چگونه یک ظرف آب برای خرگوش خود انتخاب کنید

خرگوش ها به تأمین مداوم آب تازه و تمیز نیاز دارند. می توانید این آب را از طریق کاسه یا بطری به او بدهید. بهترین انتخاب بستگی به این دارد که خرگوش شما علاقه دارد در چه نوع ظرفی آب بخورد. اگر کاسه می خرید و خرگوش از کاسه خوشش می آید ، یک کاسه سرامیکی یا فلزی محکم انتخاب کنید. اگر از بطری آب استفاده می کنید ، بطری را انتخاب کنید که خرگوش بتواند به راحتی از آن استفاده کند.

پارت 1: استفاده از یک کاسه

از یک کاسه پلاستیکی استفاده کنید

استفاده از کاسه های پلاستیکی ممنوع است. کاسه خرگوش شما باید از جنس سرامیک یا فلز باشد. کاسه های پلاستیکی به راحتی خراشیده می شوند. باکتریها می توانند در شکافها ایجاد شوند و آب را آلوده کنند. خرگوش شما ممکن است از کاسه پلاستیکی به عنوان یک اسباب بازی استفاده کند. کاسه های سرامیکی سنگین برای خرگوش ایده آل هستند. کاسه های خرگوش به طور معمول حدود 550 میلی لیتر آب را در خود جای می دهند و حدود 5 " سانتی متر طول دارند.

کاسه را دور از محل خواب خرگوش قرار دهید

کاسه را دور از جای خواب او قرار دهید. در حالی که کاسه ها طبیعی ترین راه برای نوشیدن آب برای خرگوش شما هستند ، اما به احتمال زیاد کاسه ها با رختخواب ، بستر و مواد غذایی او آلوده می شوند. کاسه را باید دور از هرگونه مواد غذایی و جای خواب او قرار داد. برای جلوگیری از آلودگی ممکن است شما نیاز به تغییر آب بیش از یک بار در روز باشید. اگر خرگوش شما تمایل دارد که بر روی کاسه دستش را بکشد ، کاسه ای را خریداری کنید که به سمت قفس بچسبد. در صورت خراب شدن کاسه آب ، یک بطری آب را در قفس قرار دهید.

کاسه آب را هر روز شستشو کنید

هر روز کاسه را تمیز کنید. کاسه را با آب گرم و صابون بشویید و با آب تمیز دوباره پر کنید. خرگوش شما علاقه ای به نوشیدن آب پاک دارد و از آب نجس نخواهد خورد. حداقل یک بار در هفته کاسه را ضد عفونی کنید. برای ضد عفونی کردن کاسه ، 1 قاشق غذاخوری از پودر سفید کننده را با 1 فنجان آب مخلوط کنید. کاسه را کاملاً با آب تمیز بشویید تا اثری از سفید کننده از بین برود.

پارت 2: انتخاب یک بطری

انتخاب بطری فواره ای یا سنتی

انتخاب اینکه بیرون آمدن آب از بطری فواره ای باشد یا به شکل سنتی. بطری های آب سنتی دارای یک لوله فلزی با گلوله های داخل آن هستند. توپ ها در انتهای لوله باقی می مانند تا خرگوش شما لوله را فشار داده و باعث ریزش آب شود. این نوع بطری به احتمال زیاد نشت می کنند و ممکن است خرگوش شما از توپ های موجود در لوله ناامید شود. نوع لوله فواره ای دارای دهانه وسیع تری است و از یک بطری آب کلاسیک بهتر آب را به سمت بیرون هدایت می کند. نوع فواره ای گران تر است اما تمیز کردن آنها راحت تر است.

وصل کردن بطری به قفس

بطری را به قفس وصل کنید. بطری خرگوش شما با وسایل لازم برای اتصال بطری به قفس همراه خواهد بود. به خاطر داشته باشید که خرگوش ممکن است به بطری اب آسیب برساند زیرا از قفس آویزان است. اگر پیوست همراه بطری را دوست ندارد ، می توانید از نگهدارنده بطری آب که دوچرخه سواران استفاده می کنند استفاده کنید..

اگر خرگوش در استفاده از بطری مردد است ، مقداری ملاس یا مربای شیرین را در انتهای لوله قرار دهید تا نظر او را به سمت بطری جلب کند.

بطور روزانه بطری را تمیز کنید

بطری را روزانه تمیز کنید. هر روز بطری را با آب گرم و صابون تمیز کنید. برای تمیز کردن بهتر از برس بطری استفاده کنید. همچنین می توانید از قرص های ضدعفونی کننده استفاده کنید که برای تمیز کردن بطری های کودک ساخته شده است. برای جلوگیری از رشد جلبک ها ، یک پوشش مات را در اطراف بطری قرار دهید.

مراقب باشید بطری در زمستان منجمد نشود

از انجماد بطری در زمستان جلوگیری کنید. بطری های آب ممکن است در زمستان منجمد شوند. برای جلوگیری از این کار از یک پوشش بطری عایق بندی شده استفاده کنید. این کاورها فقط از بطری محافظت می کنند ، بطری را مورد بررسی قرار دهید تا مطمئن شوید که هنوز آب بیرون می آید. اگر توانایی تهیه یک بطری را ندارید ، حوله را دور بطری قرار داده و سپس بطری را در یک جوراب پشمی قرار دهید. اگر از بطری عایق دار استفاده می کنید ، ممکن است نیاز به خرید یک مورد بزرگتر داشته باشید.

پارت 3 : خرگوش را به صورت هیدراته نگه دارید

آب با کیفیت به خرگوش بدهید

7/24 درصد آب شیرین را فراهم کنید. میزان آبی که خرگوش می نوشد به اندازه ، رژیم غذایی و آب و هوای او بستگی دارد. یک خرگوش به اندازه متوسط روزانه 50 تا 300 میلی لیتر آب می نوشد. اگر خرگوش شما غذاهای تازه و چمن زیادی بخورد ، به همان اندازه آب نمی نوشند زیرا از طریق رژیم غذایی خود مقدار زیادی آب دریافت می کنند. همچنین خرگوش در هوای گرم آب بیشتری می نوشد. به خرگوش خود با  کیفیت مطلوب آب بدهید.

آب خرگوش عطر و طعم خاصی داشته باشد

عطر و طعم  خاصی را به آب اضافه کنید. اگر خرگوش شما به اندازه کافی آب نمی نوشد ، مقدار کمی از آب سیب یا هویج را به آن اضافه کنید. به خرگوش خود هیچ نوشیدنی شیرین یا Gatorade ندهید. اگر پدیالیت را به آب اضافه کنید ، باید بیش از یک بار در روز آب را تغییر دهید تا از بروز باکتری ها جلوگیری شود.

مقدار معطر و طعم استانداردی برای اضافه کردن به آب وجود ندارد. ممکن است بخواهید این مخلوط را خودتان در یک فنجان جداگانه آزمایش کنید تا ببینید آیا می توانید به طعم مناسبی برسید. قبل از افزودن هر چیزی به آب خرگوش ، با دامپزشک خود صحبت کنید. این موارد اضافی می تواند تأثیر منفی بر دستگاه گوارش خرگوش شما بگذارد.

یک منبع آب دیگر نیز در نظر بگیرید

علاوه بر یک بطری و کاسه یک منبع آب دیگر را نیز در نظر بگیرید. اگر خرگوش فقط از یک کاسه یا بطری آب خورده است ، به خرگوش خود گزینه دیگری بدهید. خرگوش ممکن است توسط این منبع جدید آب به خوردن آب تمایل زیادی نشان دهد. همچنین در صورت خراب شدن کاسه یا بطری آب گرفتگی یا نشت بیش از حد ، منبع آب پشتیبان خوبی است. هر روز لوله بطری آب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به درستی کار می کند.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...