سخنان رهبری درباره سربازان گمنام امام زمان

بیانات رهبری در مورد سربازان گمنام امام زمان (عج)

چگونگی تشکیل و نام گذاری وزارت اطلاعات (سربازان گمنام امام زمان (عج))

بعد از انحلال دستگاه‌های اطلاعاتی رژیم سابق، در اوایل انقلاب، کار‌های مربوط به امنیت کشور و جامعه و جمع کردن اطلاعات مربوطه، به گروه‌ها و کمیته‌هایی که از خود مردم شکل گرفته بودند سپرده شد. وظیفه‌ی این کمیته‌ها جمع آوری اطلاعات داخلی کشور بود. این کمیته‌ها تا 5 سال از گذشت انقلاب اسلامی به فعالیت اطلاعاتی خود پرداختند؛ اما به دلیل اینکه تمرکز و نظارت لازم بر فعالیت این کمیته‌ها انجام نمی‌گرفت؛ پس در داخل دولت، وزارتخانه ای تحت عنوان وزارت اطلاعات شکل گرفت؛ و از آن پس وظیفه‌ی اطلاعاتی کشور به عهده‌ی این نهاد دولتی محول گردید.

امام راحل نام نیرو‌ها و پرسنل این وزارت خانه را به خاطر گمنامی شان و نیز به علت اینکه در راه اسلام و امام زمان فعالیت می‌کنند و سربازان آن امام هستند؛ سربازان گمنام امام زمان نامید. این نام گذاری باعث شد که تمامی فعالان و نیرو‌ها در وزارت اطلاعات به وظیفه‌ی خطیر خود در راه اسلام و امام زمان پی ببرند. و تلاش خود را بیش از پیش نمایند.

برقراری امنیت توسط سربازان گمنام امام زمان (عج)

یکی از مفهموم‌هایی که در طی دوران‌ها و در فرهنگ‌های و گفتار‌های مختلف بسیار تغییر کرده؛ امنیت است. امنیت در زمان‌های مختلف به معانی مختلفی یاد شده است. اما امنیت در مکتب اسلامی به عنوان زمینه‌ای برای آرامش و آسایش خیال امت اسلامی شمرده می‌شود. قطعا یکی از وظایف وزارت اطلاعات و چه بسا مهمترین وظیفه‌ی وزارت اطلاعات حفظ امنیت کشور است. موضوع امنیت در تمامی دیدگاه‌های بزرگان، امام علی (ع)، امام خمینی، مقام معظم رهبری و وزیر اطلاعات یکی است و تفاوتی نمی‌کند.

در مورد مهم بودن امنیت امت، امام علی (ع) می‌فرمایند: "لا نِعْمَةَ اَهْنَاءُ مِنَ الاَمْنِ. هیچ نعمتى گواراتر از امنیت نیست". نعمت های زیادی را خداوند به انسان عطا کرده؛ ولی در این میان بزرگترین نعمت برای انسان امنیت است. تامین زندگی، ارامش و آسایش برای انسان در گرو امنیت اوست. شهری که امنیت نداشته باشد بدترین شهر از دیدگاه ایشان است.

رهبر معظم انقلاب نیز ایجاد امنیت و آرامش ملی و عمومی را لازمه‌ی کشور دانسته و بارها بر ایجاد زمینه‌ای برای تحقق امنیت تاکید کرده اند. به طوریکه در اولین سخنرانی‌های خود در سال 68 چنین فرمودند: (( یکی از ارکان اصلی در مسائل مربوط به داخل کشور، ایجاد عدالت اجتماعی، امنیت و رعایت کردن اقشار محروم و ضعیف است.)).

در صدر این وزارت خانه یک مجتهد و عالم وجود دارد که اولا فعالیت‌های وزارتخانه با مشروعیت انجام بگیرد و دوما ایشان بر تمامی بعدهای اخلاقی این وزارتخانه نظارت داشته باشند. بنابراین امروز می‌توان گفت که بر هیچ کسی پوشیه نیست که سربازان گمنام امام زمان(عج)، از جمله برقراران امنیت در این زمان و از مهمترین ارکان زمینه سازی برای ظهور امام زمان هستند.

وزارت اطلاعات از مهمترین دستگاه‌های کشور است.

مقام معظم رهبری در مورد اهمیت وزارت اطلاعات و سربازان گمنام می‌فرمایند: ((با این‌که امام خمینی (ره) سابقه‌ی فکری با مسائل مربوط به اطلاعات را نداشتند، اما نسبت به این موضوع بسیار کاردان بودند. ایشان به قدری برای این وزارت‌خانه احترام و برای مسئولان وزارت اطلاعات اهمیت قائل بودند که من نمونه‌ی آن را برای هیچ ارگان، دستگاه و وزارتخانه‌ی دیگری ندیدم. حرف مسئولان وزارتخانه برای ایشان ملاک بود. این نشان دهنده‌ی این است که همه چیز را با دید حکمت خداوند متعالی نگاه می‌کرند و نیز نشان از تدبیر آن بزرگمرد را دارد. ایشان بسیار سنجیده این سربازان را سربازان گمنام امام زمان نامیدند؛ آنانی که در جبهه‌ی اطلاعاتی کشور مشغول به کارند. یقینا نیز این گونه است. برادران، شما در جبهه‌ای مبارزه می‌کنید که خطر، زحمت، مجاهدت و توطئه اش ذره ای کمتر از جبهه‌های نظامی نیست.

شما از افتخارات و تعریف‌های ظاهری که در نظام وجود دارد چشم پوشی کرده و در سنگر سکوت و گمنامی زحمت می‌کشید. خداوند حافظ همه‌ی شما باشد. اراده، فکر و ذهن شما را قوی و نورانی کند و اصلی‌ترین سلاح برای کار شما که سلاح ابتکار و عقل است؛ برایتان بیش از پیش نماید. اخیرا تلاش موفقیت آمیز شما در منهدم ساختن شبکه‌ی اطلاعاتی خطرناک و مستکبری کار بسیار عظیم و با ارزشی بود. همکاری شما با برادرانتان در حفاظت اطلاعات ارتش بسیار ارزنده بود. خداوند از شما قبول کند.

دشمن در کمین است.

برادران من، باید بدانید دشمنان کشور، نظام و دین دست بردار نیستند و همیشه در حال توطئه چینی و دسیسه برای بر اندازی نظام و انقلاب هستند. از شما ضربه می‌خورند؛ اما خودشان را برای ضربه‌ی بعد آماده می‌کنند. توجه داشته باشید که آمادگی او برای ضربه‌ی بعد با توجه به نقص‌هایش خواهد بود. یعنی دشمن دقت می‌کند تا ببیند شما از چه راهی توانستید به شبکه‌ی آنها نفوذ کنید؛ چطور به آنها تو دهنی زدید؛ نقاط ضعف خودش را ارزیابی می‌کند و با پشتیبانی و دستگاه‌های پیشرفته‌ای که دارد آن ضعف را از بین می‌برد. پس شما نیز باید آماده باشید و در ضربه‌ی بعد مبتکرانه عمل کنید. باید بدانید که ابتکار عمل همیشه در دستان کسی است که ابتدا هجوم می‌برد. پس او ابتدا راه برخورد را انتخاب می‌کند. باید هوشمند باشید و بدانید از بین هزاران راه او کدم راه را انتخاب کرده است.

آن راه را انتخاب می‌کنید و آن را به خود دشمن بر میگردانید. آن موقع که شما به عنوان دستگاه اطلاعاتی کشور حمله کردید؛ بر عکس می‌شود و آن زمان دشمن باید فکر کند و ببیند شما از چه راهی وارد شدید. همین حالایی که ما اینجا نشستیم جاسوس‌های آمریکایی و انگلیسی و سایر کشور‌های استکباری در حال فعالیت و ضربه زدن به نظام هستند همین حالا آنها میان مردم یا در دستگاه‌های دولتی یا حوزه های علمیه می‌خواهند به اسلام و انقلاب ضربه بزنند. اما این وظیفه‌ی شماست که با بلند همتی و تکیه بر پروردگار به دنبال آنها بروید و نقشه‌هایشان را نقش بر آب کنید. همیشه و در تمام دنیا خطر نفوذ اطلاعاتی دشمن وجود دارد و شاید این باعث شده که هیچ سنگری با وضیلت تر از سنگر شما سربازان گمنام نباشد. مناظر و مبارزه هایی که شما همواره در آن درگیر هستید مناظر بسیار عجیبی هستند.

فضیلت کارهای سربازان گمنام

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر خلوص نیت سربازان گمنام برای رسیدن به موفقیت فرمودند: ((کار ضد اطلاعاتی شما سربازان از تمامی کارهای نظامی و اطلاعاتی مهم ‌تر و با فضیلت تر است. در این میان ای برادران مراقب اخلاص خویش باشید تا از دست نرود. اگر با این اخلاص و با این دلسوزی برای کشور و ملت به راه خود ادامه بدهید؛ مطمئن باشید که، همیشه پیروزی از آن شماست و هیچ دشمنی توانایی ضربه زدن به شما را نخواهد داشت. درست است موفقیت، بزرگترین هدیه و پاداش برای کسانی است که برای خدا و اسلام تلاش می‌کنند. اما آنچه که شما نزد خداوند دارید از تمامی پاداش‌ها و شادی‌هایی دنیایی بسیار ارزنده تر است. محکم این سنگر را نگه دارید و هر لحظه که دلسرد شدید با همدیگر همکاری کنید. روحیه‌ی خود را نبازید و به برادرانتان کمک کنید که آن را تقویت کنند.

عشق و ایمان عامل موفقیت مجاهدان

رهبر معظم انقلاب اسلامی در جلسه‌ی دیدار با وزیران، معاونان و مدیران وزارت اطلاعات فرمودند: وزارت اطلاعات در طی 20 سال گذشته، کارهای بسیار بزرگی انجام داده است. به طوری که برخی از این کارها بسیار استثنایی و شگفتی آور هستند. مهمترین عامل برای موفقیت شما مجاهدان خاموش، عشق و ایمان به خداوند است. باید همواره آن را حفظ کرده و در تقویت آن کوشا باشید. در ماههایی مثل رجب، شعبان و رمضان برای نزدیکی به خدا و تقویت ایمان و معنویت استفاده کنید.

وزارت اطلاعات؛ ساخته‌ی فرزندان انقلاب

وزارت اطلاعات، با انقلاب و توسط فرزندان انقلاب ساخته شده است؛ پس باید تمام کارکنان وزارت اطلاعات با تمام قدرت انقلابی مانده و انقلابی حرکت کنند؛ و هیچ لحظه ای از این هدف غافل نشوند. وزارت اطلاعات همواره باید مطیع و تابع نظام باشد. در تمامی جهان دستگاه‌های اطلاعاتی مطیع سیاست حاکم بر آن کشور هستند. برای وزارت اطلاعات نیز همینگونه است.

جناحی بودن در وزارت اطلاعات گناه است.

رهبر معظم انقلاب با تاکید بر اینکه تمامی کارکنان و نیرو‌های این وزارت خانه باید در جهت انقلاب حرکت کنند؛ فرمودند: ((در وزارت اطلاعات جناحی بودن و جناح بازی گناه محسوب می‌شود. وزارت اطلاعات فقط باید یک جناح داشته باشد؛ آن جناح هم جناح انقلاب است. پس باید تمامی ارگان‌ها و بخش‌های وزارت اطلاعات با مبانی انقلابی آشنا بوده و در راه انقلاب حرکت کنند.

شبکه‌های جاسوسی، دشمن انقلاب

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، با تاکید بر اینکه شبکه‌های جاسوسی دشمن، اصلی ترین محور جنگ وزارت اطلاعات است؛ فرومودند: این سرویس‌ها و شبکه های اطلاعاتی با آنکه دارای امکانات فروان بودند و هستند و از حمایت تمامی دولت‌های مستکبر برخوردارند؛ ولی تا بحال هیچ کاری نتوانستند علیه نظام بکنند. اگر غافل شویم دراین جنگ شکست خواهیم خورد و اگر ساده اندیش باشیم دشمن ضربه‌ی سختی به ما خواهد زد.

ایشان همچنین فرمودند: این جنگ اطلاعاتی ابعاد مختلفی دارد و دشمن از راه‌های مختلفی وارد می‌شود باید آماده بود. تغییر باورهای مردم، ایجاد هرج و مرج اقتصادی، آشوب امنیتی سرقت اطلاعاتی و پس باید در این جنگ ایستاد و هر لحظه اماده بود. البته علاوه بر دفاع شما هم باید هجوم کنید طوری که زمین بازی و میدان توسط شما تعیین شود.

وظیفه‌ی وزارت اطلاعات برای برنامه ریزی برای آینده

حضرت آیت الله خامنه‌ای فرمودند: ((برای رویدادهای آینده، باید برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. اطلاعات را به طور صحیح و دقیق تحلیل و بررسی کنید. اینها از راه‌های مقابله اطلاعاتی در برابر دشمن هستند. باید بدانید و موضوع نفوذ را جدی بگیرید؛ چرا که اصلی‌ترین راه جوگیری از نفوذ و تهاجم دشمن این است.

صلاحیت کارکنان تمامی دستگاه‌ها

مقام معظم رهبری بر صلاحیت تمامی کارکنان تمامی دستگاه‌‌ها تاکید کرده و فرمودند: هر کسی که در نظام جمهوری اسلامی کار کند و امانت دار نظام باشد؛ باید فردی دارای صلاحیت باشد. پس اگر کوچکترین شکی به صلاحیت یک فرد شد باید این شک منعکس شود. تشخیص صلاحیت افراد وظیفه‌ی شما سربازان است. پس تمامی دستگاه‌ها باید زیر نظر وزارت‌خانه اطلاعات فعالیت کنند.

رقابت، همکاری و ساده زیستی

دستگاه‌های اطلاعاتی باید با هم رقابت حرفه‌ای کنند. البته همکاری و هم افزایی را نیز هرگز فراموش نکنند.
مبارزه با فساد موضوع بسیار مهمی است که باید به آن دقت کرد. و با جریان‌های اصلی آن به مقابله پرداخت. چون فساد باعث شکست روحی و روانی جامعه خواهد شد. فساد ریشه در زیاده طلبی و تجمل گرایی دارد؛ پس تاکید امام راحل و من، تاکید بر ساده زندگی کردن و زندگی معمولی است. مسئولان نباید بگویند و فکر کنند که چون مسئولان سایر کشور‌ها فلان امکانات را دارند پس در نظام جمهوری اسلامی نیز باید همینطور باشد.

همچنین رهبر معظم انقلاب فرمودند، بخش زیادی از پاداش و ثواب کارهای شما مربوط به همسران شماست. زیرا کارهای شما، تمامی فعالیت‌هایتان در نتیجه‌ی تحمل و همکاری آنهاست.

فعالیت بیشتر شما، عیله دشمن؛ توطئه‌ی بیشتر دشمن، عیله شما

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: درست است که در قتل‌های چند سال گذشته چندین نفر از کارکنان و نیرو‌های وزارت اطلاعات دست داشتند. البته که در تمامی دستگاه‌ها بخصوص دستگاه‌های اطلاعاتی این امکان وجود دارد. اما شما مفتخرید که خودتان این بیماری‌ داخلی را شناسایی کرده  و هم چون یک دندان خراب بیرون انداختید. درست است که دشمنان انقلاب و اسلام سعی داشته اند با این کار‌ها ابروی چندین ساله‌ی سربازان گمنام را ببرند؛ بدانید که شکسن خورده اند. زیرا در هر دستگاه امنیتی که فعالیتی خلاف آن‌ها داشته باشد آنها بیشتر بر علیه آن دستگاه توطئه خواهند کرد. جواب این توطئه‌ها و سنگ اندازی‌ها این است که شما لحظه‌ای از کارتان و حفظ امنیت مردم و کشورتان غافل نشوید و تلاشتان را چندین برابر کنید. چون این خواست دشمن است که شما را مایوس و نا امید کند. آنها سیلی به راه می اندازند تا شما چتر امنیت کشور راه رها کنید. پس باید این حفاظت را بیش از پیش و چندین برابر کنید. گوهر وجودی هر کسی در زمان مشکلات و فشارها شناخته می‌شود انسان‌هایی با روحیه‌ی قوی و توکل بر خدا بعد از هر شکست و هر ضربه روحیه‌ی خود را چندین برابر قبل باسازی می‌کنند و جدی تر و محکم تر به وظیفه‌ی خود عمل می‌کنند پس همواره بر خدا توکل داشته و روح خود را از طریق تقوای الهی قوی تر کنید.


سایر مطالب پیشنهادی :

سخنان رهبری درباره دانشجویان

سخنان رهبری درباره بسیج

سخنان رهبری درمورد فضای مجازی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...