دلتان سخت بگیرد و به گونه ای خود را تک و تنها در دل صحرا و کویری بی آب و علف فرض کنید؟ اگر دوستی بامرام و معرفت دارید آن موقع است که شما را از دل کویری بی آب و علف بیرون آورده و شما را به گلستانی پر از سرسبزی و خرمی و نشاط وارد می سازد. دوست و رفیق بامرام اینجاست که شما را در وانفسای وجودی خویش رهانیده و شما را وارد وادی دیگری می سازد که هرگز حتی رنگ غم و اندوه را هم به چشم خود نبینید.

*******************************

دو چیز است که هرگز از نهاد آدمی برون نخواهد رفت: یکی دوست بامرام است و دیگری روزهای خوب و شیرین می باشد. در این بین یک چیز است که به هیچ عنوان از یاد آدمی خارج نخواهد شد و آن هم روزهای شیرین و ماندگاری است که با دوستان بامرام و صمیمی خویش در هر دوره ای از زندگانی خویش با آن ها گذرانده اید.

*******************************

ای دوست تو به قدری برای من عزیزی که من به مثابه زغال اسفند توام؛ می سوزم و می سوزم تا مبادا کسی حتی لحظه ای تو را چشم بزند.

*******************************

یکی از قشنگترین حس هایی که ممکن است هر کسی در زندگی خویش آن را تجربه کرده باشد، دقیقا آن لحظه ای است که دوست بامرام و معرفت تو به یاد توست و به طرز عجیبی حواسش به تو هست. آن لحظه ها را باید غنیمت شمرد. لحظه هایی که شما در شلوغی زندگی خویش غرق شده اید و مشغول کار و تلاش و فعالیت هستید ولی به ناگاه با یک پیام یا یک تماس از دوست دیرینه و همیشگی خود شگفت زده می شوید و حسابی به وجد می آید. آری گاهی فقط یک پیام چنان لبخندی بر لبان آدمی می نشاند که هیچ پول و ثروتی و هیچ مال و اموالی نمی تواند چنین حس زیبایی را برای شما به ارمغان آورد.


مطلب پربازدید :

متن های سنگین درباره فروختن رفیق


تمامی واژه ها را در تسخیر تو درآورده ام تا یادی از تو کنم؛ اما چه بگویم که واژه ها در برابر عظمت نام تو قد خم کرده و در برابر بزرگی و شکوه و جلال تو سر تسلیم فرود آورده اند. آنقدر گدایی واژه ها کردم تا بتوانم با وجود آن ها پیامی درخور نام و شأن تو بنویسم ولی امان و صد امان و حیف که نتوانستم ذره ای از مرام و معرفت تو را در قالب این کلمات پیاده سازی کنم. در بند این واژگان مرده و بی روح باید با دل و جان پرفتوح گویم که ای بهترین دوست و بامرام ترین هستی من دوستت دارم.

*******************************

در مرام و معرفت تو ای دوست بامرام و رفیق دیرینه من باید لوتی وار گفت: پاهاتو بردار یک کم نفس بکشیم ای رفیق چرا که ما خاک پای رفیق های بامرام هستیم. رفیق بامرام روی پیشانی ما جای دارد و بایستی مقام و منزلت او را همواره در اوج خود قرار داد و به پاس مهربانی های وی او را همواره ستود.

*******************************

آنقدر با تو خاطره سازی کرده ام که در هر مجلس و محفلی که پای می نهم نام و یاد تو ورد زبانم گشته است. مرام و معرفت های تو در زندگی من تمامی ندارند. ای دوست تو کی بودی که انقدر در دل و جان من تأثیر نهادی؟ اینک که از تو دور گشته ام؛ چنان آتشی به قلب پرفروغ من وارد گشته است که مثله مور و ملخ تمامی جسم و جانم را در بر گرفته است و در فراغ تو در غربت و دوری روز به روز می سوزم و خاکسترم را باد می برد. ولی می دانم که یاد تو در دل من هرگز به باد فراموشی سپرده نخواهد شد و همواره تو را در بهترین گوشه قلبم جای خواهم داد و از تو به بهترین رفیق بامرام دنیا یاد خواهم کرد.

*******************************

بوده اند کسانی که در وسط راه و رسم دوستی جا زده اند و خود را عقب کشانده اند تا مبادا در این جاده ذره ای گرد و غبار به چشمان آن ها فرو رود. ولی هستند دوستان بامرامی مثله تو که هرگز در جاده پر فراز و نشیب زندگی هم حتی لحظه ای واپس نکشانده و همواره در این روزهای سرسخت زندگی و در دل پست و بلندی های زندگی همچون یک دوست بامرام کنار من بوده اند و هیچ گاه واپس نکشیده اند.

*******************************

با رفیق بودن باید پیر شد نه اینکه به یکباره از دوست هم بودن سیر شد.

*******************************

بهترین گنجی که در زندگی خود دیده ام، گنجی بوده است از جنس دوست بامرام. تنها گنجی که در زندگی خویش روزگاران زیادی بهره ها برده ام و وجودش و سایه مبارکش را همواره در زندگی خویش حس می کنم و از ارزش وجودی اش حظ وافری برده ام. ای بهترین گنج و هدیه خداوندی من دوستت دارم. ای کسی که وجودت در دل من از گنج هم با ارزش تر است، تو را من دوست می دارم.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...