تاریخ ولنتاین 98 - ۲۰۲۰ چه روزی است؟

روز  و تاریخ ولنتاین 98 همان روز عشق است که از صد سال پیش در بین مسیحی ها رواج پیدا کرده است و کشور های غربی نیز این روز را در تاریخ مشخص شده جشن میگیرند . تاریخ ولنتاین 2020 و دیگر سالها به صورت میلادی هر سال ثابت بوده و در تاریخ 14 هم فوریه برگزار میشود ، در سال 2020 نیز جشن ولنتاین در این تاریخ برگزار خواهد شد.

تاریخ ولنتاین 98 شمسی امسال نیز طبق روال سال گذشته در بهمن ماه می باشد و این مراسم و جشن در تاریخ 25 بهمن 98 که روز دوشنبه است برگزار میشود. در صورتی که عاشق هستید و میخواهید به همسر خود در این روز عشق ورزیده باشید می توانید یک کادوی عالی متناسب با علاقه ای که همسر شما به آن دارد هدیه بدهید.

از کادو های مرسومی که در این روز بین زن و شوهر داده میشود شکلات های کاکائویی و شیری می باشد و همچنین در این روز خرس های بزرگ که نام شاخصین را نیز به خود گرفته است هدیه داده میشود. باید گفت که در روز ولنتاین عاشقان به یکدیگر محبت میکنند و این روز را گرامی داشته و سعی میکنند بهترین خاطرات را در روز ولنتاین برای یک دیگر رقم زده باشند.

زمان ولنتاین 98

تاریخ ولنتاین 98 به صورت میلادی ، شمسی و قمری

در این قسمت به صورت کلی تاریخ ولنتاین 98 را برای شما به صورت سه تاریخ میلادی ، شمسی و قمری آماده کرده ایم تا یک تاریخ دقیق برای روز عشق داشته باشید.

تاریخ ولنتاین 98 به تاریخ میلادی : 14 فوریه 2020

تاریخ ولنتاین 98 به تاریخ شمسی : دوشنبه ، 25 بهمن 98

تاریخ ولنتاین 98 به تاریخ قمری : الجمعة، ١٩ جمادى الثانية ١٤٤١

تاریخچه ایجاد روز تاریخ ولنتاین 98 چیست !

در افسانه ها گفته شده است که در سال های دور پادشاهی به این نتیجه گیری میرسد که ، سربازهایی که مجرد هستند و جوان نیز هستند ، قدرت جنگاوری بسیار بالاتری را نیز به همراه دارند. به همین دلیل این پادشاه برای اینکه سربازان خود را متعهد به کشورش باقی قرار داده و قدرت جنگوری آنها نیز کاهش پیدا نکند قانون منع ازدواج را برای جوانها قرار داد.

در همین هین کشیشی که نام والنتین را داشت، پسرهایی که عاشق دختران میشوند را در خفا و در جایی که پادشاه متوجه ای موضوع نگردد ازدواج آنها را انجام میداد.گفته شده است زمانی که پادشاه کلاودیوس کار کشیش که والنتین بوده است رو متوجه میشود ، او را به مرگ محکوم میکند.


همچنین ببینید :

شیک ترین عکس نوشته های عاشقانه برای پروفایل 98-2019


البته باید گفت که این موضوع بیشتر به یک افسانه باز میگردد و هنوز سند درستی برای آن ارائه نشده است تا بگوییم صد در صد انتخاب روز ولنتاین برای این موضوع بوده است.

موضوعی دیگری که در ادامه مقاله تاریخ ولنتاین 98 مطرح میشود این است که برای روز ولنتاین در تاریخ میلادی 14 فوریه برگزار میشود ! و از دیگر سوالات خرس های بزرگی است که در این روز به عنوان نماد و همچنین کادو دادن استفاده میشود.

باید در پاسخ گفت که هنوز منبع مشخصی برای گفتن علت تعیین این روز مشخص نشده است، و آخرین افسانه ای که گفته شده است همان افسانه پادشاه برای نگهداری جنگجو هایی که داشته است می باشد. در روز های قبل از فوریه می توان گفت از 6 و 7 فوریه مغازه های سراسر کشور شروع به قرمز کردن مغازه های خود برای شروع جشن این روز که تاریخ ولنتاین 98 می باشد میکنند.

در این روز عاشقانه برای ابراز محبت خود به معشوقه خود به مغازه ها مراجعه کرده و کادویی مانند یک خرس بزرگ خریداری کرده و هدیه میدهند و این روز را گرامی میدارند.

برای تاریخ ولنتاین 98 باید گفت که ما برای شما یک ولنتاین عالی را آرزومند هستیم.

درباره ولنتاین در ایران

درباره تاریخ ولنتاین 98 در ایران باید گفت که در تمامی شهر های مختلف کشور ایران مانند تهران ، مشهد ، کاشان ، تبریز ، قزوین و ...کالاهای مربوط به ولنتاین پر میشود.

این موضوع در حالی صورت میگیرد که ایرانی ها خود یک روز عشق جداگانه به نام سپندگان دارند که تاریخ آن 5 اسفند می باشد ، پس در صورتی که میخواهید جشن سپندگان را با عشق خود گرامی بدارید تاریخش 5 اسفند 98 می باشد.

در ادامه مقاله تاریخ ولنتاین 98 باید بیان داشت ، نزدیک شدن به روز ولنتاین در همه مغازه های و خیابان های در ایران پر شده از کالاهای مرتبط با روز ولنتاین این در حالی است که هزاران سال قبل ولنتاین مسیحی ایرانیان باستان  روزی موسوم به روز عشق (سپندارمذگان) داشتند. تاریخ روز سپندارمذگان یا روز عشق در روز 5 اسفند ماه می باشد.

فلسفه روز عشق به این صورت بوده است که در ایران باستان هر ماه را 30 روز حساب می کردند و هر ماه ها یک اسم داشتند و هریک از روزهای ماه نیز یک اسم داشتند.

سپندارمذگان جشن زمین و گرامی داشت عشق است که هر دو در کنار هم معنا پیدا می کردند. در این روز زنان به شوهران خود با محبت هدیه می دادند. مردان نیز زنان و دختران را بر تخت شاهی نشانده، به آنها هدیه داده و از آنها اطاعت می کردند.

تاریخ دقیق ولنتاین 2020 ، تاریخ ولنتاین در سال 1398 چند شنبه است

تاریخ ولنتاین 98 در ایرانه چند شنبه و چه روزی است.

در پاسخ به سوال اینکه ولنتاین 98 چند شنبه است باید گفت که امسال ولنتاین دوشنبه برگزار میشود و تاریخ ولنتاین به صورت شمسی برای ما ایرانی ها 25 بهمن 98 می باشد. در ایران در روز عشق که همان ولنتاین است به صورت دونفری زن و شوهر از خانه خارج شده و به بازار می روند و با خاطره سازی زیبایی که برای یکدیگر دارند برای هم کادو خریداری میکنند.


از این مطلب دیدن کنید :

عکس نوشته پروفایل عاشقانه گلچین شده از اینستاگرام


در روز ولنتاین زن و شوهر به یکی دیگر ، عشق ، محبت هدیه میدهند و هم دیگر را نیز در این روز عشق گرامی میدارند و خاطراتی شیرین را سعی میکنند برای یک دیگر رقم بزنند. در ادامه این مقاله تاریخ ولنتاین 98 باید گفت که در این روز زنان و شوهران در کنار یکدیگر بدون منتی قرار میگیرند و از این کنار هم بودن با محبت و عشقی که وجود دارد لذت و خاطره سازی میکنند.

تاریخ سپندگان به جای تاریخ ولنتاین 98

همانطور که میدانید در کشور ایران یک روز عشق دیگر نیز برای برگزاری مراسمات و هدیه دادن وجود دارد که به نام روز عشق سپندگان است.

در این روز مانند روز ولنتاین عاشقان به یکدیگر کادو و هدیه میدهند و به یکدیگر عشق و محبت ورزیده و این روز را گرامی میدارند.

باید گفت که هنوز که باید روز اسپندگان نتوانسته است بین ایرانی ها مانند روز ولنتاین همه گیر شده و جشن و مراسمات برای آن برگزار شود.

ولی نسبت به گذشته این روز بیش از بیش روبه رشد بوده و ایرانی های بیشتری به جشن گرفتن این روز به جای ولنتاین کرده اند.

البته زن و شوهر هایی که علاقه زیادی به کادو دادن و گرفتن هم هستند هم روز ولنتاین و همر روز اسپندگان را برای روز عشق گرامی می دارند و به یک دیگر در این روز محبت و عشق میورزند.

تاریخ ولنتاین 98 نسبت به سپندگان متفاوت بوده و برای برگزاری مراسمات سپندگان در تاریخ 5 اسفند 98 می باشد.

شروع برگزاری مراسم های ولنتاین

گفته شده است در روزی که قرار بوده است ولنتاین اعدام شود توانسته است دختر زندان بان را که کور نیز بوده است شفا بدهد و دختر زندان بان بینا شود.

از این رو کشیش ولنتاین نامه ای برای این دختر می نویسد و داخل این نامه امضائی که در آن نوشته شده است ولنتاین تو قرار میدهد.

در ادامه متن تاریخ ولنتاین 98 باید بگوییم که پس از این موضوع بود که در قرون وسطی شاعران از کلمه ولنتاین در اشعار خود استفاده می کرده اند و بعد از آن نیز مردم این روز را گرامی داشته و جشن گرفتند.

مراسمات انجام شده در تاریخ ولنتاین 98

از کارهایی که در تاریخ ولنتاین 98 صورت می گیرد می توان به دادن گل ، شیرینی و همچنین کارت تبریک برای ابراز کردن عشقی که بین زن و شوهر وجود دارد داشت.

اولین کارت ولنتاین بود که در قرن نوزده یعنی 100 سال پیش به تولید رسید و به مقدار انبوهی نیز توانست فروش داشته باشد به صورتی که کارخانه تولید کننده کارت ولنتاین توانست سود بسیار بالایی را نیز در زمان تولید این کارت ها به دست بیاورد.

با پیشرفت تکنولوژی مردم به جای استفاده از کارت های کاغذی روی به استفاده از کارت های الکترونیکی کردند و در سال 2010 بود ک تعداد ارسال کارت های الکترونیکی به 16 میلیون رسید. البته ناگفته نماند که در سال 2020 و با همه گیر شدن این تکنولوژی احتمال کارت های الکترونیکی ولنتاین به چندین برابر 16 میلیون 10 سال گذشته خود خواهد رسید.

گفته شده است که در قرن نوزدهم بهترین کادوهایی که داده میشد گل و شکلات بوده است و بعد از قرن نوزده و با ورود با قرن بیستم با توجه به تجملاتی شدن زندگی ها کادوهایی که نیز داده میشود به صورت جواهرات و طلا بوده است. باید گفت که موفق ترین سنتی که تا کنون آمریکا توانسته است در بین جهان رواج دهد ، همین ولنتاین می باشد که در ایران هم همانطور که مشاهده میکنید بسیار همه گیر و پرطرفدار شده است.

به طور مثال کریسمس که از جشن های بزرگ می باشد در کشور ایران آنقدر طرفدار ندارد و می توان گفت که 90 درصد ایرانی ها این مراسم را جشن میگیرند. روز ولنتاین در چین نیز از دهه 60 به بعد توانسته است به محبوبیتی بالا دست پیدا کرده و مراسمات بزرگی در این روز توسط چینی ها برگزار میشود.

در ادامه توضیحات مقاله تاریخ ولنتاین 98 باید گفت که عمده کادو هایی که چینی ها در این روز به یک دیگر کادو میدهند شکلات می باشد که در این روز نصف فروش سالانه چین از شکلات صورت میگیرد. این موضوع به این معناست که 364 روز سال در چین نیمی از شکلات ها به فروش رسانده میشود و در یک روز سال که تاریخ ولنتاین 98 نیز می باشد نیم دیگر به فروش رسانده شده است.

کادو ها در ولنتاین و روز عشق

در این روز عاشقان بیشتر به یکدیگر کادوهای شکلاتی میدهند که در تاریخ ولنتاین 98 و 2020 نیز آقایان برای خانم های خود شکلات خریداری میکنند. شکلاتی که از آقایان به خانم ها در روز ولنتاین هدیه داده میشود به صورت شکلات شیری بوده و به همین دلیل به این روز برای دادن هدیه شکلاتی روز سفید نیز گفته میشود.

در ادامه تاریخ ولنتاین 98 باید بیان داشت ، به روز ولنتاین ، روز عشق و دوستی نیز در کشور های کلمبیا و مکزیک نیز میگویند. در ژاپن نیز روز ولنتاین برگزار میشود و تفاوت آن به این صورت است که زنان و مردان مجرد که در تاریخ 14 فوریه و مارس کادو شکلاتی نگرفته اند به رستوران رفته و در آنجا نودل میخورند و از مجرد بودن خود می نالند.

تاریخ ولنتاین ایرانیها در سال 98

روز عشق در ایران باستان

روز عشق در ایران باستان دارای تشابهات زیادی با مراسم های مهرگان و سپندگان را دارا می باشد که در این روز ها نیز به نحوی عشق گرامی داشته میشود. در روز مهرگان که در شازده مهرماه برگزار میشود مردم به یکدیگر کادو و هدیه میدهند که این هدیه دادن ممکن است توسط عاشقان نیز صورت بگیرد.

در ادامه این متن تاریخ ولنتاین 98 باید گفت : به روز سپندگان هم در قسمت های قبل این مقاله اشاره داشتیم که این روز برای ایرانی ها همان روز عشق می باشد که هنوز آنقدر که لازم است همه گیر نشده است.

آغاز جشن گرفتن ولنتاین را پیش از تاریخ ولنتاین 98 می توان به سال 1389 یعنی 10 سال پیش نسبت داد ، در این روز اولین پوستر ها ، کارت های تبلیغاتی ، نماد های قلب ولنتاینی و کارت تبریک ها شروع به تولید کردند.

گفته شده است که اسفندیار اختیاری که از نمایندگان دوره هشتم مجلس بوده است ، پیشنهاد داده است که روز عشق واقعی جشن مهرگان می باشد و باید به جای روز ولنتاین روز مهرگان جشن های مرتبط برگزار شود. گفته شده است که در عربستان نیز برای جلوگیری از مراسم های ولنتاین از سال 2002 تا سال 2008 فروش انواع گل رز را در روز ولنتاین ممنوع کرده است.

در ادامه توضیحات تاریخ ولنتاین 98 باید گفت ، در کشور مالزی نیز با این تفکر که روز ولنتاین مخالف با اسلام بوده و مناسب نمی باشد ، کمپین هایی را برای جلوگیری از برگزاری این مراسم ایجاد کرده اند و مردم را نیز از جشن گرفتن این روز منع میکنند.

البته ناگفته نماند که همه مردم مالزی مخالف برگزاری این مراسم جشن عشق نیستند و خیلی از مردم مالزی به برگزاری روز ولنتاین 98 می بپردازند.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...