آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه

سگ‌های پاکوتاه سگ‌های کوچکی هستند که برای اولین بار در چین نگهداری می‌شدند، بعدها تاجران این سگ‌ها را به دیگر نقاط دنیا آوردند. سگ‌های پاکوتاه به دلیل بازیگوشی و همچنین وفاداری آن‌ها به عنوان گزینه‌ای مناسب برای همنشینی با انسان محسوب می‌گردند. در ادامه مطالب تهیه شده توسط سایت توپ و تاپ، به آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه پرداخته شده‌است که برای کودکان مناسب می‌باشد.

معرفی سگ پاکوتاه

سگ‌های پاکوتاه سگ‌های کوچکی هستند که اصالتاً متعلق به کشور چین می‌باشند. در اواخر دهه 1500 تاجران برای اولین بار این سگ‌ها را به اروپا آوردند که به سرعت در میان مردم محبوب شدند تا جایی که خانواده‌های سلطنتی نیز اقدام به نگهداری از این حیوان دوست‌داشتنی کردند. در سال 1572 این سگ به دلیل نجات جان یک شاهزاده معروف شد، با این توضیح که چند قاتل قصد جان شاهزاده را کرده بودند که این سگ شاهزاده را از وجود آن‌ها مطلع کرد!

سگ‌های پاکوتاه به خاطر بازیگوشی و همچنین وفاداری آن‌ها بسیار محبوب هستند که افراد به این دلیل آن‌ها را به عنوان هم‌نشین خود انتخاب می‌کنند، در واقع به همین علت بود که خانواده‌های سلطنتی چین این سگ‌ها را در نزد خود نگه می‌داشتند.

در طی قرون شانزدهم و هفدهم، ایتالیایی‌ها به سگ‌های پاکوتاه کت و شلوار می‌پوشاندند و آن‌ها را در جلوی کالسکه خود قرار می‌دادند، لازم به ذکر است که رنگ پوشش این سگ‌ها با توجه به رنگ کالسکه ست می‌شد! ژوزفین -همسر ناپلئون- یک سگ پاکوتاه داشت که پیام‌های سری زندان را با کمک آن انتقال می‌داد، در واقع تنها سگ پاکوتاه حق مراجعه به او را داشت اما می‌توانید حدس بزنید چرا؟ چون ژوزفین می‌دانست که سگ‌ها بسیار وفادار هستند و هرگز به صاحب خود خیانت نمی‌کنند!

مدت بسیاری است که سگ‌های پاکوتاه در عرصه هنر وارد شده‌اند. نقاش مشهور فرانسیسکو گویا، با نقاشی کردن سگ‌های پاکوتاه در کنار صاحبان کلاس بالای خود آن‌ها را جاودانه کرد. سگ‌های پاکوتاه به خاطر وجود یکی از نژادهای آن‌ها در مجموعه‌ای از تبلیغات مرتبط با تلفن به سرعت مشهور و محبوب شدند.

آیا حاضرید که یک سگ پاکوتای بازیگوش را نقاشی کنید؟ با کمک آموزش گام به گام توپ تاپ نحوه نقاشی این سگ‌های بسیار زیبا و دوست‌داشتنی را یاد خواهید گرفت. برای نقاشی تنها به یک مداد، مداد پاک کن، یک ورق نقاشی و البته مداد رنگی نیاز خواهید داشت که تهیه آن‌ها بسیار ساده است!

سایت توپ تاپ در نظر دارد که با آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه اوقات خوشی را برای کودکان به ارمغان بیاورد. توصیه می‌گردد والدین نیز کودکان را در یادگیری این آموزش گام به گام یاری نمایند. توجه نمایید که در کنار ارائه آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه، توضیحاتی نیز درباره این سگ‌ها آورده شده است که سبب افزایش اطلاعات عمومی کودکان نیز می‌گردد. با ما تا پایان آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه همراه باشید.

آموزش گام به گام نقاشی سگ پاکوتاه

آموزش نقاشی سگ پاکوتاه مرحله اول

قدم 1- مطابق شکل، یک منحنی بسته دایره‌ای شکل را نقاشی کنید. توجه نمایید که این شکل در سطوح پایینی عریض‌تر از سطوح بالایی خود می‌باشد. لازم به ذکر است که سر سگ پاکوتاه با کمک این شکل نقاشی خواهد شد.

آموزش نقاشی سگ پاکوتاه مرحله دوم

قدم 2- یک خط انحنادار را از سر سگ پاکوتاه (شکل دایره‌ای مرحله قبل) نقاشی کنید. این خط انحنادار را تا رسیدن به نقطه‌ای دیگر از سر سگ پاکوتاه ادامه دهید تا شکلی شبیه به بادام‌زمینی حاصل شود. به حالت منحنی در نزدیکی سر سگ توجه نمایید، این حالت به دلیل نشان دادن موی سگ پا‌کوتاه نقاشی شده‌است.

آموزش نقاشی سگ پاکوتاه مرحله سوم

قدم 3- خطوط انحناداری را از سینه و شکم سگ پاکوتاه نقاشی کنید تا پاهای جلویی سگ ایجاد شود.  مطابق شکل، به حالت این خطوط جهت نشان دادن موهای روی پاهای سگ پاکوتاه توجه نمایید. در انتهای ساق پای سگ، یک منحنی دیگر نقاشی کنید تا پای سگ تکمیل گردد. با کمک نقاشی مجموعه خطوط کوتاه انحنادار، انگشتان پای سگ را مشخص نمایید.

نقاشی کودکانه سگ پاکوتاه مرحله چهارم

قدم 4- خطوط انحناداری را از پشت سگ پاکوتاه نقاشی کنید تا پاهای عقب سگ به وجود بیاید. مشابه با مرحله قبل، با کمک ترسیم مجموعه‌ای از خطوط انحنادار ساق پای سگ را تکمیل نمایید، در نهایت با کمک مجموعه خطوط کوتاه انحنادار انگشتان پای سگ را به وجود آورید.

نقاشی سگ پاکوتاه برای کودکان مرحله پنجم

قدم 5- خطوط اضافی موجود در مرحله قبل را پاک کنید.

نقاشی آسان سگ پاکوتاه مرحله ششم

قدم 6- دو عدد بیضی -بیضی نامنظم- بزرگ را در صورت سگ نقاشی کنید، در نظر داشته باشید که با کمک این بیضی‌ها چشمان سگ پاکوتاه نقاشی خواهند شد. در بالای هریک از چشمان سگ، یک خط انحنادار رسم کنید، سپس در میان دو چشم سگ پاکوتاه، یک خط انحنادار شبیه حرف V نقاشی کنید، این خطوط انحنادار چین و چروک‌های پیشانی و صورت سگ را نشان می‌دهند.

نقاشی سگ پاکوتاه برای بچه ها مرحله هفتم

قدم 7- یک مثلث وارونه با اضلاع انحنادار را در صورت سگ نقاشی کنید تا بینی سگ پاکوتاه به وجود آید، سپس طرفین آن را با کمک دو خط انحنادار به پایین صورت سگ متصل نمایید. مطابق شکل، مجموعه خطوط کوتاه و انحناداری را بر روی پاها و همچنین سینه سگ نقاشی کنید تا موهای سگ مشخص گردد.

آموزش رسم سگ پاکوتاه مرحله هشتم

قدم 8- دو عدد منحنی بسته -منحنی بسته نامنظم- را در طرفین صورت سگ نقاشی کنید تا گوش‌های سگ به وجود آیند.

نقاشی سگ پاکوتاه مرحله نهم

قدم 9- مطابق شکل، یک خط دراز انحناداری را از پشت سگ نقاشی کنید سپس در ادامه، مجموعه خطوط کوتاه و انحناداری را بمنظور نشان دادن موهای سگ رسم نمایید، این خط را تا جایی ادامه دهید که مطابق شکل به بدن سگ پاکوتاه برسد. در داخل  هریک از بیضی‌های نقاشی شده در صورت سگ، دو دایره تو در تو نقاشی کنید، سپس دایره بزرگتر را رنگ آمیزی نمایید. مطابق شکل، یک خط انحنادار به شکل W را در زیر بینی سگ نقاشی کنید و در پایان، تعدادی نقطه را در بالای حرف W قرار دهید.

رنگ آمیزی نقاشی سگ پاکوتاه

قدم 10- حالا وقت آن رسیده است که سگ پاکوتاه نقاشی شده را رنگ‌آمیزی نمایید. توجه کنید که سگ‌های پا‌کوتاه مهمولاً به رنگ‌های قهوه‌ای، قهوه‌ای مایل به زرد، سیاه و یا ترکیبی از آن‌ها می‌باشند.

دیگر مطالب پیشنهادی :

آموزش گام به گام نقاشی طوطی برای کودکان

آموزش گام به گام نقاشی مارمولک

آموزش گام به گام نقاشی موشک

1 نظر

  1. طاهااحمدیطاهااحمدیsays:

    سلام نقاشی هاتون عالی هستش من هروز نقاشی هاتون رو میکشم عالی لطفاًنقاشی هاتون رو زیاد کنین ممنون💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜💜