تغییر نام فاطمه به نازنین فاطمه

تغییر نام به چه دلایلی می تواند باشد؟

محبوب ترین دلایلی که افراد نام خود را تغییر می دهند چیست؟ خوب ، این امر می تواند تقریباً به هر دلیلی یا به شکل کاملاً قانونی باشد ، مگر این که برای اهداف کلاه برداری و یا فریب کارانه باشد یا منجر به ضرر مالی شخص ثالث یا ارتکاب یک عمل غیرقانونی شود. در بعضی موارد نیز شما می توانید اسم خود را به سرعت و به راحتی تغییر دهید و زندگی جدید خود را با هویت جدید خود شروع کنید. در این جا برخی از محبوب ترین دلایلی که مردم تصمیم دارند تا نام خود را تغییر دهند برای شما ذکر می کنیم.

دلیل اول که خیلی از مردم به دلیل آن اسم خود را می خوهند تغییر دهند این است که آن ها هرگز نام فعلی خود را دوست ندارند و نمی توانند که با آن یک ارتباط خوبیرا برقرار کنند. درخواست تغییر نام می تواند به این دلیل پیش بیاید که شخص نام خود را همان طور که در بدو تولد او آورده شده است، دوست ندارد. شاید آن ها ترجیح می دهند که چیزی منحصر به فرد تر از اسم فعلی خود را داشته باشند. در همین راستا ، افراد با نام هایی که می توانند شرم آور باشند ، به خصوص اگر اشتباه بیان شده یا اشتباه شوند ، ممکن است به دنبال تغییر نام باشند.

گاه افراد به دلایل مختلف از جمله سهولت در تلفظ و هجی درخواست تغییر نام می دهند. همچنین افراد ممکن است که برای تغییر جنسیت درخواست تغییر نام را دهند. نام ها را می توان در این حالت تغییر داد و در کل می تواند اسامی جدید قانونی هم باشند. گاه افراد به دلایل مذهبی می خواهند که اسم خود را تغییر دهند. خواه به دلیل تغییر مذهب اخیر یا صرفاً به احترام به خدا و مذهبی خویش این کار را انجام می دهند و تغییر نام به دلایل مذهبی بسیار مرسوم است.


مطلب پیشنهادی و ویژه:

عکس پروفایل اسم فاطمه


همه می خواهند اسم خود را در کنترل خود داشته باشند و با آن نیز راحت باشند. و با بزرگ شدن آن ها شروع به فهمیدن بعضی چیز ها درباره اسم شان میکنند که هرگز نمی توانند این چیز ها را درباره ی اسمشان دوست داشته باشند. در مورد جهان و مردم اطراف خود و برخوردی که مردم با آن اسم دارند و درباره شخصی که آن ها می خواهند که باشند. درست است که برخی از افراد نام خود را تغییر نمی دهند ، اما اغلب آن ها هم تجربه های بدی را در مورد اسم خودشان نیز دارند. بیشتر افراد دارای نام های مستعار هستند که می توانند با نام آن ها مرتبط باشد و یا این که اصلا مرتبط نباشد. افراد مختلف نام های مختلفی خواهند داشت ، مانند اینكه شاید والدینشان آن ها را پردیس بنامند و دوستان به خاطر اسم شناسنامه ای نیز به او زهرا می گویند و البته در محل کار هم ممنکن است با هر کدام از این اسم ها صدا زده شود. سپس مردم ازدواج می کنند و مادر یا پدر می شوند و به این ترتیب به مرور زمان مشکلات بیشتر می شود و همسر و فرزندان آن ها هم با این موضوع چند اسمی بودن دچار مشکلات و درگیری هایی می شوند.

تغییرات نام در طول تاریخ نیز بارها و بارها اتفاق افتاده است و شاید تنها دلیل آن که این موضوع اکنون به نظر برسد که یک مسئله بزرگی است این است که این روز ها ما اینترنت را داریم و بسیار مردمی خود آگاه هستیم. مردم همواره می خواهند که نام قانونی خود را که پدر و مادر آن ها انتخاب کرده است به خاطر احترام به رای و نظر و انتخاب آن ها نگه دارند مگر این که این نام یک نام خسته کننده و بدون معنای مناسب باشد. در آن صورت است که افراد همیشه آرزو می کنند تا که چیز دیگری نام آن ها باشد

تغییر نام فاطمه به نازنین فاطمه

همان طور که شما هم حتما با این پدیده آشنا هستید نیز مطمئنا خیلی از اشخاص هستند که می خواهند در سنین بزرگ سالی‌،‌ اسم کوچک خود را تغییر دهند؛ البته عوض کردن اسم هم در ایران مساما قوانین مخصوص به خود را دارد که البته مشخصا تغییر اسم های مذهبی نیز قوانین سفت و سخت تری را دارد و تغییر این اسم ها نیز بسیار دشوار است و فقط در شرایطی خاص می توانید این اسم ها را به اسم دلخواه خود تغییر دهید. سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور نیز در این مورد توضیح کامل و جامعی ارائه داده است که در ادامه محتوا آورده شده است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور نیز در یک مصاحبه و در مورد شرایط عوض کردن نام های مذهبی نیز گفت: اشخاصی که اسامی مذهبی از جمله فاطمه، زهرا، رقیه، علی، محمد،‌ جواد و ... را دارند در حالی که علاقه مند به تغییر اسم خود هستند فقط در شرایطی می توانند اسم خود را تغییر دهند که یک اسم مذهبی دیگر و با فراوانی بیشتر از اسم کنونی خود را انتخاب کنند تا که در صورت ثبت درخواست تغییر نام در داخل سیستم ثبت احوال نیز بتوااند که موفق به تغییر اسم کنونی خود بشوند.

عوض کردن یک نام مذهبی به نام دیگری که غیر مذهبی باشد بسیار شرایط را سخت می کند . به طور مثال افرادی که اسم آن ها زهرا است و تمایل دارند که اسم خود را به اسم دیگری تغییر دهند فقط می‌توانند که اسم فاطمه را که فراوانی آن از نام قبلی آن ها بیش‌تر می باشد انتخاب نمایند.

در خصوص تغییر نام شما از فاطمه به نازنین فاطمه نیز به نظر میرسد که با توجه به پرونده های موجود منعی در این خصوص وجود نداشته باشد لذا شما باید به دادگاه مراجعه کرده و حکم دریافت کنید تا که یتوانید نام خود را تغییر دهید. و در خصوص زمان لازم جهت این تغییر نام نیز باید گفت که این کار زمان زیادی نخواهد برد. حدودا 2 هفته برای این موضوع زمان لازم است. شما می توانید که به اداره ی ثبت احوال مراجعه نموده و با ارائه ی شناسنامه و کارت ملی تقاضای تغییر اسم خود را مطرح نمایید.


شاید علاقمند باشید :

تغییر نام سمیه در ثبت احوال

تغییر نام زهرا در ثبت احوال


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...