تاریخ روز معلم در سال 99

روز معلم در هر کشوری تاریخ و زمان متفاوتی دارد و به دلایل مختلفی نیز آن روز را روز معلم نامیده اند و قطعا آن شخص فرد مهم و بزرگی بوده است. ما در این مطلب تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و جزئیات آن و علت نام گذاری چنین روزی در ایران را به طور کامل و همچنین روز معلم در سال ۹۹ چند شنبه است را بازگو خواهیم کرد.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ چه روزی است؟

روز معلم در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ماه قرار دارد یعنی در روز شهادت استاد بزرگ مطهری که برای بزرگ نگه داشتن اسم ایشان و از بین نرفتن خصوصیات والای آن این روز را روز معلم نامیدند تا همه زحمات و فداکاری های ایشان را به یاد بیاورند.

پس از انقلاب بزرگ اسلامی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی خبر ترور و به شهادت رساندن استاد مرتضی مطهری توسط گروه فرقان که شب قبل از ۱۲ اردیبهشت اتفاق افتاده بود منتشر شد و به همین علت ۱۲ اردیبهشت ماه را روز معلم نام نهادند تا یاد ایشان همیشه زنده باشد و هیچ وقت زحمات ایشان از بین نرود.

آیا تاریخ روز معلم در سال ۹۹ با سال های دیگر متفاوت است؟

(تاریخ روز معلم در سال ۹۹) خیر در بعضی کشور ها ممکن است به دلایل خاصی تاریخ خودشان عوض شود اما همینطور که گفتیم تاریخ روز معلم در سال ۹۹ با سال های دیگر متفاوت نیست و همیشه در تاریخ۱۲ اردیبهشت ماه می باشد و اما ما برای اطلاعات شما تاریخ آن را به قمری و میلادی نیز خواهیم گفت.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ در تقویم شمسی که این سال کبیسه است.

۷ صفر ۱۴۴۲ در تقویم قمری

۲۵ سپتامبر ۲۰۲۰ در تقویم میلادی این سال کبیسه است.

از سال ۱۹۹۴ از ۵ اکتبر و ۱۳ مهر ماه همیشه تاریخی از سازمان یونسکو برای روز جهانی معلم تدارک دیده می شود.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ چرا ۱۲ اردیبهشت می باشد؟

تاریخ روز معلم در سال ۹۹، در ۱۲ اردیبهشت ماه قبل انقلاب معلمی نیز به نام شیخ ابوالحسن در تجمعات کشته می شود و خشم مردم بر انگیخته می شود ‌و تعداد زیادی از معلمان نیز در میدان بهارستان تجمعی بزرگ و عظیم انجام می دهند و هر روز به اعتراضات افزوده می شد و سپس حکومت پهلوی برای آرام شدن مردم و معلمان ۱۲ اردیبهشت ماه را به علت مرگ شیخ ابوالحسن روز معلم نام نهاد تا خشم مردم کم شود و فرصت مناسبی برای ازدیاد قدرت پیدا کند پس از انقلاب اسلامی در سال ۵۷ به دلیل قتل استاد مرتضی مطهری در روز ۱۱ اردیبهشت به دلیل یک روز تاخیر در ۱۲ اردیبهشت به نام او نهادند و آن را به افتخار ایشان روز معلم نامیدند.


مطلب پیشنهادی ویژه :

متن و عکس زیبا برای تبریک روز معلم ( 18تصویر نوشته)


هر ساله روز معلم با شور و اشتیاق و تعداد بیشتر از معلمان و دانشجویان و دانش آموزان جشن گرفته می شود و تاریخ روز معلم در سال ۹۹ در یاد همه خواهد ماند روز معلم به مانند روزی است که عشق، از خود گذشتگی، ایثار و مهربانی همه در آن وجود دارد و روز به خصوصی است.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و آشنایی با روز معلم

استاد مطهری با دید و اندیشه بالای خود همیشه در حال آموزش دادن به قشر جامعه بود و با دفاع از مردم همیشه از آموزش آنها و بالا رفتن تفکرات و علم آنها حمایت می کرد و ایشان ضمن این ها به تدریس علوم دینی و آموزش ضرورت ها می پرداخت ایشان علاوه بر این کار های بزرگ به نیکی و خیر مشهور بودند.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و سال های ابتدایی توسط بیش از ۱۰۰ کشور همچون ایران برای نامگذاری روز معلم در سازمان یونسکو تاثیر و حضور داشته اند تا توجه بیشتری به وضعیت تدریس و آموزش علوم و معاش معلمان شود تا باعث پیشرفت و توسعه جامعه اجتماعی شود.

بیشتر کشور های پیشرفته و در حال توسعه در تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و سال های بعد در حال تلاش هستند تا وضع معلمان را بهبود بهشتند تا وضع جامعه آنها نیز بهبود بخشیده شود و جامعه از ابتدا با معلمان شروع می شود معلمان خوب باعث ایجاد استعداد های خوب می شود و بالعکس.

روز معلم روز بزرگداشت و روز مهربانی و از خود گذشتگی است معلم ها کسانی هستند که همیشه در حال ایثار و ازخودگذشتگی هستند به گونه ای که هر روز از جان خود به دیگران می دهند و آنها را به خوبی بزرگ می کنند و خود را در این راه سخت به شدت می سوزانند که چیزی از خودشان باقی نخواهد ماند این ایثار و عشق معلم است که هر چه شود باز هم او عاشق است و حاضر است برای آن هر کاری بکند.

روز معلم در سال 99 چند شنبه است؟

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ چند شنبه است؟

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ که مشخص شد که ۱۲ اردیبهشت است و حال ببینیم که روز معلم در سال ۹۹ چند شنبه است!!

سال ۹۹ سال کبیسه ای می‌باشد و تاریخ روز معلم در سال ۹۹ ربط زیادی به کبیسه بودن سال ندارد و ممکن است تغییر کوچکی فقط در چندشنبه بودن آن بکند این روز که معلمان در آن در کنار هم قرار می گیرند و بابت زحمات زیادشان از دولت کادو می گیرند و نیز دانش آموزان به خاطر لطف بزرگ استاد هایشان کادو هایی به معلم های خود برای قدردانی تقدیم می کنند.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ چند شنبه می باشد، (تاریخ روز معلم در سال ۹۹ چند شنبه است به شرح زیر می باشد.)

روز معلم مصادف است با جمعه ۱۲ شهریور ۱۳۹۹ که این روز بر اساس سال کبیسه به وجود آمده است.

این روز که روز قدردانی و حمایت از معلمان است همیشه با جمعیت انبوهی همراه بوده و باعث افزوده شدن بر احترام قشر بزرگ معلمین می شود.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و ارزش معلم

زمانی شخصی معلمی را در خود نشان می دهد که شان خدا و پیامبران که در آن دمیده شده را در خود آشکار سازد و آن را با دیگران شریک شود و قسمت کند و ارتباطی میان خالق و مخلوق باشد استاد مرتضی مطهری نمونه بزرگی از اینگونه معلم ها بود که در کنار زندگی دینی و پاک خود یک معلم راستین نیز بوده است این استاد بزرگ که در تاریخ ۱۲ اردیبهشت به شهادت رسید به علت نشان دادن راستین بودن و بزرگی او این روز را روز شهادت استاد بزرگ مطهری نامیدند و در کنار آن نیز روز معلم را قرار دادند.

هنر و فن معلمی و تاریخ روز معلم در سال ۹۹

معلمی را نمی توان شغل نامید زیرا معلمی فراتر از یک شغل است و در قرآن از آن به عنوان ذوق و هنر یاد شده است و با توجه به نزول قرآن بر پیامبر و نیز نخستین آیه مربوط به معلم و فن معلمی بوده است.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و منزلت و جایگاه آن در اسلام و دین

پیامبران و خداوند برای معلمان اهمیت والایی قائل بودند زیرا با روح و جان خود به پرورش افراد می پردازند. از آنجایی که خود پیامبران و امامان نیز معلمان راستین بوده اند خداوند در آیات خود از معلمان راستین گفته است و آنها را دوست می دارد. همچنین امام حسین و پیامبر(ص) نیز فرموده اند که معلم باید نیروی متعلم و ذهنی را پرورش و آموزش دهد و آن فرد را به سمت استقلال بکشاند و باید قوه ابتکار او را قوی کند و آن را زنده نگه دارد و قدرت تصمیم گیری را برای آن به وجود آورد.

استاد مطهری که خود یک معلم و استاد راستین بوده است نمونه ای بزرگ از ظهور قدرت الهی خداوند می باشد‌ او علاوه بر اسطوره بودن در هنر و فن معلمی در زمینه های زیادی دارای هنر و فن بوده است این استاد در زمینه هایی همچون دین، اخلاق، معرفت و حمایت از بی دفاعات نیز شخصیتی اسطوره ای بود. ایشان همچنین در زندگی روزمره خود، زندگی عادی و ساده ای داشت و با اینکه شخصیت بزرگی بود اصلا به تجمل گرایی دست نمی زد و کاملا با آن مخالف بود و آن را از توطئه های شیطان و مخالفان اسلام می دانست.

تاریخ روز معلم در سال ۹۹ و هدف آن

(تاریخ روز معلم در سال ۹۹) ما حال باید بدانیم که هدف از ایجاد روز معلم و جشن گرفتن آن چه می باشد و آیا دلیلی دارد و یا ما بدون دلیل مراسمات و جشن ها را می گیریم؟

(تاریخ روز معلم در سال ۹۹) قطعا هر واقعه ای دلیلی دارد و بی دلیل انسان هیچ کاری را بیشتر اوقات انجام نمی دهد.

ما اندکی در مورد هدف روز معلم در بالا گفتیم اما دلایل مهم آن را بازگو نکردیم.

با توجه به آیات قرآن که خدا خود را معلمی خوانده است به والایی مقام معلمی اشاره کرده است و ما نیز باید از معلمان خود حمایت ویژه ای به عمل آوریم با دیدن توجه کم به این قشر ضعیف و زحمت کش باید حتما راهکاری ایجاد کرد که وضعیت آنها رو به بهبودی رود و هدف از روز معلم بالا بردن کیفیت و وضعیت مالی و رفاهی معلمان و با رغبت بخشیدن به آنها سطح آموزشی را نیز به بالا ببریم و جوانان آینده داری را تربیت کنیم

تهیه کننده : توپ تاپ

1 نظر

  1. غزاله عبداللهیغزاله عبداللهیsays:

    عالیه بود واقعا از شما سپاسگذارم بهترین ایده و انشاء بود عااااااااااللللللللیییییی