چطور جلوی خونریزی گوش سگ را بگیریم؟

اگر سگ شما دچار خونریزی گوش شده باشد، می دانید تا چه اندازه سخت است که جلوی خونریزی او را بگیرید. حتی اگر آن قسمت را فشار دهید و از حوله برای بند آوردن خونریزی گوش سگ استفاده کنید، باز هم زمانی که حوله را برمی دارید، او احساس خارش کرده و با تکان دادن سر خود باعث خونریزی مجدد گوش می شود. با کمی تحقیق، می توانید خونریزی گوش سگ را متوقف کنید و جلوی باز شدن دوباره زخم او را بگیرید.

متوقف کردن خونریزی گوش سگ

چگونه خونریزی گوش سگ را متوقف کنیم

آرامش خود را حفظ کنید.

گوش سگ به دلیل وجود رگ های خونی زیاد، خون زیادی از دست می دهد. اما نگران نباشید. اگر خوش شانس باشید، سگ بیش از حد خونریزی نمی کند. علاوه بر این، سگ ها از احساسات انسان ها برانگیخته می شوند. اگر سگ متوجه شود که شما نگران و یا وحشت زده هستید، دچار هیجانات شده و همین امر باعث می شود فشار خون او افزایش یافته و به همین ترتیب، خونریزی گوش سگ افزایش یابد.

بردن سگ به محلی آرام

سگ را به محل آرامی ببرید.

سگ را به محلی دور از سگ های دیگر یا دیگر منابع صدا ببرید. کمی او را آرام کنید و او را نشانده یا بخوابانید.

فشار دادن محل خونریزی سگ

بر روی محل خونریزی گوش سگ فشار دهید.

از یک حوله کاغذی تمیز، پارچه قابل شستشو و یا یک تکه گاز استریل یا هر پارچه تمیز دیگری برای فشار دادن محل خونریزی گوش سگ استفاده کنید. برای 5 دقیقه محل زخم را فشار دهید.

-بعد از گذشت دو دقیقه پارچه را کنار بزنید تا ببینید آیا خونریزی قطع و یا کمتر شده است.

-بعد از 5 دقیقه، خونریزی گوش سگ باید متوقف شده باشد و یا به طور قابل توجهی کاهش یافته باشد.

استفاده از انعقاد کننده خون

    از انعقاد کننده خون استفاده کنید.

    اگر به انعقاد کننده خون دسترسی دارید (می توانید آن را از فروشگاه خریداری کنید)، مقدار زیادی از آن را بر روی کف یکی از دستانتان بریزید. با استفاده از نوک انگشت تمیز، مقداری از آن را بر روی ناحیه زخم شده قرار دهید و کمی آن را فشار دهید. اینکار را تا زمانی که خونریزی گوش سگ متوقف شود، تکرار کنید.

    -اگر به منعقد کننده خون دسترسی ندارید، از آرد، نشاسته ذرت و یا پودر بچه برای جلوگیری از خونریزی گوش سگ استفاده کنید.

    -هرگز از جوش شیرین و یا بکینگ پودر استفاده نکنید زیرا باعث عفونت در ناحیه جراحت می شود.

    تمیز کردن ناحیه ی زخم شده

      ناحیه زخم شده را تمیز کنید.

      می توانید از پروکسید هیدروژن رقیق شده برای جدا کردن زخم های خشک شده از محل خونریزی گوش سگ استفاده کنید. با این حال، از چیز دیگری غیر از این ماده به طور مستقیم بر روی زخم استفاده نکنید. اینکار مانع منعقد شدن خون شده و باعث خونریزی مجدد گوش سگ می شود.

      در میان گذاشتن موضوع خونریزی گوش سگ با دامپزشک

      با دامپزشک تماس بگیرید.

      با اینکه می توانید در خانه به زخم های کوچک رسیدگی کنید، اما برخی مواقع باید موضوع خونریزی گوش سگ را با دامپزشک در میان بگذارید. در چنین مواقعی، فشار خود را بر روی ناحیه زخمی شده ادامه دهید و سگ خود را به درمانگاه ببرید. گوش سگ ممکن است نیاز به بخیه و یا دیگر اقدامات برای جلوگیری از خونریزی داشته باشد. در موارد زیر می توانید از کمک دامپزشک کمک بگیرید:

      -خونریزی شدید

      -زخم در داخل گوش امتداد دارد.

      -خونریزی گوش سگ بعد از مدت 10 دقیقه مداوای خانگی متوقف نشده است.

      -خونریزی مجددا شروع می شود.

      -زخم از یک بریدگی ساده بزرگتر است.

        مانع باز شدن کردن زخم توسط سگ شوید.

        مراقبت از سگ در محلی آرام

        در محلی آرام مراقب سگ باشید.

        سگ را در محل آرامی قرار دهید تا بتواند استراحت کند. در این مدت به شدت مراقب او باشید. اطمینان یابید سگ هیچ فعالیت از جمله دویدن و بازی کردن انجام ندهد.

        نباید بگذارید سگ گوش زخمی را تکان دهد

        اجازه ندهید سگ گوش خود را تکان دهد یا آن را خارش دهد.

        اگر سگ در صورت خارش گوش، سعی در خاراندن یا تکان دادن سر خود داشت، به او این اجازه را ندهید، در غیر این صورت زخم مجددا باز شده و خونریزی گوش سگ عزیزتان ادامه می یابد.

        -تکان دادن شدید سر یا خارش آن ناحیه، ممکن است به تشکیل تومور گوش شود. این عارضه نوعی لخته خون است که مابین لایه های گوش ایجاد می شود. زمانی که رگ های خونی زیر پوست و غضروف پاره شود و خون به داخل غضروف گوش سگ وارد شود، تومور گوش تشکیل می شود. در این حالت گوش به شدت ورم کرده و نیاز به درمان توسط دامپزشک دارد.

        استفاده کوتاه مدت از قلاده الیزابتی

          از قلاده الیزابتی به مدت دو تا سه روز استفاده کنید.

          برای جلوگیری از تماس یا تکان دادن سر، از قلاده الیزابتی یا قیف ریکاوری به مدت دو تا سه روز استفاده کنید. این کار باعث می شود سگ نتواند پای خود را به گوش زخمی خود برساند.

          تمیز کردن گوش سگ

          گوش را تمیز کنید.

          می توانید با تمیز کردن گوش سگ و یا کانال گوش او، تمایل سگ به تکان دادن یا خاراندن گوش خود را به حداقل برسانید. هر گونه لخته خون اضافی را از داخل و کانال گوش تمیز کنید.

          استفاده از بانداژ سر

          از بانداژ سر استفاده کنید.

           گزینه دیگر استفاده از بانداژ سر برای سگ است. اینکار به خصوص برای سگی که مرتب گوش خود را تکان می دهد مناسب است. برای اینکار باید چیزی را فدا کنید. یک عدد جوراب را برش دهید تا شبیه لوله شود. گوش سگ را توسط یک تکه گاز به طرف عقب سر بخوابانید. به دقت جوراب را دور سر سگ قرار دهید. چشم ها و بینی سگ باید آزاد باشد.

          -اطمینان یابید این بانداژ محکم اما سفت نباشد. باید بتوانید انگشت خود را از زیر جوراب هم در طرف گردن هم در طرف سر رد کنید.

          -بانداژ را برای یک روز قرار دهید و سپس آن را برداشته و زخم او را بررسی کنید. در صورت لزوم، می توانید آن را به مدت بیشتری استفاده کنید. بانداژ باید خشک و تمیز باشد.

          تهیه کننده : توپ تاپ

            مطالب مرتبط...

            هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...