تبریک تولد به زبانهای مختلف دنیا + عکس

کودکان فرانسوی به طور سنتی با یک اسم قدیس نامگذاری می شدند که در روز عیدشان متولد می شدند. این سنت اکنون کمتر متداول است و به جای آن ممکن است نام مقدس دیگری انتخاب شود. در چنین حالتی ، مردم غالباً روز تولد خود را جشن می گیرند و سپس روز عید قدیس را که نام آنها را به عنوان دومین سال تولد به اشتراک می گذارند جشن می گیرند.

در اینجا چند روش برای گفتن تولدت مبارک به زبانهای مختلف آورده شده است:

تولدت مبارک به زبان چینی

1- در زبان چینی شما باید بگویید 生日 快乐 که البته تلفظ انگلیسی آن می شود "shing ri kuai le". نسخه مؤدب تر آن  你 生日 快乐 است ، که تلفظ آن نیز به انگلیسی "zhu ni shengri kuaile" است و معنی آن "تولد شما مبارک " است.

*به طور سنتی چینی ها یک کودک را که یک ماه دارد با یک مهمانی و با تخم مرغ و زنجبیل جشن می گیرد. دیگر تولد را دوباره جشن نمی گیرند تا اینکه فرد 60 ساله شود.

*در زمان تولد پسر یا دختر غالباً برای شانس و ماندگاری صدای خوردن یک نودل را برای مدت طولانی در می آورند.

*یک پاکت قرمز پر از پول یک هدیه سنتی است. بهتر است که یک کیف پول قرمز بخرید و به جای آن به عنوان یک سنت مدرن بجای این سنت قدیمی ، در آن مبلغ کمی پول اضافه کنید.

تولدت مبارک به زبان هلندی

2-"Gelukkige verjaardag" را به زبان هلندی اعلام کنید. تلفظ انگلیسی این جمله "Gue-lu-ki-che ver-year-dach" است.

*'Hartelijk gefeliciteerd met je verjaardag' جهت تبریک تولد شما و مثل سلامی دوستانه است.

*گفتن'Hartelijk gefeliciteerd u u verjaardag به معنی روز تولدتان را تبریک می گویم و یک نسخه مؤدبانه تر است و برای آشنا یا بزرگتر شما مناسب است.

*به دیگر اعضای خانواده خود در روز تولد شخص تبریک می گویند. یعنی عبارت 'تولدش را تبریک می گویم' را به مادر فرد بگویید.

*اگر روز تولد شما باشد ، انتظار می رود کیک را برای همه اعضای محل کار خود تهیه کنید. اگر روز تولد فرزند شما است ، برای همه هم کلاسی های فرزندتان یک ماده خوراکی تهیه کنید. لزوماً در عوض انتظار هدیه نباید داشته باشید.

تولدت مبارک به زبان فرانسوی

3-برای یک دوست فرانسوی این گونه آرزو کنید "joyeux anniversaire" ، تلفظ آن به انگلیسی این است: joy-eu a-ni-ver-ser

*کودکان فرانسوی به طور سنتی با یک اسم قدیس نامگذاری می شدند که در روز عیدشان متولد می شدند. این سنت اکنون کمتر متداول است و به جای آن ممکن است نام مقدس دیگری انتخاب شود. در چنین حالتی ، مردم غالباً روز تولد خود را جشن می گیرند و سپس روز عید قدیس را که نام آنها را به عنوان دومین سال تولد به اشتراک می گذارند جشن می گیرند.

تبریک تولد به زبان فریزلند

4-تبریک تولد در فریزلند به این گونه است "Gelokkich jierdei" که تلفظ آن "Gue-lok-kich Year-day" می باشد.

تبریک تولد به زبان یونانی

5-برای تبریک تولد به یونانی بگویید 'χαρούμενο γενέθλια' و تلفظ آن هم"haroumena genethlia" است.

*"سالها" را به عنوان hronia polla تلفظ کنید ، این به معنی آرزو برای سالها زندگی است. این بسیار مورد استفاده متکلمان یونانی بومی است.

* hiliohroni (χιλιόχρονη) برای آرزوی یک عمر هزار ساله برای یک دختر می باشد و عبارت hiliohronos (χιλιόχρονος) برای آرزوی عمر هزار ساله برای یک پسر است.  

تبریک تولد به زبان نروژی

6-تبریک تولد به نروژی 'Gratulerer med dagen (رسمی) می باشد. این یک روش مودبانه برای تبریک تولد به کسی است و شکلی است که در بین جوانان محبوب ترین است. این به معنای واقعی کلمه به معنای "تبریک روز" است.

*در یک مهمانی یا کلاس ، کودکان و بزرگسالان نروژی "Hurra for deg" ، معادل "تولدت مبارک" می خوانند ، در حالی که با دست زدن به عنوان تولد پسر یا دختر در یک دایره با یکی از دوستان مورد علاقه خود می رقصند. ترجمه انگلیسی به شرح زیر است: "هورا برای شما جشن می گیریم برای جشن تولد شما! / بله ، ما به شما تبریک می گوییم! / همه ما در اطراف شما در یک حلقه ایستاده ایم ، / و نگاه کنید ، اکنون راهپیمایی خواهیم کرد ، / تعظیم ، ما به دور خود می چرخیم ، / برای تو رقصیدیم و می خواهیم پرش كنید! / آرزو می کنم از ته قلب همه چیزهای خوب را! / و به من بگویید ، چه چیز دیگری می توانستید بخواهید؟ تبریک می گویم! "

تبریک تولد به زبان ژاپنی

7-تبریک تولد به ژاپنی '誕生 ' است و تلفظ آن هم به انگلیسی "Tanjō-bi omedetō" و به معنی "تولدت را تبریک می گویم" است.

*کودکان ژاپنی روزگاری روز اول تولد خود را جشن می گرفتند و نه در روز تولد ، عرفی که در اکثرا خانواده ها از بین رفته است.

*در ژاپن یک جشنواره شینتو به نام Shichi-Go-San برگزار می شود که تقریباً به معنی "هفت، پنج و سه" است. همه بچه های سه ساله و همچنین پسران پنج ساله و دختران هفت ساله را به معبد می برند و توسط کشیش شیرینی خاصی به آنها داده می شود. انتظار می رود والدین خوشحالی می کنند که فرزندشان به این نقطه عطف مهم رسیده و برای سلامتی و خوشبختی آن ها دعا می کنند.

تبریک تولد به زبان روسی

8-تبریک تولد در روسی "с днем ​​рождения" است و تلفظ آن هم به انگلیسی "dnyom rozhdeniya" است. این رایج ترین روش برای تولدت مبارک گفتن به کسی است و برای مراسم رسمی و غیر رسمی مناسب است.

*'S dnyukhoy' یک روش محاوره ای برای گفتن تولدت مبارک به کسی است که توسط جوانان و دوستان نزدیک استفاده می شود.

*'Pozdravlyayu s dnyom rozhdeniya' یک عبارت پیشرفته تر است که به معنای 'تبریک تولد شما' است.

*"S dnyom varenya" روشی شوخی است که آرزو می کند که کسی خوشحال باشد ، اما اغلب به عنوان روش کودکانه در نظر گرفته می شود بنابراین در حد لازم از آن استفاده کنید!

*هرگز قبل از تولد کسی در روسیه آرزوهای تولد خود را به آن ها نگویید (اگرچه در صورت فراموش کردن نشانه خوبی است!). جشن تولد گرفتن یک شخص قبل از روز واقعی ، در خرافات به عنوان بد بدبختی یاد می شود.

تبریک تولد به زبان اسپانیایی

9-'feliz cumpleaños' تبریک تولد به زبان اسپانیایی می باشد و آن را این گونه باید ، 'fel-eez coom-play-an-yos' تلفظ کنید.

*یک سنت این است که کسی که روز تولد خود را جشن می گیرد ، اولین تیکه کیک را می خورد - بدون استفاده از وسایل خاص!

*در بسیاری از فرهنگهای اسپانیایی زبان ، یک جشن تولد بسیار مهم "Quinceañera" است که وقتی دختر پانزده ساله می شود جشن گرفته می شود. این درباره ی گذر است که نشانه گذار از دخترانه به زنانگی است. این دختر لباس اشراف و کفش پاشنه بلند می پوشد که ممکن است پدرش  او را روی پاهای خود بگذارد. کفش های تخت نمادی از دختر بودن است و بنابراین کفش پاشنه بلند نشان دهنده زن بودن وی است. او یک دختر عروسکی را به دختر جوان می دهد تا نمادی از چیزهای کودکانه در پشت سر بگذارد و چهارده شرکت کننده در انتظار او هستند تا چهارده سال گذشته زندگی او را نمایندگی کند. مراسم روز شامل یک مراسم کلیسایی است که در طی آن دختر برکت داده می شود ، و سپس یک شام ، که در آن او اولین رقص را با پدرش برگزار می کند.

تبریک تولد به زبان آلمانی

10-Gush 'Herzlichen Glückwunsch zum Geburtstag' تبریک تولد به آلمانی می باشد.

*جشن عطف را با گفتن "Ich gratuliere Ihnen zu Irem 40" تبریک بگویید که به معنی "تبریک تولد 40 سالگی فرد" می باشد و شکل ان را می توان در حد لازم تغییر داد!

*آرزوها ، کارت ها و هدیه ها تا قبل از تولد یک فرد آلمانی داده نمی شود - در واقع جشن تولد زود هنگام ، می گویند که بدشانسی می آورد. در بعضی از مناطق اتریش ، عید تولد یک روز جشن است.

*مراقب تولد های عطف در آلمان باشید! وقتی فرد 16 ساله شد ، انتظار دارید که آرد را روی سر خود بریزد. 18 عدد تخم مرغ روی سر پسر یا دختر در روز تولد خرد می شود. زنان و مردان بی سرپرست که به سن 25 سالگی رسیده اند ، جواهرات ، جوراب مردانه یا بسته های سیگار پیدا می کنند ، به خود آویزان کرده و به مهمانی می روند.

تبریک تولد به زبان ایرلندی

11-"Lá breithe sona duit" را جهت تبریک تولد به زبان ایرلندی بگویید و آن را " breh-ha sun-a dav" تلفظ کنید.

*تبریک تولد برای دوقلوها را با "Lá breithe sona daoibh" بگویید و تلفظ آن به انگلیسی هم  "law breh-ha sun-ae-e-vh.daoibh" می باشد.

*"برآمدگی های تولد" یک سنت ایرلندی است که کودک در آن وارونه نگه داشته می شود و به آرامی از کف زمین بیرون می زند ، یک بار برای هر سال و یک بار دیگر برای شانس آوردن انجام می شود.

*در سن 21 سالگی كلیدی از اموال خانوادگی به فرد داده می شود ، كه نمادی از بلوغ و بزرگسالی تازه پیدا شده  است و آزادی برای آمدن و رفتن مستقل است. این نمایش با یک آهنگ همراه است: "امروز بیست و یک ساله ام! / امروز بیست و یکم! / من کلید درب را گرفتم! / قبلاً هرگز بیست و یک نبوده است!" و پدر می گوید من می توانم کاری انجام دهم من دوستت دارم! / بنابراین هیپ-هیپ-هوره را فریاد بزن! / من یک فرد خوب و خوشحالم ، / امروز بیست و یکم من است. "


در ادامه ببینید :

متن های انگلیسی تبریک تولد به همراه ترجمه ی فارسی


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...