سال ۹۹ چگونه سالی خواهد بود؟

برای خیلی ها جای سوال است که سال 1399 شمسی قرار است به چه شکلی شروع شود و چجور خاتمه یابد؟

جنگی بین کشورها رخ می دهد؟

وضع اقتصادی کشور به چه صورت خواهد بود؟

رنگ سال چیست؟

وضعیت آب و هوا به چه شکل است؟ آیا سالی پرباران در پیش رو است یا سالی خشک؟

همانطور که همه میدانند سال های شمسی براساس حرکت ستارگان بیان می شوند و اینکه چرخش و جاذبه بر اتفاقاتی که در هرسال رخ میدهد دخیل هستند ولی در زبان چینی هر سال به اسم یک حیوان خاص نامگذاری می شود و هرچندسال یکبار این اتفاق می افتاد و مردم بر این باور هستند که تمامی کسانیکه در آن سال متولد می شدند ویژگی حیوان همان سال را دارا هستند.

 سال 1399شمسی سال موش است. سال موش در طالع بینی چینی و هندی هر 12 سال یکبار اتفاق میافتد. موش حیوانی از راسته ی جوندگان است که تحت نفوذ جاذبه وتجاوز بدنیا میاید و زاد و ولد زیادی دارد. موش در ظاهر موجودی آرام است ولی روحیه ی بشدت پرخاشگری دارد. میتوانید زمانیکه یک موش را می بینید به حرکاتی که انجام می دهد دقت کنید و متوجه ی روحیه ی ناآرام و مضطرب و انفجارات ناگهانی او شوید.

موش ها علی رغم ظاهر کوچک و بی خطرشان یکی از موجوداتی هستند که انسان ها بیشترین جیغ ها را با دیدن آن ها زده اند. با این وجود بسیاری از شخصیت های کارتونی مورد علاقه ی ما به شکل موش بوده اند؛ از میکی ماوس گرفته تا جری و استوارت کوچولو. این موجودات ریز جثه و البته موذی، سمبل دانایی، ذکاوت، کنجکاوی، سازماندهی و ویرانگری هستند. موش ها علیرغم جثه ی ریزشان توانایی های فوق العاده ای دارند که باور نکردنی است.

براین اساس انتظار می رود سال 99 سالی باشد که در آن زاد و ولد زیادی اتفاق افتد و تجاوز نیز افزایش یابد و افراد از لحاظ روحی دچار اضطراب و استرس باشند.

سال 99 سالی پرمنفعت برای منفعت طلبان است افراد از روابط برای سود و منفعت خود استفاده میکنند بدلیل اینکه موش موجودی منفعت طلب و مرموز است و از همنوع خود برای رسیدن به منافعش استفاده میکند.

از آنجاییکه موش موجودی بسیار زیرک است و بیشتر کارهای خود را با فکر پیش میبرد درواقع خیلی کم خود را از لحاظ فیزیکی خسته میکند بنابراین انتظار می رود در سال 99 انسانها با فکر و زیرکی تمام کارهای خود را پیش ببرند و در تجارت ولی باز هیچ کسی حاضر نمی شوند خطر سرمایه گذاری را به جان بخرد. عاقبت یا به دام رباخوران می افتند و یا ورشکسته زندانی می شوند.

امسال مردم در تکاپوی بیشتری خواهند بود و تلاش بیشتری برای داشتن زندگی بهتر خواهند داشت که بدون نتیجه نمی ماند چرا که موش هرکاری را بخواهد انجام دهد موفقیت آمیز است. ولی باید صرفه جویی در مخارج را کاهش بدهند چرا که سال 99 سال ولخرجی است و ولخرجی یکی از ویژگی های بارز موش است. شاید خیلی ها تصورشان بر این است که با داشتن روحیه ی تهاجمی موش سال 99 سال خوش یمنی نباشد ولی برعکس چرا که موش در عین حال که تهاجمی عمل میکند موجودی سازنده است.

ولی با اینحال نباید شرایط اقتصادی که الان کشورمان درگیرش هست را نادیده بگیریم. هیچ کس بطور قطع نمی تواند بگوید که چه آینده ای در پیش رو است.

رنگ سال 1399

اینطور که به نظر می رسد رنگ سال 99 رنگ مرجانی سفید است. این رنگ سفید خالص است .علت نامگذاری این رنگ به عنوان مرجانی سفید یا( Bleached Coral) این است که مرجان‌های دریایی پس از مرگ تغییر رنگ داده و رنگ‌شان سفید می‌شود.

همانطور که می دانید موسسه پنتون رنگ مرجانی زنده را برای سال 2019 معرفی کرده بود واین رنگ که کمی نارانجی  متمایل به صورتی بود تایید شد و برای سال 98 شمسی نیز معرفی شد. این موسسه امسال نیز برای سال 2020 رنگ مرجانی سفید را پیشنهاد داده است.

به علت اینکه مجموعه بسیار بزرگی از آبسنگ‌های مرجانی که در شرق کشور استرالیا و در اقیانوس آرام قرار گرفته‌اند و بزرگ‌ترین مجموعه صخره‌های مرجانی در دنیا به شمار می‌آید, در طول سه سال اخیر از بین رفته‌اند و برای اینکه مردم به این موضوع توجه بیشتری نشان دهند این رنگ پیشنهاد شده است.

و همچنین سال 99 سالی پرباران است . براساس پیش بینی های به عمل آمده در سال 99 و سال 2020 اکثر نقاط جهان سال خوب و پر بارشی را تجربه خواهند کرد. خشکسالی وجود نخواهد داشت.

ویژگی های متولدين سال موش

خوشگذران،‌ گمراه كننده و خودخواه

موش با ويژگي هاي جذابيّت و خشونت زاده شده است و در نگاه اول، شوخ طبع و متعادل به نظر مي رسد؛ اما فريب او را نخوريد؛ چون خشونت و نا آرامي در پس اين چهره خونسرد پنهان است. موش هميشه آشفته، ناراضي و گاهي عصبي است و همواره بنا را بر گله و شكايت مي گذارد.

موش فعاليت گروهي را دوست دارد، اهل معاشرت و اجتماعي است؛ اما چون اغلب اطرافيانش اهل هياهو و ياوه گويي هستند، دوستان كمي دارد. او موجودي تودار است، عادت به خودخوري دارد؛ لذا به كسي اعتماد نمي كند.

افزون بر اين ها،‌موش نيك بخت و فرصت طلب است و همواره از همه چيز و همه كس به نفع خود استفاده مي كند. او پدر و مادر، دوستان و نزديكان،‌داراي خود و ديگران و حتي جذابيت فوق العاده اش را براي رسيدن به اهداف خود وسيله قرار ميدهد.

موش نمي تواند ميل به قمار بازي و پرخوري را در خود مهار كند؛ ولي البته وجود اين حالات را انكار مي كند. هر چند سرزنده به نظر مي رسد؛ ولي در اين ترس به سر مي برد كه روزهاي پيري اش را چگونه بايد بگذراند. با وجود اين كه هميشه در زمان حال زندگي مي كند،‌ براي دوران كهنسالي خود خيال هايي دارد.

خانم موش ها نيز معمولا به ذخيره سازي بيش از حدّ مواد غذايي مي پردازند؛ هر چند به دليل پرخوري،‌تمام آنها را خيلي زود مصرف مي كنند. هميشه مي توان آنها را در تقّلا براي خريد كالاهاي تجملي و غير ضروري به اميد سود بردن، ديد.


موش اغلب خيالباف و گاه خلاق است. او در عيب جويي سر آمد همه است و ديگران دوست دارند به نصايحش گوش فرا دهند اما با زياده روي او، از اين ميل و رغبت كاسته مي شود. حتي بعضي موش ها چنان فريفته اين اشتياق شنوندگان مي شوند كه در نهايت همه چيز را نابود مي كنند.

موش گاهي بي چشم و رو و پست؛‌ولي در عين حال راستگوست. او هر كاري را تا پايان دنبال مي كند؛ حتي اگر بداند كه شكست خواهد خورد و پاياني تلخ در انتظار اوست. اگر بتواند بر احساس نارضايتي هميشگي و علاقه بيش از حد خود به ابن الوقت بودن غلبه كند، موفق خواهد بود.

موش صرف نظر از اين كه به چه كاري بپردازد - ترجيح مي دهد به جاي تكيه بر فعاليت جسماني با فكر و زيركي خود امرار معاش كند. او دوست دارد از حاصل زحمات ديگران استفاده كند، نه دسترنج خود؛ بي درنگ خرج مي كند و اگر به كسي پول قرض بدهد، بدش نمي آيد سود آن را بگيرد.

چهره منفي و شيطاني موش به صورت يك شيّاد، مفت خور، نزول خوار و شايد هم صاحب بنگاه كار گشايي تصوير مي شود. تن پروري و علاقه به زندگي راحت و بي دردسر براي بعضي موش ها مايه پشت گرمي است، شايد به همين دليل، آنان در تجارت و سياست موفق هستند! در عين حال،‌ موش توانايي آن را دارد كه يك رشته هنري را با موفقيت پيگيري كند. او بيشتر مي كوشد تا انديشه اش را به كار گيرد تا اين كه به كارهاي بدني بپردازد.

با اين كه موش موجودي سود جوست ؛ ولي به وقتش بسيار احساساتي ميشود . اگر عاشق كسي باشد- حتي اگر اين عشق دو جانبه نباشد- دين ودنيا را به نگاهي مي بازد و به راحتي عنان اختيار خود را به دست دل مي سپارد وچه بسا كارش به قمار، باده نوشي ،كفر، دنيا پرستي و عاشق پيشگي بكشد.

از نظر روابط عاطفي و احساسي، بهتر است موش با كسي كه در سال اژدها به دنيا آمده رابطه برقرار كند؛ در اين صورت قدرت و آرامش اژدها با زيركي موش به خوبي سازگار مي شود. گاو نيز مي تواند براي موش يار خوبي باشد. او در كنار گاو احساس امنيت مي كند و اطمينان خاطر كافي را به دست مي آورد.

ميمون موش را افسون مي كند؛ حتي اگر موش آمادگي و توان پذيرش اين حالت را نداشته باشد. آقاي موش با نااميدي و ديوانه وار عاشق خانم ميمون مي شود. خانم ميمون نيز از شيفتگي و آشفتگي موش لذت مي برد.

موش حتماً بايد از اسب حذر كند؛ زيرا اسب استقلال طلب و كله شق است و نمي تواند روحيه سود جويانه موش را تحمل كند. خدا آن روز را نياورد كه آقاي موش با خانم اسب آتش ازدواج كند! جاي شكرش باقي است نماد اسب آتشين هر شصت سال يك بار تكرار مي شود ( سال هاي 1258 و 1345 ) و همين امر، امكان بروز خطر را كاهش مي دهد. موش بايد از گربه نيز دوري كند. دليل آن هم واضح است.

موش دوران كودكي شاد و راحتي دارد؛ ولي در جواني، به رغم آسودگي نسبي، ممكن است زندگي پر ماجرا و پر دردسري داشته باشد و حتي دچار ضرر و زيان مالي و شكست در عشق شود؛ اما در دوران سالخوردگي زندگي راحت و آرامي مطابق با آرزويش خواهد داشت.

فصل تولد نيز در چند و چون سرنوشت موش تاثير بسزايي دارد. موش متولد تابستان خوش اقبال تر است؛ زيرا در تابستان انبارها پر از آذوقه اند؛ اما موش متولد زمستان بايد براي يافتن غذا، تا آخر عمر تقلا كند و خطرات احتمالي اين كار را نيز به جان بخرد كه زندگي انساني به صورت زنداني شدن يا مرگ ناگهاني نمود پيدا مي كند.

متولدین ماه های مختلف سال موش

فروردین

موش به تله افتاده! او بسیار ستیزه جو و تند خوست.

اردیبهشت

موش افسونگر و جذاب!

خرداد

موش شکست ناپذیر! او از هر تله ای فرار می کند.

تیر

موش خیالباف! قصرهایی که او در آسمان ساخته ولخرج بودنش را ثابت می کند

مرداد

موش عجیب و غریب! او با خود در کشمکش است. باید بیشتر مواظب باشد!

شهریور

موش آزمایشگاهی! او سرانجام راه خود را در پیچ و خم های زندگی پیدا خواهد کرد.

مهر

موش صلح جو! حالت تهاجمی او تعدیل شده است.

آبان

موش خطرناک! او هر چه را که سر راهش قرار گیرد، نابود می کند!

آذر

موش اخمو و عبوس! مشکل می توان او را به دام انداخت.

دی

وش فعال! او در هر کاری، حتی صرفه جویی، موفق است.

بهمن

موش روشنفکر! نویسنده ای توانا و با نفوذ.

اسفند

موش خلاق! او از عهده هر کاری حتی اگر اشتباه باشد، بر می آید.

رابطه والدین سال موش و فرزندان متولد سال

موش

اندکی درگیری و بگو مگو خواهند داشت، اما در نهایت، با یک دیگر خوب کنار می آیند.

گاو

خوب است. گاو به حرف ها و نصایح موش توجه می کند.

ببر

موش پدر نمی تواند برای بچه ببر مفید باشد.

خرگوش

موش ها از بچه گربه خود می ترسند و حق هم دارند! موش و خرگوش نمی توانند باهم بسازند.

اژدها

موش پدر و مادر مقهور اژدها می شوند و اژدها با فخر بر آنها منت می گذارد.

مار

مار با دلربایی و مهربانی هر کاری را که دوست داشته باشد، انجام می دهد.

اسب

اسب از خانواده گریزان است و در جوانی خانه را ترک می کند، زیرا پدر و مادرش به شدت باعث اذیت و آزار او می شوند. موش و اسب به هیچ وجه نمی توانند با هم کنار بیایند.

بز

وای! ... اما موش پدر همیشه دیدگاه های دختر خود را درک می کند.

میمون

موش ها بچه میمون ها را بیش از حد دوست دارند و لوس باز می آورند، به خصوص اگر بچه پسر و مادر موش باشد.

خروس

بحث و جدل های زیادی پیش خواهد آمد، اما عاقبت، با هم کنار می آیند. خروس بچه بسیار خوبی است.

سگ

هرگز به درک کامل نمی رسند، زیرا هیچ وجه مشترکی با هم ندارند. با این همه سگ، طبق معمول وظایفش را انجام خواهد داد.

خوک

آنها با هم ساخت و پاخت می کنند، به خصوص پدر موش و دختر خوک. خشونت موش کمی تقلیل می یابد.

تهیه کننده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...