چگونه تنبل نباشیم

تنبلی یک مشکل نامطبوع است که هر لحظه مردم را تحت تاثیر قرار می دهد. شما شاید تمایلی برای انجام وظایف  نداشته باشید، سست باشید، به راحتی از کار اصلی منحرف شوید یا هیچ انگیزه ای نداشته باشید. همه ما با تنبلی دست و پنجه نرم می کنیم اما با ایجاد عادات خوب، سازماندهی اولویت های خود، متوقف کردن زندگی منفی، می توانید زندگی خود را شروع کنید.

متد اول-انگیزه داشته باشید

پیدا کردن دلایلی برای فعال بودن

1-دلایلی برای فعال بودن پیدا کنید.

 عمده ترین دلیل تنبلی نبود انگیزه است. تعداد زیادی از کارها چالش برانگیز شما را دلسرد می کند، یا چالش های روزانه به شما انگیزشی نمی دهند. به یک تصویری بزرگ فکر کنید. گم شدن در کار های روزمره زندگی آسان است و متوجه نمی شوید که برای چه کار می کنید. هر روز کمی وقت بگذارید و به خود یادآوری کنید که کار های روزمره تا چه حد در اهداف بزرگ زندگی شما نقش دارند. اینها می توانند اهداف مالی، تناسب اندام و تحصیلی بوده و در حرفه و زندگی شخصی تان تاثیر گذار باشند. لیستی تهیه کنید که چرا می خواهید کارهایتان را قبل از خود انجام دهید.

جشن گرفتن موفقیت هایتان

2-موفقیت ها و نقاط عطف زندگی تان را جشن بگیرید

اگر چیزی حس کمی به شما بدهد، انگیزه کافی برای انجام آن نخواهید داشت. خوشبین باشید و زمانی کاری را تکمیل کردید به شانه خود بزنید. این باعث دور کردن شما از تنبلی می شود چون نتیجه کارتان را می بینید. چه در ورزش یا در مدرسه یا در کار باید اهدافی عینی و قابل دستیابی داشته باشید. آنها را یادداشت کنید و بعد از کامل کردن کارها آنها را چک کنید.

مدام به سرتان نزنید

3-مدام به سرتان نزنید

تبلی می تواند یک چرخه خود پایدار باشد. می تواند نوعی از خود بیزاری تلقی شود. وقتی تنبلی می کنید و کاری را به اتمام نمی رسانید. شما افسرده شده و این حالت شما را از پیش رفتن باز می دارد. اگر مدام با خودتان تکرار کنید من تنبل هستم، همیشه تنبل باقی خواهید ماند. از حالا به بعد این مکالمات درونی را متوقف کنید. مدام به خودتان بگویید من مرد عمل هستم. خود به عنوان فردی سخت کوش تصور کنید که کارهای ضروری را تمام می کند. این کار را به مدت 30 روز تکرار کنید تا تبدیل به یک عادت شود. برای استراحت زمان بگذارید. همیشه ارتباطی بین عدم تحرک و تنبلی وجود دارد. این ویژگی باعث ایجاد گناه و دائمی کردن تنبلی بیشتر می شود. به جای زدن به سرتان و سرزنش خود، به خودتان اجازه دهید تا بدون احساس گناه استراحت کند.

تشویق خودتان بخاطر مسئولیت پذیری

4-به خاطر مسئولیت پذیری خودتان را تشویق کنید

به جای تنهایی گشت و گذار کردن، خود را در موقعیت های قرار دهید تا از طریق دوست و فامیل انگیزه بگیرید. مسئولیت پذیری گروهی یک انگیزه دهنده عالی برای پایدار ماندن، تمرکز روی کار و حرکت به سمت اهداف است. اگر دوست دارید شکل بهتری داشته باشید، به باشگاه یا کلاس ورزش بروید. ورزش کردن باعث می شود شما دیگران را رها کنید و با جست و خیز کردن بیشتر علاقه مند ورزش می شوید. اگر با یک هدف تحصیلی رو به برو هستید، دوستی در مدرسه پیدا کنید که در درس خواندن و رسیدن به نمرات خوب شما را کمک کند.

2-متد دوم- به تعویق انداختن کار ها را کاهش دهید

کاهش به تعویق انداختن کارها

1-اگر عقب افتاده اید، آن را تشخیص دهید

کارهای به تعویق افتاده کل روز ما را پر می کند و با انباشته شدن کار ها واقعا نمی دانیم چه داریم می کنیم. به دنبال شاخص های مفید باشید که در آن ها کار هایتان را به عقب نیندازید شامل:

در حال انجام دادن کار مهمی هستید بعد تصمیم می گیرید به کافه یا ساندویچی بروید

 روزتان را با کار هایی اولویت پایین پر می کنید

 ایمیل و یادداشت هایتان را بار ها وبار ها می خوانید، قبل از اینکه تصمیم بگیرید در مورد آنها چه برنامه ای دارید.

هر روز برنامه ریزی کنید

    2-برای هر روز برنامه ریزی کنید

    بیشتر مردم تمایل به انجام کار های فهرست شده دارند. با این حال این جور چیز ها روز شما را دلهره آور هم می کند و بدون جا گرفتن در روز شما به چیزی بیشتر از یک آرزو تبدیل می شوند. شما باید در نظر بگیرید چقدر زمان دارید و هر کار چه مدت زمان طول می کشد تا به طور موثر انجام شوند و از یک روز تنبلی جلوگیری شود. مطمئن شوید کارهایتان را برای چه مدت انجام خواهید داد. بنابراین شانس تعلل شما کاهش می یابد زیرا شما طبق یک برنامه ملموس عمل می کنید. همچنین در نظر داشته باشید شاید چیزهایی پیش آمده و برنامه شما را تغییر دهد. اشکالی ندارد، تنها کاری که باید انجام دهید موارد لازم را به لیست اضافه کنید و روز خود را تنظیم کنید.

    بنابراین مرز ها مشخص کنید. مردمی که تمایل به تعویق انداختن کار ها دارند باید از آمیختن مرزهای کار/زندگی پرهیز کنند. فرض کنید شما هر روز کاری را در ساعت 5:30 عصر به اتمام می رسانید، این عامل شما را مجبور می کند تا در بازه زمانی خاص مولد باشید.

    کارهای کمتری انجام دهید

    3-کارهای کمتری را انجام دهید

    وقتی شما می بینید وظایف زیادی را پیش رو دارید و حتی نگران شروع کردن کار ها نیستید، کار هایتان عقب می افتد. بیشتر مردم فکر می کنند خیلی سخت کار می کنند. چون مردم احساس می کنند کار های بی پایان آنها را غرق کرده و متلاشی گشته اند. ما در دنیایی پر از داده های انگیزشی و اطلاعات زندگی می کنیم. زندگی خود را ساده کنید تا کمتر درگیر بی تحرکی واقع شوید. به مدت یک هفته از رسانه ها دوری کنید. همه اطلاعاتی که هر روز از رسانه ها می شنویم مفید نیستند. مگر در مواردی ضروری برای کارتان از داده ها استفاده کنید، مابقی را به مدت یک هفته کنار بگذارید. بدون تلویزیون، روزنامه، شبکه های اجتماعی، گشت و گذار های تفریحی در اینترنت، تماشای فیلم در اینترنت مدتی زندگی کنید. شما شاید قوانین دیگری به این لیست اضافه کنید.

    عادت کردن به انجام کارها در همان لحظه

    4-عادت کنید هر کاری را همان لحظه که مشاهده کردید، انجام دهید

    برای مثال اگر می بینید تعداد زیادی کاغذ باطله هست که باید دور ریخته شود، سریع آنها را به سطل آشغال منتقل کنید. شاید کار مهمی نباشد اما دیر یا زود مجبور خواهید بود این کار را انجام دهید. عادت کنید همین الان کارهای مربوطه را انجام دهید و از تعویق انداختن کار های بیشمار جلوگیری کنید. شاید ابتدا سخت باشد، اما به شما کمک می کند تا یک عادت خوب ایجاد کنید. تمایل به تعویق انداختن کارها باعث تنبلی و عقب افتادگی می شود.

    متود 3-روز خود را به روش صحیح شروع کنید

    شروع کردنتان روز خود با روشی صحیح

    1-روز خود را درست شروع کنید

    دکمه اسنوز در ساعت آلارم گوشی خود را نزنید تا دوباره به تخت خواب برگردید اما از تخت خود بیرون بیایید و روزتان را فعالانه شروع کنید. اگر روز خود را با فعالیت شروع کنید احتمالا انرژی بیشتری دریافت کنید و در طول روز با انرژی باقی بمانید. با عمل و تمرین می توانید آن را به یک عادت تبدیل کنید. ساعت آلام خود را دور از دسترس خود قرار دهید این کار شما را مجبور می کند از تخت خود بیرون بیایید و با زدن دکمه اسنوز دیگر به خواب ادامه ندهید.

    استارحت به میزان کافی

    2-به مقدار کافی استراحت کنید

    اگر کمبود خواب داشته باشید روزتان را با آشفتگی شروع خواهید کرد. استراحت کافی به انگیزه شما آسیب نمی رساند و باعث می شود شما روز بعد را تنبل نباشید. به حدی استراحت کنید تا مطمئن باشید روز بعد سرحال از خواب بیدار خواهید شد. هر فردی به مدت زمان متفاوتی برای استراحت کردن نیازمند است تا عملکرد خوبی داشته باشد اما حداقل  6 تا 7 ساعت در روز بخوابید. وقتی به خواب می روید تمام وسیله های الکترونیکی و صفحات نمایش را کنار بگذارید. تا حد امکان در وضعیت راحتی قرار بگیرید و از هر چیزی که حواس شما را پرت می کند، دوری کنید.

    شروع کردنتان روزتان با حرکات عملی

    3-روز خود را با حرکات عملی شروع کنید

    هر صبح را با ورزش شروع کنید. ورزش اول صبح باعث می شود تا در طول روز پر انرژی باقی بمانید و از سطح بالای هورمون ها بهره مند گردید. ورزش کردن همچنین تمرکز شما را در طول روز زیاد می کند. صبحانه را فراموش نکنید. صبحانه مزایای فیزیکی و روانی زیادی دارد. خوردن یک صبحانه کامل میزان انرژی شما را بالا می برد و عملکرد مغز را زیاد کرده و باعث بهبود حافظه شما می گردد.

    تهیه کننده : توپ تاپ

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...