متن تقدیر و تشکر از استاد در پایان نامه

آموزش یعنی این که انسان، تو از ابتدا چیز زیادی با خود همراه نداشتی، اما بستری قوی برای تبدیل زمینی خالی، به جنگلی پر بار داری. این یعنی کسی که بتواند تخم درستی در ذهن انسان بکارد و آن را پرورش دهد تا به درختی پر بار بنشیند انسانی والا و با ارزش است.

نمونه متن تقدیر و تشکر از استاد در پایان نامه :

با عرض ادب و احترام ،

در این لحظه که پایان‌ نامه خود را به پایان می‌ برم ، احساس می‌ کنم که بیان تشکر و قدردانی از شما ، استاد گرانقدر ، تنها گوشه‌ ای از ارادت و سپاسگزاری من است.

حضور شما در طول این مسیر علمی نه تنها به عنوان یک راهنما ، بلکه به عنوان یک الهام‌ بخش و حامی همیشگی بوده‌ اید. دانش ، تجربه و صبر شما در طول این مسیر پژوهشی ارزشمند ، نقش محوری در شکل‌ گیری و پیشرفت این تحقیق داشته است.

درک و فهم عمیق شما از موضوع پژوهش و راهنمایی‌ های دقیق و موثرتان ، برای من منبعی از انگیزه و راهنمایی بوده است. شما نه تنها استادی در تدریس بوده‌اید، بلکه الگویی برای پیگیری دانش و تعالی علمی نیز بوده‌ اید.

بی‌شک ، بدون حمایت‌ های بی‌دریغ و ارشادات حکیمانه شما ، این مسیر سخت به سرانجام نمی‌ رسید. برای شما آرزوی سلامتی ، موفقیت و سعادت دارم و امیدوارم در تمامی مراحل زندگی همچنان سربلند و موفق باشید.

با احترام فراوان ،

[نام شما]

متن تقدیر و تشکر پایان نامه کارشناسی ارشد :

با سپاس فراوان ،

در آستانه به پایان رساندن دوره کارشناسی ارشد خود ، از این فرصت استفاده می‌ کنم تا صمیمانه‌ ترین تشکر و قدردانی خود را از [نام استاد راهنما] ، استاد محترم و راهنمای پایان‌ نامه‌ ام ، ابراز دارم . حضور هدایتگر و موثر شما در طول این سفر علمی ، چراغ راهی بوده که به من امکان پیشرفت و دستیابی به دانش و تجربیات ارزشمند را ممکن ساخته است.

تخصص ، دانش عمیق و برخورد حرفه‌ ای شما در هر مرحله از این پروژه تحقیقاتی ، مایه دلگرمی و انگیزه بی‌ پایان من بوده است. شما نه تنها راهنما بوده‌ اید ، بلکه به عنوان یک الگو ، روحیه پرسشگری و تحلیل‌ گری را در من تقویت کرده‌ اید.

همچنین ، از [نام استاد مشاور] ، بابت راهنمایی‌ ها و پشتیبانی‌ های ارزشمندشان در طول این مسیر تحصیلی تشکر می‌ کنم. حمایت‌ ها و توجهات شما نیز نقش بسزایی در پیشبرد این تحقیق داشته است.

نهایتاً، تشکر ویژه‌ ای دارم از خانواده‌ ام و دوستانی که با حمایت‌ های بی‌ دریغ خود ، به من انرژی و انگیزه برای ادامه این مسیر پر چالش را بخشیده‌ اند. وجود شما به عنوان پشتوانه‌ی عاطفی‌ ام ، بی‌ نهایت ارزشمند و حائز اهمیت است.

با احترام،
[نام شما]

متن ادبی تشکر از استاد 

با عرض سلام و احترام،

در سایه‌ سار دانش و بینش شما ، استاد گرامی ، گل‌ های دانایی در باغ ذهنم شکوفا شد. شما همچون نوری در تاریکی ، راهنمای من در مسیر علم و معرفت بوده‌ اید. از صمیم قلب ، برای راهنمایی‌ های بی‌ دریغ و حمایت‌ های بی‌ شائبه شما سپاسگزارم.

در این مسیر پر فراز و نشیب دانشجویی ، هر کلمه و هر توصیه‌ ای از شما ، مانند چراغی در تاریکی شب ، راه را برایم روشن ساخت. شما نه تنها معلمی بوده‌ اید که درس‌ های کتابی آموزش می‌ دهید، بلکه پدرانه و مادرانه در کنار من ایستاده‌ اید و مرا در فهم عمیق‌ تر از دانش و معرفت راهنمایی کرده‌ اید.

اکنون که به پایان این دوره می‌ رسم ، با قلبی لبریز از احترام و قدردانی ، به خوبی درک می‌ کنم که بزرگ‌ ترین دستاورد من ، آموختن از شما بوده است. دانش شما، برخوردتان ، و صبر و حوصله‌ تان برای من الهام‌ بخش و هدایتگر بوده است.

با آرزوی سلامتی ، موفقیت و دوام بخشیدن به این روحیه بزرگوارانه ، امیدوارم که همیشه سایه‌ تان بر سر ما و دانشجویان دیگر، استوار و پایدار بماند.

با تقدیر و احترام،
[نام شما]

متن تقدیر و تشکر پایان نامه

وقتی انسان پای به روی زمین گذاشت و زندگی خود را آغاز کرد، به گواه تاریخ دانان و باستان شناسان، چندان تفاوتی با حیوانات وحشی نداشت. همانند آنها غذا می خورد، می خوابید و زندگی می کرد. این حیوانی بودن تا جایی ادامه پیدا کرد که طبیعت، به طور اتفاقی با جرقه ای از رعد و برق بر چوب های خشک شده ای، عقل او را یادآوری کرد.

شاید بتوان آتش و کشف آن را مهمترین و بزرگترین و پایه ای ترین مرحله پیشرفت انسان دانست. چرا که با کشف آن به طور کاملا اتفاقی انسان به منبع جالب و بزرگ دست پیدا کرد و این منبع چیزی جز مغز او نبود. از آن روزگار راه انسان از مادر خود، طبیعت جدا شد.

انسان وقتی طعم شیرین اولین گرمای خودساخته اش را چشید، سرما برایش حکم مار زهردار کشنده را پیدا کرد. از این رو باید روش روشن کردن آتش را آموزش می داد تا همگان به این گرما برسند. اما چیزی جالب تر از آتش در این حین کشف شد.

لذت و گرمای آموزش دادن و آموزش دیدن به قدر مسلم بیشتر از گرمای آتش بود، چرا که هنوز هم این گرما به قوت خودش باقی است و کوره پیشرفت جهان را روشن نگه داشته است.

آموزش یعنی این که انسان، تو از ابتدا چیز زیادی با خود همراه نداشتی، اما بستری قوی برای تبدیل زمینی خالی، به جنگلی پر بار داری. این یعنی کسی که بتواند تخم درستی در ذهن انسان بکارد و آن را پرورش دهد تا به درختی پر بار بنشیند انسانی والا و با ارزش است.

چرا که آن درخت می تواند مامن پرندگانی باشد که پناهی نداشتند و سایه گسار مسافرانی باشد که در راه مانده اند. این درخت ذهن را شاید بتوان با قاطعیت گفت که در نهایت چیزی جز خیر و خوبی ندارد. بیراه نیست که علمای اسلام معتقد هستند کاشتن درخت جزو آن دسته خیرات محسوب می شود که به صاحب خود وابسته نیست و بعد از مرگ وی نیز به او ثواب می رساند.

بنابراین ای استاد من، کسی که با خون دل، یا سختی و آسانی، سعی کردی در ذهن من تخمی از درختی پربار بنشانی، من شاید در ابتدای این راه و تحصیل بر سخت گیری ها و کارهایت به سبب سردی و سختی بیلی که بر ذهنم میزدی خورده می گرفتم. اما اکنون که آن تخم بر درختی پربار نشسته تمام قد در برابرت می ایستم و سرم را به نشانه احترام خم می کنم. تا تو همچون خالقی بر این درخت بنگری و بدانی که با دستان پر برکت خود چه در ذهنم آفریدی.

در اصل ای استاد من، تو خالق تنها یک درخت نیستی که در این مقطع تحصیلی آن را پرورانده است. تو تمام کننده راه تمام استاد ها و معلم هایی هستی که در این جنگل دانش ذهنم درختی کاشته اند. تو تنها بر درخت خودت صاحب نبودی و چون باغبانی مهربان از ذهنم مراقبت کردی و آن را پرورش دادی. این اتفاقی است که من را به اینجا رسانده و امروز در این جا می خواهم بگویم که تو کار ناتمام این سال های تحصیلی و زندگی من را تمام کرده ای.

شاید به دید بسیاری از دوستان و کسان و آشنایان سختی کار را من کشیدم. شاید هم چنین باشد. چرا که قرارمان هم همین بود و باید من مسیر را می پیمودم و استادم همچون چراغی روشن و همچون ماهی پر نور در ظلمات شب جهالت، من را راهنمایی کرد.

اگر این رو کم فروغ می شد یا خود را پشت ابری پنهان میکرد، من دیگر سرعتی نمی توانستم داشته باشم و چون ماشینی روشن اما ساکن انرژی ام را صرف ایستادن در یک نقطه می زدم. اما تو ای استاد من، دانستی این انرژی با ارزش است و کسی نمی تواند آن را جایگزین کند. از این رو حتی زمان هایی هم که من خسته می شدم و نمی خواستم ادامه دهم، با تنبیه و تشویق و هزار راه نرفته من را مجاب می کردی به خود و این انرژی که دارم احترام بگذارم. به من آموزش دادی این انرژی غیر قابل تجدید است و مهم تر از طلا و پول. پس باید آن را نگه داشت تا فراتر از زندگی تحصیلی خود بتوانم از دانشی که به دست آورده ام با انرژی مناسب استفاده کنم.

در واقع  استاد گرانقدر من، تو به من تنها در محدوده درس و دانشگاه و پایان نامه آموزش ندادی، این آموزش ها را می توان در هر محفل علمی آموزش دید. تو فراتر از علم به من اخلاق زندگی کردن را آموزش دادی. این اخلاق بر من یاد داد که چگونه بتوانم از دانش به دست آمده ام در این مدت طویل تحصیلی خود ، استفاده کنم. در اصل یاد بگیرم چطور و چگونه بر خود و جامعه خود که هزینه ای گزاف برای تحصیل من صرف کرده است مفید باشم.

در مسیر این پایان نامه بسیار مرارت کشیده ای و شب ها و روزها پا به پای من آمده ای، استاد من، تو گاهی از زندگی شخصی و وقت خود برای راهنمایی من صرف کردی و می دانستی به سخنان و چراغ راهت نیاز دارم و آن را دریغ نکردی. تو از شخصی ترین زمان هایت برای تعلیم و تربیت من زده ای و اکنون من اینجا با افتخار ایستاده ام و این پایان نامه را در دست گرفته ام و می گویم که قدر آن لحظات را خواهم دانست.

فارغ از این که در لحظه لحظه نگارش این پایان نامه همراه من بوده ای، تو ای استاد گرانقدر من، این درخت دانش چون گلی سرسبد نشانگر باغ دانش من خواهد بود. بنابراین تو تنها یک درخت را بر ذهن من ننشاندی بلکه چون معماری زبردست و نقاشی چیره دست، ویترینی برای ذهن من طراحی کرده ای تا همگان بدانند و ببینند که من در ذهن چه دارم.

حال که این مرحله از زندگی و تحصیل را به یاری خدا پشت سر می گذارم. می خواهم تشکری از تمام وجود از تمام کسانی بکنم که در این مسیر از ابتدا تا کنون من را همراهی کرده اند. از پدر و مادری دلسوز که استاد های زندگی ام بوده اند و از استاد راهنمایم که همچون پدر مادری دلسوز در این باغ تحصیل برایم مهربانی کرده و من را پرورش داده است.

استاد بزرگوار من تو فارغ از مرارت ها و مشقت هایی که در طول این مسیر پایان نامه متحمل شده ای، انسانی را ساخته ای که برای زندگی آماده باشد. یاد بگیرد که چگونه از دانش خود استفاده کند و بتواند شغلی مناسب خود را بیابد. از این رو هرجا که بنشینم و بلند شوم، موفق شوم نام تو در ذهنم خواهد بود و میدانم این ثمره همان درخت اخلاقی است که در ذهنم کاشته ای و تا زنده ام به آن آب خواهم داد و رشدش را نظاره خواهم کرد. اگر در این مسیر شکست بخورم. همچون شکست هایی که در مسیر پایان نامه خوردم و دستم را گرفته ای و یاد دادی چگونه با آن روبرو شوم. شکشستم را قبول می کنم، آرام می شوم و دنبال این می گردم که کجا اشتباه کرده ام و آن را از نو تصحیح می کنم تا طعم شیرین پیروزی  و موفقیت را بچشم درست مانند چیزی که به من آموزش داده ای.

استاد بزرگوار من، به من آموزش داده ای که بدانم زندگی مشکل و گشایش کم ندارد، اشتباه و صحیح برای زندگی هر انسانی است. مهم آن است که بدانم چگونه با آنها روبرو شوم. هنگام پیروزی روزهای افول را فراموش نکنم و هنگام شکست امید به آینده ام را از دست دهم.

می دانم شاید در این صفحات پایان نامه سخنی کوتاه و در قالبی مشخص از شما تشکر می کردم. اما قدر بزرگی شما برای من بیش از آن صفحه کوتاه و متنی کلیشه ای است. شما به من زندگی را آموخته و من در دستانم چیزی جز این صفحات ناچیز که حرف دلی باشد ندارم. در واقع در معامله ای که می کنیم، شما به من منبعی از طلا ارزانی داشته ای و من برگی از دلم را به شما می دهم. گرچه این برگ ارزش مادی نخواهد داشت، اما می دانم در دنیایی که مادیات چون سیاهی سایه ای سنگین بر روی زندگی ما انداخته است، این برگ دل می تواند نشانی از لطف خود شما باشد.

استاد بزرگوارم در انتهای این متن و انتهای این پایان نامه و انتهای این تحصیلات من هرچه از تشکر کنم باز نمی توانم حق مطلب را به درستی ادا کنم. چرا که شما تنها یک استاد نبوده ای، بلکه نماد و تجمیع تمام استادهای قبلی من بوده اید که از ابتدا تا کنون هرکدام من را سر و سامان داده اند و اکنون به جایی رسیده ام که وقتی رو به عقب نگاه می کنم. جهالتم من را به خنده وا می دارد و بزرگی شما و همه آن استاد ها تحسین من را بر می انگیزد.

در نهایت از تمام استاد های بزرگوارم که در این مسیر من را یاری کردند و همچون حامی و پدر مادری دلسوز من را راهنمایی کرده اند متشکرم. امیدوارم تمام استاد های محترم به خصوص استاد راهنمای بزرگوار بنده در تمام مراحل زندگی خود موفق باشند و فروغ ذهنشان همچنان روشن کننده جاده علم باشد.


مطلب پیشنهادی :

متن زیبا برای تشکر از معلم و استاد,1395 جدید


هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...