انشا در مورد زمستان با مقدمه و نتیجه

فصل زمستان موقعیت خوبی برای سفر کردن است. در این فصل شهرهای مختلفی در داخل کشور هستند که می توان به آنها سفر کرد. فصل زمستان در کنار همه ی خوبی هایش، نکات منفی ای هم دارد که این خوبی ها، نکات منفی را خواهند پوشاند. با سفر در این فصل، می توان زیبایی های خداوند را از نزدیک لمس کرد و تجربه نمود.

تاریخ آپدیت : 1402/07/17

مقدمه:

زمستان فصلی است که با ورودش، دنیای اطراف ما به یک شهر برفی تبدیل می‌ شود. این فصل شادابی و زیبایی‌ های خاص خود را داراست که هر ساله ما را به تعجب و شگفتی می‌ اندازد. در این انشا، به زیبایی‌ ها و تأثیرات زمستان می‌پردازیم.

بدنه:

زمستان با ورود برف و سرما، طبیعت را به یک دنیای سفید و آرام تبدیل می‌کند. برف از آسمان می‌افتد و هر چیز را مثل یک روکش عمیق و زیبا پوشانده. در این فصل، درختان و اراضی به شکلی دست‌ نخورده و ساکت به نظر می‌آیند. برف‌ پوشانی طبیعت به ما یادآور می‌شود که زمین، نیاز به استراحت دارد تا در بهار دوباره زندگی جوانی خود را شروع کند.

زمستان همچنین زمانی است که خانه‌ها به دلیل سرمای بیرون، گرم و دل‌نشین می‌شوند. خانواده‌ ها در کنار هم نشسته و داستان‌ های طولانی را با چای گرم و نمکی‌ های لذیذ به اشتراک می‌گذارند. دیدن شعله‌ های آتش در مینی‌ سوارها و گرمای یک اجتماع گرم و دوستانه، لحظاتی خاص از زمستان هستند.

نتیجه گیری:

زمستان نشان دهنده‌ ی زیبایی در سادگی است. این فصل به ما می‌ آموزد که چگونه در زمان سکوت و آرامش، از طبیعت و ارتباط با خانواده و دوستان لذت ببریم. در دل زمستان، می‌ توانیم یاد بگیریم که به یکدیگر گرما و حمایت بیشتری بدهیم و به خودمان فرصتی برای استراحت و باز سازی بدهیم. این فصل با تمام شاهکارهای طبیعی و انسانی خود، همیشه یکی از زیبا ترین و خاص‌ ترین زمان‌ های سال است.

انشای دیگر درمورد زمستان با مقدمه بدنه و نتیجه گیری :

مقدمه:

در سراسر جهان، زمستان به عنوان فصلی از سرما و برف شناخته می‌شود که با ورودش دنیای اطراف ما را به تعجب و شگفتی می‌ اندازد. زمستان فصلی است که تغییرات زیبایی را در منظره طبیعت ایجاد می‌کند و تأثیرات جذابی بر روی زندگی انسان‌ها دارد. در این انشا، به زیبایی‌ها و تأثیرات زمستان می‌پردازیم.

بدنه:

زمستان با ورود برف و سرما، دنیای طبیعت را به یک دنیای سفید و خوش‌آمد گفتنی تبدیل می‌ کند. برف‌ پوشانی طبیعت باعث می‌شود که درختان، کوه‌ ها، و خیابان‌ها به شکلی کاملاً متفاوت نمایان شوند. برف، همچون پتویی نرم، زمین را می‌ پو شاند و از آن سویی تمام چیزها را به یک آغوش گرم می‌ پوشاند.

یکی از جذابیت‌ های زمستان، فرصت‌ هایی برای تجربه‌ های جدید است. اسکی، سورفینگ برفی، و ساخت برج‌های بزرگ از برف، فرصت‌هایی هستند که در این فصل می‌توانیم به آنها بپردازیم. همچنین، زمستان فصل تعطیلات و جشن‌های خانوادگی است که افراد را به هم نزدیک‌ تر می‌کند و لحظات خاصی را برای گذراندن با عزیزان فراهم می‌کند.

نتیجه گیری:

زمستان نشان دهنده‌ی زیبایی در سادگی است. این فصل به ما می‌ آموزد که چگونه در زمان سکوت و آرامش، از طبیعت و تجربه‌ های جدید لذت ببریم. همچنین، زمستان فصلی است که به ما یادآور می‌شود که باید به یکدیگر گرما و حمایت بیشتری بدهیم و به خودمان فرصتی برای استراحت و بازسازی بدهیم. این فصل با تمام شاهکارهای طبیعی و انسانی خود، همیشه یکی از زیبا ترین و خاص‌ ترین زمان‌ های سال است که با لذت در آن می‌ پیچیم و زمستان را به عنوان یک فصل شگفت‌ انگیز و خوشایند تجربه می‌کنیم.

انشای ذهنی در مورد زمستان :

زمستان، زمانی که طبیعت به یک داستان سفید و آرام تبدیل می‌شود. این فصل با ورود سرما و برف، دنیای اطراف را به یک تخته سفید و پاک تبدیل می‌کند. برف‌ پوشانی طبیعت، همچون پتویی نرم و سردی‌ های اولین برف، دل‌ها را به یک دنیای جادویی و شادی پر کرده.

در زمستان، هوا سرد است، اما دل‌ها گرم و دل‌نشین. برجسته‌ترین تأثیر زمستان، بر دل و جان انسان‌ها است. این فصل فرصتی است برای جشن‌های دوستانه و گرمی خانه. دیدن دماغه‌ های پر از برف و بنا های تاریخی که به طراز ویژه‌ای تغییر کرده‌ اند، ما را به گذشته و تاریخ فرهنگی خودمان متصل می‌کند.

زمستان، زمانی است برای فرصت دادن به ذهن خود برای استراحت و بازیابی. در کنار گرمی شعله‌ های آتش و طعم لذیذ چای داغ، انسان‌ها دست به مطالعه کتاب‌ های مورد علاقه‌ شان می‌زنند. آرزوها و رویاها در دل زمستان به راحتی به آغوش می‌ آیند و انگیزه برای آغاز یک فصل جدید در دل هر کس می‌زند.

در زمستان، طبیعت به خود نمی‌آیید و به خواب می‌رود، اما انسان‌ها زندگی را ادامه می‌ دهند. این فصل باعث می‌شود که ما به تقدیر خود تأمل کنیم و به گذشته و آینده فکر کنیم. زمستان، زمانی است که ما به خودمان و دیگران گرما و عشق بیشتری می‌دهیم و به یاد می‌آوریم که همیشه در دل تاریخ و طبیعت جا داریم.

در انتها، زمستان یک فصل شادی، آرامش و بازآفرینی است. این فصل به ما یادآوری می‌کند که در سکوت و آرامش، بیشترین زیبایی‌ ها را می‌توان یافت و زمانی خوشبختی را تجربه کرد. زمستان، جادوی واقعی را به دنیا می‌آورد و هر ساله ما را با شگفتی به دنیای خود می‌کشاند.

انشای چهارم درباره زمستان

مقدمه انشا: فصل زمستان را همه به سردی و خنکی هوا می شناسند. در این فصل با بارش برف و باران، هوا، حال دیگری پیدا خواهد کرد. قطعا در این فصل، تفریح و خوشگذرانی کردن در دل خنکی هوا، لذتی دو چندان به انسان می بخشد و اگر بتوان به شهرهای مختلف در ایران که مناسب برای سفر هستند، برویم، نشاطی وصف ناپذیر برایمان به وجود خواهد آورد.

تنه انشا: در فصل زمستان دلایل مختلفی وجود دارد که ما بخواهیم در آن سفر کنیم و به تفریح و لذت بپردازیم. قطعا در این سفر قرار است لذت زیادی ببریم و تجربه های بی نظیری کسب کنیم. شهرهای مختلفی از ایران هستند که سفر به آنها در زمستان، به معنای واقعا به انسان می چسبد. اگر بتوان در طول این سفر، لوازمی که در فصل زمستان برای تفریح استفاده می شوند را مهیا کرد، قطعا این لذت چندین برابر خواهد شد.

به عنوان مثال استفاده از وسایلی مانند اسکی و ... می تواند برای این فصل مناسب باشد! چرا که در این فصل اگر به مناطق کوهستانی سفر کنید، قطعا دوست دارید به پیست های اسکی بروید و در آن به اسکی بازی مشغول شوید. فصل زمستان فرصت های مختلفی برای تفریح و سرگرمی در اختیار ما می گذارد. عده ای فکر می کنند که این فصل چون فصل سرماست، دیگر سفر کردن در آن، آنقدر که باید خوب نیست و برایشان ممکن است بیماری های مختلفی از جمله سرماخوردگی را به وجود بیاورد. این مسئله درست است! اما اگر به خوبی نکات ایمنی رعایت شوند، خطر ابتلا به بیماری های مختلف کاهش پیدا خواهد نمود.

به صورت کلی در فصل زمستان سفر به مناطق تفریحی البته با تجهیزات بسیار می تواند لذت بخش باشد و تجربه ی بی نظیری را به ارمغان آورد. هر فصل خوبی های خود را دارد و نمی توانیم بگوییم که این فصل یکی از بهترین فصل ها است! اما می توانیم اینطور بگوییم که فصل زمستان یکی از متفاوت ترین فصل هاست.

این موضوع که در فصل بهار سرسبزی است، در فصل تابستان گرما و در فصل پاییز ریزش برگ درختان و زرد شدن آنها را همه قبول دارند، اما در این سه فصل، هوا به یک صورت است که در فصل زمستان به این شکل نیست و تنها چیزی که انتظار مردم را میکشد، سرما و برف و باران است.

بسیاری از مردم در فصل زمستان برف و باران را دوست دارند و همواره می خواهند که در شهر یا منطقه شان برف و باران بیاید و عده ای هم این پدیده طبیعت را دوست دارند. اما به صورت کلی می توان گفت که این نعمت خدادادی در این فصل موجب می شود که مزارع و دشت های بسیاری سیراب شوند و به همین جهت محصولات خوب و مناسبی به بار آورند.

تا از این مسئله نگذشته ایم، در مورد دشت ها و مزارع در فصل زمستان خوب است بدانیم که اگر در این فصل برف و باران خوبی نبارد، قاعدتا سرسبزی آنچنانی در فصول دیگر نخواهند بود و به همین جهت حتی در فصل های دیگر هم فرصت تفریح و لذت از شما گرفته خواهد شد. زمستان را می توان مادر فصل های دیگر دانست! چرا که به واسطه ی زمستان است که زمین سیراب می شود و سپس درختان، چمن ها و ... از زمین می رویند و طبیعت بکر خداوند به وجود می آید.

در فصل زمستان جدای از تمام اینها، شهرهای ایران را فراموش نکنیم. در این فصل می توان به شهرهای مختلف ایران از جمله قشم، هرمزگان، دزفول، ایذه، چابهار، بندرعباس، مشهد، شوشتر و به بسیاری از شهرهای دیگر سفر کرد. در هر کدام از این شهرها، جاذبه های گردشگری ای انتظارمان را می کشند که به نوع خود بی نظیر هستند و حتی از خارج از کشور، توریست هایی برای تماشای این جاذبه ها به ایران سفر می کنند.

سفر کردن در فصل به زمستان به شهرهای داخلی، شور و شوق دیگری دارد. فقط کافیست یک بار سفر کنیم تا طعم و لذت سفر به دلمان بنشیند و از این به بعد فصل زمستان را به عنوان فصل تفریح و سفر خود انتخاب کنیم.

فصل زمستان در کنار تمام خوبی های که گفته شد، بدی هایی هم دارد که بد نیست که پای آنها را هم به انشا باز کنیم. به قول معروف میگویند که در زیباترین گل ها هم خار وجود دارد که این فصل هم از این قاعده مستثنا نیست! در این فصل، ایام مدرسه برقرار است است و به همین دلیل بسیاری از خانواده ها از نعمت سفر باز می مانند. همچنین فصل زمستان روزها کوتاه هستند و خیلی زود یک روز را ممکن است سپری کنید و به شب بخورید که همین مسئله هم باعث می شود که زیاد لذت سفر را احساس نکنید. اما فراموش نکنید که فصل زمستان درست است که این نقاط ضعفش را دارد، اما با این حال نکات مثبت آن باعث می شوند که این نقاط ضعف نادیده گرفته شوند.

به هر حال کسی که اهل سفر و طبیعت گردی باشد، موقعیتش را در این فصل برای خود مهیا خواهد کرد و به سفر خواهد رفت.

حالا دوباره باز می گردیم به بحث شیرین سفر به شهرهای داخلی که در قبل به برخی از آنها اشاره شد. در زمانی که تصمیم به سفر در فصل زمستان می گیریم، ما می توانیم جاذبه های گردشگری شهرهای مختلف را برای سفر انتخاب کنیم. به عنوان مثال سفر به سازه های آبی شوشتر، یک تجربه ی بی نظیر از سفر را به ما هدیه خواهد کرد! این بنای عظیم را که از نزدیک ببینید، به زیبایی جاذبه های گردشگری داخل کشور ایران بیشتر پی خواهید برد.

کویر نایبند را نباید در فصل زمستان فراموش کنیم. این کویر در طبس قرار دارد و سفر به آن می تواند برای ما لذت بخش واقع شود. در بندر عباس چشمه آب گرم گنو منتظر ماست و در چابهار کوه های مریخی. پیدا کردن نام این شهرها و جاذبه های گردشگری در اینترنت کار سختی نیست و می توان در مورد هر یک از آنها اطلاعات تکمیلی تری پیدا کرد. اما باید گفت که این همه از جاذبه های گردشگری که در کشور ما قرار داده شده، فقط گوشه ای از زیبایی های خداوند در کشورمان بودند.

بهتر است این نکته را فراموش نکنیم که در هر فصلی که بخواهیم سفر کنیم، سختی هایی منتظر ماست و باید با سختی هایی رو به رو شویم که همین مسئله موجب میشود که بسیاری از مردم از سفر کردن دست بکشند. واقعا هم در دل سختی ها به هیچ وجه سفر کردن لذت بخش نخواهد بود و آن طعم و مزه اش را نخواهد داد. اما اگر کسی اهل سفر باشد، به سختی ها نگاه نمی کند و می خواهد که هر چه زودتر به مکان و شهری که می خواهد برود.

حتی رفتن به شهرهای دیگر هم در زمان فصل زمستان زیاد معیار نیست و ما می توانیم در هر نقطه از کشور ایران که زندگی می کنیم، در این فصل به مکان های گردشگری برویم و به لذت بردن از طبیعت خداوندی مشغول شویم.

درست است که این طبیعت که در موردش صحبت می کنیم، در فصول دیگر به واسطه ی فصل زمستان چنان سرسبز و شاداب می شوند، اما باید گفت که نعمت خداوند همواره بر سر ما سرازیر می شود و حتی اگر این فصل هم نبود، باز هم خداوند نعماتش را به گونه ای دیگر به ما ارزانی می داشت.

این فصل را اگر بخواهیم توصیف کنیم، می توانیم به گریه ی آسمان توصیفش کنیم! دلیل هم کاملا مشخص است و آن هم این است که در این فصل با بارش مداوم برف و باران رو به رو هستیم. این تعبیر زیبایی است برای کسانی که در هنر و ادبیات فعالیت می کنند و می خواهند در مورد این فصل توصیفات زیبایی را با دیگران به اشتراک بگذارند.

شاعران و هنرمندان زیادی در مورد فصل زمستان شعرهایی گفته اند که اگر بخواهیم یکی از زیباترین این اشعار را بیان کنیم، می توانیم به این شعر شهریار اشاره کنیم که می گوید:

زمستان پوستین افزود بر تن کدخدایان را

ولیکن پوست خواهد کند ما یک لا قبایان را

ره ماتم سرای ما ندانم از که می پرسد

زمستانی که نشناسد در دولت سرایان را

می توانیم ببینیم که چقدرم متون زیبا و اشعاری دلنشینی می توان در مورد این فصل ساخت. هر آنچه در مورد فصل زمستان بگوییم، باز هم کم گفته ایم. انگار خداوند تمام ذوق و خلاقیت خود را نشان داده که این فصل را آفریده. به هیچ وجه نمی توان نقصانی در آن یافت و یا زشتی را در آن دید. مگر میشود در این فصل که زیبایی های خداوند به خوبی نمایان است، در مورد زشتی ها سخن گفت؟

انسانی که چشم و دلش کور است و نمی خواهد زیبایی ها را ببینید، قطعا در این فصل هم زشتی هایی خواهد یافت که این زشتی ها ساخته ی ذهن اوست و وجود خارجی ندارند. خداوند مظهر زیبایی است و امکان ندارد در چیزی که او خلق کرده و به آن هدایت کرده، زشتی پیدا کرد.

نتیجه انشا: فصل زمستان با همه ی خوب و بدی هایش، فرصت مناسبی برای طبیعت گردی و سفر است! این سفر به ما کمک می کند که زیبایی های خداوند را ببینیم و با آنها بیشتر آشنا شویم. سفر در این فصل به ما کمک خواهد نمود که معنای دیگر لذت را هم درک کنیم و تجربه نماییم.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...