علت سردردی که از خواب بیدار می کند

وقتی دچار التهاب در بینی و چشم و گونه و دندان می شویم، باید انتظار این را داشته باشیم که بعد از بیدار شدن دچار سردرد شویم، به همین خاطر حتما باید پیگیر این قضیه باشیم که این عفونت زودتر درمان شود.

برای جلوگیری  از سردردهایی که در صبح به سراغ ما می آید باید دلایل آن را به خوبی بدانید. اگر دلایل این سردرد ، قابل تشخیص و جزو موارد رایج باشند، می توانید با رعایت نکاتی که از نظر غذایی و درمانی می باشد از آن جل.وگیری کنید یا آن را کاهش دهید. اما اگر علت آن را پیدا نکردید یا علت آن ناشناخته بود حتما باید با پزشک متخصص مشورت کنید. ما در این مطلب سعی کردیم که علت سردرد های صبحگاهی را تا حدی برای شما توضیح دهیم و شما را با آن ها آشنا کنیم.

سردرد یک بیماری و ناراحتی است که تقریبا قابل تحمل نیس و زتندگی هر فرد را مختل می کند و امکان دارد در هر وقت و زمان از روز و شب نمایان شود. عوامل سردرد رد افراد یا زمان رخ دادن آن در فرد می تواند متفاوت باشد و در همه یکسان نیست. سردردی که شما را از خواب شب بیدار می کند  و در گیجگاه خود احساس ضرب و نبض میکنید و شما را دچار حالت تهوع می کند و در این حالت حتی نمی توانید به راحتی چشمهای خود را باز کنید را حتما باید به پزشک اطلاع دهید.

شاید شما هم دچار سردرد صبحگاهی شده باشید این نوع سردرد ها بسیار آزاردهنده هستند، برای این نوع سردرد سعی کنید حما به پزشک مراجعه کنید زیرا امکان دارد با مصرف مسکن و ... کاهش نیابد و یا بعد از تسکین کوتاه به سراغتان بیاید.

انواع سردرد های صبحگاهی

 سردرد ی که از التهاب پشت بینی رخ می دهد،  زمانی که این اتفاق رخ می دهد و گونه و چشم و بینی شما ورم می کند نشان دهنده ی عفونتی در بدن شما می باشد که شما را دچار سردرد صبحگاهی می کند . و باعث می شود با سردرد شدیدی از خواب بیدار شوید. برای درمان و کاهش این نوع سردرد باید عفونت درمان شود.

سردرد صبح در اثر آپنه خواب

آپنه خواب در خواب نمایان می شود، این نوع بیماری که تنفس فرد را دخیل می کند به مدت چند ثانیه تنفس را متوقف می کند و باعث می شود اکسیژن چند ثانیه به مغز نرسد، به همین خاطر است که فرد بعد از بیدار شدن دچار سردرد می شود. 


همچنین بخوانید :

علت سردردی که با مسکن خوب نمی شود


بهتر است بدانید که آپنه خواب علائمی مانند خستگی و سیاهی و .... هم را به همراه دارد، حتی اگر فرد زود خوابیده باشد هم دچار این مشکل می شود. اگر شما دچار تمامی این علائم شده اید باید احتمال دهید که دچار آپنه در خواب شده باشید. و بهتر است از شخصی بخواهید که هنگام خواب شما را تحت نظر داشته باشد. از علائم مهم آپنه در خواب خرو پف می باشد. با این علائم شما باید حتما به پزشک معالج مراجعه کنید.

علت سردرد به دلیل بدخوابی

علت های زیادی وجود دارد که مانع می شود خواب خوبی نداشته باشیم . عواملی مانند عواطف و احساسات، استرس  و دغدغه هایی که در طول روز شامل آنها می شویم مانع این می شود که خواب خوب و کاملی داشته باشیم و کیفیت یک خواب خوب را پایین می آورد.. افراد زیادی هستند که شب ها دیر می خواند و صبح زود از خواب بیدار می شوند. در واقع به مدت 8 ساعت منظم نمی خوابند. این مسائل به طور مستقیم روی کیفیت خواب تاثیر می گذارند.

کابوس هایی که در شب می بینیم هم می تواند دلیل خواب خوب نباشد و همین امر باعث می شود که دچار سردرد بعد بیدار شدن شویم.

سردرد به علت کشیده شدن قسمت های عضلانی

اگر شما نمی توانید به اندازه بخوابید و یا اینکه مناسب نمی خوابید و کابوس میی بینید و با استرس و دغدغه می خوابید، عضلات گردن شما کشیده می شوند و به جمجمه شما فشار وارد می شود و دچار سردرد می شوید. پس حتما توجه داشته باشید که موقع خواب از بالشت و تشک مناسب استفاده کنید تا بتوانید راحت به خواب بروید و بعد از بیدار شدن دچار سردرد نشوید.

سردرد های صبحگاهی به علت مصرف داروهای زیاد

اگر  در طول هفته بیشتر از دوبار دچار سردرد بعد از بیدار شدن می شوید بهتر است به داروهایی که مصرف می کنید توجه کنید. حواستان باشد کهه زیاده روی در داروها و مسکن ها می تواند عوامل بروز خطر را در پی داشته باشد. و شاید همین دارو ها و مسکن ها باعث سردرد شما بعد از بیدار شدن می شوند.

بهتر است از داروهایی مانند : آسپیرین، پاراستامول (استامینوفن)، داروهای ضداحتقان، داروهای ضددرد نارکوتیک کمتر استفاده کنید و در صورت تجویز پزشک به سراغ این داروها بروید.

سردرد صبحگاهی ناشی از کم آبی بدن

این را بدانید که ما در زمان خواب از نوشیدنی مصرف نمی کنیم به همین خاطر باید در طول روز یا قبل از خواب از آب و نوشیدنی بیشتری استفاده کنیم که در زمان خواب دچار مشکل نشویم.

سردرد صبحگاهی که بر اثر  دندان قروچه ظاهر می شوند

دندان قروچه مشکلی است که معمولا کودکن به آن دچار می شوند البته ناگفته نماند برخی از بزرگسالان هم با این مشکل مواجه می شوند. به این صورت که فرد زمانی که خواب است دندانهایش را به هم فشار می دهد این عادت، ناخودآگاه عضلات فک را کشیده و تاثیر منفی روی سر می گذارد، طوری که وقتی فرد از خواب بیدار می شود دچار سردرد می شود.

سردرد صبحگاهی به علت وضعیت خوابیدن نادرست

یکی از  سردرد هایی که فرد دچار آن می شود و از اشتباهات معمولی است که تاثیر زیادی روی سر و بیدار شدن فرد دارد، بد خوابیدن و بد قرار گرفتن سر در زمان خواب می باشد. افرادی که به شکل جنین یا به پشت سر می خوابندحتما بعد از بیدار شدن دچار مشکلاتی مانند سردرد، در د کمر ، گردن درد، شانه درد و ... می شوند. این را بدانید که نباید طوری بخوابیم کهسر ما پایین تر قرار بگیرد. برای اینکه کمتر دچار این مشکل و سردرد ها شوید پیشنهاد می کنیم به پشت یا به پهلو بخوابید. این نوع خوابیدن بهتر از به پشت خوابیدن می باشد. یادتان باشد زمانی که حین خواب، سر و کمرتان در وضعیت خوبی قرار داشته باشد، جریان خون در بدن شما به درستی انجام می پذیرد و کتر دچار سردردهای صبحگاهی و سردرد های بعد از خواب می شوید.

سردردهایی که  ناشی از فشار خون بالا و دیابت می باشند

بیماری فشار خون و دیابت هر دو می توانند سردردهای صبحگاهی را برای فرد به همراه داشته باشند. در هر دوی این بیماری مشکل از رگ های خونی ایجاد می شود  که دچار انبساط می شوند. در این صورت نیز فشار خون افزایش پیدا کرده و عضلات کشیده می شوند. در نتیجه تاثیر زیادی روی ایجاد سردرد دارند.

یکی از دلایلی که شما را از بیدار شدن و  بیرون آمدن از رختخواب در صبح تنبل می کند این است که حالتان خوب نیست و دچار سردرد هستید.  وقتی که با سر درد شدید از خواب بیدار می شوید، حتما این نوع سردرد علتی دارد و ناشی از کاری است که شما انجام داده اید که باعث شده  دچار سردرد شوید. هر وقت که سردرد به سراغ شما می آید، از بس که شما را عذاب می دهد و زندگی شما را مختل می کند نمی دانید چه کاری باید انجام دهید تا از شر این درد و نارحتی خلاص شوید.انواع مختلفی از سر درد وجود دارد که شما ممکن استینده آن را تجربه کنید. بخشی از سر شما که درد می کند، ممکن است بسته به  نوع و زمان سردردی که سراغتان می آید، تغییر کند.

اگر دوست دارید هر چه زودتر از شر سردردتان خلاص شوید، باید بدانید که این سردرد از چه چیزی ناشی شده است و  باعث آن می شود. وقتی که شما علت اصلی و مهم درد سرتان را پیدا کنید و متوجه شوید، می توانید کاری کنید که دیگر با سردرد بیدار نشوید. برخی درمان های خانگی برای خلاص شدن از شر سردرد، وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید، اما اگر با درمان های خانگی سردرد شما خوب نشد و  موثر نبودند،این نشانه خوبی نیست و نشانه  آن است که سردرد شما حیاتی بوده و باید هر چه سریعتر به پزشک متخصص مراجعه کنید.

میگرن

میگرن هم می تواند عامل سردرد شما بعد از بیدار شدن باشد و یکی از شایع ترین دلیلی است که شما را دچار سردرد می کن. میگرن دو نوع دارد:  نوع اول میگرن می تواند بدون هیچ علائمی ظاهر شود . این نوع میگرن معمولا در صبح و بعد از بیدار شدن از خواب شروع به اذییت کردن فرد می کند و درد خود را ظاهر می کند اما سردرد در درازمدت و در طول روز زیاد خواهد شد. اگر سر درد شما از یک طرف شروع شده و بعد در تمام سر پخش شد، شما دچار این نوع میگرن شده اید. برخی افراد با این نوع سردرد میگرنی در صورتشان هم احساس درد شدیدی می کنند.

میگرن نوع دوم: این نوع  میگرنی است که با علائم واضحی همراه است. این نوع میگرن  هم  می تواند در صبح آغاز و احساس شود، اما  در بعضی مواقع هم ممکن است در طول روز ظاهر شود. میگرن  نوع دوم می تواند تا یک ساعت ادامه دار باشد و فرد ممکن است در لحظه ی اول متوجه نمی شود که دچار میگرن شده است.

سینوزیت

برخی از افراد دردی را بر روی سر و پیشانی خود احساس می کنند، و همین درد باعث می شود که نتوانند به خوبی بخوابند و اگر هم به سختی بخوابند در مدت زمانی ککه خواب هستند چند بار بیدار می شوند این علت از نوع سردرد می تواند بخاطر وجود سینوزیت در فرد باشد و همین امر باعث می شود که فرد نه خواب خوبی داشته باشد و هم اینکه بعد از بیدار شدن از خواب حس خوبی نداشته باشد و احساس درد و سنگینی در سر را داشته یاشد. بهتر است برای کاهش این درد به پزشک متخصص مراجعه کنید.

آلرژی

برخی افراد به علت آلرژی که در بدن خود دارند نمی توانند خواب خوب و راحتی داشته باشن. اگر شما قبل از خوابیدن در جایی باشید که گردو غبار باشد، نمی توانید به خوبی بخوابید. برای بهبود این وضعیت  باید بالششت و رختخواب خودتون رو عوض کنید، حتی می توانید برای بهتر شئدن وضعیت حال خود پرده های اتاقتان را هم عوض کنید.

سردرد ناشی از استرس

استرس از نامش پیداست این سردرد که بعد از بیدار شدن از خواب ظاهر می شود ناشی از استرس قبل خواب شما می باشد. این نوع سردرد بیشتر در زنان ایجاد می شود تا در مردان، استرس می تواند ناشی از اتفاقات جورواجور باشد. اگر درد به قسمت پایین سر و چشم های شما برسد یعنی سردرد به وجود آمده در شما ناشی از استرس می باشد. او بعضی از سردرد ها ناشی از افسردگی می باشند که در سردرد افسردگی درد در دو طرف سر ایجاد می شود.

درمان های خانگی که برای سردرد بعد از بیدار شدن وجود دارد:

سرتان را ماساژ دهید

این کار، بسیار تاثیر گذار می باشد به خصوص اگر درد تازه شروع شده باشد. ماساژ دادن سر کاری می کند که به مغز شما کمک بسیار زیادی شود که راحت تر و زودتر از سردرد خلاص شوید. لازم است که شما نقاط فشاری مختلف را بشناسید تا بتوانید دردتان را تا حد زیادی کاهش دهید. می توانید برای ماساژ از افراد حرفه ای و ماسور های کار بلد استفاده کنید.

آب زیادی بنوشید

برخی علت سردرد ها می دانیم اگر می دانیم که سردرد ما  به خاطر خورد آب کم می باشد حتما برای کاهش این درد آب بیشتری بنوشید.

دوش بگیرید

بعضی اوقات شما بعد از بیدار شدن دچار سردرد می شوید که ممکن است دلایل مختلفی را دارا باشد. برای کاهش این نوع سردرد می توانید از دوش آب سرد استفاده کنید. دوش آب سرد به  رقیق شدن عروق خونی شما کمک می کند بعد از دوش آب سرد حتما دوش آب گرم بگیرید.

سعی کنید کمتر دچار استرس شوید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...