گام به گام آموزش نقاشی ابر برای کودکان

ابرها از میلیاردها قطره ی کوچک آب معلق در جو زمین تشکیل شده اند. انواع مختلفی از ابرها وجود دارند. ابرهای استراتوسوس که طولانی هستند و در ارتفاع کم وجود دارند. ابرهای سیروس که زیاد از آنها در آسمان وجود دارد و غالباً از لحاظ ظاهری ابرهای شادابی هستند. ابرهای کومولونیمبوس که به عنوان ابرهای طوفانی شناخته شده اند. آنها می توانند بر روی یکدیگر قرار گیرند و ارتفاع بگیرند و خیلی بلند شوند. متداول ترین نوع ابر و نوعی که در این گام به گام آموزش داده می شود،ابر پر مانندی است که به کومولوس معروف است.

کلمه ابر از کلمات قدیمی انگلیسی clod and clud گرفته شده که به معنی "تپه" یا "تخته سنگ" است. این اصطلاح برای ابرهای باران زا که در ارتفاق پایین شکل می گیرند و ممکن است شبیه کوهها یا تپه ها باشند، به کار رفته است. در طول تاریخ آدم های زیادی از نگاه کردن به ابرها و انتخاب شکل هایی از درون آنها لذت برده اند.

تابحال شده است به یک ابر نگاه کنید و فکر کرده باشید که شبیه اسب ، خرگوش ، اژدها یا یک شخص است؟ این روزها دانشمندان ابرها و سایر ویژگی های آب و هوایی را برای امنیت انسان ها مطالعه و بررسی می کنند. این دانشمندان به عنوان هواشناسان شناخته می شوند. نفولوژی شاخه ای از هواشناسی است که مختص مطالعه ابرها است.

در هنر و قسمت هایی از تمامی فرهنگ ها از ابرها برای توصیف طیف گسترده ای از احساسات انسانی استفاده شده است. مثلا ممکن است کسی که بدبخت یا افسرده است یک ابر بارانی در بالای سر خود بکشد و قرار گرفتن در زیر ابری که در این گام به گام کشیده شده است، نشان دهنده خوشبختی یا خوشحالی زیاداست. ابرهای تاریک همراه با رعد و برق می توانند به عنوان نشانی برای عصبانیت استفاده شوند. ابرها همچنین عناصر پس زمینه در نقاشی ها، طراحی ها و انیمیشن های بی شماری هستند.

دوست دارید ابر بسیار خاص خود را بکشید؟ تمام چیزی که شما برای این کشیدن این نقاشی نیاز دارید یک مداد، یک برگه کاغذ است و به کمک این گام به گام نقاشی ابر برای کودکان براحتی آن را بکشید. دقت کنید در هر مرحله خطهای جدید به رنگ آبی برجسته شده است ، و یک متن در زیر هر تصویر هر مرحله را توضیح می دهد. ممکن است بخواهید از ماژیک ها، مدادهای رنگی، مداد شمعی یا رنگها برای رنگ کردن یا سایه زدن نقاشی پایانی خود استفاده کنید.

می خواهید ابرهای طوفانی و ابرهای سفید پر مانند در یک روز آفتابی بکشید؟ انتخاب باشماست.

اگر این روش آموزش را دوست داشتید، گام به گام نقاشی آتش، خورشید و گلوله ی برف ما را نیز دنبال کنید.

گام به گام نقاشی ابر برای کودکان

مراحل نقاشی ابر

مراحل نقاشی ابر برای کودکان

1. با کشیدن یک نیم دایره شروع کنید. این نیم دایره قسمت بالایی ابر شما را تشکیل می دهد.

آموزش نقاشی ابر کودکانه

2. یک خط منحنی کوچکتر هم تراز با نیم دایره ی اول در یک سمت آن بکشید. با این کار به ابر خود شکلی پر مانند می دهید.

گام به گام نقاشی ابر برای کودکان

3. منحنی دیگری را همچون قبلی در قسمت دیگر نیم دایره اول همتراز با آن بکشید، جوری که این خط منحنی کوچک با نیم دایره اول با هم تداخل داشته باشند.

چگونه یک ابر نقاشی کنیم

4- چندتا خط منحنی را متصل به هم در پایین ابر از یه طرف ابر تا طرف دیگر آن بکشید.

نقاشی ابر برای بچه ها

5- خطوط کوتاه منحنی شکل و متصل به هم را تا شکل گرفتن قسمت پایین ابر ادامه دهید. با وصل کردن قسمت پایین ابر به قسمت باقی مانده آن، شکل ابر را کامل کنید.

آموزش نقاشی ابر برای کودک

6. خطوط کشیده شده ی قبلی را از جایی که لبه های ابر یعنی همان انتهای منحنی های کوتاهی که به هم رسیده اند، پاک کنید.

amoozesh naghashi abr

7. یک سری جزئیات را به ابر خود اضافه کنید و به آن حجم و عمق دهید. چندتا خط منحنی شکل و متصل به هم را در قسمت داخلی ابر بکشید. ظاهری پر مانند ایجاد می کند. بگذارید بعضی از خطوط به صورت مارپیچ در هم بپیچند.

قدم به قدم نقاشی یک ابر زیبا

8- ابر کوچک دیگری را پشت اولین ابر بکشید. از قرار دادن خط های منحنی شکل نامرتب کنار هم و اتصال کردن آنها به یکدیگر یک شکل پر مانند بکشید.

راهنمای نقاشی ساده ابر

9- از خطوط منحنی شکل کوتاه و متصل بهم و مارپیچی استفاده كنید تا در قسمت داخلی ابر كوچك تر كه در مرحله قبل کشیدید، به عنوان جزئیات بکار ببرید. سپس با استفاده از خطوط منحنی و متصل به هم، ابر دیگری را در سمت مخالف و پشت اولین ابر بکشید.

رنگ آمیزی نقاشی ابر

10. ابر خود را رنگ آمیزی کنید. ابرها به طور معمول به رنگ سفید یا آبی کمرنگ به تصویر کشیده می شوند، اما آنها تنها رنگ هایی نیستند که ابرها می توانند داشته باشند. ابرهای طوفانی ممکن است به رنگ سیاه، خاکستری، قهوه ای یا حتی سبز باشند. ابرها ممکن است هنگام طلوع یا غروب آفتاب، سایه های صورتی، بنفش، نارنجی یا قرمز رنگی را منعکس کنند.


بچه های عزیز اگه این مطلب را دوست داشتید از مطالب پایین هم دیدن کنید :

آموزش نقاشی شمع سوزان برای کودکان

آموزش نقاشی جمجمه برای کودکان

گام به گام آموزش نقاشی چشم برای کودکان


1 نظر

  1. یاسییاسیsays:

    با ۱۵ سال سن دارم تو سایتا دنبال ابر میگردم 😂😂لعنت