چگونه تاول را سریعا درمان کنیم

تاول­ ها به طور معمول در طی 3 تا 7 روز بهبود می­یابند، اما اگر برای مدت طولانی باقی بمانند مقابله با آنها سخت خواهد شد. از آنجا که ترکاندن تاول ممکن است باعث عفونت شود و مدت زمان بهبودی را طولانی­تر کند، بهترین راه برای خلاص شدن از شر تاول­ها این است که اجازه دهید خودشان بهبود پیدا کنند. با این حال، اگر مایعات ایجاد درد کردند، می­توانید آن را را تخلیه کنید. همچنین چند داروی خانگی وجود دارد که با استفاده از آنها می­توانید بهبودی تاول را سرعت بخشید. مانند هر گونه آسیب دیگر، مراقب علائم عفونت باشید و در صورت مشاهده هر گونه مشکل، با ارائه دهنده خدمات بهداشتی تماس بگیرید.

روش اول :درمان سریع با استفاده از کمک­های اولیه

روش درمان تاول

اگرتاول  هنوز سالم است سعی کنید آن را نترکانید و پوستش را نکشید چرا که معمولا یا به خودی خود می­تکرد یا بدون ترکیدن بهبود می­یابد. در صورت تمایل به فشار دادن روی تاول با انگشت مقاومت کنید چرا که این امر باعث ورود باکتری­ها به درون تاول شده و سبب ایجاد عفونت خواهد شد.

نکته: پوست پف کرده شده روی زخم مانند یک باند طبیعی عمل می کند، بنابراین اگر آن را به حال خود بگذارید دیگر نیازی به باند پیچی نخواهد داشت.

روش درمان تاول کف پا

اگر تاول روی پای شما قرار دارد، آن را با یک باند به صورت دونات(شیرینی گرد و حلقه­ای) باند پیچی کنید.

اگر تاول در جایی است که شما مرتبا تحت فشار قرار می­گیرید، مانند قسمت پایینی یا کنار پا، استفاده از بانداژ به شکل دونات به شما کمک خواهد کرد. بانداژ شکل دونات را در اطراف تاول قرار دهید تا فشار آن بر روی آن کاهش یابد.

روش درمان تاول دست

اگر تاول خودش ترکید،آن را با یک باند خشک و استریل بپوشانید.

اگر تاول ترکید، ابتدا اجازه دهید مایع از آن تخلیه شود. سپس آن را با یک تکه گاز استریل بپوشانید و گاز را با کمک باند محکم کنید. این کار به تمیز و خشک نگه داشتن تاول کمک خواهد کرد. باند را هر روز یا هر زمانی که خیس شد عوض کنید.

عفونت تاول

در صورت مشاهده هرگونه علائم عفونت با پزشک خود تماس بگیرید.

بسیار مهم است که هر روز تاول را چک کنید تا سریعا بتوانید عوامل عفونت را تشخیص داده و از آن پیشگیری کنید. علائم عفونت عبارتند از: چرک سبز یا زرد، قرمزی یا افزایش قرمزی، حرارت، ورم، درد، تب.

روش دوم : تخلیه یک تاول دردناک برای افزایش راحتی

درمان تاول


­­­دست­های خود را بشویید و سر سوزن را با الکل استریل کنید. اگر نمی­خواهید فشار زیادی به تاول وارد شود می­توانید با سوزن استریل شده روی آن را سوراخ کنید. حتما پیش از این کار دست­­های خود را بشویید تا از ورود باکتری­های عفونی جلوگیری کنید. کوچکترین سوزنی که می­توانید را پیدا کرده و سر آن را به وسیله یک پنیه آغشته به الکل استریل کنید. یک سوزن خیاطی کوچک برای انجام این کار کافی است. دست­های خود را به مدت 20 دقیقه با آب و صابون شسته و با حوله کاملا تمیز و خشک کنید.

تخلیه تاول با سوزن استریل

سوزن استریل را در لبه کناری تاول قرار دهید و اجازه دهید مایع تخلیه شود.

یک نقطه در نزدیکی لبه تاول پیدا کنید. سوزن را به مرکز تاول نزنید. سپس، سوزن را داخل تاول، حدود 0.5 سانتی متر (0.20 اینچ) یا فقط به اندازه یک سوراخ کوچک فرو کنید. اجازه دهید مایع درون تاول هنگام انجام این کار تخلیه شود. اگر تاول بزرگ است، شاید برای تخلیه آن نیاز به 2 تا 3 سوراخ داشته باشید. اگر مایعات داخل تاول زیاد است، با استفاده از یک پنیه خیس یا گاز استریل آن را پاک کنید. در صورت نیاز می­توانید با یک توپ پنبه ای یا یک تکه گاز، فشار ملایمی به تاول وارد کنید تا در تخلیه کمک کند.

درمان فوری تاول

تاول را با ژل پترولئوم و یک باند به مدت 2-3 روز بپوشانید.

بعد از تخلیه مایعات از تاول، به اندازه کافی ژل پترولئوم را روی تاول بمالید تا تمام آن را بپوشاند و سپس آن را با یک تکه پنبه یا باند پانسمان کنید. ژل پترولئوم و باند را به مدت 2 تا 3 روز در محل بگذارید. این ژل ضمن محافظت از زخم، پوست را نرم می­کند و می­تواند به سرعت بخشیدن به روند بهبودی نیز کمک کند. می توانید ژل را با نوک انگشتان خود بمالید یا از پنبه استفاده کنید.

چگونگی درمان تاول

یک قیچی و موچین را با فرو بردن در الکل استریل کنید.

با فرو بردن یک جفت قیچی و موچین در یک فنجان الکل می­توانید  آنها را استریل کنید. حتما تیغه­های قیچی و موچین را کاملاً در الکل قوطه ور کرده و اجازه دهید پیش از استفاده، کاملا خشک شوند. الکل به سرعت خشک می­شود و ابزار شما پس از چند دقیقه کوتاه قابل استفاده است.

روش های درمان سریع تاول

پوست­های مرده را با قیچی استریل شده و موچین جدا کنید.

 بانداژ را برداشته و از موچین استفاده کنید تا به آرامی لبه پوست را کنار بزنید. سپس از قیچی استفاده کنید تا پوست مرده که زخم تاول را پوشانده، جدا کنید. این پوست سفید یا زرد به نظر می­رسد. پوست مرده را کاملاً جدا کرده و آن را دور بیندازید. مراقب باشید که پوست زنده را نکنید و به خود آسیب نرسانید. فقط پوست مرده را قطع کنید. می توانید ابتدا به آرامی آن را جدا کنید که اگر بافت زنده بود متوجه احساس و درد در آن شده و به خود آسیب نزنید.

نکته: حتماً روزانه تاول را چک کنید تا علائم عفونت را بررسی کنید. اگر متوجه قرمزی، تورم، درد یا چرک شدید، احتمال عفونت وجود دارد. اگر این اتفاق افتاد حتما به پزشک مراجعه کنید.

تاول را چگونه درمان کنیم

برای ادامه محافظت از زخم، ژل پترولئوم و بانداژ را مجدداً استفاده کنید.

بعد از اینکه پوست مرده را از زخم جدا کردید، می­توانید ژل بیشتری را در قسمت زیرین پوست مرده بمالید. سپس با یک باند تمیز آن را پانسمان کنید تا بهبود یابد. پوست ناحیه را دوباره جدا نکرده و حداقل دو تا سه روز صبر کنید تا پوست التیام یابد. سپس می­توانید باند را جدا کنید.

روش سوم : سرعت بخشیدن به بهبودی با استفاده از داروهای خانگی.

درمان خانگی تاول


رژیم غذایی سالمی را دنبال کنید که پروتئین کافی مورد نیاز شما را تامین کند. تغذیه نقش مهمی در ترمیم زخم­ها دارد، بنابراین به کار گرفتن یک رژیم غذایی سالم ممکن است به تاول شما کمک کند تا سریعتر بهبود یابد. خوردن مقدار کافی پروتئین برای احیاء دوباره بدن بسیار مهم است، بنابراین مقدار زیادی غذای سرشار از پروتئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید. گوشت مانند گوشت گاو، مرغ و گوشت خوک، ماهی مانند ماهی قزل­آلا، ماهی تن و میگو، تخم مرغ، محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست، توفو، لوبیا و حبوبات، آجیل و دانه ها.

روش های درمان خانگی و سریع تاول

روزانه یک مولتی ویتامین به همراه ویتامین­های A ، C و E مصرف کنید.

یک مولتی ویتامین روزانه میتواند بدن شما را از منظر تغذیه­ای بیمه کند. برخی از ویتامین­ها نیز می­توانند به بهبود زخم کمک کنند. ویتامین­های A ، C و E برای بهبود زخم­ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند، بنابراین آنها را در مولتی ویتامین­های روزانه خود بگنجانید. همچنین می­توانید ویتامین­های A ، C و E را از غذاهایی که می خورید دریافت کنید.

غذاهای پر از ویتامین A شامل سیب­زمینی شیرین، جگر گاو، اسفناج، هویج، طالبی، کدو تنبل و انبه است. غذاهای پر از  ویتامین C شامل پرتقال، کلم بروکلی، فلفل، گل کلم، کلم، سیب­زمینی شیرین، جوانه بروکسل، توت فرنگی، گواوا، پاپایا و کیوی است.

غذاهای پر از ویتامین E شامل آووکادو، فلفل زنگ قرمز، دانه آفتابگردان، انبه، کدو تنبل، مارچوبه، کره بادام­زمینی و جوانه گندم است.

درمان کردن تاول

اگر غالباً تاول می گیرید گلوکوزامین و برملین را امتحان کنید.

این مواد مغذی اضافی در بهبود زخم­ها موثر خواهد بود. اگر تاول برای شما یک مشکل شایع است، می­توانید برای تسریع بهبودی از این دو مکمل کمک بگیرید. برای استفاده از این مکمل­ها، ابتدا با پزشک مشورت کنید، به ویژه اگر سابقه استفاده از داروی خاصی را دارید. همچنین دستورالعمل­های سازنده دارو را نیز بررسی کنید.

چگونه تاول را سریعا درمان کنیم

تاول­های خود را با چای سبز خیس کرده یا بپوشانید.

چای سبز باعث بهبود سریع­تر زخم می­شود. یک فنجان چای سبز را به طور منظم دم کرده و بگذارید تا  در دمای اتاق خنک شود. سپس، دست یا پاهای تاول زده خود را درون چای فرو کنید، یا یک توپ پنبه ای را درون چای فرو کرده و روی تاول بزنید و اجازه دهید 5 تا 10 دقیقه مرطوب باقی بماند.

نکته: به خاطر داشته باشید که چای سبز ممکن است کمی سفت شود. قبل از استفاده از آن مطمئن شوید که به دمای اتاق رسیده یا اینکه از دمای اتاق سردتر است.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...