متن زیبا برای دعوت به تلاوت قرآن

قرآن کتاب زندگی است که در آن پر از آموزه های درست زیستن است و انسان را در راه رسیدن به سعادت رهنمود می کند. تداوم تلاوت قرآن و شنیدن آیات آن باعث می شود که مطالب ارزشمند این کتاب در وجود انسان نهادینه شود و پندهای آن فراموش نشود. در زندگی دنیوی هیچ راهنمایی بهتر از قرآن برای انسان وجود ندارد.

قرآن راهنمای زندگی است. از آغاز تا انتهای قرآن سرشار از پند و آموزه است و راه و روش درست زیستن را می توان در آن یافت. انسان برای رسیدن به سعادت و قرار گرفتن در مسیر بندگی خدا باید به این راه و روش عمل کند.از طرفی وقتی یک کتاب سرشار از مطالب با ارزش و ومفید باشد لازم است هر چه بیشتر خوانده شود و همیشه تکرار شود تا محتوای آموزنده و مطالب ارزشمند آن در جان انسان ریشه کند و این پندهای گوهربار فراموش نشود. 

این الزام در مورد مجموعه ی کاملی که هم علوم و فنون گذشته و هم علوم آینده در آن وجود دارد بیش از پیش می شود. همچنین وقتی یک فرد وارد یک محیط جدید می شود لازم است که او را راهنمایی کنند تا با فضا و شرایط محیط اطراف خود آشنا شود. نبودن راهنما می تواند ضربات سنگین و خسارات جبران ناپذیری به فرد وارد کند، حال آنکه این مسئله درمورد انسانی باشد که در مواجهه با پیچیدگی های بسیار زیاد زندگی دنیوی نیازمند یک راهنمای کامل و راه بلد می باشد. در این صورت نبودن این هدایتگر می تواند هم زندگی در دنیا و هم آخرت او را تباه کند. چه راهنما و راه بلدی بهتر از قرآن که راه درست زندگی را برای انسان روشن می کند و او را در مسیر سعادت دنیوی و اخروی همراهی می کند.

با توجه به مطالبی که گفته شد مشخص می شود که انسان باید برای به خاطر سپردن آموزه های قرآن، همواره آن را مطالعه کند. به همین خاطر در روایات زیادی مطالعه و تلاوت قرآن سفارش شده است. در همین راستا روایتی از پیامبر (ص) خطاب به سلمان وجود دارد که می فرمایند: «ای سلمان، بر تو باد خواندن قرآن که تلاوت قرآن کفاره گناهان و سپری در برابر آتش و بازدارنده از عذاب است.»

از این رو، برگزاری مجالس انس با قرآن و تلاوت قرآن بسیار تاکید شده که در آن قاری قرآن آیات قرآن را با صوتی دلنشین تلاوت می کند و حاضران نیز به آن گوش فرا می دهند.

در این مطلب نمونه هایی از متن دعوت به مجالس تلاوت قرآن را گردآوری کردیم تا کاربران بتوانند از آنها استفاده کنند.

برادر/ خواهر  بزرگوار ...........................

محفل انس با قرآن ، فرصتی است بسیار ارزشمند که در آن علاقمندان و شیفتگان به قرآن، علاوه بر بهره مندی از برکت بی انتهای این کتاب آسمانی و آشنایی با گوشه و کنار آشکار و نهان قرآن کریم، وجود خود را برای حضوری ارزشمند و مفید در اجتماع و همچنین موفقیت در عرصه های علمی آماده کنند.


بدین وسیله، از حضور جناب عالی دعوت به عمل می آید تا در محفل معنوی انس با قرآن که سرشار از نور الهی و جمع بندگان مخلص خدا است، باحضور قاری گرانقدر ----------- به منظور برخورداری از حقیقت و الطاف قرآنی با تشنگان حقایق آسمانی یک دل و همراه شوید.


تو اي مقري مگر خود را نگويي كاهل قرآنم

كه از گوهر نهي آگه كه مرد صوت و الحاني

برهنه تا نشد قرآن ز پرده حرف پيش تو

ترا گر جان بود عمري نگويم كاهل قرآني

سرکار خانم / جناب آقای --------------

مجلس نورانی تلاوت قرآن و محفل پرفیض انس با کتاب آسمانی در محل ------------ در تاریخ ----------- برگزار می گردد. لذا از شما دعوت می شود فرصت را غنیمت شمرده و با حضور خود در این مجلس از فضایل بی شمار آن برخوردار گردید.


بیا گفتار ارزنده بیاموز ز دانشگاه بی همتای قرآن، شود غرق سعادت آدمیت اگر اجرا شود معنای قرآن.

مجلس پرفیض و نورانی تلاوت و تفسیر قرآن به همراه معرفی و بیان زندگی شهدای گرانقدر هر هفته در روز --------- و ساعت ------ در محل --------- بر پا می باشد. امید است با تلاوت آیات این کتاب آسمانی و شناخت عمیق بیانات آن، افق آینده زندگی خود و اطرافیان خود را روشن تر از قبل کرده و در راه روشن این هدایتگر آسمانی قدم برداریم.


به نام آن والا مقامی که روشنایی بخش محفل عشق و معرفت است.

بدین وسیله به اطلاع حضور ارزشمند خواهر / برادر ----------- می رساند مجلس نورانی و سرشار از معنویت تلاوت آیات قرآن با حضور قاری برجسته کشور ---------- به مناسبت حلول ماه مبارک رمضان، هر شب در محل ----------- برگزار می شود. امید است با حضور گرم خود در این مراسم پرفیض، علاوه بر استفاده از این فضای روحانی، گرما بخش مهمانی خدا باشید.


بشنو از قرآن چه نیکو دم زند، زخمه بر ساز دل آدم زند

تا کند بیدارش از خواب گران، از قیامت گوید و احوال آن

با سکوتت نغمه ی قرآن شنو، آنچه می گوید به گوش جان شنو

خانم / آقای ----------

با عرض سلام و آرزوی قبولی طاعات و عبادات

مفتخریم اعلام کنیم که محفل انس با قرآن و تلاوت آیات کتاب نورانی قرآن کریم در روز ---------- در مکان ------------ برگزار می گردد. لذا امید داریم سایه محبت و معنوی شما از این مجلس کم نشود.


به نام خدایی که بندگان خود را با کرامت و لطافت بی کران خود نوازش می کند و به سوی خود فرا می خواند.

هدف از خلقت انسان رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی است و چه راهنمایی بهتر و گران تر از قرآن کریم برای کمک به انسان و نمایان کردن راه دست یابی به سعادت برای او.

با حضور در مجلس تلاوت قرآن در روز ----------- و در محل ----------- از رهنمودهای بی مانند این کتاب آسمانی بهره مند شوید.


اینجا فاصله بین آسمان و زمین ناچیز است، چرا که دست های دعا به سمت عرش بلندتر است.

اینک شما را به ضیافت نور دعوت می کنیم تا ندای ملکوتی وحی را از اعماق وجود و به پهنای آسمان بشنوید و معنویت را بیش از پیش حس کنید. از شما خواهر عزیز / برادر عزیز ------------ دعوت می شود در محفل انس با قرآن و تلاوت آیات کتاب آسمانی با صدای قاری توانمند -------------- که در محل ---------- و تاریخ ------------- برگزار می شود شرکت نمایید.


نور قرآن رهگشا و رهنماست، هر کلامش پرتو ذات خداست

تکیه گاهی محکم است و استوار، صد اشارت دارد از آن کردگار

حضور معرفت ظهور -----------

بدین وسیله از جناب عالی دعوت می شود در ضیافت نور و محفل عشق به خدا که تلاوت آیات کلام حق توسط قاری ممتاز ------------ انجام می گردد شرکت نمایید و از برکات سخن حق پروردگار بهره مند شوید.

زمان -----------

مکان ----------


به نام خدای نور و رحمت

فرا رسیدن ماه ضیافت الهی و بهار قرآن بر عاشقان ذات ملکوتی پروردگار تهنیت باد. به همین مناسبت مجلس تلاوت قرآن کریم هرشب در محل ---------- به همراه اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار می گردد. لذا از تمام تشنگان سرچشمه پاک عبودیت دعوت می شود تا دلهای خود را در این محفل نورانی و معنوی جلا دهند.


بیا به دامن قرآن زنیم دست امید، که روح را به جز این نسخه هیچ درمان نیست

بود چراغ هدایت به تیرگی قرآن، ز انحراف و ضلالت جز او نگهبان نیست

برای رهایی از ظلمت و تاریکی دنیا هیچ راهی بهتر از چنگ زدن به ریسمان نجات بخش قرآن نیست. جهت شنیدن و بهره مندی از فضیلت های آیات قرآن در روز ---------- در محل ----------- در مجلس معنوی تلاوت قرآن حضور بهم رسانید.


به نام ایزد منان

پیامبر اکرم فرمودند: قرآن سفره ی ضیافت خداست، پس تا می توانید از ضیافت آن بهره مند شوید.

با سلام و احترام خدمت خواهر / برادر ----------

بدینوسیله به اطلاع شما می رسانیم مجلس ضیافت الهی با تلاوت قرآن توسط قاری گرامی --------- و صوت دلنشین ایشان برگزار می گردد. لذا با حضور خود در این مجلس از فضیلت های این سفره معنوی برخوردار شوید.


الا به ذکر الله تطمئن القلوب

حضرت علی (ع) می فرمایند: « هر کس که به تلاوت قرآن انس بگیرد، از جدایی دوستان احساس تنهایی نمی کند.»

محفل نورانی و سراسر معنویت انس با قرآن و تلاوت آیات روشنایی بخش آن در تاریخ -------- و در محل ---------- به حضور قاری ممتاز و بین المللی ---------- برگزار می شود. از شما دعوت می شود با حضور در این دریای معنویت، وجود خود را با روشنایی آیات الهی جلا دهید.


قرآن بخوان تمام جهان گوش می شود، غیر از تو هر چه هست فراموش می شود

صوت دلنشین قرآن روح انسان را غرق آرامش می کند و آیات نورانی اش برای انسان همانند چراغی مسیر تاریک زندگی را روشن می کند. مسروریم از اینکه فرصتی دست داده تا با شنیدن آیات الهی و الهام گرفتن از رهنمودهای گران قدر این کتاب آسمانی، مطمئن و استوار در مسیر رسیدن به سعادت قدم برداریم. وعده دیدار روز --------- در محل ------------.


به نام خدا

جناب آقای / سرکار خانم ------------

سلام علیکم

احتراماً بدینوسیله از جناب عالی دعوت به عمل می آید در مجلس تلاوت قرآن و محفل انس با قرآن در روز --------- مورخ ---------- به همراه نماز مغرب و عشاء با حضور قاری بین المللی و حافظ کل قرآن ----------- که در ------------- برگزار می گردد حضور بهم رسانید. با امید به عنایت خداوند و سعادتمندی حاضرین در جلسه.


مطالب پیشنهادی :

متن ادبی و کوتاه درباره قرآن کریم

متن دعوت برای روضه های خانگی و زنانه


3 نظر

  1. ابوحامدابوحامدsays:

    ممنون از درج مطالب زیبا وقرانی زحمت زیادی کشیده شده خدا یار ویا ویاورتان باد

  2. آوا محبیآوا محبیsays:

    خیلی ممنون خیللللی عالی

  3. آوا محبیآوا محبیsays:

    خیلی ممنون خیللللی عالی