مفهوم تعبیر خواب و بررسی تعابیر خواب تالار عروسی

تعریف خواب

خواب بخشی جداناپذیر از زندگی انسان و هچنین بسیاری دیگر از جانداران محسوب می‌گردد. انسان به هنگام خواب توانایی درک و کنترل محیط فیزیکی اطراف خود را از دست می‌دهد بگونه‌ای که توهم‌های بینایی جایگزین حس بینایی می‌گردد. خواب زمینه‌ساز سلامت جسمی و روحی انسان است. از مزایای خواب به عنوان بخشی جداناپذیر در زندگی انسان می‌توان به بهبود عملکرد سیستم عصبی، ارتقاء کارایی سیستم ایمنی بدن در دفع سموم مضر برای سلامتی بدن و افزایش سلامت سیستم عضلانی و اسکلتی اشاره کرد. در دین اسلام از خواب به عنوان یکی از آیات و نشانه‌های خداوند یاد شده‌است. با به خواب رفتن انسان، درحقیقت روح از ظرف وجودی انسان خارج می‌گردد و به طرف عالم متعالی به حرکت درمی‌آید. در مسیر سیر و سیاحت در عالم متعالی، روح انسان با حقایقی روبرو می‌گردد که در ذهن شخص مجسم می‌گردد.

انواع خواب

بطورکلی خواب از منظر بیننده خواب به 5 دسته کلی تقسیم می‌گردد که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته شده‌است.

موضوع برخی از خواب‌ها از افکار غالب به هنگام بیداری فرد نشأت می‌گیرد. به عبارت دیگر شخص هرآنچه را که در طول روز بسیار به آن فکر می‌کرد را در خواب می‌بیند.

برخی از خواب ها با مزاج انسان-مزاج گرم یا مزاج سرد- مرتبط است. به عنوان توضیح بیشتر، افراد با مزاج گرم خواب آتش و... را خواهند دید.

از دیگر انواع خواب‌ها، خواب های شیطانی هستند که به عنوان خواب‌های پریشان نیز شناخته می‌شوند.

دسته دیگری از خواب‌ها از سوی خداوند در عالم خیال فرد مجسم می‌گردند. اینگونه خواب‌ها به فرد بشارتی می‌دهند و یا فرد را هدایت می‌کنند. اینگونه خواب‌ها در مواردی راهگشای افرادی هستند که بر سر دوراهی‌هایی سردگم می‌باشند و به فرد برای انتخاب مسیر درست کمک می‌نمایند. از این خواب‌ها تحت عنوان رویاهای صادقه نیز یاد می‌گردد.

نوع دیگری از خواب‌ها به شرایط انسان به‌هنگام خواب وابسته هستند. به عنوان مثال خواب اول شب، خواب فردی که بسیار غذا خورده و یا بسیار در طول روز خوابیده. اینگونه خواب‌ها با تغییر شرایط فرد نیز دستخوش تغییر می‌شوند و برخلاف دسته قبلی، پیغام و مفهوم مشخصی ندارند.

    خواب‌های دسته اول، دوم و پنجم پیغام و مفهوم مشخصی ندارند و از سوی معبران به عنوان خواب‌های بدون تعبیر یاد می‌شوند. تنها دسته چهارم هستند که دارای پیغام و مفهوم مشخصی می‌باشند. خواب‌های دسته چهارم بطورکلی به دو نوع تقسم می‌گردند: خواب‌هایی که مفهوم آن‌ها بسیار روشن است که نشان‌دهنده وقایع اتفاق افتاده در طول روز می‌باشند و خواب‌هایی که مفهوم آن‌ها مشخص نیست ولی از ظاهر خواب اینگونه برمی‌آید که دارای تعبیری مشخص است. اینگونه خواب‌ها بایستی از سوی افرادی که به علم تعبیر خواب آگاه هستند تعبیر شوند.

    تعبیر خواب

    تعبیر خواب یک علم است که جایگاه بسیار ویژه‌ای در دین اسلام دارد. توانایی تعبیر خواب از ویژگی‌های بسیار مهم برخی از پیامبران می‌باشد که نشان‌دهنده این است که هرکسی توانایی و شایستگی داشتن علم تعبیر خواب را ندارد. کسب علم تعبیر خواب به دو روش ممکن است که در ادامه به توضیح هر یک از این روش‌ها پرداخته شده‌است.

    کسب علم تعبیر خواب به صورت غیر ارادی: در این روش خداوند حقیقت تعبیر خواب را به بندگان مخلص و پرهیزگار خود می‌آموزد. کسب علم تعبیر خواب از این روش، ناشی از عنایت ویژه خداوند است.

    فراگیری علم تعبیر خواب به صورت ارادی: در این روش افراد با مطالعه دقیق آیات قرآن و تعابیر منسوب به معبران بزرگ به فراگیری علم تعبیر خواب می‌پردازند.

      معرفی برخی از مشهورترین معبران

      امام صادق علیه السلام: امام صادق، امام ششم شیعیان می‌باشد. امام صادق علیه السلام دارای جایگاه بسیار ویژه علمی بودند که از جمله مصادیق علم بسیار آن حضرت می‌توان به توانایی ایشان در تعبیر خواب اشاره کرد. امروزه تعابیر موضوعات مشخص از دیگاه امام صادق از سوی سایر معبران به‌کارگرفته می‌شود.

      دانیال نبی: دانیال نبی پسر چهارم همسر اول حضرت یعقوب می‌باشد و از قوم یهود است. کتاب دانیال در 12 فصل مختلف شامل خاطرات، رویاها و خواب‌های دانیال نبی به زبان عبری نوشته شده بود که در دوره عباسیان به عربی ترجمه شد. از جمله نکته‌های قابل توجه کتاب دانیال نبی می‌توان به پیش‌بینی ظهور منجی آخرالزمان اشاره کرد. امروزه تعابیر حضرت دانیال درباره موضوعات مختلف به عنوان یکی از منابع مهم تعبیر خواب به‌کارگرفته می‌شود.

      ابن سیرین: از دیگر معبران برجسته در زمان‌های گذشته می‌توان به ابن‌سیرین اشاره کرد. او بواسطه توانایی قابل توجهی که در تعبیر خواب داشت، شهرت بسیار زیادی یافت و افراد بسیاری به او مراجعه می‌کردند. امروزه تعابیر منسوب به ابن سیرین- مانند امام صادق علیه السلام و دانیال نبی- از دیگر منابع مورد استفاده توسط معبران محسوب می‌گردد.

      تعبیر خواب برگزاری مراسم ازدواج در تالار عروسی

      تعبیر خواب از دیدگاه امام صادق علیه السلام: برگزاری مراسم عروسی از دیدگاه امام صادق علیه السلام به چهار وجه تعبیر شده است: بزرگی ومقام، افزایش ثروت، آسایش دنیوی و شادمانی

      تعبیر خواب از دیدگاه منوجهر مطیعی تهرانی: بسیاری از معبران برگزاری مجلس عروسی در تالار را نشانه بلا، فتنه، آفت و مصیبت دانسته‌اند و بر این موضوع که دیدن عروسی در خواب‌ها مطلقاً خوب نیست، اتفاق نظر دارند. در این میان به شرط آنکه بیننده خواب، عروس را به نام و مشخصات بشناسد، برگزاری مراسم عروسی در تالار نشان از بلا و مصیبت تعبیر نمی‌گردد. دیدن مراسم ازدواج خود در تالار عروسی در حالی که عروس را نمی‌شناسد به نزدیک بودن عمر بیننده خواب تعبیر شده‌است.

      تعبیر خواب از دیدگاه آنلی بیتون: آنلی بیتون دیدگاه مخالفی دارد. او بر این باور است که اگر خواب دیده شود که در مراسم عروسی در تالاری شرکت کرده‌اید، این خواب نویدبخش ایجاد موقعیت مطلوب و دور شدن تلخی‌های زندگی است. آنلی بیتون دیدن خواب ازدواج دیگران در تالار عروسی را نوید بخش چشیدن لذت‌های دنیوی و بهبود وضعیت کاری می‌داند، حال آنکه در صورتی که میهمانان لباس سیاه بر تن داشته باشند، خواب را به دیدن سوگ کسی در آینده تعبیر می‌کند و اگر میهمانان لباس‌های زیبا بر تن داشته باشند نوید بخش لذت بردن از زندگی است.

      کتاب سرزمین رویاها: در این کتاب دیدن برگزاری عروسی دیگران در تالار-مانند برگزار مراسم ازدواج یکی از اعضای خانواده در تالار عروسی- به ایجاد خصومت در میان اعضای خانواده تعبیر شده‌است.


      مطلب های پیشنهادی :
      تعبیر خواب رفتن به عروسی فامیل
      تعبیر خواب عروس شدن خودم
      تعبیر خواب عروسی
      تعبیر خواب لباس عروس پوشیدن زن متاهل

      2 نظر

      1. زهرا فراهانیزهرا فراهانیsays:

        سلام خواب دیدم برای عروسیم دنبال تالار هستیم درعرض چندلحظه دیدم توی یه تالار باغم و مردمم اونجا هستن و منم با لباس عادی میرقصم و از دوستام نظر میگیرم ک تالار قشنگه تا رزروش کنم؟

      2. ایمان پاکتینتایمان پاکتینتsays:

        ی صدقه بده چیز بدی نیست خواب رو هر جور تعبیر کنی هون میشه همیشه خواب را به نیت خیر تعبیر کنید وبرای کسی تعریف نکن