چگونه ناخن هایمان را دراز و قوی کنیم

رشد ناخن های دراز و قوی یک فرایند چند مرحله ای است. تا زمانی که از ناخن های خود مراقبت خوبی داشته باشید ، می توانید آنها را به طول دلخواه رشد دهید. باید با اطمینان از عادت  های بد ناخن شروع کنید. پس از آن ، مصرف ویتامین های مناسب و سالم سازی مناسب به رشد ناخن های طولانی و قوی کمک می کند.

متوقف کردن عادت های بد

ترک عادت های بد

دست از جویدن ناخن های خود بردارید. جویدن ناخن ها برای سلامتی شما مضر است. اگرچه برای بسیاری از افراد عصبی عادت معمولی است ، اما می تواند باعث عفونت باکتریایی پوست روی دست و دهان شود. اگر در اطراف ناخن هایتان پوست خشک یا شل دارید ، حتماً آنها را دور ریخته و به جای جویدن،  آنها را از آن پوست تان جدا کنید.

سعی کنید ناخن های خود را مرتباً صیقلی نگه دارید یا اینکه آنها را زیبا نگه دارید، بنابراین کمتر به جویدن آنها تمایل خواهید داشت.

وقتی کسل هستید آدامس بجوید. اگر به آدامس دسترسی ندارید ، با یک توپ کوچک ، سکه و غیره بازی کنید.

پوست اطراف ناخن های خود را نجوید. ممکن است خودتان را متقاعد کنید که فقط با گاز گرفتن پوست اطراف ناخن هایتان ، در واقع به ناخن آسیب نمی رسانید. این نادرست است و فقط باعث می شود ناخن های شما از طریق رطوبت اضافه شده از بزاق ضعیف شوند و ناخن های شما را در معرض شکستن قرار دهند.

هفته ای یک ناخن را انتخاب کنید که نجویید. به تدریج ناخن های  "بدون جوندگی" بیشتری انتخاب کنید تا خود را از این عادت دور کنید.

در صورتی که  عادت جویدن ناخن شما شدید است ، در مورد اضطراب یا چیز دیگری که ممکن است باعث جویدن ناخن های شما شود  با یک پزشک صحبت کنید.

از ژل و آکریلیک استفاده نکنید

استفاده از آکریلیک و ژل را متوقف کنید. ناخن آکریلیک یا ژل ناخن ها ، ناخن های شما را خشک ، شکننده  می کنند و مانع رشد  ناخن های شما می شوند. حتی برداشتن  آکریلیک به درستی می تواند به ناخن های شما آسیب برساند زیرا  این فرآیند با خیس شدن ناخن ها همراه است هنگامی که پوست اطراف  ناخن شما خیس است ، آنها  نسبت به آسیب دیدن حساس تر هستند.

اگر مایل به مانیکور کردن ژل یا آکریلیک هستید ، سعی کنید به صورت تناوبی استفاده کنید.یک مانیکور سنتی بین ژل یا مانیکور اکریلیک خود داشته باشید.

خودداری از تراشیدن پولیش های ناخن

از تراشیدن پولیش ناخن خودداری کنید. چیدن یا تراشیدن پولیش لایه بالایی بستر ناخن شما را از بین می برد. این باعث می شود پایه ی ناخن شما ضعیف شود.

انجام روکش های پایه و روکش های بالا

روکش های پایه و روکش های  بالا را انجام دهید. وقتی عجله دارید ، می توانید به راحتی قید روکش های پایه و بالا را بزندی تا ناخن های شما زود خشک شوند. با این حال ، هنگامی که این موارد را از دست می دهید ، به ناخن خود آسیب می رسانید. آنها رنگ و ژل ناخن های شما را محافظت می کنند.

برای از بین بردن سریع  ژل ناخن وقتی که ناخن ها شروع به خراب شدن  می کنند ، بسته های پاک کننده ناخن که مرطوب هستند  را در کیف پول خود حمل کنید. به این ترتیب ، دیگر لازم نیست نگران چیدن ناخن های خود باشید.

از ناخن هایتان به عنوان ابزار استفاده نکنید

استفاده از ناخن های خود را به عنوان ابزار متوقف کنید. برچسب  یا چسب خراش مواردی است که به راحتی می تواند ناخن های شما را خراب یا شکسته کند. حتی ممکن است متوجه نباشید که این کار را انجام می دهید ، اما اگر می خواهید ناخن هایتان محکم رشد کنند ، باید توجه کنید. همچنین سعی کنید ناخن های خود را بیش از حد از آب دور نگه دارید. این می تواند ناخن را نرم کرده و آن را ضعیف و انعطاف پذیر کند.

بهترین راه برای جلوگیری از این کار آهسته کار کردن است. قیچی یا ابزار دیگری را در اختیار داشته باشید تا به شما در باز کردن ، خراشیدن و یا لایه برداری هر چیزی که نیاز دارید در طول روز کمک کنید. از انجام فعالیتهایی که باعث خم شدن ناخن شما می شود خودداری کنید.پولیش ناخن را روی ناخن ها تمیز نگه دارید تا از جویدن ناخن های خود جلوگیری کنید.

2.دریافت ویتامین های مناسب

ویتامین های مناسب دریافت کنید

مقدار زیادی ویتامین H (بیوتین) دریافت کنید. بیوتین رشد و استحکام ناخن ها ، موها و پوست را تقویت می کند. با هدف مصرف 30 تا 40 میکروگرم در روز یا از طریق مواد غذایی یا مکمل ها. غلات ، قارچ ، موز ، ماهی قزل آلا و آووکادو همه منابع عالی بیوتین هستند.

مصرف غذاهای حاوی اسید فولیک

غذاهای حاوی اسید فولیک بخورید. اسید فولیک یا ویتامین B9 به جلوگیری از آسیب رساندن به سلولهای عصبی شما کمک می کند و سلول های قرمز خون را سالم نگه می دارد. بهترین ویتامین برای رشد ناخن است و مصرف زیاد آن غیرممکن است زیرا بدن شما به طور طبیعی مقدار اضافی را دفع می کند. ماهی ، گوشت قرمز ، پنیر و محصولات سویا غنی شده از نظر اسید فولیک زیاد هستند.

مصرف ویتامین A

 ویتامین A مصرف کنید. ویتامین A به تقویت ناخن های شما کمک می کند. دوز توصیه شده روزانه بین 700 تا 900 میکروگرم در روز است. سیب زمینی شیرین ، هویج ، کدو و سبزیجات برگ دار سرشار از ویتامین A هستند.

دریافت زیاد ویتامین C

مقدار زیادی ویتامین C دریافت کنید. ویتامین C بیشتر به دلیل کمک به سلامتی در سیستم ایمنی بدن شناخته شده است. این بدان معنی است که به بهبودی در بدن کمک می کند. این بهبودی به رشد ناخن کمک می کند و به آنها قدرت می بخشد. پرتقال ، کلم ، توت فرنگی و فلفل بلغور از نظر ویتامین ث زیاد است.

3.مانیکور کردن صحیح

شکل دادن و مراقبت از ناخن هایتان

ناخن هایتان را شکل دهید و مراقب آنها باشید.برای اینکه شما ناخن های دراز و قوی داشته باشید ، باید از یک پایه مناسب شروع کنید. این بدان معناست که برای شروع به ناخن های تمیز و سالم احتیاج دارید. آنها را یک شکل بسازید و مرتب نگه دارید.

آنها را به درستی نگهداری کنید. از لبه بیرونی شروع کنید و به سمت مرکز ناخن بروید.. عقب و جلو رفتن با یک حرکت تکراری ناخن های شما را تضعیف می کند.

شکل مناسب ناخن را برای تقویت رشد انتخاب کنید. شکل اصلی دور ساده تر رشد می کند. اگر ناخن مربعی شکل می دهید ، احتمالاً از آن به عنوان ابزاری استفاده خواهید کرد.

مراقبت صحیح از ناخن ها

به درستی از ناخن های خود مراقبت کنید. ناخن های خود را به مدت 5 دقیقه در آب گرم خیس کنید تا پوست اطراف ناخن شما سست شود. پوست مرده ای که در اطراف ناخن هایتان هست را به مدت چهار بار در هفته از بین ببرید.

برای افزایش سلامتی پوست اطراف ناخن هایتان ، اسید هیالورونیک را اطراف آن قرار دهید و آنها را مرطوب نگه دارید. استفاده از مرطوب کننده در اطراف پوست ناخن هایتان مانع از آویز شدن و ناخن های شکسته می شود.

اعمال درمان های تقویتی

درمان های تقویتی را اعمال کنید. چندین درمان تقویتی وجود دارد. هنگامی که یک پایه مناسب را ایجاد کردید و به درستی از پوست اطراف ناخن خود مراقبت کردید ، یکی از برنامه های متناسب وضح مالی خود را انتخاب کنید و اجرا کنید.

سرم گران قیمت است اما اغلب سریعترین و بهترین نتیجه را در تقویت ناخن ها ایجاد می کند.

کرم ها برای استفاده روزمره مناسب هستند. شما می توانید صبحانه و قبل از خوابیدن در شب ، درمان پروتئین فشرده را به صورت خامه ای که روی ناخن های خود قرار داده اید ، بخرید.

تقویت لاک ناخن به شما کمک می کند تا ناخن های خود را از تراشیدن حفظ کنید. بسیار مقرون به صرفه است و استفاده از آن بسیار آسان است.

برای محافظت از ناخن های خود ازروکش های پایه یا بالایی و سفت کننده ناخن استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که با سخت کننده های ناخن یا هر چیز دیگری ، ناخن های شما شانس بهتری برای چسبیدن یا ترک خوردن دارند که می تواند دردناک باشد

روغن جوجوبا روغنی است که می توانید از آن روی ناخن های خود نیز استفاده کنید تا انعطاف پذیری بیشتری داشته باشند ، بنابراین به جای اینکه ناخن های شما شل باشند ، خم می شوند.


در ادامه ببینید:

چگونه از ناخن های خود مراقبت کنیم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...