چگونه از بوی دود خلاص شویم؟ + عکس

بوی دود سیگار برای بسیاری از افراد جامعه غیر قابل تحمل و آزاردهنده است. برای از بین بردن این بو راه حل هایی را پیشنهاد داده ایم که با صرف کم ترین هزینه و زمان می توانید خانه، لباس ها، ماشین و حتی کتاب های خود را بوزدایی کنید و به بهترین نتیجه برسید.

بوی دود می تواند یکی از تهاجمی ترین و سرسخت ترین بوهایی باشد که در طول دوره زندگی باید با آن مقابله کنید. خوشبختانه، هنگامی که دود وسایل، ماشین یا خانه شما را نابود می کند، چندین ترفند و تکنیک وجود دارد که می توانید سعی کنید بوی خود را از بین ببرید. در اینجا آنچه شما باید بدانید وجود دارد.

خلاص شدن از شر بوی دود در کتاب و محصولات کاغذی

خلاص شدن از بوی داخل کتاب

کتاب را بیرون بگذارید. برای چند ساعت تا یک روز به آرامی کتاب باز را روی نرده یا لباس شخصی در بیرون آویزان کنید. این باعث کاهش بو می شود.

مطمئن شوید که یک مکان سایه دار را انتخاب می کنید زیرا نور خورشید می تواند صفحات کتاب را سفید کند.

گذاشتن کتاب در ظرفی از برگ گل ها

کتاب را در ظرفی از برگ گل ها بگذارید. کتاب بو دار را در یک ظرف پلاستیکی قابل اطمینان قرار دهید و آن را به مدت یک روز با گلهای تازه و پرپرشده بپوشانید. بوی گل ها جایگزین بوی دود خواهد شد.

ممکن است شما نیاز به تعویض گلبرگ ها بعد از یک روز داشته باشید و چند روز پس از آن ، بوگیری کتاب را با گل های تازه ادامه دهید. بعد از انجام کار از شر گلبرگ ها خلاص شوید.

فشار دادن ورق های خشک کن بین صفحات

ورق های خشک کن را بین صفحات فشار دهید. چهار تا پنج ورق خشک کن را با فاصله بین صفحات بگذارید و حتی در یک کیسه پلاستیکی جای دهید و آن را مهر و موم کنید. بگذارید چند روز قبل از برداشتن در آن بماند.

هر دو ورق معطر و بدون بو باید بوی موثر را جذب کنند.

استفاده از تکه های سدر یا زغال فعال

از تکه های سدر یا زغال فعال استفاده کنید. کتاب یا محصول کاغذی را درون یک کیسه یا ظرف پلاستیکی قابل اطمینان قرار دهید و با تعداد کمی از تراشه های سدر یا زغال چوب تقریبا 1 qt (1 L) بپوشانید.

از زغال چوب فعال استفاده کنید، نه زغال قالبی. این باید بعد از چند روز بوی دود را خنثی کرده و آن را پوشانده باشد. تراشه های سرو و زغال فعال را می توان در فروشگاه های حیوانات خانگی، فروشگاه های آکواریوم و فروشگاه های سخت افزاری خریداری کرد.

تراشه های سدر ممکن است پس از اتمام، بوی قوی خود را از دست بدهند، اما این بوها معمولاً قادر به دفع بوی دود هستند.

زغال فعال بدون بو است و خود بو را جذب می کند. آن را درون یک کیسه پارچه ای قرار داده و یا آن را در پارچه پنبه ای بپوشانید تا کتاب تمیز بماند. لازم نیست که زغال کتاب را لمس کند تا بوهای نامطبوع را جذب کند.

جوش شیرین را امتحان کنید

جوش شیرین را امتحان کنید. کتاب را در یک کیسه یا ظرف پلاستیکی قرار دهید و مانند گرد و غبار جوش شیرین بپاشید. بعد از دو یا سه روز، جوش شیرین را با استفاده از جارو برقی به آرامی تمیز کنید.

جوش شیرین یکی از بهترین ترفندهایی است که می توانید برای خنثی کردن بو از آن استفاده کنید زیرا هیچ بویی ندارد که بوی خاص خود را برای از بین بردن بوی دود به جای بگذارد.

رهایی از بوی دود در لباس

حمله به دود با جوش شیرین و ورقه های خشک کن

با جوش شیرین و ورق های خشک کن به بوی دود حمله کنید. لباس های اشباع شده از بوی دود را در یک کیسه پلاستیکی قرار دهید. برای هر سه یا پنج مورد لباس موجود در کیسه ، دو ورقه خشک کن و 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) جوش شیرین را به کیسه اضافه کنید.

کیسه را مهر و موم کنید و آن کامل تکان دهید تا جوش شیرین و ورق های خشک کن در اطراف پخش شود.

بگذارید یک شب بماند. هنگامی که لباس ها را از کیسه بیرون می آورید، جوش شیرین باقی مانده را تکان دهید.

هنگام انجام این کار لباس را در درجه استاندارد ماشین لباسشویی شستشو دهید.

این روش برای از بین بردن بو مفید است زیرا بسیاری از بوهای دود قبل از شستن از لباس خارج می شود. در نتیجه بوی بسیار کمی به ماشین لباسشویی منتقل می شود.

خیس کردن لباس در سرکه ، جوش شیرین و آب

روش دیگر، لباس را در سرکه، جوش شیرین و آب خیس کنید. لباس های دودی خود را به مخزن ماشین لباسشویی بیاندازید و مخزن را با آب کافی برای پوشاندن مواد پر کنید. 1 فنجان (250 میلی لیتر) جوش شیرین و 1 فنجان (250 میلی لیتر) سرکه سفید را به آب اضافه کنید.

بگذارید لباس ها حداقل یک ساعت در محلول خیس شوند.

مقدار کافی مواد شوینده را به آب اضافه کرده و با استفاده از یک چرخه طبیعی بشویید.

این روش نیز مفید است، زیرا جوش شیرین و سرکه می تواند به خنثی کردن بوی دود در ماشین لباسشویی شما نیز کمک کند.

استفاده از پاک کننده ماشین لباسشویی

در صورت لزوم از پاک کننده ماشین لباسشویی استفاده کنید. اگر بعد از شستشوی چندین بار لباس دودی، متوجه شدید که ماشین لباسشویی بوی دود می دهد، برای رفع مشکل باید یک ماشین لباسشویی تجاری خریداری کنید.

همان قدر مواد شوینده را به مخزن اضافه کنید که در برچسب راهنما نشان داده شده است.

دستگاه را در گرمترین چرخه خود اجرا کنید و هیچ لباسی در آن نباشد.

اسپری از بین بردن بود روی لباس

برای از بین بردن سریع بو اسپری پارچه را بر روی لباس خود اسپری کنید.

اگر لازم است قبل از شستن بوی دود روی لباس خود را خلاص کنید، سریعاً یک اسپری از بین برنده بو را روی مواد اسپری کنید.

مطمئن شوید اسپری که انتخاب کرده اید می تواند بوها را خنثی کند، نه این که به راحتی یک بو را با بوی دیگر بپوشاند.

خلاص شدن از بوی دود در ماشین

خلاص شدن از بوی دود در ماشین

پنجره ها را پایین بدهید. یکی از مهمترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که به راحتی هوای اتومبیل خود را بیرون دهید. تمام پنجره های خود را پایین دهید و بگذارید چند ساعت تا چند روز باز بماند.

در صورت امکان، درب اتومبیل ها را به جای پنجره باز کنید. این کار میزان جریان هوا در داخل اتومبیل را به حداکثر می رساند.

پنکه های باطری در اتومبیل کار می کنند تا هوا سریعتر بیرون برود. در صورت امکان، یک روز بادی را برای بیرون راندن هوای اتومبیل انتخاب کنید.

اتومبیل را روشن نکنید و فن را در جای خود قرار دهید، به خصوص اگر ماشین در یک فضای بسته مانند گاراژ قرار دارد، این کار را نکنید. انجام این کار باعث می شود مونوکسید کربن کشنده ایجاد شود.

شامپو کردن ماشین

شامپو کردن ماشین. برای صندلی ها و کفها از یک پاک کننده اثاث یا لوازم داخلی استفاده کنید. قسمت داخلی خودرو را از بالا به پایین تمیز کنید.

کفپوش ها ممکن است نیاز به جدا کردن و شستشوی جداگانه داشته باشند. اگر بیرون آوردن بو از کفپوش مشکل است، آنها را تعویض کنید

استفاده از یک محصول ویژه

از یک محصول ویژه استفاده کنید. برخی از فروشندگان خودرو و فروشگاه های فروش قطعات، محصولات شیمیایی مخصوصی را می فروشند که قادر به از بین بردن بوی سنگین و قوی مانند دود هستند.

دستورالعمل های برچسب ها را هنگام استفاده از محصول با دقت مطالعه کنید.

بگذارید ماشین پس از استفاده از محصولی مانند این، چند روز هوا بخورد زیرا احتمالاً بوی شیمیایی بلافاصله پس از استفاده باقی می ماند.

از جاروبرقی استفاده کنید تا سایر مواد باقیمانده از محصول نیز خارج شود.

امتحان کردن سرکه، زغال سنگ، قهوه یا جوش شیرین

سرکه، زغال سنگ، قهوه یا جوش شیرین را امتحان کنید. در حالی که این روش های درمانی معمولاً به جای از بین بردن بو،آن را می پوشانند، بسیاری از مردم در کنار آنها ایستاده اند.

یک کاسه سرکه ، ظرف قهوه تازه یا کیسه باز زغال را برای یک شب یا چند روز در ماشین قرار دهید.

جوش شیرین را روی همه سطوح داخلی خودرو آب پاش کنید و بگذارید یک شب بماند. صبح بگذارید هوا بخورد.

رهایی از بوی دود در خانه

رهایی از بوی دود در خانه

پنجره ها را باز کن. تا آنجا که ممکن است پنجره ها را باز کنید تا مقدار جریان هوا در داخل منزل افزایش یابد، باد هوای دودی را از خانه بیرون می برد و هوای تازه را به درون خانه وارد می کند.

بهتر است این کار را در یک روز کمی بادی انجام دهید. با این وجود، در صورت عدم وجود یک نسیم طبیعی، می توانید پنکه سقفی و یا سایر پنکه های داخلی خانه را روشن کنید تا هوا جریان یابد.

اجازه دهید مبلمان هوا بخورد

بگذارید مبلمان شما هوا بخورد. هر اثاثیه ای را که می توانید از خانه خود بیرون بیاورید و بگذارید یک یا دو روز در آفتاب بماند.

هوای تازه به کاهش بوی دود کمک می کند.

همچنین تصور می شود پرتوهای UV خورشید به خنثی کردن بوی دود کمک می کند.

روشن کردن دستگاه تصفیه هوا در هر اتاق

دستگاه تصفیه هوا را در هر اتاق روشن کنید. دستگاه تصفیه هوا بوی دود را در فیلترها به دام می اندازد یا بوها را کاملاً خنثی می کند. چندین نوع وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید.

پاک کننده های الکترونیکی هوا یک میدان الکتریکی تولید می کنند که ذرات بو را یونیزه می کند و باعث می شود آنها در یک صفحه جمع شوند.

یونیزه سازها همچنین یک میدان الکتریکی تولید می کنند که ذرات بو را یونیزه می کند، اما این ماشین ها باعث می شوند که ذرات به زمین ریخته شوند.

ذرات هوا با راندمان مکانیکی بالا (HEPA) ذرات آلاینده را در فیلتر ذغال به دام می اندازد. سپس این فیلترها تمیز یا تعویض یافته و ذرات دود را به خوبی از بین می برند.

هر قسمت از خانه را تمیز کنید

هر قسمت از خانه را تمیز کنید. از بین بردن بو از هوا و مبلمان ممکن است برای از بین بردن بواز خانه شما کافی نباشد. سطوح دیگری نیز وجود دارد که برای از بین رفتن بوی آن باید تمیز شود.

دیوارها و سقف ها را پاک کنید. به دنبال پاک کننده ای با گلیکول یا آمونیاک باشید. هنگامی که دیوارها و سقف های خود را تمیز می کنید، اتاق را به خوبی تهویه کنید و اجازه ندهید بچه ها یا حیوانات خانگی در داخل باشند.

کفها را تمیز کنید. کف های محکم اغلب با تمیز کننده های کف استاندارد قابل تمیز شدن هستند، اما فرش ها باید با شامپو تمیز شوند. تمیز کردن حرفه ای فرش اغلب ضروری است.

پارچه و پرده خود را بشویید. پرده های خود را در وان پر از آب خیس کنید. برای تمیز کردن کامل 2 فنجان (500 میلی لیتر) یا بیشتر از سرکه سفید مخلوط کنید. در صورتی که پارچه خیلی ظریف برای شستشوی دستی باشد، پارچه های خود را به داخل ماشین لباسشویی ریخته یا خشک کنید.

پنجره ها و آینه ها را پاک کنید. هر سطح را با سرکه سفید اسپری کنید و آنها را با یک پارچه تمیز و نرم پاک کنید.

لامپ های خود را تعویض کنید. مانده دود روی قسمت بیرونی و داخلی لامپ ها تقویت می شود. هنگامی که نور گرم می شود ، بوی دود دوباره به هوا باز می گردد.

سرکه را در اطراف خانه قرار دهید

سرکه را در اطراف خانه قرار دهید. سرکه مقطر سفید را درون کاسه های کوچک و کم عمق بریزید و کاسه را در هر اتاق آلوده به دود قرار دهید. بگذارید مایع تبخیر شود. اگر عجله دارید می توانید حدود نیم ساعت مقداری سرکه روی اجاق گاز بجوشانید، ولی بوی آن موجب خفگی می شود بنابراین خود، افراد دیگر و حیوانات خانگی خود را از خانه خارج کنید.

این روش در واقع بهترین استفاده پس از بسته شدن پنجره ها و درها است. جریان هوا را به حداقل برسانید تا سرکه بتواند اثر قوی تری داشته باشد.

می توانید یک پارچه نرم را با کمی سرکه مرطوب کنید و از این پارچه برای پاک کردن دیوارهای خود نیز استفاده کنید.

استفاده از جوش شیرین

از جوش شیرین استفاده کنید. جوش شیرین را روی مبلمان، فرش و سایر پارچه یا وسایل و لوازم داخلی خود بپاشید. بگذارید یک شب بماند و روز بعد آن را خالی کند.

شما همچنین می توانید به جای سرکه، کاسه یا جعبه باز جوش شیرین را در هر اتاق قرار دهید.

زغال فعال را امتحان کنید

زغال فعال را امتحان کنید. یک کاسه زغال فعال در اتاق دودی بگذارید تا بوی آن سریع جذب شود.

توجه داشته باشید که زغال سنگ یکی از اجزای فعال بسیاری از فیلترهای هوای HEPA است.


پیشنهادهای جدید:

چگونه بوی دود سیگار موجود در خانه را از بین ببرید؟

نحوه از بین بردن بوی دود سیگار + عکس


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...