جدیدترین تزیین سفره هفت سین 99 ، خاص و دلنشین

آیا به دنبال داشتن سفره هفت سین بسیار زیبایی برای نوروز 99 خود هستید. در این جا آلبومی از عکس های بسیار زیبا برای خانم های خوش سلیقه آورده شده است. سفره هفت سین از ارکان جدانشدنی آیین بسیار زیبای نوروز است برای همین بهتر است از همین الان به فکر چیدمان آن باشید.

بهتر است از همین الان به فکر تزئین سفره هفت سین 99 زیبای خود باشید، تا اینکه آن را به روزهای آغازین سال موکول کنید. آیین نوروز و تازه شدن سال از اصیل ترین آیین های ایران زمین است که در هر گوشه از کشور به زیبایی برپا می شود. از جمله کارهای این مراسم آیینی برپا کردن سفره هفت سین 99 است. سال 99 در راه است. در این ایام باقی مانده باید بسیار به فکر چیدمان و طرح هفت سین 99 خود باشید. اگر می خواهید یک طرح فوق العاده خاص و زیبا داشته باشید از آلبوم بهترین های سفره هفت سین 99 دیدن کنید.

نکاتی کلی در مورد هفت سین 99

آنچه در چیدمان سفره هفت سین بسیار مهم است این است که قلمی از کاغذ نیفتد، به عبارتی به یاد داشته باشید که سفره ی شما باید کامل باشد.

-داشتن هفت سین و دیگر جنبه های تزئینی

-نشان دادن اصالت منطقه ای خود در سفره

-به کار بردن تزئینات و متدهای جدید در چینش

-نشان دادن آیین های محلی در نوع چیدمان

-بکار بردن اقلام با کیفیت و زیبا

-کدام نوع سفره را می خواهید، سنتی یا مدرن

-به فکر نورپردازی و روشنایی سفره هفت سین خود باشید.

-نقش گل را در زیبایی سفره هفت سین 99 فراموش نکنید.

خانم های خوش سلیقه این را بدانید که سفره هفت سین کاملا سلیقه ای است اما حتما قبل از چیدن آلبوم عکس های ما را نگاه کنید. تمام این ها با دستان هنرمندانی چون خودتان چیده شده است.

می توانید برای چیدمان سفره هفت سین خود از طرح های فانتزی، لاکچری، زمینی، میزی، بزرگ ، مینیاتوری، سنتی، مدرن و غیره استفاده کنید. هرچه زودتر به یاد نوع طرح خود باشید، سفره و چیدمان بهتری را در این ایام فرخنده خواهید داشت. برای دیدن نمونه ها با ماه همراه باشید.

تزیینات هفت سین 99

تزیین میز هفت سین 99

عکس تزیین هفت سین 99 جدید

آیا از تم های تکراری و چیدن هفت سین 99 به روش های قدیمی خسته شده اید. تنها چند نکته اساسی وجود دارد که دانستن آنها ایده های جدید را در ذهن شما ایجاد خواهد کرد. برای داشتن یک تم کلی باید به اجزا توجه ویژه کرد. هماهنگی و داشتن ویژگی های مشترک یکی از این اصول است.


هفت سین خوشگل 99

هفت سین لاکچری 99

چرا هفت سین بچینیم

قبل از چیدن هفت سین 99 این سوال را از خودتان بپرسید. بسیار مهم است که دلیل این کار را برای خود در درجه اول روشن کنید. این مساله بسیار در علاقه و نوع برخورد شما با آن تاثیر می گذارد. نوروز که همان تازه شدن سال است از گذشته های بسیار دور در میان مردم رایج بوده است و آن را آیینی پاک و پسندیده به حساب می آورده اند. همانطور که تاکنون اصالت و زیبایی خود را حفظ کرده است. شما نیز باید در اجرای این آیین بسیار مقدس کوشا باشید و آن را به بهترین شیوه انجام دهید. چیدن هفت سین 99 در سال جدید سفره ای که برای گاها سیزده روز در گوشه ای از خانه شما خودنمایی می کند. برای چیدن هفت سین 99 خود چه فکری دارید؟ اگر در چیدن و آرایش این سفره مردد و سردرگم شده اید، ما در اینجا نکاتی اساسی در مورد چیدن آن را به شما می گوییم. با این راهنمایی ها و بکار بردن سلیقه و هنر خود، مطمئنا به آنچه چیدن هفت سین 99 خود را عالی انجام می دهید.


هفت سین نوروز99

عکس تزیین سفره هفت سین سال 95

نکاتی در مورد چیدن هفت سین 99

شاید به نظر خیلی ها چیدن این سفره آسان باشد و بتوان آن را به ثانیه های آخر موکول کرد. بله! چیدن سفره هفت سین 99 آسان است، اما چیدن یک سفره به یادماندنی و بسیار زیبا، قطعا به ایده های نو و فکر کردن های مداوم نیاز دارد. افراد خوش سلیقه با ما همراه باشند تا نکات کاربردی و اولیه ی چیدن هفت سین 99 را به شما بگوییم.


عکس تزیین هفت سین عید 99

جدیدترین تزیین سفره هفت سین 99

انتخاب کردن یک تم کلی برای سفره

انواع تم ها برای چیدن سفره هفت سین وجود دارد. لازم نیست حتما از طرح های سنتی و قدیمی استفاده کنید. هرچند تم های سنتی در خانه های سنتی زیبایی خاص خود را دارند. می توانید از طرح های مدرن، سنتی، ترکیبی، بزرگ، مینیاتوری و غیره استفاده کنید. قبل از همه چیز مشخص کنید که آیا سفره را بر زمین می چینید یا بر روی میز؟ بهتر است طرح کلی سفره شما انسجام خاصی داشته باشد بتوان تم آن را حدس زد. از هر در سخنی به میان آوردن کار درستی نیست و به زیبایی سفره شما صدمه خواهد زد.


جدیدترین مدل تزیین سفره هفت سین 99

تصاویر جدیدترین تزیین هفت سین 99

عکس سفره هفت سین خوشگل99

انتخاب ظرف و ظروف و سفره

انواع مختلف سفره ها با رنگ ها و طرح های مختلف کلاسیک و جدید را می توانید در سفره هفت سین خود به کار ببرید. تنها این را به خاطر داشته باشید که رنگ و نوع سفره شما باید در هماهنگی کامل با تم و ظروف شما باشد.


مدل هفت سین 99 با طرح های شیک

مدل هفت سین سال 1399

زیباترین مدل سفره هفت سین 2020

مدل هفت سین سفالی 99 زیبا و دلنشین

ترکیب رنگی چیدن هفت سین 99

در چیدن هفت سین 99 باید به ترکیب رنگی غالب در سفره خود بسیار توجه داشته باشید. البته که این مسئله را نباید به هنگام خرید موکول کردن، قبل از خرید فکر خود را در این مورد قطعی کرده باشید. قرار نیست تمام رنگ ها شبیه به هم باشند. می توانید از ایده تضاد به طرز زیبایی در چیدن هفت سین 99 استفاده کنید. برای این کار گالری نمونه های ما را با دقت نگاه کنید. رنگ های یک طیف یا بکار بردن رنگ های مکمل نیز ایده خوبی است.


تزیین جام هفت سین 99

مدل جان هفت سین برای سال 1399

تزیین شمع هفت سین 99

تزیین هفت سین 99 با جام

تزیین جام برای هفت سین ویژه عید نوروز 99

تزئینات اجزای سفره در چیدن هفت سین 99

یکی از کارهایی که به شما کمک می کند، سفره هفت سین خاص خانه ی شما باشد این است که بعد از چیدن، طراحی های ظریف و خاصی را در بعضی از آنها مانند، ماهی و آینه انجام دهید. یکی از پیشنهادهای ما این است که آینه شمعدان مراسم عقد خود بر سفره هفت سین 99 استفاده کنید. این می تواند خاطرات زیبا را نیز برای شما یادآور باشد.


ایده ی جدید برای تزیین هفت سین 99

ایده برای هفت سین

ایده برای هفت سین بسیار به شما کمک می کند که یک سفره بی نظیر و جذاب را برای سال جدید داشته باشید. با آمدن مراسم بسیار زیبا و کهن نوروز، ایرانیان این سفره را بر روی زمین یا میز پهن می کنند و در طول سیزده روز، اعضای خانواده به دور هم جمع می شوند. این خود اهمیت و ارزش سفره هفت سین را در آیین ایران زمین نشان می دهد. گاها تمام طول نوروز، این سفره به ظرافت روز اول بر جای خود می ماند. البته مشابه این سفره را در مراسم ازدواج یا شب چله نیز برپا می کنند. بهتر است قبل از ایده پردازی مقداری با جزییات و فلسفه ی سفره هفت سین آشنایی پیدا کنیم.


تزیین تخم مرغ هفت سین 99

اجزای سفره هفت سین

هفت عنصر اصلی که باید بر روی سفره هفت سین گذاشت به ترتیب: سیر (نشانه سلامتی)، سکه (نماد برکت و روزی)، سماق (نشان مزه زندگی)، سنجد (نماد عشق و محبت)، سیب (نشانه زیبایی و مهرورزی)، سبزه (نماد سرسبزی و خرم بودن)، سمنو و سرکه (نماد صبر و شادی) و سنبل و ماهی می باشند. البته که می توانید در کنار این ها بسته به سلیقه و محل زندگی خود نیز اجزای مرتبط و زیبای دیگر را نیز به تلفیق با اینها دربیاورید. گلها، آجیل، شیرینی های محلی، صنایع دستی منطقه، تخم مرغ و غیره از جمله این موارد است.


تزیین سفره هفت سین 99 سنتی

چرا هفت

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که چرا عدد هفت؟ چرا می گوییم هفت سین؟ نمی گوییم هشت سین یا ده سین؟ در زبا باستانی عدد هفت "امرداد" نام دارد. معنای این کلمه جاودانگی و مرگ ناپذیر است. با توجه به معنای آن که بسیار مرتبط و برازنده است آن را انتخاب کرده و به تعداد آن بر سفره هفت سین می چینند.

البته روایت و داستانی نیز وجود دارد که هفت سین در واقع هفت دانه گیاهی است که می توان با آن سبزه نوروز را تدارک دید. این هفت گیاه شامل: جو، عدس، ماش، عدس، ارزن، لوبیا، نخود و گندم می باشد. در زمان ایران باستان، مردم این دانه ها را جداگانه در ظروفی می کاشتند و تا پایان سال آن را بر سقف خانه خود می گذاشتند، بعدها با توجه با اینکه کدام رشد بهتری داشته است، آن را در سال جدید مورد کشت قرار می دادند. جالب است، نه؟ حتی امروزه نیز عدد هفت برای ایرانیان مقدس و خوش یمن است، هفت روز هفته، هفت طبقه آسمان، هفت سین نوروز!


جدید ترین مدل هاي‌ تزیین سفره هفت سین 1399

model haftsin 99

چرا سین؟

آیا با فلسفه ی سین آشنایی دارید؟ آیا می دانستید که در ابتدا این هفت سین، هفت شین بوده است؟ بر طبق روایتی، گزینه های هفت شین در قبل اسلام، شهد (شیره درختان)، شیر، شراب، شکر، شمع، شمشاد و شابه (میوه مخصوصا سیب) بوده است. بعد از اسلام مصرف شراب ممنوع اعلام شد برای همین شین به سین و سفره، هفت سین نام گرفت.

نمادهای هفت سین

در باورهای باستانی و اساطیری برای سین های مختلف سفره هفت سین، نماد هایی را در نظر گرفته اند که بهتر است با آنها آشنایی داشته باشید:

  • سیر: نماد اهورامزدا
  • سبزی یا سبزه: فرشته اردیبهشت و نماد آبهای پاک
  • سیب: نماد زن و باروری
  • سنجد: نماد دلبستگی
  • سرکه: نماد جاودانگی و نامیرا بودن
  • سمنو: نماد خواربار

سماق: نماد باران و فرشته ی بهمن


سفره هفت سین 99 طرز چیدن سفره هفت سین 99

تصاویر طرز چیدن سفره هفت سین 99

ایده های سفره هفت سین

همانطور که دیدید، سفره هفت سین، گذشته دور و درازی را طی کرده است. توجه کنید، اصول اولیه ی این چیدمان را باید در درجه اول رعایت کنید. این بر زیبایی و اصالت سفره شما می افزاید. سفره هایی که بیش از حد مدرن شده و اجزا در گوشه و حاشیه قرار گرفته باشند، شاید زیبا به نظر برسند اما اصیل نخواهند بود. توصیه ی ما این است که اجزا را بولد و مشخص کنید، سپس به دیگر ابعاد کار بپردازید.

مسائل مهم در چیدن سفره هفت سین:

  • انتخاب تم کلی برای سفره هفت سین
  • انتخاب یک رنگ هماهنگ برای اجزای مختلف
  • انتخاب یک مکان مناسب و دلچسب برای پهن کردن سفره: دقت کنید سفره باید در جایی باشد که نیازی به آن ندارید تا مجبور به جمع کردن و جابجایی آن نباشید.
  • انتخاب یک سبک و چیدمان هماهنگ برای قسمت های مختلف
  • گذاشتن شیرینی ها و آجیل های محلی خود بر روی سفره، آن را خاص منطقه خود شما خواهد کرد.
  • ترکیب کردن گرافیک و تابلو به چیدمان سفره
  • قابلیت نشستن در اطراف سفره، از دیگر مواردی است که باید به آن توجه داشته باشید.

ست شیشه و مس جذاب برای هفت سین سال 99

سفره هفت سین 1399 شیک و زیبا

ایده پردازی های به موقع

از همین الان بهتر است که به فکر سفره هفت سین سال 99 خود باشید. ایده های جدید همچون ترکیب رنگ های جدید، اینکه امسال سال چه چیزی هست را می توانید در سفره خود نشان دهید. شیرینی و آجیل بر روی سفره بگذارید. تخم مرغ های رنگی شده و زیبا را با چیدمان خاص بر روی سفره بگذارید. تمیز بودن سفره و وسایل آن را هرگز فراموش نکنید. مسئله ی تمیزی بسیار در زیبا و مناسب به نظر رسیدن سفره مهم و حیاتی است. می توانید برای چیدمان و نوع ظروف خود، حالت های مختلف کلاسیک، مدرن، چینی، پلاستیکی، رنگی، سیاه سفید، کوچک، بزرگ و غیره را استفاده کنید. مهم این است که کلیت سفره با کلیت خانه و سبک طراحی داخلی خانه شما هماهنگی داشته باشد.


ست های بازاری برای هفت سین نوروز 99

زیباترین تزیین سفره هفت سین 99 ، خاص و دلنشین

جای سفره هفت سین

بسیاری از مواقع بر سر جای چیدن سفره هفت سین به مشکل بر می خورید. چند نکته است که در چینش بهتر است به آنها توجه کنید:

  • محل چیدن سفره هفت سین، جلوی چشم باشد. بهتر است این کار را در پذیرایی یا قسمت اپن آشپزخانه انجام دهید.
  • در قسمت های تردد و جاهای مورد نیاز خانه نباشد، چرا که مجبور خواهید شد آن را جمع و جابه جا کنید.
  • بهتر است برای نشستن اعضای خانه به دور آن، تدبیری بیندیشید. اگر هم قرار نیست که دور آن بنشینید که هیچ!
  • از گوشه ها غافل نباشید، می توان یک گوشه را به طرز استثنائی، با سفره هفت سین و اجزایش پر کرد.
  • سفره هفت سین را می توانید هم بر روی زمین و هم بر روی میز بچینید. تفاوتی ندارد. این کاملا به سلیقه و سبک زندگی شما برمی گردد.

مدل های مختلف و باکلاس هفت سین 99

چیدمان سفره هفت سین 99 در ظروف سفالی ماهی

جدیدترین تزیین سفره هفت سین 99 ، خاص و دلنشین

عکس سفره هفت سین نوروز 99،چیدمان سفره هفت سین 1399/ سایت توپ تاپناز

زیباترین تزیین سفره هفت سین 1399 ،تزیین سفره هفت سین 99

مدلهای مختلف سفره هفت سین عید نوروز 1399

عکس تزیین سیر سفره هفت سین 99

عکسهای خلاقانه از مدل سفره هفت سین سال جدید 99

خلاقیت در چیدن هفت سین 99

گرد هم آوردن و چیدن هفت سین 99 مرحله ای است که اگر آن را به درستی انجام دهید، شروع بسیار خوب داشته اید. بله، شروع! منظور این است که می توانید در چیدن دیگر وسایل و چیزها بر روی سفره هفت سین، زیبایی و جذابیت آن را دو چندان کنید. از جمله وسایلی که می توانید بر سفره هفت سین بگذارید می توان به میوه، آجیل، شیرینی، گل، شمعدان، تخم مرغ رنگ شده، روبان های تزئینی، مجسمه و غیره اشاره کرد.

علاوه بر موارد بالا می توان گفت که محل و ویوی سفره هفت سین نیز بسیار مهم است. شاید لازم باشد برای چیدن هفت سین 99 مقداری دکوراسیون خانه خود را عوض کنید. با این حال از نکاتی که گفته شد غافل نشوید و حتما از آلبوم عکس های این صفحه نیز با دقت دیدن کنید.


تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...