کودک تنبل را چطور تشویق کنیم تا درس بخواند

کودکانی که به مطالعه کردن تمایلی ندارند برای والدین بسیار مشکل ساز می باشند. آنها اغلب در آزمون ها و کارت های گزارش نمرات بدی می گیرند. در این شرایط قابل درک است که والدین نسبت به آینده کودکان نگران می شوند. در ادامه یاد خواهید گرفت چطور آنها را در مطالعات خود کمک کنید.

-به کودک خود توضیح دهید که چرا باید مطالعه کنند

به آن ها بگویید اگر مطالعه کنند نمرات خوب میگیرند

به آنها بگویید اگر مطالعه کنند، نمرات بهتری خواهند گرفت. از آنها بپرسید "چه حسی خواهید داشت اگر یک نمره کم قرمز رنگ در کارت گزارش به خاطر عدم مطالعه ثبت شود؟" اگر بچه شما بگوید که حس بدی خواهد داشت، از آنها بپرسید گرفتن نمره بالا چه حسی به آنها می دهد؟ به بچه های بزرگتر بگویید اگر نمرات خوبی بگیرند در آینده فرصت های شغلی خوبی خواهند داشت.

تهیه کتاب های آموزشی برای کودک

2-برخی کتاب های آموزشی مرتبط با سن کودک تهیه کنید

کودک خود را تشویق کنید تا کتاب ها را بررسی کند و سخت و آسان بودن مسائل را ببینند. اگر چه وقتی کودک توانست مطالب را یاد بگیرد، مطالعات او را بیشتر کنید.

کمک به کودک در زمان مطالعه

3-به کودک خود در زمان مطالعه کمک کنید

به کودک خود بفهمانید هر وقت او نیاز به کمک داشت، در کنارش خواهید بود.

ایجاد یک سیستم پاداش

4-یک سیستم پاداش ایجاد کنید

تعدادی برچسب های ستاره طلایی بخرید و یک تقویم ماهانه چاپ کنید (از تقویم خود نیز می توانید استفاده کنید) به کودک خود بگویید هر وقت درس بخواند برایش یک ستاره طلایی خواهید داد و اگر به حد کافی ستاره طلایی جمع کردند یک جایزه ویژه خواهند داشت. جایزه ها می تواند بیرون رفتن، خریدن غذای مورد علاقه کودک، خریدن چیزی که دوست دارد و غیره.

مهربان باشید

5-مهربان باشید

سخت گیر یا خشن نباشید


در ادامه ببینید :

با کودک تنبل چطور رفتار کنیم

چگونه تنبل نباشیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...