چکار کنیم که قناری آواز بخواند

قناری ها پرندگانی محبوب برای پرورش هستند ، این محبوبیت به دلیل توانایی آواز خواندن قناری ها است. با این حال ، همه قناری ها آواز نمی خوانند ، و برخی از ان ها به طور دوره ای سکوت خود را حفظ می کنند. قناری های نر که به بلوغ رسیده اند به احتمال زیاد شروع به آواز خواندن می کنند. پرندگان نر فقط در شرایط مناسب آواز می خوانند.

قناری ها چگونه آواز می خوانند

تشویق قناری خود به آواز خواندن:

اطمینان حاصل کنید که قناری شما نر است. شناسایی جنسیت قناری چالش برانگیز است ، زیرا نر و ماده از نظر ظاهری بسیار شبیه به همدیگر هستند. اگرچه احتمالاً آواز خواندن نشانگر یک قناری نر است ، اما هنگام تولد این توانایی آشکار نخواهد شد. ناحیه ی پرهای قناری ، همان ناحیه ای است ،درست در زیر قسمت پرهای دم پرنده که می توانید این قسمت را مورد بررسی قرار دهید. برای بهبود دید ، منطقه را ضربه بزنید. اگر در این منطقه یک برآمدگی وجود داشته باشد ، احتمالاً این پرنده نر است. اگر هنوز قناری ندارید و می خواهید مطمئن شوید که یکی از این آواز خوان ها است ، می توانید سوال بپرسید و جستجو کنید تا متوجه شوید. شما می توانید قناری ها را از پرورش دهندگان دریافت کنید که می دانند کدام یک از پرندگان دوست دارند، آواز بخوانند. به همین ترتیب ، از فروشگاه های حیوانات خانگی دیدن کنید تا اینکه یک پرنده را در حال آواز خواندن ببینید و بعد او را خریداری کنید. قناریهای ماده نیز آواز می خوانند ، اگرچه آهنگ آنها بسیار ساده تر و کم تر از آهنگ قناری نر است.

تشویق قناری برای آواز خواندن

برای قناری آهنگ پخش کنید:

در جنگل های وحشی ، قناری های نر با شنیدن آواز خواندن سایر قناری ها شروع به آواز خواندن خواهند کرد. آنها همچنین آهنگ های دیگر یا صداهای مشابه را تقلید می کنند. بسیاری از آهنگهایی که یک قناری نر می شنود بر رشد آهنگ شخصی او تأثیر می گذارد. شما حتی می توانید قناری را آموزش دهید که با یادگیری این نوع صداها ، صداهایی دیگر به عنوان مثال صداهایی شبیه به هر نوع آهنگی را ایجاد کند. بیشتر اوقات ، قناری شما ترانه هایی را که معتقد است به احتمال زیاد جذب یک جفت می شود را می خواند. هنگامی که یک قناری در حدود 6 ماهگی از نظر جنسی بالغ می شود ، به احتمال زیاد شروع به یادگرفتن آهنگ های قناری به شکل سنتی آواز خواندن خود خواهد کرد.

چکار کنیم که قناری بخواند

قناریهای ماده را از دید دور نگه دارید:

قناری نر به یک دلیل آواز می خواند: جذب قناری ماده. اگر قناری نر و ماده را در کنار هم نگه دارید ، نر به دنبال یافتن یک همسر نیست و آواز نمی خواند. گفته می شود ، اگر قناری ماده به اندازه کافی نزدیک او باشد ، قناری نر شروع به آواز خواندن می کند. به عنوان مثال ، اگر شما یک قناری ماده را در یک اتاق دیگر نگه دارید ، قناری نر شما قادر نخواهد بود به ویژه در فصل جفت گیری آواز خواندن را متوقف کند.

برای خواندن قناری چه باید کرد

با قناری خود همراه باشید و آواز بخوانید:

 صحبت با قناری با صدای آرام و آرامش بخش باعث ایجاد انگیزه برای آواز خواندن نیز خواهد شد. به همین ترتیب ، آواز خواندن به آرامی با او ممکن است ، باعث شود توانایی آواز خواندن او را تقویت کند. علاوه بر این ، استرس عاطفی ناشی از تنهایی ممکن است بعضی از قناری ها را از خواندن باز دارد.

آموزش آواز خواندن برای قناری

شروع فصل جفت گیری قناری:

 در حیات وحش ، فصل جفت گیری قناری ها با تغییر فصلی در روز و دما مشخص می شود. اگر قناری خود را در داخل خانه نگه دارید ، باید میزان نور و دمای اتاق را کنترل کنید. این امر قناری شما را سالم نگه می دارد ، و همچنین وقتی او به احتمال زیاد آواز می خواند  محیط و دمای محیط بر روی او تاثیر خواهد گذاشت. اگر به آرامی میزان نور دریافتی را افزایش دهید ، قناری شما شروع به پرورش دادن آواز خود می کند. در ضمن ، دمای اتاق آنها را بین 65 درجه فارنهایت (18 درجه سانتیگراد) و 75 درجه فارنهایت (24 درجه سانتیگراد) نگه دارید.

بسته به جایی که شما زندگی می کنید ، احتمالاً بیشتر باید از نور طبیعی استفاده شود. می توانید قبل از طلوع آفتاب ، چراغ ها را روشن کرده تا به طور طبیعی نور اتاق روشن شود ، یا در صورت وجود نور طبیعی بیش از حد در اوایل شب ، قفس را بپوشانید. برای کمک به کنترل میزان نوری که قناری شما دریافت می کند ، یک تایمر استفاده کنید. به عنوان مثال ، یک تایمر تنظیم کنید تا چراغ را در نزدیکی قفس قناری خود روشن کند و 12 ساعت کار کند.

هر هفته ، زمان روشن شدن چراغ ها را تا 30 دقیقه افزایش دهید. افزایش میزان نور را در 14 ساعت متوقف کنید. با پایان یافتن فصل پرورش آنها ، قناری ها شروع به آواز خواندن می کنند  که "روزها" به 15 ساعت می رسد.

برای خواندن قناری نر

قناری خود را شاد نگه دارید:

پرنده خود را به خوبی تغذیه کنید! اگرچه احتمالاً دانه پرنده رژیم اصلی پرنده شما خواهد بود ، دانه ها تمام مواد مغذی مورد نیاز پرنده شما را ارائه نمی دهند. حتما رژیم پرنده خود را با غذای مخصوص قناری یا "غذای تخم مرغ" متعادل کنید. هر دوی این موارد را می توانید در فروشگاه حیوان خانگی یا بصورت آنلاین پیدا کنید. رژیم غذایی قناری خود را حتی با سبزیجات برگ ریز خرد شده ، میوه و غلات تکمیل کنید. ویتامین A را در رژیم قناری خود قرار دهید تا به بیرون آمدن رنگ پرهای آنها کمک کند. هویج و سیب زمینی شیرین گزینه های خوبی برای تهیه این ماده مغذی به پرنده شما هستند. دو کاسه غذایی جداگانه تهیه کنید. دانه ها و غذای مخصوص را در یک کاسه و میوه های تازه و سبزیجات را در دیگری قرار دهید.

گرچه مواد مغذی اضافی به قسمت بیرونی و پوسته بذر اضافه شده است ، قناری شما ممکن است این پوسته غنی شده را پشت سر بگذارد ، و فقط محتویات داخل آن را بخورد. از تغذیه قناری خود با هر چیز قندی یا سرخ شده و همچنین آووکادو خودداری کنید. در طی 24 ساعت هر غذایی را در قفس باقی مانده است را خارج کنید.

قناری ها چگونه آواز می خوانند ، برای خوندن قناری چه کنیم

قناری خود را سرگرم کنید:

گذشته از حفظ تغذیه ، قناری شما به تحریک ذهنی و جسمی نیز نیاز دارد. بازی و ورزش برای حفظ سلامتی و همچنین رضایت لازم است. در همین حال ، بی حوصلگی ممکن است به تأثیر منفی حالات پرنده شما کمک کند ، که ممکن است آنها را از خواندن باز دارد. نگه داشتن چندین قناری نر در کنار هم آنها را سرگرم می کند ، اما ممکن است منجر به نبرد بین انها شود. اسباب بازی ها و موارد سرگرم کننده گزینه های اضافی برای فعال نگه داشتن قناری است. نوارهای چرمی یا رشته محکم را برای پرواز پرنده خود آویزان کنید. کوههای فرنگی ساخته شده از مواد مختلف در مکانهای مختلف قفس بگذارید. حداقل سه نوع مختلف را در قفس بگنجانید ، زیرا ضخامت های مختلف به جلوگیری از آسیب دیدگی پا کمک می کند.

راحت بودن قناری در قفس

از راحتی قفس اطمینان حاصل کنید:

درجه حرارت برای قناری شما بسیار مهم است. خوشبختانه دمای معمولی اتاق عالی است. اطمینان حاصل کنید که دما هرگز از 78 درجه فارنهایت (26 درجه سانتیگراد) تجاوز نمی کند. اگر فقط یک قناری دارید ، آن را در قفس بگذارید که حداقل 18 اینچ عرض داشته باشد ، 18 سانتی متر طول داشته باشد و 18 سانتی متر کف داشته باشد. برای دو پرنده ، قفسی را انتخاب کنید که حداقل 24x18x18 اینچ باشد. هر چه بزرگتر بهتر و فضای افقی اضافی بیشتر از فضای عمودی باشد. (توجه: 1 اینچ. = 2.54 سانتی متر) مطمئن شوید که فضای بین میله های قفس کمتر از 3/8 اینچ باشد.

قفس را در اتاق نشیمن خود قرار دهید ، یا هر اتاقی که بیشتر اوقات در طول روز شلوغ تر است. قفس را در آشپزخانه قرار ندهید. یک طرف قفس به سمت دیوار باشد و در محلی که فقط کمی از نور مستقیم خورشید دریافت می کند، قرار دهید. برای کمک به استراحت قناری خود ، شب قفس را بپوشانید.

تمیز نگه داشتن قناری

قناری خود را تمیز نگه دارید:

قناری ها از نظافت لذت می برند و به سلامتی خود اهمیت می دهند تا سالم بمانند. از یک بطری اسپری آب با آب دمای اتاق استفاده کنید تا چند بار در هفته قناری خود را تمیز کنید. علاوه بر این ، یک کاسه به اندازه 2 تا 3 اینچ آب در آن قرار دهید تا قناری شما بتواند خود را بشویید. بعد از حمام آب را برداشته و جایگزین کنید ، که احتمالاً در هفته دو بار رخ خواهد داد. اسپری بالای پرنده را طوری تنظیم کنید که نم نم آب مانند باران روی پرنده فرود آید. قناری را به طور مستقیم با یک جریان آب اسپری نکنید. اگر پرنده خود را تمیز نمی کند ، آن را به دامپزشک ببرید.

مراقبت از قناری

مواظب پرنده خود باشید و از او مراقبت کنید:

اگر قناری شما هنگام پخش شدن آواز نخواند ، و ممکن است در فصول غیر جفت گیری آواز سر ندهد. اغلب ، این بدان معنی است که پرنده شما در طول تابستان و زمستان کمتر آواز می خواند. با این حال ، اگر یک پرنده به طور ناگهانی بدون تغییر ظاهری معتدل یا روشنایی ، آواز خواندن را متوقف کند ، آن را به دامپزشک ببرید.

چکار کنیم که قناری آواز بخواند

با یک دامپزشک صحبت کنید:

اگر می دانید قناری نر دارید و به سادگی آواز نمی خواند ، برای کمک به تشخیص دلایل آن که آواز نمی خواند ، به دامپزشکی مراجعه کنید که در مراقبت از پرندگان تخصص دارد. شما باید پرنده خود را برای معاینه سالانه نزد دامپزشک ببرید، حتی اگر به نظر سالم باشد.

چکار کنیم که قناری آواز بخواند

به دنبال علائم بیماری باشید:

اگر علائم خاصی وجود دارد که باید مراقب آنها باشید. اینها ممکن است در آواز خواندن تأثیر بگذارد ، اما ممکن است خطر جدی برای قناری شما ایجاد کند. مراقب پرهای او باشید که همیشه تمیز باشند. همچنین مراقب هر گونه تورم ، علائم غیرمعمول ، ترشحات یا خس خس و سرفه باشید. بعلاوه ، اگر پرنده شما در قفس خود غذا کم می خورد ، یا ممکن است، پا یا بال را در موقعیت های عجیب و غریب نگه دارد ، حتما به یک دامپزشک مراجعه کنید.

منبع : wikihow

ترجمه : توپ تاپ

10 نظر

  1. طاهاطاهاsays:

    فصل جفت گیری قناری کی است و چند ماه باید داشته باشد تا جفت گیری کند

  2. مهدی جهانیمهدی جهانیsays:

    سلام.ممنوندعالی استفاده کردم

  3. کسری سلطانیکسری سلطانیsays:

    پرنده‌ی من دست س فرد مصرف کننده بود بعد مدتی گرفتمش دیشب تا الان با اینکه الان فصل امادگیه پرنده کلأ رفته تو لک اینگار داره خماری پس میده، چیکار کنم

  4. کسری سلطانیکسری سلطانیsays:

    واس پرندم نگرانم راهنمایی کنید چطور از خماری مواد بیرون بیارمش چون ی مدت دست مصرف کننده بود

  5. کسری سلطانیکسری سلطانیsays:

    پرنده‌ی من دست س فرد مصرف کننده بود بعد مدتی گرفتمش دیشب تا الان با اینکه الان فصل امادگیه پرنده کلأ رفته تو لک اینگار داره خماری پس میده، چیکار کنم

  6. رضاkakaرضاkakasays:

    قناری نری دارم این دو ماه است نمیخونه. هم قطره بهش دادم وهم به تغذیش میرسم ولی همچنان نمی خواند چکار باید بکنم لطفاً راهنمایی کنید

  7. داودقمرپورداودقمرپورsays:

    سلام قناری من یک سالش شده ولی هنوز جیک جیک میکنه

  8. مهدی نامداریمهدی نامداریsays:

    سلام و خسته نباشید من یه قناری دارم که ۶دانگ مسته الان یه هفته ایی هست دیگه نمیخونه فقط جیک جیک میکنه میشه همراهیم کنید ممنون.....

  9. علی زیدیعلی زیدیsays:

    سلام من 2 تا قناری ماده بالغ دارم و 2 تا جوجه تازه دونخوره نر سوال1=میشه انها رو باهم بعد از بلوغ جف زد؟؟؟ سوال 2=قناری های ماده یه چیزایی مثلذجیک جیک میکنن ولی نرها هیچی نمیکنننن حتی جیک جیک میدونمم لال نیسن چیکار کنم بخوننن

  10. عرفان ملک محمدیعرفان ملک محمدیsays:

    سلام من یک قناری نر دارم و میخوام شلاقی بخونه باید چیکار گنم