تعبیر خواب نامه چیست و چه معنایی دارد؟

تعبیر خواب نامه از سوی کسانی که علم تعبیر خواب دارند، متفاوت است و هر کدام تعابیر مختلفی برای این خواب ارائه کرده اند. اگر قرار است تعبیر خواب نامه را به دست بیاورید، دقیقا باید بدانید که این نامه را از چه کسی دریافت کرده یا به چه کسی می نویسید و محتوای نامه چیست تا بتوانید به اطلاعات درستی پی ببرید.

تعبیر خواب نامه چیست و هنگامی که در خواب نامه ای را می بینید به چه معناست؟ نامه در بر دارنده یک پیغام است و زمانی که شما نامه ای را دریافت می کنید، قرار است که از یک پیغام یا خبر مطلع شوید. می توان تعبیر خواب نامه را به همین موضوع ربط داد. در این مقاله می خواهیم در مورد این مسئله بیشتر صحبت کنیم و تفسیر های مختلفی را در مورد تعبیر خواب نامه برایتان بیاوریم تا بهتر بتوانید خواب تان را تفسیر و تعبیر کنید.

تعبیر خواب نامه چیست؟

مفسرین مختلفی در مورد به خواب دیدن نامه، تعابیری را ارائه کرده و تفسیرهای خود را ذکر نموده اند. در ادامه ما تفسیر های مختلف این افراد را بیان کرده و در مورد آنها صحبت می کنیم.

منوچهر مطیعی در مورد تعبیر خواب نامه این چنین اظهار دارد که اگر شما در خواب دیدید که نامه ای دریافت کرده و از دریافت آن خوشحالید، یعنی قرار است در چند روز آینده خبری بشنوید که شما را شاد می کند یا به دیدار دوست عزیزی می روید و یا بالاخره مهمانی عزیز برایتان خواهد آمد.

او همچنین در مورد نوشتن نامه می گوید که اگر این نامه خطاب به دوستان باشد، یعنی اینکه امیدی در شما ایجاد می شود. همچنین در مورد نوشتن نامه ی اداری این چنین می گوید که اگر از نوشتن این نامه اداری خوشحال بودید، یعنی اینکه مشکلی از کارتان قرار است حل شود یا به قول معروف گره ای باز شود و اگر از نوشتن این نامه اندوهگین و ناراحت بودید، یعنی اینکه قرار است مشکلی برایتان پیش بیاید.

تعبیر خواب نامه از دیدگاه امام صادق علیه السلام به اینگونه است که اگر در نامه خبر خیری بود، به معنای حاجت روا شدن است و اگر خبر بدی بود، به معنای این است که کارتان بر نیاید.

در کتاب سرزمین رویاها نیز این چنین آمده که اگر نامه ای دریافت می کنید، یعنی اینکه پول به دست می آورید. اگر در خواب دیدید که به کسی نامه می فرستید، باید مراقب باشید که رازهایتان فاش نشوند. اگر یک نامه را پاره کردید، یعنی اینکه کسی قرار است عشق شما را از چنگال شما در بیاورد.

تعبیر خواب نامه از طرف مرده

تعبیر خواب نامه از طرف مرده

برای تعبیر خواب نامه از طرف مرده بهتر است به سراغ تعبیر خواب مرده برویم و با مقایسه دو تعبیر خواب نامه و مرده با هم، به تفسیر مورد نظر دست پیدا کنیم.

آورده شده که مرده دوست و مهمان می باشد و اگر شما در خواب مرده ای را ببینید، یعنی قرار است دوست و مهمانی به سراغ شما بیاید. همچنین اگر در خواب دیدید که شخص مرده ای با شما به خوبی صحبت می کند، تعبیرش این است که شما وضعیت خوبی در نزد پروردگار دارید. اگر در خواب دید که مرده آمده و در کنار شما نشسته، معنی خوبی دارد! اما اگر شما از طرف مرده دعوت می شوید که بروید و در جای او بنشینید، معنی بدی خواهد داشت.

با توجه به این تفاسیر و تعبیر خواب نامه، می توانید به تفسیر مورد نظر خود دست پیدا کنید. به صورت کلی با توجه به این تعاریف، اگر مرده در نامه به شما حرف خوبی زده بود، می توان انتظار داشت که تعبیر مثبتی دارد و لازم نیست که نگران باشید.

تعبیر خواب نامه از طرف معشوق

تعبیر خواب نامه از طرف معشوق

اگر در خواب دیدید که از طرف معشوقتان نامه ای دریافت کرده اید، می تواند معنایش این باشد که خبرهای خوشی برایتان در راه است! چرا که طبق تفسیر کتاب سرزمین رویاها، اگر شما در خواب دیدید که یک نامه عاشقانه را می خوانید، یعنی اینکه قرار است خبرهای خوشی به شما برسد.

اگر نامه های عاشقانه را جمع آوری کنید، معنایش این است که قرار است که حقیقت را بفهمید و به حقایقی پی ببرید. همچنین اگر در حال پاره کردن نامه عاشقانه بودید، به این معناست که با ناکامی رو به رو خواهید شد. اگر دیدید که به تعداد زیادی نامه عاشقانه دریافت می کنید، به این معناست است که صداقت یکی از خصایص عالی می باشد که نباید آن را فراموش کرد.

اگر از طرف همسرتان نامه ای دریافت کردید، به منزله ی شکست و ناکامی برای مخالفان شما خواهد بود. اگر از طرف معشوق خود نامه ای دریافت نمودید، به منزله ی نامزدی هم هست و می توانید انتظار نامزدی داشته باشید.

اما لیلا برایت تفسیر متفاوتی دارد! او می گوید که خواندن نامه عاشقانه در خواب به این معنی است که قرار است خبر بدی بشنوید.

تعبیر خواب نامه از طرف خدا

خدا را هم می توان یک معشوق دانست و اگر در خواب دیدید که نامه ای از طرف خداوند را مطالعه می کنید، قاعدتاً نامه ای از معشوقتان دریافت کرده اید که می توانید به سراغ تعبیر خواب نامه از طرف معشوق بروید. خداوند مظهر زیبایی و عشق است و همیشه عشق را انتقال می دهد و به همین جهت نامه های او را می توان عاشقانه دانست.

تعداد بالایی از تفاسیر نامه های عاشقانه را در بالا گفتیم. همچنین اگر خبر بدی در نامه ای برای شما آمده بود، باشد، طبق تفسیر امام صادق علیه السلام می توانیم بگویم که همانطور که گفته شد، کارتان بر نخواهد آمد. که این را در رابطه با نامه ای از طرف خدا هم می توان به حساب می آورد.

مغربی نیز در مورد تعبیر خواب نامه این چنین می گوید که اگر شخص بزرگی به تو نامه نوشته بود، یعنی اینکه آن شخص قرار است تو را پند دهد. از خداوند بزرگتر نداریم و به همین جهت از این تفسیر می توان این چنین برداشت کرد که اگر نامه ای از خداوند دریافت می کنید، معنایش این است که قرار است خداوند به شما پندی دهد.

تعبیر خواب نامه از طرف خدا ، تعبیر خواب نامه نوشتن به خدا

تعبیر خواب نامه نوشتن به خدا

معمولا خداوند حکم معشوق را برای انسان بازی می کند و اگر در خواب دیدید که برای خداوند در حال نوشتن نامه هستید، یعنی اینکه برای معشوقتان نامه می نویسد و می تواند تفسیرش این باشد که اگر یک نامه عاشقانه به خداوند می نویسید، یعنی اینکه شادی بزرگی برای شما در راه است.

لیلا برایت در مورد نوشتن نامه عاشقانه اینطور تفسیر می کند که اگر در حال نوشتن این نامه بودید، یعنی اینکه دلبسته ی فردی خواهید شد. البته ذکر شده که این نامه خطاب به چه کسی باشد! که ما می توانیم حتی خداوند را مخاطب نامه ی خود بدانیم و برای خداوند این نامه را بنویسیم.

لوک اویتنهاو نیز نوشتن نامه را به خبرهای جالب ربط می دهد. اما او مشخص نکرده است که طرف نامه ی شما قرار است که چه کسی باشد. با توجه به این موضوع، می توان خداوند را طرف نامه خود قرار داد و این چنین برداشت کرد که اگر شما در خواب دیدید که نامه ای مینویسید، حال چه به خداوند و چه هر کس دیگری، به این معناست که خبرهای جالبی قرار است بشنوید یا بخوانید.

با توجه به همین تفاسیر، می توانید تعبیر خواب نامه را به دست آورید. در انتها قابل ذکر است که این را بگوییم که هرگز مبتنی بر تفاسیر و تعابیر خواب ها، آینده و سرنوشت خود را از پیش تعیین نکنید. ما به واسطه ی انتخاب هایمان است که آینده و سرنوشت مان را می سازیم. از این تفاسیر فقط می توانید به عنوان یک کمک کوچک استفاده کنید که متوجه منظور خوابتان بشوید و سپس از کنار آن عبور کنید. اگر بخواهید تمام تمرکز خود را روی این تفاسیر بگذارید و آنها را به عنوان وحی منزل بپذیرید، قاعدتاً این خود شما خواهید بود که شکست می خورید.


دیگر مطالب پیشنهادی :

تعبیر خواب کاغذ نوشته شده

تعبیر خواب پاکت نامه عروسی


24 نظر

  1. فاطمهفاطمهsays:

    سلام...وقتتون بخیر...من بعد اذان صبح خواب دیدم که همسایمون یه نوشته مثل تبلیغات از بانک سپه اورده بود تو حیاطمون...بازش کردیم دیدم که توش نوشته بود من و برای کار در بانک سپه بدون هیچ ازمون و مصاحبه ای پذیرفتن ...خیلی خوشحال شدم و پدرمو از خوشحالی در حیاط بغل کردم...امدم داخل خانه دیدم که مهمون هم داریم....من در عالم واقع اصلا امتحان استخدامی ندادم و در فکر همچین چیزی هم نبودم نمیدونم چرا اینخواب رو دیدم...درضمن من فارغ التحصیل رشته اقتصاد هستم که مربوط به امور مالی و بانکی هست....ممنون میشم راهنماییم کنین

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      تعبیر خوابتان اشاره به افکار و ایده های ذهنیتان دارد

  2. الهام اتحادالهام اتحادsays:

    سلام .خاله مامانم سکته کرده و تو بیمارستانه.خواب دیدم تا یه نامه از طرف خدا به دستم رسیده و توش نوشته که این آدم هیچ وقت دیگه خوب نمیشه.ممنون میشم که تعبیرش رو بهم بگید.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      با اعتقاد و خالصانه نزد خدا دعا کنید و صدقه بندازید انشاالله خدا شفا بدهد

  3. انسیهانسیهsays:

    با سلام من خواب دیدم کسی که قبلا خیلی همو دوست داشتیم و قرار بود ازدواج کنیم و اون به من بد کرد و الان با کس دیگه ای هستش به من نامه عاشقانه فرستاده و همراه با اون یک استشهادنامه بالابلند که نزدیک 100 نفر آدم زیرشو امضاء کرده بودن و نوشته بودن که شهادت میدیم فلانی از کرده خودش خیلی پشیمونه و تو رو خیلی دوست داره ما شهادت میدیم تو این مدت خیلی سختی کشیده لطفا ببخشش. زیر امضاها هم خودش نوشته بود انسیه عاشقانه دوستت دارم و امضا کرده بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است اخباری شادی بخش جدیدی در زندگی برایتان ایجادشود

  4. شادیشادیsays:

    باسلام خواب دیدم انگار کلی نامه عاشقانه به انگلیسی وکلی هدایا که خوب بسته بندی شده بودن ازخارج برام اومده خیلی خوشحال وغافلگیر بودم ولی شوهرم ناراحت شد وسعی میکرد یکی ازنامه ها روبازکنه ولی من نگذاشتم وبازشون نکردیم وگفتم منم نمیدونم اینا ازکی هستن ولی میدونستم برای من نوشته شدن وهمه روجمع کردم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام مراقب بدخواهان در زندگیتان باشید

  5. مریممریمsays:

    من قبلا از یه‌پسره خوشم‌‌ میومد( در حدی که هر وقت خواب کفش میدیدم اون پسررو بیرون میدیدم) اونم از من‌ خوشش میومد ولی نه زیاد به دلایلی نشد بیاد جلو ۱ساله دیگه بهش اصلا فکر نمیکنم کلا از ذهنم پاک کردم. ۲شبه‌ میاد خوابم خواب دیدم یه نامه نوشته برا‌ من که ازت خوشم‌ میاد میخوام باهات ازدواج‌کنم نامرو داده بود دست بابام‌ بابامم بهم داد تو خواب خیلی خوشحال بودم یه شبه بعدش خواب دیدم با پسره رفتیم بیرون غذا بخوریم یهو منو بغل کرد یه عطر خیلی خیلی خوشبویی زده بود خیلی خوشم اومد از عطرش بعد یهو دخترخالم منو باهاش دید اومدم با دختر خالم سلام احوال پرسی کنم زد زیر گریه فقط گریه میکرد

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      این رویا نشان دهنده به وجود امدن اتفاقات جالب و هیجان انگیزی است که در زندگی برایتان رخ خواهد داد

  6. سحرسحرsays:

    دیشب تو خواب دیدم که نامه ای در دست داشتم که نوشته بودم خداوند دوست اصلی منه نامه رو نمی دونم واسه کی نوشته بودم و محتواشم یادم نمونده فقط این جمله ش که گفتم خدا دوست اصلی منه یادمه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن است اخباری خوشایند به شما برسد

  7. رهگذررهگذرsays:

    سلام وقت بخیر. خواب دیدم سر قبر شهیدا رفتم، چندتا مادر شهید اونجا بودن و نامه روی قبر شهیدا میذاشتن. من یکی از نامه ها رو رفتم برداشتم و رفتم کنار دریا باز کردم و میخوندمش. تو نامه چیز بدی نوشته نشوه بود یه متن شبیه شعر در مورد خاطرات و بازیای بچگی بود. پاکت نامه هم باز بود

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام سپاس برای شهدا زیارت عاشورا بخونین ازشون کمک بخواین براتون خیر بهمراه داره

  8. ماهیماهیsays:

    سلام خسته نباشید حدود ساعتای ۱۰ یا ۱۰/۳۰ امروز خواب دیدم ک ی پسری ک میشناسمش با هم توی ی خونه بودیم و من در حال جمع کردن کتاب و لباسها و اینا بودم انگار یجور اسباب کشی بود و اتفاقا اون خونه هم خونه عمه همون پسر بود و ضمن اینکه من درحال جمع کردن بودم این آقا نشسته بود و داشت واس من نامه مینوشت و من یجورایی خوشحال بودم و آخر سر نامه رو تا کرد ک بذاره توی یکی از وسایلم ک از خواب بیدار شدم..

  9. محمد افسریمحمد افسریsays:

    با سلام دیدم نامه ای میخوانم که یک نفر از زحماتم تشکر کرده ولی فرستنده مجهول بود ولی بعد از خوب دیدن متوجه شدم اسم فرستنده روی نامه نوشته شده مثل اینکه نویسنده نامه نمیخواسته اسمش مشخص بشه و اینکه درون نامه پاک نامه ای دیگه ای بود که 5هزار تومن توش بود اونم هدیه اون شخص بود برای من

  10. رها امیریانرها امیریانsays:

    سلام من قبل از سحری خواب دیدم که یک جاده هست که وسط اش تقریبا کاغذ های سفید و دفترچه های سفید به ترتیب و خیلی منظم چیده شده ،بعد نمیدونم خودم با خودم میگم یا یه شخص دیگه بهم میگه که این ها همه نامه هست که برای تو فرستادن از طرف یه هم کلاسی (که الان حتی نمیدانم کجا هست )، بعد با خودم اینطور میگم که این ها رو حامد (همون هم کلاسی) برام فرستاده میگه کجا هستی . نامه ها ولی انگار هیچی توش نوشته نبود ،سفید سفید بودند. ممنون .

  11. مهسامهساsays:

    سلام خواب میدیدم همسایمون کلی نامه به دست اومد جلو خونمون گفت که فلانی این نامه هارو نوشته برات خیلی میخوادت و کلی ذوق داشت نامه ها رو با چسب پیچونده بود من ی خطشو تونستم بخونم تعبیرش چی میتونه باشه خودم مجردم درواقع

  12. سعیدسعیدsays:

    سلام وقت بخیر،خواب دیدم یکی از بستگان دور که باهم اختلاف داریم برام نامه فرستاده و تو نامه منو تهدید به مرگ کرده،

  13. محمدجوادمرادیمحمدجوادمرادیsays:

    سلام من خواب دیدم کنارکسی بودم که قبلاقراربودباهم ازدواج کنیم یکم ازهم فاصله داشتیم ومن نمیتونستم به اون نزدیک شم اون یک نامه نوشت که شعربود احساس کردم پشت وروی نامه ازیه نفردیگه نوشته بود فقط خط اخردرمورد من بود ومن به خاطراون یه خط خیلی خوشحال بودم

  14. مهسامهساsays:

    سلام من دیشب خواب دیدم که از طرف عشقم نامه ای آوردن که داخلش تقریبا نوشته بود:که هر کاری که من میگم رو بکن. بعد به ترتیب اعداد نمیدونم تا چند نوشته بود که مثلا میز بزرگ با پارچه چین دار بخر پرده ها رو فلان رنگ بزن اگه میشه لطفا تعبیر این خواب رو بگید.

  15. MahMahsays:

    سلام یکی از اقوام به تازگی فوت شده من خواب دیدم که بهش گفتم که اگه خواسته از من داره بهم بگه تا براش انجام بدم اونم وقتی که بغلم میکرد یه نامه گذاشت تو جیبم این تعبیرش چیه ؟

  16. کاوهکاوهsays:

    سلام مادرم خواب دیده که یک نامه عاشقانه رو باید به حضرت محمد(ص) برسونه میتونید بگید چه تعبیری داره این خواب؟ لطفا پاسخ بدید

  17. فاطمهفاطمهsays:

    سلام من خواب دیدم که بابام داره برام نامه مینوسع غم انگیز بود داشتم که میخوندم گریه میکردم نوشته بود غصه نخور به همه جایی زمین پول گم میکرد یعنی چه نامه نوشتن

  18. آیماآیماsays:

    با عرض سلام. من امروز خواب دیدم خواهرم اومده و میگه برا حاج قاسم میتونید نامه بنویسید منم شروع کردم ب نوشتن نامه اونم با اشک خیلی گریه کردم و تو نامه بعد سلام خدمت ایشون داشتم مینوشتم ک فکر کنم خدا دیگه دوسم نداره و... لطف کنین تعبیر این خوابو برام بگین خیلی ذهنمو درگیر کرده

  19. صحر ابراهیمیصحر ابراهیمیsays:

    من دیشب خاب دیدم ک از طرف عشقم ینی باهاش نبودم اونم باهام نبود فقط یجورایی باهم در ارتباطیم ولی خلی وقته کات کردیم ک برام ی نامه عاشقونه نوشته بود. نوشته بود همون حسی ک ت داری بدون ک منم همون حسو نسبت بتو دارم معنیش چی میشه🤦‍♀️

  20. هیچکسهیچکسsays:

    عموم فوت کرده توی مهمونیی بودیم همه توجها به اون بود که منو کشید تو حیاطی که اسن اون خونه رو نمیشناختم یه نامه داد به من و به بدی بهم گفتش این نامه رو بده به پدرت منم اصلا نامه رو باز نکردم ببینم چیه

  21. شبنم خماریانشبنم خماریانsays:

    خواب دیدم که برای دوستی که باهاش قهرم نامه مینوسیم و اشتباهاتشو بهش میگم و دوست دارم که دوباره باهاش آشتی کنم تعبیرش چیه؟

  22. Eli or sarinaEli or sarinasays:

    سلام من یادم میاد بچه که بودم برای خدا یه نامه نوشتم و از پنجره اتاقم پرتش کردم پایین . حالا خواب دیدم که وارد همون اتاق شدم و اون نامه رو دیدم توی اتاق روی زمین افتاده بود ، پنجره باز بود و من رو یه ترس و استرس خیلی بدی گرفت . توی خوابم یه گربه هم بود که رنگش سفید و خاکستری بود و توی همون اتاق یه پنجره دیگه هم بود که به یه خونه لاکچری راه داشت و گربه هه از اون پنجره اومده بود و من تقلا میکردم که بفرستمش از همون جا برگرده ولی نمیشد . توی خوابم کاملا میتونستم اون گربه رو حس و لمس پنجه هاش روی پوستم رو و اون استرسی که منو گرفت هم خیلی واقعی بود ، چه اتفاقی افتاده ؟ ممنون میشم جواب بدید

  23. آرامیسآرامیسsays:

    سلام. خواب دیدم نامزدم که سه ماه دیگه ششمین سالگردشه و دیروز هم سالروز تولدش بود برام پیام داده‌‌ همه دخترا یا دنبال پول هستن و یا رابطه جنسی اما تو دنبال هیچکدوم از اینا نیستی. اینا چیزاییه که وقتی زنده بود هم می‌گفت. تعبیرش چیه؟

  24. نيلاب شفقنيلاب شفقsays:

    سلام لطفأ خوبم را دقيق برايم تعبير كنيد من خواب ديدم امشب كه يك كسي برايم نامه ميدهد اما خود نفر ديده نميشه تاريكي است و تنها دست هايش را ميبينم برايم در يك ورق دو دانه جداگانه نامه نوشته شده بود از هم فاصله داشتن و وقتي سوال كردم اين چي است گفت نامه را خدا برايت فرستاده من نتوانستم بخانم مات مبهوت ماندم كه همان لحظه صداي مرا از خوبىاب بيدار كرد نامه را نخواندم ندانستم چي بود 🥹