چطوری شخصی را متقاعد کنیم سیگار را ترک کند

مجاب کردن شخصی برای این که سیگار را ترک کند همیشه یک کار آسان نیست. ممکن است شخص مورد نظر شما سعی کرده باشد ترک کند، اما موفق نشده باشد. امکان دارد بخواهند ترک کنند، اما ابزار یا حمایت لازم را ندارند تا قدم بردارند. آنجاست که شما وارد می شوید.به او کمک کنید و حمایت پیوستۀ شما به متقاعد کردن او که شما دوستش دارید، این که سیگار کشیدن را با موفقیت ترک کند، کمک خواهد کرد.

حرف زدن با شخصی که دوستش دارید، دربارۀ ترک کردن

صحبت با فرد مورد نظر برای ترک شیگار

مشخص کنید از چه شیوه ای برای شخص مورد علاقۀ خود استفاده کنید. از آن جایی که موضوع حساس است، یک ایدۀ خوب، برنامه ریزی است که اولین شیوۀ شما می باشد.

-تصمیم بگیرید کجا می خواهید با هم صحبتی داشته باشید. جایی آشنا و راحت، بهترین تصمیم است.

-با یک راهی شروع به مطرح کردن موضوع اقدام کنید طوری که بدون این که بیش از حد ناگهانی و غیرمنتظره به نظر می رسد، نباشد. شما می خواهید توقف مصرف را با بیشترین میزان شوک ممکن شروع کنید.

-برای احساسات صدمه دیدۀ ممکن خود را با داشتن واکنش های برنامه ریزی شده آماده کنید. مثلاً اگر می گویند " من می توانم خودم تصمیم بگیرم"، شما پاسخ دهید "درسته! و من هم سعی نمی کنم به تو بگویم چکار کن. من فقط نگرانم، به خاطر اینکه..."

-به بعد احساسی آنها متوسل شوید. این راه که آنها انگیزۀ شما را خواهند فهمید، کار درستی است و احتمالاً به توصیۀ شما گوش خواهد کرد.

-دربارۀ آن چه که برای آنها مهم است فکر کنید و از آن به عنوان یک نقطۀ ورودی استفاده کنید.مثلاً، اگر به بچه های خود توجه نمی کنند، به آنها یادآوری کنید چطور سیگار کشیدن، غیرمستقیم می تواند روی آنها تأثیر بگذارد.

به آنها بگویید که سیگار چه صدماتی ایجاد میکند

به آنها یادآوری کنید که سیگار کشیدن چه صدماتی را ایجاد می کند. سیگار کشیدن یک عادتی است که برای سلامتی مضر است، نه فقط برای شخصی که سیگار می کشد، بلکه برای افرادی که اطراف او هستند. مثبت نگه داشتن این پیام ها مهم است. سرزنش نکنید، عیب جویی نکنید، یا به شخصی که دوستش دارید ترس را القاء نکنید.

-به آنها یادآوری کنید چقدر دوستشان دارید و می خواهید تا سالیان متمادی که در راه است کنار آنها باشید. سیگار کشیدن شرایط سلامتی جدی را مانند سرطان ریه، ایجاد می کند. همچنین دلیل پوکی استخوان، تپش قلب و افسردگی شناخته شده است.

-اگر فرد مورد علاقۀ شما زیبایی ظاهری دارد، تشویقش کنید که زیبایی خود را با ترک سیگار که چین و چروک روی پوست ایجاد می کند و دندان ها را زرد می کند، حفظ کند.

تحریک او از طریق ارتباط سیگار با طول عمر

از طریق ارتباط سیگار با طول عمر وی را تحریک کنید.به آنها اشخاصی را که دوستشان دارد، یادآوری کنید(بچه ها، نوه ها، شوهر/زن، دوستان ارزشمند) و چگونگی اهمیت این که آنها نسبت به افراد اطراف خود چه حسی دارند، را یاد آوری کنید. قرار دادن عکس هایی از افراد جوانی که ممکن است بتوانند به او کمک برسانند، به عنوان یک یادآور روزانۀ انگیزه ساز عمل می کند.

حمایت خودتان را به او تقدیم کنید

حمایت خود را تقدیم او کنید. فرآیند ترک را به آسان ترین شکل ممکن برای شخص مورد علاقۀ خود، بسازید.

-پیشنهاد دهید توسط تلفن وقتی آنها به شما نیاز دارند، در دسترس هستید، اگر یک عطش شدید دارند.

-بگذارید بدانند شما در طی تمام فرآیند ترک حامی او خواهید بود.

-از دیگران کمک بگیرید تا بخشی از شبکۀ حمایتی باشند، اگر امکانش هست.

با یک طرح عملی کنار آن ها شروع کنید

با یک طرح عملی کنار آنها شروع کنید.یک طرح ملموس طراحی کنیدکه شخص مورد علاقۀ شما بتواند بر یک اساس روزانه، از آنها پیروی کند تا از سیگار کشیدن جلوگیری کند. می توانید طرح را همان طور که نیاز است تنظیم کنید، اما این کار، به آنها چیزی می دهد تا از آنها پیروی کرده و در طول روزهای آتی به آنها رجوع کنند.

حمایت پیوسته از فرد مورد نظر

از او پیوسته حمایت کنید. سیگار کشیدن به چنان بخشی ماهیتی از یک برنامۀ روتین روزانۀ یک شخص سیگاری می شود که تبدیل به دومین سرشت و ماهیت شخص می شود. یک از مشکل ترین قسمت های روند ترک، ساختن عادت های جدید می باشد. می توانید از این طریق به آن ها کمک کنید(یا دیگران را به کار بگیرید تا کمک کنند).

-از آنها بپرسید از چه چیز سیگار کشیدن لذت می برند. یک جایگزین با یک فعالیت دیگر پیدا کنید، جایی که بتوانند کارهای مشابه انجام دهند.

-اگر آنها در وقت های استراحت کاری خود سیگار می کشند، پیشنهاد یک پیاده روی با آنها، به جای سیگار کشیدن را بدهید.

-اگر آنها بعد از خوردن چیزی سیگار می کشند، از آنها بخواهید در کار نظافت شرکت کنند یا با سگ خود به پیاده روی بروید.

-اگر اولین کاری که ابتدای صبح انجام می دهند، سیگار کشیدن است، بخواهید با ه1 یک فنجان قهوه بنوشند.

-اگر آنها وقتی مشروب می خورند سیگار می کشند، از پارتی ها یا بارها، جاهایی که سرویس الکل می دهند، دوری کنید. اگر سیگار کشیدن برای آن ها ضرورت دارد سعی کنید برای حرف زدن با آنها دربارۀ آن، آماده و در دسترس باشید.

نشانه های ترک را برای او مطرح کنید

نشانه های ترک را مطرح کنید. شخص مورد علاقۀ شما برخی نشانه های ناشی از ترک را تجربه خواهد کرد. بهترین کار این است که آن ها را مطرح کنید که در ذهنم هستی و در زمان های سخت حامی او باشید. به آنها یادآوری کنیدکه این نشانه ها موقتی هستند.

-از دست دادن وزن عادی است. اگر این اتفاق افتاد با آنها ورزش کنید و برای بازسازی آنها، از طریق رژیم غذایی کمک کنید.

-ممکن است خوابیدن برای مدتی سخت باشد. بعضی کارها که می توانند انجام دهند را به آنها پیشنهاد کنید؛ مانند خواندن یک کتاب، تماشای برنامه های تلویزیونی یا نوشتن مطالبی در دفتر روزانه.

-حالت های بد آنها را تبدیل به مسئلۀ شخصی نکنید. کماکان مثبت بوده و به آنها اجازه دهید بدانند اگر روزهای بدی دارند، مشکلی ندارد. به آنها یادآوری کنید که چقدر به آنها افتخار می کنید.

-ترک های فیزیکی معمولاً پنج الی هفت روز طول می کشد ولی ترک روانی ممکن است طولانی تر باشد.

حمایت آن ها در صورت لغزش

اگر آنها لغزش کردند، کماکان به آنها فشار آورید به تلاش خود ادامه دهند. بیشتر مردمی که سیگار را ترک می کنند در برخی نقاط در فرآیند خود دچار لغزش خواهند شد. این طبیعی است و اشکالی ندارد. متأسفانه خیلی از ترک کننده ها به آن به چشم یک نشانۀ شکست نگاه می کنند و فرآیند ترک را متوقف می کنند. دو هفتۀ اولی معمولاً سخت ترین روزها هستند.

-به آنها یادآوری کنید تمامی دلایلی که آنها به خاطر آنها می خواهند ترک کنند در درجۀ اول اهمیت قرار دارد(یا این که بهتر است ترک کنند).

-بگذارید آنها بدانند که هنوز می توانند ترک کنند و ناامید نشوند.

-به آنها تلنگر بزنید که آنها بدانند چطوری باید جلوی خود را بگیرند و ادامه دهند.

در لحظات سخت آن ها را تشویق کنید

در مقاطع سخت و موفقیت ها، آنها را تشویق کنید. ترک سیگار آسان نیست. تلاش آنها را در طی مسیر تحسین کنید. آنها با تشویق پیش می روند و شما هم به شخص مورد علاقۀ خود یادآوری کنید که آنها هنوز در مسیر درستی حرکت می کنند.

-یکی از بهترین پیامدهای ترک، پولی است که آنها صرفه جویی می کنند. پیشنهاد دهید که آنها پول را نگه داشته و خود را درمان کنند وقتی در حال ترک سیگار هستند. هاوایی، کسی هست؟

-پاداش های رو به افزایش و تحسین کردن مهم است. بازخورد مثبت ثابت یا پاداش های ملموس، یادآورهای مفید پیشرفت هستند.

بررسی کردن دوباره با آن ها

 با آنها دوباره بررسی کنید. نسبت به آنها بی تفاوت نباشید و اجازه دهید بدانند چطوری در حال انجام این مهم هستند. درخواست کنید. همۀ حواستان به این باشد که به چه نحوی پیشرفت می کنند، پس می دانید کی باید بیشتر حمایت کنید یا این که کی در صورت موفقیت به آنها پاداش می دهید.

فراهم کردن مشاور متخصص یا منابع

به او پیشنهاد دهید یک حرفه ای را ببیند

پیشنهاد دهید یک حرفه ای را ببینید. اگر به انداۀ کافی نمی توانید از آنها حمایت کنید، ممکن است زمان آن باشد که از کمک یک حرفه ای استفاده کنید. رفتار درمانگر ها اغلب می توانند به اشخاص کمک کنند که سیگار کشیدن را ترک کنند. درمان یک-به-یک یک گزینه یا درمان گروهی که حمایت بیشتری می کنند نیز یک گزینه است. پیشنهاد دهید که همراه آنها هستید.

به یک جلسه گروهی همراه آن ها بروید

پیشنهاد دهید به یک جلسۀ گروهی همراه آنها بروید. خیلی از مردم با رفتن به جلسه های گروه درمانی، به ویژه بار اول، راحتی نیستند.بگویید که هنگامی که مضطرب هستند تا آنها احساس راحتی بیشتری کنند کنار آنها می مانید.

- بسیاری از انجمن ها، گروه هایی مشابه الکلی های بی نام یا AA برای ترک سیگار دارند.

پیشنهاد دهید از آدامس یا گیاه نیکوتین دار استفاده کند

 پیشنهاد استفاده از گیاه حاوی نیکوتین یا آدامس نیکوتین دار بدهید. گیاه نیکوتین و آدامس دارای نیکوتین مشخص شده است که برای بسیاری از افراد سیگاری برای ترک سیگار مفید بوده است.ممکن است شما پیشنهاد دهید که به شخص مورد علاقه تان، این جایگزینها بدهید تا تلاش خود را بکنند.

-با پزشک خود مشورت کنید مبنی بر این که می توانید با دوز صحیح شروع کنید.

برای آن ها منابع مفید تهیه کنید

برای آنها منابع مفید مهیا کنید. آماده باشید برای آنها با هر منبعی که ممکن است نیاز داشته باشند، تهیه کنید. بنابراین اگر آنها نمی توانند از پس هزینه های درمان بر بیایند، به آنها لیستی از گزینه های رایگان یا ارزان بدهید.همچنان می توانید به آنها منابعی بدهید از همان وب سایت هایی که نکات و حالت های خودتان را در آنها پیدا کردید.

-به دنبال برنامه های آنلاین ترک بگردید یا آنلاین در وب سایت ها به آنها کمک کنید. مانند وب سایت :  https://smokefree.gov/.

قرار ملاقات با پزشک به آن ها پیشنهاد دهید

 یک قرار ملاقات با پزشک آنها پیشنهاد دهید. پزشک آنها ممکن است قادر به ارائۀ منابع یا توصیه های تخصصی حرفۀ خودشان می باشند. این همیشه یک ایدۀ خوب است که به شخص حرفه ای در زمینۀ توجه به سلامتی خود اجازه دهید دربارۀ چیزهایی از این قبیل بداند که می توانند کمک کنند.

داروهای تجویزی شبیه چنتیکس می توانند کمک کنند اگر شخصی درگیر ترک است.

شناخت اعتیاد به نیکوتین

تحقیق در مورد آمارهای مربوط به سیگار کشیدن


دربارۀ آمارهای مربوط به سیگار کشیدن تحقیق کنید. نیکوتین یک مشخصۀ اعتیادآور در سیگار است تعداد زیادی منبع موجود برای آمارهای موثق وجود دارد که به شما کمک می کند اعتیاد را بشناسید. تحقیقات آنلاین یک مکان عالی برای شروع است.

-مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری، آمارهای طبقه بندی شده با روش های آمارگیری تنفس در اختیار دارد. انجمن آمریکایی ریه نکاتی دربارۀ سیگار کشیدن و ترک سیگار دارد.

-بخش سرویس های سلامتی و انسان ها، یک گزارش کامل در مورد عواقب سیگار کشیدن بر روی سلامتی می دهد.

یادداشت کنید

یادداشت کنید. برخی از آمارهای اطلاعاتی مهم و نکته هایی در این مورد را روی یک کارت یادداشت یا یک تکه کاغذ بنویسید. می توانید به آنها مراجعه کنید، هنگامی که در حال متقاعد کردن شخصی که دوستش دارید، تا سیگار را ترک کند.

صحبت با متخصص مراقبت های سلامتی

با یک متخصص مراقبت های سلامتی حرف بزنید. دریافت اطلاعات آماری که به شما یک تصویر فوری گسترده از آثار سیگار کشیدن و اعتیاد به نیکوتین می هد، اما صحبت کردن با یک متخصصی مراقبت های سلامتی به شما این فرصت را می دهدکه سوال بپرسید و اطلاعاتی مرتبط با وضعیت خاص شما، دریافت کنید.

حرف زدن با افراد دیگری که ترک کرده اند

با اشخاص دیگری که ترک کرده اند صحبت کنید. چه کسی فرآیند ترک سیگار را بهتر از کسی که در حال ترک سیگار است می شناسد؟ از آنجایی که حتی دو نفر نیز شبیه هم نیستند، ممکن است این یک ایدۀ خوب برای حرف زدن بیشتری نسبت به یک فرد دارد. آنها می توانند طرز نگاه و بینشی که شما از منابع آنلاین نیز حتی نمی توانید دریافت کنید، به شما ارائه می دهد.


پیشنهاد های ویژه :

چگونه سیگار کشیدن را ترک کنیم ؟

چگونگی ترک سیگار در سنین جوانی

ترک سیگار با استفاده از روش خود-هیپنوتیزم


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...