رنگ سال 99 یا همان رنگ سال 2020 چیست؟

جالب است که بدانید با ورود هر سال جدید، یک موسسه آمریکایی به نام پنتون کاملا هدفمند و طبق شرایط خاصی اقدام به انتخاب رنگی مخصوص برای آن سال می کند. ناگفته نماند که در انتخاب رنگ سال 2020 نیز همانند سال های گذشته این موسسه از نظر سنجی های مردمی استفاده کرد.

شاید با خود فکر کنید که چه دلیلی دارد که از الان به فکر رنگ سال 99 در ایران باشیم با اینکه چندین ماه به آغاز سال جدید مانده چرا موسسه پنتون شروع به انتخاب رنگ سال 2020 کرده است؟

در پاسخ به این پرسش شما باید گفت که موسسه پنتون به دلیل آینده نگری و برنامه ریزی برای سال آتی و قراردادهایش با شرکت های مد و پوشاک اقدام به انتخاب رنگ سال 2020 میکند.

رنگی که برای سال جدید میلادی انتخاب شده است یکی از رنگ های شاد و سرزنده می باشد که بیشتر افراد علاقه مند به استفاده از این رنگ جذاب میباشند. رنگ سال 2020 مرجانی میباشد که در سرتاسر دنیا از آن به عنوان رنگ سال استفاده می کنند، بنابراین ایرانیان نیز رنگ سال 99 را همین رنگ می دانند.

بهتر است که بدانید موسسه پنتون به دلیل آن که معروفترین نمودار رنگ را در هر سال جدید دارد ، در ماه دسامبر تصمیم به برپایی همایشی  بزرگ میگیرد که به سرعت مورد توجه شرکت ها و برندهای معروف دنیا واقع می شود.موسسه ی پنتون رنگ سال 2020 را مرجانی انتخاب کرد. این رنگ زیبا چیزی مابین رنگ نارنجی و صورتی میباشد که برای تقویت روحیه و ایجاد حس شادابی نیز بسیار موثر میباشد.

رنگ سال 99 چه رنگی است

آشنایی بیشتر با شرکت پنتون

موسسه ی پنتون دلیل انتخاب رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال 2020 را توجه مردم به حیات موجودات دریایی ، بیان کرد و افزود که مرجان ها جانوران بسیار حساسی هستند که در دریا زندگی می کنند، اما انسان ها در چندین سال گذشته جان این جانوران را با اقدامات خود به خطر انداخته اند.

در شهر کارلستات نیوجرسی ، یک شرکت به نام پنتون واقع شده است، این شرکت دارای فضایی رنگی و اختصاصی است که رنگ سال 2020 را نیز انتخاب کرده است. شرکت پنتون پیش از آنکه اقدام به انتخاب رنگ در هرسال کند ، در صنعت چاپ زبانزد مردم بود. شرکت پنتون از سیستم خود در تولید رنگ های مختلف برای پارچه و پلاستیک و دیگر اشیا استفاده می کرد. سیستم تطبیق رنگ پنتون از جمله سیستم هایی است که برای تولید انواع رنگ استاندارد کاربرد زیادی دارد.


همچنین بخوانید :

سال ۹۹ چگونه سالی خواهد بود؟


با استفاده از این سیستم تولید رنگ استاندارد ، پنتون توانست به تولید کنندگان مختلف  در مکان های مختلف برای انتخاب رنگ ، بدون آن که آنان از نزدیک رنگ ها را لمس کنند، کمک کند. پس از گذشت سال ها و معروف شدن شرکت پنتون در عرصه ی انتخاب رنگ در جهان، به صورت غیر رسمی به عنوان شرکت  تعیین کننده رنگ سال انتخاب شد، تا جایی که می بینیم رنگ سال 2020 را نیز این شرکت با توجه به محیط زیست و حمایت از جانوران دریایی انتخاب کرده است.

رنگ سال 99 در ایران ، مرجانی می باشد و بسیاری از تولید کنندگان پوشاک و مد، هم اکنون مشغول به تولید محصولات متفاوت با این رنگ شده اند. زیرا شما با انتخاب این رنگ علاوه بر پیروی از شرکت آمریکایی و مدرن پنتون به نحوی اقدام به حمایت از جانوران دریایی مخصوصا مرجان ها کرده اید که در سه سال اخیر حدود پنجاه درصد از آنان در اقدامات نادرست انسانی از بین رفته اند.

دلیل انتخاب رنگ مرجانی به عنوان رنگ سال 2020

تمام نقاط جهان دارای صخره های مرجانی می باشد و تمام این موجودات دریای تحت شرایط استرس زایی در حال زندگی هستند. همانطور که میدانید بیش از چهل و پنج درصد از مرجان ها با دیواره های بزرگ و زیبایشان در شرق استرالیا واقع شده اند و در اقیانوس آرام به ادامه ی حیات می پردازند.

تعداد زیادی از این مرجان های زیبا که به عنوان رنگ سال 2020 نیز انتخاب شده اند در طول 3 سال اخیر، توسط اقدامات نادرست انسان ها تخریب و نابود شده اند.

برای مثال: مشاغلی که به معدن مربوط هستند و ابزار و مواد کاربردی آنان، کشاورزی هایی که از آب های شوری استفاده می کنند، صید بی رویه ی ماهی ها و جانوران دریایی توسط انسان، آلودگی هایی که به طور مستقیم انسان ها در آب ها به وجود می آورند مانند ریختن زباله، حفر انواع کانال های دریایی، مورد تخریب قرار دادن جزیره ها و خلیج ها و……

اکوسیستم جانوری و زندگی مرجان ها را به شدت تحت تاثیر قرار داده است و رنگ سال 2020 تنها اقدام کوچکی برای حمایت از این جانوران دریایی می باشد.

رنگ سال 2020 ، چرا رنگ سال 2020 مرجانی انتخاب شد؟

مرجان ها و زندگی انسان

از بین رفتن مرجان ها و جانوران دریایی علاوه بر پیامدهای ناگوار آن زنگ خطری هستند برای انسان ها نشان دهند که افزایش دما و سطح آب دریاها باعث تغییر ph آب ها میباشد و اسیدی شدن اقیانوس ها و انتشار بیش از حد گاز های گلخانه ای را در پی دارند. این گاز ها و ازبین رفتن آب اشامیدنی  باعث نابودی نسل بشر میباشد.

همانطور که میبینید انتخاب رنگ سال 2020 هدفی بزرگ را در پی دارد و خواهان رساندن مفهومی بزرگ به مردمان جهان است.

هنگامی که در سال 1998، بیش از 16 درصد از صخره های مرجانی جهان به دلیل افزایش دمای آب از بین رفتن عامل اصلی آن نبض فعالیت های انسانی بود. بسیاری از دولت ها تصمیم به حمایت و حفاظت از محیط زیست و زندگی جانوری گرفتند که نمونه ی بارز آن انتخاب رنگ سال 2020 میباشد.

فعالان محیط زیست پس از تحقیقات بسیار متوجه آن شدند که صدمه و آسیب به زیست جانوری مخصوصا مرجان ها در قسمت جنوب شرقی آسیا با شدت بیشتری همراه بوده است به همین دلیل با انتخاب رنگ سال 2020 خواهان آن بودند که این مردمان پیام حفاظت از زیست جانوری را به یکدیگر انتقال دهند.

ایران نیز با انتخاب رنگ سال 99 پیام حفاظت از زیست جانوری را به مردم منطقه خاورمیانه با هدف حمایت از آینده ی بشر می رساند.

تاریخچه انتخاب رنگ سال

اگر بخواهیم از ابتدا جریان را توضیح دهیم باید گفت که همه چیز از سال 1963 آغاز شد. در آن سال لورنس هربرت توانست یک سیستم جدید برای شناسایی انواع رنگ و تطبیق و کنار هم چیدن این رنگ ها ارائه دهد.

لارنس هربرت پایه گذار موسسه ی پنتون و به نوعی بنیانگذار انتخاب رنگ سال های جدید میباشد. او توانست با تولید رنگ های دقیق و ترکیب آنان با یکدیگر تولدی جدید در صنعت گرافیک جهان ایجاد کند. این سیستم هربرت هم اکنون نیز باعث انتخاب رنگ سال 2020 بوده است.

هربرت هنگامی که به این دستاورد بزرگ رسید با تولید پرینتر رنگی توانست رنگ های مورد علاقه ی بسیاری از طراحان و تولیدکنندگان برند های جهانی را ایجاد کند.

نکته ای که باعث موفقیت هربرت در کارش بود و او نیز به خوبی به این مسئله آگاه بود آن بودکه طیف دیده شده و تفسیر و تعریف شده در ذهن هر فرد هیچگاه با فرد دیگری یکسان نمی باشد. به خصوص که در نواحی که تغییر رنگ ایجاد می شد این اختلاف در تفسیر و تعریف در ذهن انسان ها بسیار شدید تر بود.

بنابراین بنیانگذار شرکت پنتون توانست با سیستم اختراعی خود بسیاری از رنگ های موجود در صنایع مختلف مانند معماری و پلاستیک سازی و طراحی پارچه و لباس را با خود همراه کند. این همراهی حتی تا کنون که رنگ سال 2020 نیز انتخاب شده است با شرکت پنتون ادامه دارد و امسال بسیاری از معماری ها و نقاشی های ساختمانی و صنعت مد و پوشاک منطبق با رنگ سال 2020 می باشد.

فراموش نکنید که این انتخاب رنگ از سال 2000 توسط موسسه ی پنتون آغاز شده است و معمولا این انتخاب روندی با جزئیات و حساس دارد که هرساله با یک هدف انسان دوستانه و یا حمایت از محیط زیست همراه میباشد.

چگونه رنگ سال 2020 انتخاب شد ؟ رنگ سال 2020 چیست؟

چگونگی انتخاب رنگ سال 2020

دو بار در سال در ماه های نوامبر و می شرکت پنتون اجلاسی با حضور نمایندگان گروه های مختلف طبق استاندارد های جهانی از سراسر دنیا تشکیل میشود. برای انتخاب رنگ سال 2020 نیز روند بالا کار گرفته شد.

تمام این نمایندگان منتخب به اتاقی با دیوار ها و وسایل کاملا سفید دعوت شدند. دلیل سفید بودن این اتاق آن بود که به هیچ کس هیچ ایده ای داده نشود و تمام افراد طبق نیاز های ذهنی و علایق فردی تصمیم گیری کنند.

اما در اواسط کار برای الهام دادن به ذهن نمایندگان ،کارشناسان رنگ تعدادی از رنگ ها را بدون هیچ تفاوتی در مقدار و یا نوع آنان نشان می دادند و پس از دو روز بحث و گفتگو تصمیم قطعی با هدفی بزرگ را می گیرند . امسال نیز رنگ سال 2020 بر همین منوال انتخاب شد.

معاون مدیریت رنگ شرکت پنتون معتقد است که رنگ سال 2020 مانند هر سال نشان دهنده و انعکاسی از مسائلی می باشد که آن سال باید بیشتر به آن توجه شود.

نکاتی درمورد رنگ سال 2020

نوروز امسال در ایران و رنگ سال 99 با حمایت از رنگ مرجانی همراه خواهد بود که نشان دهنده ی هدفی بزرگ است که به حمایت از محیط زیست و آینده ی بشریت مرتبط است.

در سال های گذشته برخی از دولت های بزرگ انتقال هر نوعی از مرجان ها را از محل زندگیشان یعنی صخره ها را توسط انسان ها ممنوع اعلام کردند و از ساکنان محلی لن مناطق خواستند که در ارتباط با حمایت از محیط زیستشان با دولت ها همراهان باشند. البته حمایت هایی نیز با اقدامات محلی مردم انجام شد تا از علف خواران دریایی نیز حفاظت کنند. اما متاسفانه این همراهی مردم زیاد نبود و شرکت پنتون با انتخاب رنگ سال 2020 امیدوار است تا عده ی بیشتری برای آینده ی بشری دست به کار شوند و در کنار حمایت های دولت از زیست جانوری مانند کشت مرجان ها در نواحی بومی، انتخاب رنگ سال 2020 نیز کمک بزرگی خواهد بود .

امروزه در ایران و اکثر کشور های جهان مردم دنیا دوست دارند تا طبق مد روز حرکت کنند و استایل روزمره آنان را بر اساس رنگ سال 2020 انتخاب می کنند. ناگفته نماند که این رنگ زیبا که چیزی ما بین نارنجی و صورتی و گلبهی است رنگ سال99 بوده و بسیاری از پوشاک و لوازم آرایش و معماری و ساختمان سازی ها بر اساس شادابی این رنک طراحی شده اند.

رنگ سال 2019 و 98 ، در سال 99 چه رنگی بپوشیم؟

سخن آخر از رنگ مرجانی

رنگ سال 2020 به گونه ای انتخاب شده است تا علاوه بر برانگیختن حمایت های مردمی برای حفظ محیط زیست ، شادابی و روحیه ی نشاط به انسان ها برگردد و کمتر شاهد خشونت های تهدید آمیز و خطرناک نسل بشر باشیم.

شما نیز اگر از جمله کسانی هستید که رنگ سال برای انتخاب تیپ و مدل منزلتان حرف اول را میزند بهتر است رنگ مرجانی را در سال جدید برای خود و خانواده تان انتخاب کنید ، زیرا رنگ سال 2020 به گونه ای انتخاب شده است که علاوه بر شیک بودن و زیبایی پیامی بزرگ را برای انسان ها به همراه دارد. شرکت پنتون توانسته است با انتخاب هوشمندانه رنگ سال 2020 همانند سال های قبل معروفیت خاصی را برای خود ایجاد کند و قراردادهای بزرگی با برترین و بهترین برندهای دنیا را داشته باشد.

پیام آشتی جهانی رنگ سال 2020

شرکت پنتون آمریکایی و آوازه ی خاصش در میان جهانیان توانسته است بیشتر از قوانین دولت های قدرتمند مردم را تحت تاثیر قرار دهد ، این شرکت با انتخاب رنگ سال 2020 توانسته اهمیت واقعی محیط زیست و موجودات دریایی را به انسان ها نشان دهد و آنان را برای نجات آینده بشری با یکدیگر همراه سازد.

رنگ سال 99 در ایران مرجانی می باشد و شما میتوانید از این رنگ زیبا در چیدن سفره ی هفت سین استفاده کنید و دکوراسیون منزلتان را با رنگ سال 2020 همراه کنید تا علاوه بر پیش رفتن با بهترین و بروز ترین مد دنیا ، پیام صلح و آشتی با محیط زیست و حمایت از جانوران دریایی را به دوستان و آشنایان منتقل کنید.

توجه داشته باشید که همه ی ما از اعضای خانواده ی بزرگ طبیعت به حساب می آییم و با رنگ سال 2020 توانسته ایم این اشتراک را بیشتر در میان این خانواده ایجاد کنیم و حمایت و آشتی با طبیعت را در سال جدید نشان دهیم. این آشتی حاصل از انتخاب رنگ سال 2019 علاوه بر نجات زندگی جانوری باعث نجات زندگی آینده ی فرزندان و بشریت خواهد شد.

تهیه کننده : توپ تاپ

2 نظر

  1. ساراساراsays:

    خواب باشی این رنگ سال 2019 هست نه 2020 !!!! چه با افتخارم اعلام میکنید یعنی کوچکترین اطلاعاتی ندارید بعد مطلب رو روی سایت هم میذارید. با یه سرچ ساده میتونید ببینید که رنگ سال 2020 آبی کلاسیک هست.

  2. AtiAtisays:

    یک سال عقب هستین شما..مرجانی برا پارسال بود.