گام به گام نقاشی قلب غیرممکن برای کودکان

چیز غیرممکن چیست؟ چیزهای غیرممکن، شبیه به این قلب غیرممکن، خطاهای دید هستند. مغز ما جوری برنامه ریزی شده است که نقاشی های دو بعدی شبیه به این قلب را همچون نقاشی های سه بعدی پردازش کند.

هرچند چیزهای غیرممکن، وقتی به عنوان یک شی سه بعدی دیده می شوند، به نظر می رسد با علم هندسه تداخل دارند. آنها نمی توانند در دنیای واقعی وجود داشته باشند. قلب غیرممکن بر اساس مثلث Penrose نامگذاری شده است که به آن ادای احترام به Penrose یا ادای احترام غیرممکن نیز گفته می شود. این مثلث غیرممکن در سال 1934 توسط نقاش سوئدی اسکار ریترزوارد برای اولین بار کشیده شد.

محبوبیت این قلب در دهه 1950 به خاطر کار کسی که اسمش را از او گرفته بود یعنی روانپزشک لیونل پنروز و پسر ریاضیدانش راجر پنروز، افزایش یافت.

می توان از قلب غیرممکن برای نشان دادن عشق بی پایان استفاده کرد. عین نوار موبیوس، به نظر می رسد که قلب غیرممکن هم هیچ آغاز یا پایانی ندارد. حتی طراحی زینتی هم می تواند شبیه به یک قلب بافته شده یا پیچ خورده، دیده شود.

می دانید؟ در قرون وسطی قلب به عنوان نمادی برای عشق پدیدار شد. اولین استفاده از نماد قلب، ممکن است اتفاقی بوده باشد. در یک کتاب فرانسوی با عنوان "رمان گلابی" که در سال 1250 میلادی نوشته شده است، تصویری از یک مرد زانو زده را نشان می دهد که چیزی در دست خود دارد، گویی یک قلب برای معشوق او است.

در واقع این قلب، یک گلابی است، که برآمدگی های آن با روی هم افتادن انگشتان دست مرد شکل گرفته اند. با این وجود یک اثر هنری تأثیرگذار بود. امروز نماد قلب گسیخته و برجسته همچنان به عنوان یک ایموجی برای لحظات عاشقانه استفاده می شود.

بچه های عزیز ، دوست دارید قلب غیرممکن را بکشید؟ این گام به گام نقاشی به شما آموزش می دهد که چطور یک قلب غیرممکن بکشید. تمام چیزی که شما نیاز دارید یک ماژیک، مداد یا خودکار و یک برگه کاغذاست. نیازی به ابزار هنری خاصی ندارید. همچنین ممکن است بخواهید نقاشی پایانی خود را رنگ آمیزی کنید.

گام به گام نقاشی قلب غیرممکن برای کودکان

نقاشی قلب غیرممکن مرحله اول

1. ابتدا با کشیدن یک قلب شروع کنید. برای کشیدن هر طرف فلب از یک خط خمیده استفاده کنید. توجه کنید که قسمت بالای قلب با یک خط منحنی کوتاه جایگزین می شود. این خط منحنی قسمت داخلی قلب غیرممکن را تشکیل می دهد.

آموزش نقاشی قلب غیرممکن مرحله دوم

2. یک خط خمیده از یکی از قوس های قلب از بالا به پایین بکشید. این خط منحنی باید موازی با نمای کلی قلب کشیده شود، و از انتهای نوک پایین بگذرد. این یک نمای کلی از داخل یکی از ضلع های قلب غیرممکن است.

نقاشی قلب غیرممکن مرحله سوم

3. یک خط خمیده طولانی دیگر از بالا قوس کشیده شده در مرحله 1 بکشید. این خط باید موازی با خط قلب کشیده شده باشد، و در نقطه ای که قوس های قلب برآمده می شوند ختم شود. این بخشی از ضلع های قلب غیرممکن را نشان می دهد.

نقاشی قلب غیرممکن مرحله چهارم

4- یک خط خمیده طولانی دیگر از لبه ی داخلی قوس قلب به سمت پایین و موازی با خطی که در مرحله ی 2 کشیدید،بکشید. این خط را تا روبروی نوک پایینی قلب بکشید و بعد با استفاده از یک خط صاف کوتاه ، آن را به نوک وصل کنید. در نهایت این خط یکی از ضلع های قلب غیرممکن را کامل کرد.

نقاشی قلب غیرممکن کودکانه مرحله پنجم

5- یک خط کوتاه صاف و مورب از نوک داخلی و پایینی قلب به سمت بیرون بکشید و سپس از انتهای همین خط یک خط منحنی طولانی به سمت بالا قوس بالایی قلب رسم کنید.

نقاشی قلب غیرممکن مرحله ششم

6. از قسمت داخلی قلب، یک خط منحنی کوتاه به سمت بالا بکشید. این خط باید با روند جریان قلب هم سو باشد ولی با قوس و برآمدگی قلب تماس نداشته باشد.

نقاشی قلب غیرممکن مرحله هفتم

7. از انتهای همین خط کشیده شده در مرحله 6، یک خط خمیده دیگر به سمت قوس مخالف رسم کنید و دقت کنید که با قوس تماس نداشته باشد. این خط باید به وسط های قوس متصل شود و شکل قلب غیرممکن را کامل کند.

نقاشی قلب غیرممکن مرحله هشتم

8- از خط های صاف افقی با اندازه های مختلف استفاده کنید و قلب غیرممکن خود را سایه بزنید.

نقاشی قلب غیرممکن مرحله نهم

9- سایه زدن قلب را کامل کنید.

رنگ آمیزی نقاشی قلب غیرممکن

10. وقت آن رسیده که قلب غیرممکن خود را رنگ آمیزی کنید.


دیگر مطالب پیشنهادی :

گام به گام آموزش نقاشی ماشین برای کودکان

آموزش نقاشی سر اژدها برای کودکان

آموزش نقاشی پاندا کارتونی برای کودکان


2 نظر

  1. SabaSabasays:

    متشکرم . زیبا بود .💙🍒

  2. باران سلیمان زادهباران سلیمان زادهsays:

    خوب و زیبا