روش های نابود کردن هارد دیسک + عکس

برای نابود کردن هارد دیسک روش هایی وجود دارد، آیا یک هارد دیسک غیر قابل دسترسی یا بی فایده پر از داده های حساس است؟ آیا می خواهید مطمئن باشید که داده ها هرگز بازگردانی نمی شوند؟ پس از پاک کردن هارد دیسک خود ، یکی از این گزینه ها را برای محافظت بیشتر از داده های خود در نظر بگیرید. این روش ها شما نشان می دهد چگونه می توانید داده ها را از هارد دیسک خود پاک کرده و از بین ببرید تا از بازگردانی داده ها جلوگیری کنید.


پارت یک

تهیه نسخه پشتیبان از داده های هارد دیسک

پاک کردن داده ها

از داده های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید فراموش کردن تمام mp3 هایی که در دهه 90 تهیه کرده اید و یا عکس های خانوادگی می تواند بسیار سخت باشد بنابراین مطمئن شوید که تمام داده های مهم و قانونی خود را ذخیره و نسخه پشتیبان تهیه کرده اید.

پاک کردن تمام داده های هارد دیسک

تمام داده های هارد دیسک را با نرم افزار پاک کنید. در حالی که روشهای جالب توجه برای نابود کردن هارد دیسک وجود دارد باز هم نمی توان 100 درصد تضمین کرد که اطلاعات پاک شده اند. شما می توانید بدون نیاز به بارگیری یا خرید نرم افزار اضافی ، این کار را در ویندوز یا macOS خود انجام دهید. اطلاعات شما را پاک کنید و درایو خود را منفجر کنید. 

- برای یادگیری نحوه شروع کار ، نحوه پاک کردن رایانه را ببینید.

- پاک کردن کامل رایانه شما احتمالاً این کار توسط شخصی که مجوز دارد انجام می گیرد. فقط شخصی که دارای تجهیزات قانونی بسیار جدی است می تواند داده های شما را پس از پاک کردن بازیابی کند.

خارج کردن هارد دیسک از کیس کامپیوتر

کیس کامپیوتر را باز کرده و هارد دیسک را بردارید. هارد دیسک در هر نوع کیس ، گاهی اوقات درون جعبه فلزی ، می تواند در نقاط مختلف قرار داشته باشد. اگر می خواهید آن را پیدا کنید ، موقعیت قرارگیری هارد دیسک در اینترنت واقع شده است.

جدا کردن محفظه از درایو

محفظه را از درایو جدا کنید. برای از بین بردن پوشش ، بسته به نوع و مدل هارد دیسک خود ، شما باید پیچ های مختلفی را شل کنید. احتمالاً برش نوار. هشدار دهید که غالباً پیچ هایی در زیر برچسب ها پنهان است ، بنابراین ممکن است مجبور شوید به اطراف بپردازید.

برداشتن آهنرباها

آهنرباها را بردارید. برای رسیدن به پلات در زیر (هدف واقعی خود) شما باید ساختار بازو و آهنربا را بردارید. پیچ های درگیر وجود دارد. خیلی ساده است آهنرباها را با دقت از بین ببرید زیرا آنها بسیار جدی هستند و شما واقعاً می توانید به آنها صدمه بزنید.

دور ریختن صفحه های موجود

صفحه های موجود را برداشته و دور بریزید این چیزی است که به نظر می رسد مانند یک آینه زیبا باشد. احتمالاً باید قطعه مدور را در مرکزی که پایین آن قرار دارد شل کنید. این چیزی است که (حداقل اکثریت) اطلاعات شما را ذخیره می کند ، بنابراین شما باید آن را ویران کنید. بعضی اوقات بیش از یک صفحه وجود دارد ، بنابراین به آن توجه کنید.

پارت دوم

نابود سازی جسمی هارد دیسک

نابود کرد هارد دیسک از نظر جسمی

رایت دیسک سخت تضمین می کند که داده های شما طی چند دقیقه کاملاً از بین می روند. بهتر است فقط با هدف نابود کردن هارد دیسک خود آتش سوزی را شروع نکنید. برای سوزاندن ایمن درایو ، با یک سرویس تخریب داده معتبر که انجام خدمات سوزاندن بی خطر در محل است ، تماس بگیرید.

خرد کردن هارد دیسک با چکش

هارد دیسک را با چکش خرد کنید. قبل از انجام این کار ، هارد دیسک را درون یک کیف پارچه قرار دهید تا قطعات در همه جا پرواز نکنند. یک چکش (در خانه یا یک فروشگاه سخت افزار می توانید پیدا کنید ) بگیرید و هارد دیسک خود را با آن خرد کنید تا هارد دیسک به هزاران قطعه کوچک شکسته شود. پس از اتمام کار ، بقایای موجود را به چند کیسه تقسیم کرده و هرکدام را جداگانه دور بریزید.

با چاقوی تیز هارد دیسک را سوراخ کنید

هارد دیسک را سوراخ کنید. اگر چاقوی تیز و یا هر پین فلزی دارید ، می توانید آنها را از طریق هر دو طرف درایو خود فشار دهید تا سوراخ هایی در آن قرار گرفته و آن را غیر قابل استفاده کنید.

تنظیم و تهیه : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...