چگونه از ناخن های خود مراقبت کنیم

داشتن ناخن های تمیز و سالم برای تمیز کردن بهداشت خوب و نگه داشتن خود به بهترین شکل ممکن یک امر ضروری است! با این حال ، ناخن ها نیز می توانند به راحتی آسیب ببینند ، یا از طریق مانیکور بد و یا از لباس. با تمرین چند عادت ساده می توانید مطمئن شوید که چقدر ناخن های شما قوی و سالم هستند ، مهم نیست که چقدر دست خود را در سایر زمینه های زندگی استفاده کنید!

ناخن های خود را کوتاه کنید

ناخن های خود را کوتاه کنید

ناخن های خود را مستقیماً در امتداد کوتاه کنید. این به شما کمک می کند از رشد ناخن های بد حالت جلوگیری کنید. همچنین ، سعی کنید ناخن های خود را درست بعد از دوش گرفتن و یا استحمام کوتاه کنید تا ناخن ها نرم تر شوند. اگر می خواهید گوشه ها یا لبه های ناخن های خود را نرم کنید ، از یک سوهان ناخن استفاده کنید.

جهت جلوگیری از ضعیف شدن ناخن های خود ، در جهت ثابت قرار بگیرید. پر کردن پشت و عقب به مرور زمان به ناخن ها آسیب می رساند.

ماهانه وسایل مراقبت از ناخن خود را در 70 درصد الکل ایزوپروپیل قوی ضد عفونی کنید.

برای حفظ انعطاف پذیری ناخن و جلوگیری از شکاف ناخن ، ناخن های خود را بعد از پیرایش آنها مرطوب کنید.

خودداری از  پولیش های سفت و سخت ناخن

از پولیش های سفت و سخت ناخن خودداری کنید. آنهایی که حاوی مواد تشکیل دهنده مانند فرمالدئید و دیبوتیل فتالات هستند ، ناخن را تضعیف می کنند. علاوه بر این ، استفاده مکرر از رنگ ها می تواند باعث زرد شدن یا ضعیف شدن ناخن های شما شود.

استفاده از پاک کننده ملایم ناخن

از یک پاک کننده ملایم ناخن ، یک روکش پایه و یک روکش بالا استفاده کنید. پاک کننده های ناخن بدون استون خفیف بوده و از خشک شدن ناخن شما جلوگیری می کند. هنگام لاک زدن ناخن ها ،روکش های پایه به جلوگیری از لکه دار شدن ناخن های شما کمک می کنند. روکش های بالا احتمال تراشیدن ناخن را کاهش داده و فرکانس کمتری را که باید با آن لاک ناخن بزنید کاهش می دهد.

مرطوب کردن ناخن با روغن

ناخن های خود را با روغن مرطوب کنید تا انعطاف پذیر و قوی شوند. مانند سایر نواحی بدن ، ناخنهای شما می توانند از آبرسانی بودن بهره مند شوند. قبل از خواب ، سعی کنید روغن بادام یا آووکادو را روی پوست اطراف ناخن های خود قرار دهید تا خشک نشود ، شکننده یا پوسته پوسته نشوند.

اگر روغن بادام یا آووکادو ندارید ، از مرطوب کننده لب استفاده کنید.

مرطوب کننده های پوست اطراف ناخن یا همان کوتیکول برای خرید در داروخانه ها و فروشگاه های زیبایی نیز موجود هستند.

مصرف پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3

پروتئین و اسیدهای چرب امگا 3 را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. اگر بیشتر غذاهایی مانند ماهی ، آجیل و لوبیا مصرف کنید ، کراتین ، پروتئینی که ناخن های شما را تشکیل می دهد ، بهتر تولید می شود. همچنین می توانید مکمل های روزمره مانند بیوتین و روغن ماهی را امتحان کنید ، که می توانید در فروشگاه های مواد غذایی و مواد غذایی محلی خود بیابید.

ویتامین B همچنین می تواند ناخن های شما را تقویت کند ، روی می تواند به از بین بردن لکه های سفید کمک کند ، و آهن می تواند به جلوگیری از ایجاد لکه های ناخن کمک کند.

ویتامین های A و C می توانند به مرطوب تر و براق شدن ناخن های شما کمک کنند.

مقدار پروتئین توصیه شده روزانه 8 گرم (0/0018 پوند) به ازای هر کیلوگرم وزن بدن شماست.

هیچ مقدار توصیه شده روزانه اسیدهای چرب امگا 3 وجود ندارد.

ناخن هایتان را در محیط مرطوب و کثیف نگاه ندارید

از نگه داشتن ناخن های خود در محیط های مرطوب یا کثیف خودداری کنید. شرایطی مانند این ، رشد باکتری های زیر ناخن های شما را ترغیب می کند ، که خارج کردن آن دشوار است. علاوه بر این ، تماس طولانی و مکرر با رطوبت می تواند احتمال بوجود آمدن ناخن های شکافته را افزایش دهد.

اگر مرتباً ظروف ، باغچه را تمیز می کنید ، یا با مواد شیمیایی خشن تمیز می کنید ، سعی کنید از دستکش های لاستیکی یا پلاستیکی استفاده کنید که می تواند از پوست و ناخن های شما محافظت کند.

ترک عادت جویدن ناخن

اگر عادت به جویدن ناخن دارید حتما ترک عادت کنید. در حالی که ترک عادت دشوار است اما بسیار مهم است زیرا دهان شما میکروب ها و باکتری هایی دارد که می توانند به راحتی از طریق سایشی که توسط دندان های شما ایجاد می شود وارد بدن شما شوند.

سعی کنید با زدن لایه ای از ژل شفاف روی آنها از ناخن های خود محافظت کنید.

همچنین می توانید از لاک ناخنی استفاده کنید که طعم تلخی دارد ، به طوری که طعم نامطبوع شما را از جویدن ناخن باز دارد.

خودداری از کندن پوست اطراف ناخن

از کندن پوست اطراف ناخن هایتان خودداری کنید. در حالی که ممکن است همیشه از نظر زیبایی شناختی خوشایند نباشند ، کوتیکول ها در واقع از ناخن شما محافظت می کنند. هر بار که کوتیکول های خود را تر و تمیز کنید ، خطر ابتلا به میکروتیک به خود دارید که باعث می شود آلاینده هایی مانند باکتری ها و قارچ ها به بدن شما وارد شود. آنها به نوبه خود می توانند باعث عفونت شوند.

اگر کاملاً لازم است که ناخن های شما درازتر به نظر برسد ، کوتیکول های خود را با دقت از نوک ناخن خود دور کنید.

مراقب بودن در هنگام انجام مانیکور

هنگام انجام مانیکور مراقب باشید. از تکنسین ناخن خود بخواهید که کوتیکول های شما را دست نخورده بگذارد و مطمئن شوید ابزاری که از آنها استفاده می شود استریل شده است. شما همچنین باید بررسی کنید که حمام ها با محلول سفید کننده ضد عفونی می شوند تا از انتقال بیماری های پا جلوگیری شود.

مانیکورهای آکریلیک و ژل روی ناخن های شما سخت است و نور ماوراء بنفش استفاده شده برای تنظیم مانیکور ژل می تواند به پوست شما آسیب برساند و حتی خطر سرطان را افزایش می دهد.

اگر مانیکور ژل دارید ، آن را جدا نکنید ، زیرا این باعث می شود لایه های ناخن شما نیز پاره شود.

مشورت با پزشک

اگر ناخن های شما به طور مرتب باعث درد شما می شود ، با پزشک مشورت کنید. اگر ناخن های شما سالم باشند ، هیچ لکه و تغییر رنگی نخواهند داشت ، در همه جا به همان رنگ و انعطاف پذیری خواهند بود ، و فاقد دهانه یا افسردگی خواهند بود. کوتیکول ها باید وجود داشته باشند ، و بستر ناخن باید به رنگ صورتی و سفید باشد. چیزهایی مانند درد ، تورم یا خون در ناحیه ناخن باعث نگرانی می شود.

همچنین اگر ناخن های شما از رشد خود متوقف شده یا شروع به پیچ خوردگی می کنند ، باید به پزشک مراجعه کنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...