متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه

مرگ عمه اتفاقی ناگوار بوده که برای هر کسی ناراحت کننده است. با مرگ عمه نمی توان به راحتی کنار آمد! چرا که عمه به مانند مادر است و زحماتی برای ما کشیده که کم از مادر ندارد. درباره فوت او اگر یک متن زیبا و جذاب بیابید و آن را با خانواده خود به اشتراک بگذارید، می توانید به بهترین شکل میزان غم و ناراحتی تان را به دیگران منتقل کنید. در ادامه این مقاله چندین متن زیبا در رابطه با مرگ عمه برایتان آورده ایم. با ما همراه باشید.

متن درباره مرگ عمه

عمه ی عزیزم اکنون که از میان ما پر کشیده ای، جای خالیت بیش از هر موقع احساس می شود. لطافت دست هایت وقتی بر سرمان می کشیدی، لالایی هایی که شب ها کنار مادرم برایمان میخواندی و نوازش هایی که رایحه ی مهربانی از آنها استشمام می شد را نمی توان با هیچ چیزی جای خالیشان را پر کرد.

::..::. متن فوت عمه برای پروفایل .::..::..::

غم مرگ عمه کم از غم مرگ مادر ندارد. عمه مادر دوم ماست که مهربانی و سخاوتش بیشتر از مادر نباشد، کمتر نیست. اکنون که این گوهر گرانبها از میان ما رفته و جای خالیش احساس می شود، قدر او را بیشتر می دانیم و به یاد او می گرییم! اما افسوس که این گریه ها هرگز لحظه ای او را دوباره بر نخواهد گرداند که به نشانه ی قدردانی از زحماتش، حداقل بر دستانش بوسه زنیم. عمه ی عزیزم نمی دانی که جایت خالیت چه قدر در بین ما احساس می شود. کاش بودی و دوباره با همان نگاه مهربانت به ما میگفتی که چیزی نیست و ما آرام میشدیم.

::..::. متن فوت عمه عزیزم .::..::..::

مرگ عمه خیلی سخته. سختیش به قدری هست که کمرت زیر بار سختیش میشکنه. اما باید تحمل کنی! چون جز تحمل کردن کار دیگه ای نمیتونی انجام بدی. خدا مادر دومت رو گرفته و تو فقط مجبوری به این مصیبتی که بهت وارد شده اشک بریزی.

::..::. متن نوشته مرگ عمه .::..::..::

یک شوک خیلی بزرگ بود وقتی خبر مرگ عمه رو شنیدم. انگار نمیخواستم باور کنم که خدا اون رو از ما گرفته. انگار هنوز هم احساس میکردم سایه اش بالای سرمونه و داره واسمون دعا میکنه. اما چه حیف که خدا این گل رو از باغ ما چید و دیگه کسی نیست که جای مادر رو برای ما پر کنه.

::..::. متن در مورد مرگ عمه .::..::..::

مرگ عمه شوک بزرگی هست که به زندگی هر انسانی ممکنه وارد بشه. مگه میشه از مهربونی های عمه چیزی نگفت. وقتی که دعوامون میشد با پدر و مادر، این عمه بود که ما رو زیر چادرش قایم میکرد، وقتی داشتیم از آزار و اذیت های بقیه گریه می کردیم، این عمه بود که اشکامونو پاک میکرد و وقتی داشتیم برای آینده برنامه ریزی میکردیم که موفق بشیم، بعد پدر و مادر این عمه بود که واقعا از ته دل خوشبختیمون رو آرزو می کرد. زمانی که خبر مرگ این فرشته رو میشنوی، میخوای خودت هم دیگه روی زمین نباشی چون دنیا تنها با وجود این فرشته قشنگ بود.

::..::. متن برای مرگ دایی .::..::..::

زیبایی این دنیا رو من با وجود عمه ام احساس می کردم و اکنون که از دنیا رفته، دارم کم کم متوجه میشم که توی دنیا زشتی و پلیدی هم وجود داره. عمه اینقدر مهربان بود که هرگز من احساس نکردم که دنیا روی دیگه ای هم داره و فقط به زیبایی اون فکر میکردم. خدا این فرشته رو از من گرفت تا تلنگری به من بزنه که دنیا همیشه یک جور نیست و هم زیبایی داره و هم زشتی اما باید مثل عمه اینقدر قوی باشیم که فقط زیبایی های اون رو ببینیم. مرگ عمه هم یک مصیبت بود و هم یک تلنگر که خدا به ما رسوند.

::..::. متن غم انگیز مرگ عمه .::..::..::

مهم نیست که چه آدمی باشه! چه شخصیتی داشته باشی، چه قدر بدهکار باشی یا چه قدر مردم ازت بدشون بیاد. بعد مادر این عمه هست که دست مهربونیش رو روی سرت میکشه و با لبخند مهربونش بهت ثابت میکنه که اونقدرها هم که بقیه فکر میکنن بد نیستی و درونت هنوزم هم خوبی داره. الان عمه رفته و کسی نیست که این کارو برام بکنه.

::..::. متن فوت عمه جان .::..::..::

میترسم کفر باشه ولی میخوام بگم که عمه خدای دوم من بود که از من گرفته شد. من عمه ام رو میپرستیدم و احساس میکنم خدا به این پرستش خالصانه من حسودیش شده بود. شاید خدا نمیدونه که من راه زندگیم رو از عمه ام یاد گرفتم که چجوری طی کنمش؛ شاید خدا نمیدونه که عمه بود که به من نشون داد این دنیا هنوز هم زیبایی هایی داره!

::..::. متن برای مرگ عمه .::..::..::

خدا با مرگ عمه به من نشون داد که روی زمین هم فرشته ها زندگی میکنن. این فرشته ها درست مثل ما آدما هستن و دقیقا با همون مشکلاتی که ما داریم، دست و پنجه نرم میکنن. خدا یکی از این فرشته ها رو از من گرفت و زمانی که گرفت من متوجه شدم که چه نعمت بزرگی رو از دست دادم.

::..::. دلنوشته مرگ عمه ام .::..::..::

خدا همیشه خیرت رو میخواد. اما با مرگ عمه میخواد چه خیری به من برسونه؟! زمانی که با مرگ عمه تموم غصه های دنیا رو سرم سرازیر شده، خدا چجوری میخواد به من خیر برسونه؟ مگه اینطور نیست که میگه با هر سختی آسونی هست؟ مرگ عمه که فقط برای من سختی داشت! مگه مرگ یک فرشته میتونه برای من آسونی به همراه داشته باشه؟

::..::. جملات کوتاه مرگ عمه.::..::..::

خدایا حالا که عمه ام رو ازم گرفتی، اون رو جایی ببر که نتیجه ی خوبی هاش رو ببینه؛ نتیجه ی مهربونی هاش رو ببینه. همیشه این عمه بود که قصه هایی تعریف میکرد که قهرمان اون قصه خدا بود. خدایا به خاطر همون قصه های عمه هم که شده اون رو ببر جایی که بهش اعتقاد داشت و از ته دل میخواست به اونجا بره. خدایا بهشت برای چنین انسانی کمه! چون اون روی زمین برای خودش بهشتی رو ساخته بود که بقیه از اون بهشت بهره میبردن. حالا اون رو به جایی ببر که استحقاقش رو داشته باشه.

::..::. متن زیبا و غمگین مرگ عمه ام.::..::..::

اخه میگن خدا آدما خوبه رو که از دنیا میبره، میبرتشون بهشت. الان که خدا بهشت رو هم از ما که گرفت. دنیا با وجود عمه بهشت شده بود و الان که عمه رفته دیگه اون بهشت رو من احساس نمیکنم. راستی چه چیزی در وجود عمه بود که اون رو این همه خاص می کرد؟ چه چیزی در وجودش بود که وقتی پیشش بودی، تموم غصه های دنیا رو فراموش میکردی و فقط میخواستی روی دامنش سرتو بزاری و آروم بگیری؟ مگه بهشت از این بهترم داریم؟

::..::. متن آسمانی شدن عمه جانم .::..::..::

بهشت برای من جایی هست که عمه ام در اونجا باشه. الان عمه تو این دنیا نیست و این دنیا فقط برای من حکم جهنم رو داره. خدایا این انسان چه موهبتی بهش داده شده بود که اینقدر اطرافیانش رو جذب خودش کرد که الان من بدون وجود اون احساس میکنم که توی یک جهنم بزرگ هستم و هر بار که به نبودنش فکر میکنم، آتش این جهنم شعله ور تر میشه؟

::..::. متن از دست دادن عمه.::..::..::

غم از دست دادن و مرگ عمه رو خدا مگه آروم کنه! چون هیچ چیزی نیست که مرهم غم از دست دادن اون باشه. این غم منو صد سال پیر کرد و الان انگار اصلا تو این دنیا وجود ندارم! انگار خدا با مرگ عمه روح من رو هم گرفت و الان جز غم از دست دادن عمه هیچ چیزی دیگه ای رو حس نمیکنم. خدایا این غم خیلی بیشتر از توان من بود. کاش با چیز دیگه ای امتحانم میکردی.

::..::. متن درگذشت عمه جونم .::..::..::

فقط غم مرگ عمه رو میتونم با یک چیز فراموش کنم و اون هم جمله انالله و انا الیه راجعون هست. خدا مظهر خوبی هست و خوبی ها رو از توی این دنیا میچینه. عمه ی من فقط یک انسان نبود، یک فرشته بود. یک فرشته که از سمت خدا مامور شده بود روی این زمین فقط خوبی کنه و مهربون باشه که آدما فراموش نکنن که توی این دنیا هنوز هم خوبی و مهربانی هست.

::..::. متن فوت عمه جانم .::..::..::

خدا روح عمه رو با خانم فاطمه زهرا (س) محشور کنه. دیگه فکر نکنم جواهری مثل اون رو توی این دنیا پیدا کنم. اینایی که هر روز به دنبال پیدا کردن جواهرات گران قیمت هستن به نظرم باید دست نگه دارن! چون با ارزش ترین جواهر در نزدیکی اونهاست و اونها اون رو نمیبینن. مرگ عمه با ارزش ترین جواهر زندگی رو از ما میگیره و خدا دیگه عین اون رو وارد زندگی ما نمیکنه.

::..::. متن در مورد مرگ .::..::..::

فرصت لذت بردن از وجود عمه از من گرفته شد. با مرگ عمه انگار دیگه من از چیزی لذت نمیبرم. نمی دونم شاید خدا خیریت و مصلحتی داره که اون رو گفته ولی این مصلحت هرچی که هست به قیمت تموم شدن تمام خوشی ها و لذت های دنیایی من بود.

::..::. متن سوزناک مرگ عمه .::..::..::

عمه ی عزیزم روحت شاد و یادت گرامی. تا وقتی که بودی ما رو شاد میکردی، میخندونی، با همون حرف های مهربانانه ات و با همون نگاه عاشقانه ات به ما میفهموندی که فقط کافیه که بخوایم خوب باشیم تا خوبی های دنیا رو ببینیم. عمه ی عزیزم میدونم که الان روحت شاد هست و با بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) محشور شده! چون تو اینقدر پاک بودی و اینقدر روح خداگونه ای داشتی که به هیچ وجه نمیشد واژه پلیدی و زشتی رو حتی روی افکار زود گذر تو گذاشت.

::..::. متن غم انگیز مرگ عمه .::..::..::

فقدان جانگداز درگذشت عمه ی عزیزم رو به همه ی خانواده تسلیت عرض میکنم. تا زمانی که بود نمی گذاشت که هیچ اتفاقی در بین خانواده ما بیفته و ما به رسم احترام به اون باید این رابطه ی گرم و دوست داشتنی که عمه می خواست رو حفظ کنیم.

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

عمه ی عزیزم اکنون که از پیش ما رفته ای، اشکهایم بند نمی آید و ناله هایم کاری از پیش نمی برند. تو رفته ای و دیگر باز نمی گردی و این جمله ایست که مدام در ذهن من تکرار می شود و وجود مرا ریز ریز می کند. اکنون فقط یاد تو و عکس هایت برایم باقی مانده که با هر بار دیدن عکس ها خاطره هایت برایم زنده می شود و باز به یاد آن روزها گریه میکنم و ناله سر می دهم که چه نعمتی بودی در زندگی و چه ساده نادیده ات گرفتم.

::..::. متن پروفایل فوت عمه جان .::..::..::

مرگ عمه را منی درک میکنم که در طول زندگی ام نخواستم او را ببینم. نخواستم لحظه ای بویش را استشمام کنم و نخواستم لحظه ای دستان گرمش را در دستانم بفشارم. اکنون فقط یاد عمه ام باقی مانده و من مانده ام و کلی حسرت و ای کاش هایی که به هیچ جایی بند نیستند و هیچ کاری را از پیش نمی برد.

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

مرگ عمه بر من سخت گذشت و روی زندگی ام تاثیر به سزایی گذاشت. نمی دانم کدام یکی از شما این حس را دارد! اما می خواهم بگویم که دائما جای خالی اش را در زندگی ام حس میکنم و اکنون که نیست فکر میکنم چیزی از زندگی ام کم شده؛ چیزی که جایگزینی ندارد و باید به فقدانش عادت کنم. عمه برای من فقط عمه نبود! مادرم بود؛ پدرم بود؛ خانواده ام بود و اکنون که از پیشم رفته است، احساس میکنم که ضعیف ترین موجود روی کره ی زمین هستم.

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

زندگی پستی و بلندی های خاص خودش را دارد. نمی توان در برابر تقدیر ایستادگی کرد و باید سرنوشت را پذیرفت. سرنوشت این بوده که امروزه در این تاریخ، در این ساعت و در این دقیقه عمه ی مهربانم از میان ما پر بکشد و برود و ما فقط می توانیم از نبودنش خون گریه کنیم! چرا که در برابر اراده ی پروردگار هیچ نمی توان کرد.

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

خداوند روحش را در بدن انسان می دمد و سپس از او می ستاند. یقینا خداوند بهترین بخش روحش را در وجود عمه قرار داده بود و اکنون که آن را ستانده، ما را با غمی بزرگ رو به رو کرده است که توان رو به رو شدن با آن را نداریم. امیدوارم که دیگر چنین اتفاق تلخی در خانواده ما رخ ندهد.

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

امید دارم که روزی بتوانم مانند عمه ام شوم. مرگ عمه برای من درس عبرتی که خداوند به من داد. این درس این بود که هر چقدر هم که خوب باشی، هر چقدر هم که مهربان باشی، باز هم بازگشت به سوی خداوند است! اکنون می دانم که عمه در بهشت ابدی خداوند است و من نیز میکشوم که به مانند او راه و مسیر درست را بپیمایم که لطف خداوند شامل حال من هم بشود.

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

بهشت خداوند مخصوص نیکوکاران است. در طول عمرم از عمه ام چیزی ندیده ام جز نیکویی و اعمال خیر. اکنون با توجه به سبک زندگی عمه ام می دانم که او در بهشت خداوند سکنا گزیده و چه چیزی بهتر و والا تر از این؟

::..::. متن های زیبا و غمگین در مورد مرگ عمه .::..::..::

خداوندا؛ این غم کمی بیشتر از حد توانم بود. به من قدرتی عطا فرما که با مرگ عمه ی عزیزم کنار بیایم. خودت بهتر از هر کسی می دانی که او به مانند مادرم بود و به مانند مادرم برایم زحمت کشید. روحش را قرین رحمتت کن و او را با بانویمان حضرت فاطمه زهرا (س) محشور بفرما.


همچنین ببینید :

عمه شدنت مبارک,تبریک عمه شدن

شعر برای عمه شدن

متن درباره ی مرگ دایی عزیزم

متن مرگ عمو


1 نظر

  1. ادرینا افشاریادرینا افشاریsays:

    عمه مریم دوست دارم