چگونگی ترک سیگار در سنین جوانی

افراد جوان سیگار می کشند. برخی افراد در سنین پایینی مانند 8 سالگی شروع به سیگار کشیدن می کنند. برخی دلایل این عمل شامل این است که، دوست دختر/دوست پسرشان از آن‌ها عصبانی است، یا در فشار خون بالا یا افسردگی قرار دارند یا اینکه دلایل بسیارِ دیگری نیز وجود دارد. حتی اگر این افراد بخواهند ترک کنند، ترک سیگار کار بسیار سختی است. چند هفته اول می تواند واقعاً سخت باشد، اما اگر قدرت اراده داشته باشید، به خاطر بسپارید که می توانید این کار را انجام دهید! قطع کردن کشیدن سیگار برای هر کسی سخت است. این کار برای افراد جوان به دلایل مختلف سخت‌تر از ترک سیگار برای یک فرد مسن خواهد بود. این مقاله به طور مفصل و با جزئیات نحوه ترک سیگار در سنین جوانی را توضیح می دهد. از مرحله اول در زیر شروع کنید.

مراحل

دور کردن ذهن از سیگار کشیدن

ذهن خود را از سیگار کشیدن دور کنید. به سینما بروید و فیلم تماشا کنید، با دوست دختر/ دوست پسر خود وقت بگذرانید، به یک استخر (آب گرم) یا سالن ورزشی بروید، برای خودتان تمرین و ورزش کنید یا هر کاری را که دوست دارید انجام دهید، مانند یک سرگرمی.

وقتی هوس سیگار کردید چیزی را در دست نگه دارید

در صورت تمایل به کشیدن سیگار، چیزی را در دستان خود نگه دارید. همیشه آدامس جویدنی، آب نبات، یا یک بطری آب را در دستان خود نگه دارید؛ زیرا وقتی فکر کردید که نیاز به کشیدن سیگار دارید، می توانید در عوض از آن‌ها استفاده کنید.

همراه شدن با دوستی که مشوق ترک سیگار باشد

با دوستی همراه باشید که شما را به ترک سیگار تشویق می کند. تعریف و تمجید کردن به شما در این راه کمک می کند.

درخواست کمک کردن

در صورت نیاز، درخواست کمک کنید. با کسی مانند والدین، ​​دوست، پرستار مدرسه، پزشک، مشاور یا هر کسی که به او اعتماد دارید، صحبت کنید. همراه داشتن کسی برای کمک به شما، می تواند الهام بخش شما برای ترک سیگار باشد.

ادامه دادن تلاش

تلاش را ادامه دهید. تنها راه کنار گذاشتن سیگار، ایجاد تعهد بلند مدت است. خودتان را نیز به خوبی برای این کار تشویق کنید.

بررسی کردن فواید ترک سیگار

فواید ترک کردن سیگار را بررسی کنید. اگر شما سیگار خود را خریداری می کنید، پولی را برای نکشیدن سیگار ذخیره خواهید کرد. اگر آن‌ها را می دزدید و یا زیر سن قانونی خریداری می کنید، به این ترتیب در صورت ترک سیگار، قانون شکنی را کنار خواهید گذاشت. اگر کشیدن سیگار را متوقف کنید، سلامتی شما بهتر خواهد شد و در معرض کمتری از خطر ابتلا به سرطان ریه و سرطان دهان و گلو خواهید بود. اگر سیگار کشیدن را متوقف کنید، بیشتر اوقات بویی مانند یک زیرسیگاری نخواهید داشت.

بازگشت به عادت قبلی بعد ترک سیگار

بعد از ترک سیگار، دوباره به عادت قبلی خود باز نگردید. اگر موفق شوید، قطعاً پیش خودتان خوشحال‌تر خواهید بود!

نکات

-اگر نیاز به سیگار را احساس می کنید، ماده سرطان ‌زایی را که در سلول‌های ریه شما جریان دارد، را تصور کنید، و به یاد داشته باشید که چقدر برای افراد وحشتناک است که بر اثر تنگی نفس در خواب بمیرند.

-ممکن است در حالی که سعی در ترک سیگار دارید، با مشکلاتی روبرو شوید. این مسئله مشکلی ندارد و برای هر کسی اتفاق می افتد. وقتی کاملاً ترک کردید، به آن عادت خواهید کرد.

-بعد از ترک، پاداشی را برای خود در نظر بگیرید. شما سزاوار آن هستید.

-مراقب فشار همسالان باشید. در سنین جوانی، همسالانی که به آن‌ها نگاه می کنید یا در میان مردم محبوب هستند، ممکن است شما را به سیگار کشیدن هدایت کنند. به راحتی به خودتان یادآوری کنید که بدون سیگار کشیدن چقدر بهتر هستید.

-همیشه فکر کنید "من می توانم این کار را انجام دهم".

-تا زمانی که نفس بکشید و امید وجود داشته باشد، ممکن است آینده شما بهتر باشد. با مطالعه، الهام گرفتن و تشویق شدن را با خواندن مثال‌هایی در داستان‌های واقعی زندگی، درباره اینکه چگونه به جوانان برای ترک سیگار، اعتیاد و حتی عادت‌های قوی استعمال، کمک شده است، در نظر داشته باشید. آیا اعتقاد دارید که ممکن است اعتیاد در اثر ایمان شما شکسته شود؟ شما پاسخ می دهید "من نمی دانم." خوب، در اینجا راهی برای امتحان کردن وجود دارد.

    هشدارها

    اگر سیگار می کشید، واقعیت را بگویید. آن را پنهان نکنید؛ زیرا این دروغ می تواند آغازی برای بازگشت دوباره کشیدن سیگار باشد، چیزی که نمی خواهید اتفاق بیفتد!

    -کشیدن سیگار زیر 18 سال، غیرقانونی است (در اکثر مکان‌ها. در کانادا غیرقانونی نیست. شما می توانید حتی به صورت یک کودک نوپا سیگار بکشید، فقط باید آن را بدزدید یا کسی را پیدا کنید که به صورت غیر قانونی برای شما سیگار بگیرد). این مسئله را هنگام ترک سیگار به خاطر بسپارید.


    مطلب پیشنهادی :

    نحوۀ برخورد با فرد معتادی که دوستش دارید


    2 نظر

    1. نعمتنعمتsays:

      قصد ترک سیگار ندارم چون سیگار خیلی خوبه و آرامش بخش عالی است.

    2. محسنمحسنsays:

      از نظر من سیگار هیچ عوارض و ضرری نداره که بخواهیم ترک کنیم،سیگار خیلی هم کم خطره و یک آرامبخش کاملا گیاهی و مفیدی است.