مجموعه متن های زیبا درباره مدافعان حرم

مدافعان حرم انسان های با ارزشی هستند که از جان و خانواده ی خود می گذرند تا حرمت حرم اهل بیت حفظ شود و دشمن به خاک آنها نفوذ نکند. در این مطلب ما متن هایی درباره مدافعان حرم برایتان آماده کرده ایم که می توانید آنها را با دوستانتان به اشتراک بگذارید و آنها را هم در حس خوبی که از این متن ها می گیرید شریک کنید.

*******************************

جان در ره خانه ی اهل بیت می دهند، اما نمی گذارند که دست تجاوزگر به حرم ایشان برسد. آخر مگر غیرتشان اجازه می دهد، مگر وجودشان اجازه میدهد که شخصی بخواهد به حرم اهل بیت دست درازی کند؟ اگر این اتفاق بیفتد، پس شوق حسینی شدنشان چه می شود؟ آنها می خواهند راه مولایشان را در پیش گیرند! پس به جنگ با تجاوزگران می روند. چه گروه ها که کشته نمی شوند و جانشان را در این راه از دست نمی دهند. اما آنها هدفی دارند. هدفی والا تر از زندگی و آن هم حفظ حرمت اهل بیت است که بر هر چیزی ارزش دارد. آری مدافعان حرم به جنگ میروند که اقتدار اسلام زیر سوال نرود.

*〰* متن زیبا مدافعان حرم *〰*

در برابر دشمنان با قدرت می ایستند. مهم نیست که دشمن چه قدر تعدادشان زیاد باشد! الگوی آنها امامشان حسین است که با 72 تن در برابر یاران بسیار دشمن ایستادگی کردند. تفکر آنها حسینی است! پس نباید توقع چیزی دیگری را از آنها داشت. مدافعان حرم با تمام توان خود در برابر دشمنان اسلام ایستادگی می کنند. از زمان حضرت ابراهیم تا منجی مان حضرت مهدی علیه السلام اسلام دشمنانی داشته که چشم دیدنش را نداشته اند؛ اما هستند انسان های دلیری که برای آن جان خود را می دهند و نمی گذارند که ذره ای به آن آسیب وارد شود.

*〰* متن زیبا مدافعان حرم *〰*

مدافعان حرم به جنگ با دشمن می روند. دشمنان آن را می کشند؛ فکر می کنند که با این کار به اسلام ضربه وارد می کنند. اما نمی دانند که خود ضربه ای چند برابر می خورند. مدافعان به جنگ با این تجاوزگران می روند تا به آنها اثبات کنند اسلام هرگز نمی میرد! چون کسانی هستند که حاضرند جان خود را در راه آن بدهند.

*〰* متن زیبا مدافعان حرم *〰*

چه چیزی با ارزش تر از جان انسان است؟ قطعا هیچ چیز. وقتی یک نوجوان یا جوان راهی جبهه جنگ میشود تا با دشمن بجنگد، یعنی از باارزش ترین سرمایه ی خویش نیز گذشته است که آن همان جانش است. او حاضر است جانش را هم در راه اهل بیت بدهد؛ چرا که می داند راه حق کدام است و هرگز نمی گذارد که باطل بر آن پیروز شود. او می رود و مدافع حرم می شود تا با قدرت اعلام کند که هنوز هم غیور مردانی هستند که حاضرند برای دین خود از جانشان بگذرند! آنها نمرده اند و نفس می کشند.

*〰* متن زیبا مدافعان حرم *〰*

می خواهم مدافع حرم شوم. آخر تحمل این را ندارم که مصیبتی دوباره به اهل بیت پیامبر وارد شود. می خواهم در برابر دشمن بایستم و به او ثابت کنم که حتی اگر همه کنار بکشند، من جانم را هم برای حرم خواهم داد. می خواهم به آنها ثابت کنم که حمله های مداوم شما چیزی از اقتدار ما کم نمی کند و ما تا جان در بدن داریم در راه درست خواهیم ایستاد.

*〰* متن زیبا مدافعان حرم *〰*

راه درست را می رود! مدافع حرمی که از جانش هم برای اهل بیت می گذرد. او می داند دنیا فانی و گذراست؛ او می داند دشمنان دل به چیزی خوش کرده اند که دوام ندارد؛ او می داند حرم امامش حرمت دارد و نباید این حرمت شکسته شود و برای تمام این ها با نهایت توان در برابر خواسته های نا به جای دشمن می ایستد و از تلاش دست نمی کشد تا در نهایت دشمن عقب نشینی کند.

*〰* متن مدافعان حرم حضرت زینب *〰*

مدافعان حرم را می کشند؛ آنها می خواهند رعب و وحشت می خواهند ایجاد کنند و دائما حمله ور می شوند! اما نمی دانند که این حمله ها و این کارهای نابخردانه هیچوقت عاقبتی ندارد. راه درست همیشه بر راه ناحق پیروز است. گواه این حرف تاریخی است که دشمن هیچگاه نمی خواهد از آن درس عبرت بگیرد.

*〰* متن مدافعان حرم حضرت زینب *〰*

مدافعان حرم با اینکه میدانند ممکن است روزی شهید شوند، پا در میدان جنگ می گذارند. آنها می دانند که راه حق چیست و کدام است. امام حسین و 72 تن یارش را به شهادت رساندند و پنداشتند که همه چیز به آخر رسیده. اما آنجا تازه شروع ماجرا بود و دین اسلام انگار دوباره جان گرفت. آری دشمنان هر کاری هم که کنند، نمی توانند اسلام را به زانو درآورد. چون هستند کسانی که مسیر حسین را ادامه دهند. هستند کسانی از جانشان هم می گذرند تا اسلام زنده بماند...

*〰* متن مدافعان حرم حضرت زینب *〰*

همیشه برای مدافعان حرم و به خصوص شهیدان این راه احترام خاصی قائل بوده ام. نمی دانم که چگونه قرار است پاداش از خود گذشتگی هایشان داده شود، اما همین قدر میدانم که من به اندازه ی خود باید بکوشم تا پاداش زحمات آنها را بدهم. آنها می روند تا از حریم اهل بیت دفاع کنند. پس من کاری که می توانم بکنم این است که راه اهل بیت را در پیش بگیرم و برای هدفی که آنها برایش جان خود را در کف دستشان می گذارند و از خود گذشتگی می کنند تلاش کنم و هرگز باز نایستم.

*〰* متن مدافعان حرم حضرت زینب *〰*

مدافع حرم که بشوی تازه میفهمی که دنیا چه معنایی دارد. انسان از لحظه ی بعدش هم خبر ندارد، پس چه خوب که از زمانی که در اختیار دارد، برای دفاع از حریم اهل بیت بکوشد. مگر جان و عمر انسان به دست خدا نیست؟ پس چرا من ترس از دست دادن آن را داشته باشم؟! اگر خدا بخواهد، زنده خواهم رفت و زنده باز خواهم گشت. پایان عمر انسان را هیچ کسی جز خدا نمی داند. پس هیچوقت از مرگی که معلوم نیست در این سفر به من برسد یا خیر نخواهم ترسید و با اشتیاق از آن استقبال خواهم کرد.

*〰* متن مدافعان حرم حضرت زینب *〰*

پیش به سوی درک دنیایی بهتر. نکند فکر کرده اید که قرار است سفرهای کاری یا تحصیلی به کشورهای خارجه داشته باشم؟ نه. می روم تا مدافع حرم شوم؛ می روم که از ارزش های دین مان دفاع کنیم؛ می روم که نگذارم دشمن پایش از مرزهای کشورم رد بشود. اگر خوب فکر کنی، میبینی این دنیا فوق العاده ارزشمندتر و بهتر است. آری من این دنیا را بیشتر از هر دنیای دیگر دوست دارم و می خواهم که آن را هر طور که شده درک کنم.

*〰* متن کوتاه ادبی درباره مدافعان حرم *〰*

هرگز ترس از دست دادن جانم را نخواهم داشت و به مدافعان حرم خواهم پیوست. نمی توانم خون شهیدانی که جانشان را در این راه از دست داده نادیده بگیرم. خون من نه از آنها رنگی تر است و نه ارزشمند تر و حاضرم هزاران بار در دفاع از حرم اهل بیتم آن را تقدیم کنم.

*〰* متن کوتاه ادبی درباره مدافعان حرم *〰*

با آرامش سرت را روی بالش خود می گذاری و میخوابی. آرامشی که داری را مدیون چه کسانی هستی؟ آیا تا به حال به این فکر کرده ای؟ آیا می دانستی که همین اکنون که این متن را میخوانی ممکن است کسانی به مانند تو لذت همان خواب شب را هم نداشته باشند و از دست تجاوزگران خانه شان ویران شده باشد؟ می دانی اکنون تو چرا هنوز در آرامشی؟ پاسخش در هدف کسانیست که جانشان را در کف دستشان می گذارند و برای حفاظت از مرزهای کشور، دفاع از ناموس و دفاع وطن از خود می گذرند. آری مدافعان حرم را می گویم که باعث آرامش اکنون من و تو شده اند. هدف آنها همین است.

*〰* متن کوتاه ادبی درباره مدافعان حرم *〰*

حفاظت از ارزش های اسلام مهمترین کار است که باید انجام شود. این باور یک مدافع حرم است که با جان و دل حاضر است از خود بگذرد، اما از وطن، ناموس، دین و حریم اهل بیت هرگز. او کشورش را دوست دارد، اهل بیت پیامبر را دوست دارد و نمی گذارد که هرگز دست نامحرمان به آنها برسد. به راستی اگر مدافعان حرم نبودند چه می شد؟ گاهی به این فکر کنیم و قدردان کاری باشیم که برای ما می کنند.

*〰* متن کوتاه ادبی درباره مدافعان حرم *〰*

مدافعان حرم اگر نبودند، من و تو نمی توانستیم اینگونه آزادانه در خیابان ها راه برویم؛ نمی توانستیم حتی خریدی ساده از یک فروشگاه داشته باشیم؛ نمی توانستیم با غرور در مورد خود و توانمندی هایمان صحبت کنیم. مدافعان حرم بودند که این غرور را به مردم سرزمینشان با خونشان هدیه دادند. آنها از خود گذشتند که من و تو غرورمان حفظ شود و آزادی و احساس آرامشمان در زندگی از بین نرود.

*〰* متن کوتاه ادبی درباره مدافعان حرم *〰*

شهدای مدافعان حرم را وقتی می بینم، با خود می گویم که چقدر من در زندگی در حق ارزش هایم کوتاهی کرده ام. آیا واقعا آنها جزو ارزش های من هستند؟ اینکه به حریم اهل بیت پیامبرم تجاوز نشود، آیا واقعا جزو ارزش های من است؟ اینکه دشمن از مرز کشورم رد نشود، آیا واقعا جزو ارزش های من است؟ با هر شهیدی که می آورند این سخنان در دلم زنده می شوند و دروغ نباشد گاهی خودم را خود را خیلی سرزنش می کنم که آیا واقعا پاسخ جان فشانی های آنها را می توانم بدهم یا خیر.

*〰* متن کوتاه ادبی درباره مدافعان حرم *〰*

غیرت دارد مردی که خانه، زندگی، زن و بچه را رها می کند و برای کشورش می جنگد. مهم نیست دیگران چه می گویند! مهم نیست که آنها می گویند زن و بچه اش را رها کرد و به راهی رفت که شاید بازگشتی نداشته باشد. هر که نداند، خودش خوب می داند که این راه، تنها راه نجات کشورش و حرم اهل بیتش است. اگر او نرود، دشمن به خاکش نفوذ خواهد کرد و در آن زمان نه تنها زن و بچه ی او، بلکه زن و بچه های دیگر هم آرامش نخواهند داشت. او آرامش خود و زن و بچه اش را فدای ما کرد! به راستی ما در حق او چه خواهیم کرد؟

*〰*متن درباره شهدای مدافع حرم *〰*

آرام آرام به ذهنش می رسد که راهی میدان شود! او هم می خواهد دشمن را از پای در آورد. آخر چقدر ظلم؟ چقدر بدی؟ آیا نباید دشمنان باید برای این ظلم هایشان تقاص پس بدهند؟ بند پوتینش را میبندد و مردانه وار وارد میدان می شود. او یک مدافع حرم است. کسی که از خود و جانش می گذرد! اما نمی گذارد دشمنش در برابر او و کشورش قد علم کند و ارزش هایش را از بین ببرد.

*〰*متن درباره شهدای مدافع حرم *〰*

نفسش می گیرد وقتی که می بیند کسانی هستند که جان در کف می روند و پیکر بی جانشان وارد کشور می شود؛ با خود می گوید مگر من از آنها چه کم دارم که آنها به مقام شهادت برسند اما من نه. کم کم غیرتش دیگر اجازه نمی دهد که به مانند مردم عادی باشد. او می خواهد کاری کند؛ کاری که موجب حفظ حریم کشورش شود. پس آماده می شود و به جنگ دشمن می رود. این است داستان زندگی هر یک از مدافعان حرم.

*〰*جملات زیبا درباره شهدای مدافع حرم *〰*

به نظر من مدافعان حرم انسان نیستند. نه به هیچ وجه فکر نمیکنم که آنها انسان باشند! مگر می شود روی چنین اشخاصی نام انسان نهاد؟ آنها فرشته اند. فرشتگانی که روی زمین خداوند ظهور کرده اند. فرشتگانی که جایشان روی زمین نیست اما خدا آنها را روی زمین نهاد تا به ما ثابت کند که فرشتگان هم می توانند روی زمین زندگی کنند. مدافعان حرم لیاقت هیچ لقب خوبی را ندارند! چرا که هیچ لقب خوبی نمی تواند بیانگر از خود گذشتگی های آنها باشد. یک مدافع حرم از جان خود می گذرد، آن موقع توقع داری بتوان خوبی های او را در یک کلمه بیان کرد؟ لیافت آنها بیشتر از اینهاست.

*〰*جملات زیبا درباره شهدای مدافع حرم *〰*

مدافعان حرم مردانه وار می جنگند. گویی که آنها خستگی را احساس نمی کنند! گویی که آنها آماده شده اند؛ آماده ی شهادت. اما با اینکه شهادت را دوست دارند، خون دشمن را در شیشه می کنند و نمی گذارند که او نفس راحت بکشد. به راستی مدافعان حرم چه موجوداتی هستند که هم عاشق شهادت اند و هم نمی گذارند که دشمن آنها را به شهادت برساند؟ مگر می شود آنها آرزوی شهادت را به نابودی دشمن اولویت دهند؟ هرگز! شهادت آرزوی آنهاست. اما هدفشان را هیچوقت فراموش نخواهند کرد. هدفشان به زانو درآوردن دشمن است.

*〰*جملات زیبا درباره شهدای مدافع حرم *〰*

تا دشمن ایستاده، من هم خواهم ایستاد. جسمم خسته است اما روحم نه. دشمنی که نه دوست می شناسد و نه دشمن، به ناموس من و مرزهای کشورم هرگز رحم نخواهد کرد. گویی که او انسان نیست و خویی حیوانی دارد. در برابر این حیوان درنده یک لحظه غفلت ممکن است باعث شکست من شود. پس غفلت را کنار می گذارم و هم اکنون می خواهم که از مدافعان حرم شوم.


مطلب پیشنهادی :

عکس نوشته های مدافعان حرم


3 نظر

  1. گمنامگمنامsays:

    انشاالله که روزی خودم هم فدایی رهبرم حضرت آقا میشم

  2. حسین حسینیحسین حسینیsays:

    به نام عشق و به نام مدافعان حرم سرن فدای امام مدافعان حرم اگرکه قسمت من نیست تا حرم یروم بخوان مراتو غلام مدافعان حرم لبیک یا زینب

  3. حامد حمیدیحامد حمیدیsays:

    فدای غیرت ومردانگی این مردان فدای لطف ومرام مدافعان حرم خدایامارو از سربازان اقا امام زمان عج قرار بده تا از این خونهای پاک شهدای مظلوم مدافعان حرم بی بی زینب س دفاع کنیم.