چرا گربه ها برخی از کارها را انجام می دهند؟

قطعا برای شما هم این سوال ایجاد شده است که چرا گربه ها برخی از کارها را انجام می دهند و دلیل اصلی واکنش گربه ها نسبت به شرایط متفاوت چیست ؟ اگر شما هم از جمله کسانی هستید که این قبیل سوالات برایتان مطرح شده است در این قسمت پاسخ شما را داده ایم . 

چرا گربه ها خرخر می کنند ؟

بچه گربه ها خرخر می کنند تا مادرشان متوجه شود که همه چیز رو به راه است . گربه های بالغ زمانی که احساس امنیت و خوشحالی داشته باشند خر خر می نماید. گربه ها می توانند مدت زمان زیادی را بدون توقف به خر خر کردن بپردازند.

چرا گربه ها میو می کنند ؟

گربه ها منظور های متفاوتی از صدای میو دارند. اگر شما به دقت به صدای آن ها گوش دهید متوجه خواهید شد که هر میو آن ها در شرایط زیر متفاوت است

گرسنه بودن

درخواست به جهت بیرون رفتن

کمک خواستن

توجه خواستن

    چرا گربه ها خود را لیس می زنند ؟

    لیس زدن خز گربه ها تمیز و صاف نگه می دارد. علاوه بر این لیس زدن گربه ها در هوای گرم خنک می نماید. لیس زدن به گربه ها کمک می نماید که خز گربه ضد آب بماند. در هوای سرد لیس زدن سبب گرم نگه داشتن گربه ها می شود. اگر گربه ای دچار صدمه بشود لیس زدن گربه سبب تمیز شدن و ایجاد احساس بهتر می شود.

    چرا زبان گربه ها زبر است ؟

    اگر شما تا به حال به واسطه یک گربه لیس زده شده باشید متوجه می شود که زبان گربه ها مانند کاغذ سمباده زبر است . گربه ها از زبان خود به منظور برس زدن خز و نرم نگه داشتن آن استفاده می نمایند.

    زمانی که یک گربه به بدن خود قوس داده و پف میکند به چه معناست ؟

    در این حالت گربه احساس ترس یا عصبانیت را تجربه می نماید. زمانی که یک گربه خود را عقب کشیده و پف می کند سعی در بزرگتر و ترسناک تر نشان داده خود دارد. یکی دیگر از راه هایی که گربه ها به واسطه آن خود را بزرگ تر نشان می دهند ایستان در پهلو است. اگر گربه شما این واکنش ها را از خود نشان می دهد به این معنی است که او گرسنه و یا عصبانی است، در نتیجه شما باید از او دور بمانند.

    چرا گربه ها نوازش پشت گوششان را می خارانید ، لذت می برند؟

    در واقع این منطقه یکی از مناطق حساسی است که گربه نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد. گربه ها نمی توانند پشت گوش خود را لیس بزنند. البته برای تمیز کردن این ناحیه گربه ها از پنجه های جلویی خود استفاده می نمایند.

    چرا گربه ها زمانی که شما را می بینند به پشت خود می چرخند ؟

    این کار یکی از صمیمی ترین و دوستانه ترین کارهاییست که یک گربه می تواند انجام دهد. در واقع یک گربه با انجام این کار به شما می گوید که کاملا اعتماد کرده است .

    چرا گربه ها دوست دارند تا حیوان خانگی شوند؟

    احساس حیوان خانگی شدن برای گربه ها مانند احساس لیسیدن است. زمانی که شما گربه را به آرامی و با محبت به عنوان حیوان خانگی خود می پذیرید او متوجه می شود که قرار است از او مراقبت بسیاری خوبی شود.در واقع شما به این واسطه محبت و عشق خود را نشان می دهید.

    چرا گربه ها گاها به اشیاء ضربه می زنند؟

    اگر گربه شما به شیء ضربه می زند می تواند دو معنی داشته باشد ، معنای اول این است که گربه می خواهد توجه شما را به خود جلب نماید و معنای دوم این است که او دارد خودش را سرگرم می نماید. این حرکت گربه ها تصادفی نیست و در واقع گربه از شما درخواست بازی می کند.

    چرا گربه ها با پنجه های خود به شما فشار می آورند؟

    زمانی که بچه گربه ها در حال دریافت شیر از مادر خود هستند پنجه خود را به مادرشان فشار می دهد. فشار دادن بدن مادر در زمان شیر دادن به گربه مادر کمک می نماید تا راحت تر شیر بدهد. زمانی که گربه های بالغ به بدن شما با پنجه هایشان فشار می آورند می خواهند احساس بچگی و یادآوری مادر خود را انجام بدهند.

    آیا گربه ها همیشه بر روی پاهای خود فرود می آیند؟

    همیشه نه اما به جهت تعادل فرود آمدن بر روی پاها در تمامی حیوانات رایج است . زمانی که یک گربه بین پاهای جلو و عقب خود فاصله ایجاد می کند ، سبب می شود تا فرایند سقوط کند تر شد و بدنش همانند یک چتر نجات عمل نماید. علاوه بر این این مسئله به حفظ تعادل گربه کمک می نماید .

    چرا گربه ها خود را به پای شما می مالند؟

    گربه ها خود را به پای شما می مالند تا شما بوی آن ها را بگیرید. هرچه که شما بیشتر بوی آن ها را داشته باشید ، آن ها بیشتر دوست دارند که در اطراف شما باشند. علاوه بر این گربه با انجام این کار به گربه های دیگر می گوید که شما دوست ویژه او هستید.

    چرا گربه ها بر روی دیوار و وسایل خانه خراش ایجاد می نمایند؟

    گربه ها انرژی زیادی دارند که نیاز به استفاده از آن است . در واقع انرژی گربه ها در طبیعت به جهت این که بتوانند در طبیعت جهت تعقیب و گریز استفاده کنند در سطح بالایی قرار دارد. شاید گربه شما نیاز به دویدن تا این سطح در حال حاضر نداشته باشد  اما گاها او لذت می برد تا نشان دهد که در طبیعت است.

    چرا گربه ها از درختان بالا می روند ؟

    گربه ها این کار را به صورت غریزی به جهت این که بتوانند خود را از خطر سایر حیوانات از جمله سگ ها حفظ نمایند، انجام می دهند. علاوه بر این موضوع گربه ها دوست دارند تا اطراف خود را نظاره کنند و در جریان این موضوع باشند که سایر موجودات در اطرافشان چه کاری را انجام می دهند. به همین جهت گربه های خانگی معمولا مناطق مرتفعی همچون کتابخه یا یخچال را انتخاب کرده و از آن بالا می روند. در واقع گربه ها دارای پاها و ماهیچه های پشتی بسیار قوی هستند که به آن ها این اجازه را می دهد که در مناطق مرتفع قرار بگیرند.

    چرا برخی گربه ها موش ها و پرندگان را می کشند ؟

    در طبیعت گربه ها به منظور حفظ بقا باید غذای خود را شکار کنند. در واقع در طبیعت هر روز به آن ها غذا درون کاسه داده نمی شود. هنگامی که گربه ها موش ها و پرندگان را می کشند تنها بر اساس غریزه و به منظور انجام شکار این کار را انجام می دهند.

    چرا زمانی که گربه ها را رها می کنید دوست دارند تا به به دنبال شما بیایند و وارد خانه شوند؟

    گربه ها تصور میکنند که حیاط قلمرو ویژه آن ها است . در واقع گربه دوست دارد تا حضور سایر موجودات را درون قلمرو خود بررسی نماید. بعد از این که گربه این کار را انجام داد دوست دارد به فضای خانه برگردد و در مکانی گرم و مطمئن باشد.

    چرا گربه ها یکباره مقدار زیادی از غذا را نمی خورند.

    گربه ها دوست دارند غذایی را بخورند که خوردن آن به اندازه خوردن یک موش باشد ، همانطور که میدانید موش مقدار غذای زیادی نیست . به همین جهت گربه ها زود سیر می شوند و دوست دارند که چندین مرتبه در روز غذا بخورند. به همین جهت ضروری است که در تمامی مواقع غذا در دسترس گربه شما باشد.

    چرا گربه ها دوست دارند تا در شب به بیرون بروند؟

    شب زمان بسیار مناسبی به جهت شکار است . گربه ها قدرت دید فوق العاده ای در شب دارند. در واقع مردمک چشم گربه ها در شب بزرگ شده و چشمانشان می درخشد. سبیل های گربه نیز در تاریکی به آن ها کمک می نماید. در واقع زمانی که یک گربه می خواهد از فضای کوچکی عبور نمیاد از سیبل خود استفاده می کند تا متوجه شود که می تواند باقی بدن خود را عبور بدهد یا نه . گربه ها 24 عدد سبیل دارند که در هر طرف 12 عدد قرار گرفته است . زمانی که گربه ها کنجکاو هستند سبیل هایشان به سمت جلو می آید و زمانی که می ترسند سبیل هایشان به سمت عقب باز میگردد.

    چرا برخی از گربه مبلمان را چنگ می زنند؟

    این عادت می تواند عادت وحشتناکی در گربه ها باشد. بیشتر صاحبان گربه جلوی این عادت را در بچگی گربه می گیرند. در واقع به منظور اینکه جلوی این عادت وحشتناک را بگیرید باید برای گربه تنبیه در نظر داشته باشید. در این قسمت چند پاسخ برای چنگ زدن گربه ها وجود دارد :

    پنجه های خود را تیز می کنند

    در حال تقویت و تمرین عضلات پنجه هستند.

    در تلاش به جهت ایجاد بوی خود هستند.

    پوسته های قدیمی را از ناخن خود جدا می نمایند.

    چرا گربه ها گاهی افراد را چنگ می اندازند؟

    زمانی که گربه شما چنگ می اندازد احتمالا دچار حالت هایی همچون ترسیدن ، اذیت شدن یا عصبانی شدن است . در واقع به واسطه این کار گربه در حال دفاع از خود است. موارد زیر مواردی هستند که باعث می شوند تا گربه ها چنگ بیاندازند.

    کشیدن دم

     فشار دادن بیش از حد

     چنگ زدن

     پوشاندن لباسی که او نمی خواهد.

    گربه ها با دوست دارند با چه اسباب بازی با آن ها بازی شود؟

    گربه ها بازی کردن را دوست دارند. آن ها هر چیزی را که نرم و کوچک باشد و بتواند حرکت کند را دوست می دانید. آن ها دوست دارند که در اطراف اسباب بازی های خود بچرخند و بر روی اسباب بازی بپرند. بدین گونه است که مهارت شکار خود را تمرین می نمایند.

    چرا گربه ها ،علف گربه را دوست دارند؟

    علف گربه یکی از گیاهانی است که گربه ها دوست دارند تا آن را بو کنند. این علف معمولا در ساخت اسباب بازی ها استفاده شده و علاوه بر آن اکثرا بر روی تمامی اسباب بازی های گربه ها اسپری می شود.

    چه زمانی بچه گربه تبدیل به گربه بالغ می شود؟

    بچه گربه 1 روزه : بچه گربه های تازه متولد شده بسیار ریز هستد. در واقع آن ها را می توانید در کف دست خود نگه دارید. در این زمان آنها قدرت دیدن ندارند ولی قادر به بو کردن هستند. تنها کاری که بچه گربه ها در این سن قادر به انجام آن هستند خوابیدن و شیر خوردن است .

    بچه گربه یک هفته : در یک هفته وزن آنها دو برابر می شود و در نهایت چشمانشان باز می شود.

    بچه گربه در دو ماهگی : گربه ها در این سن دیگر نیاز به شیر خوردن ندارند و غذا خوردن را شروع می نمایند.

    بچه گربه در سه ماهگی : گربه ها در این سن دندان های شیری خود را از دست داده و دندان های جدیدشان شروع به رشد می کند.

    بچه گربه در شش ماهگی : بچه گربه ها در این سن می توانند بدون مادر خود به زندگی ادامه دهند.

    بچه گربه در یک سالگی : در این سن بچه گربه ها تبدیل به یک گربه کامل می شوند و می توانند سال ها زندگی کنند.

    متوسط عمر گربه ها 14 سال است اما بسیاری از گربه ها می توانند 20 سال و شاید بیشتر زندگی نمایند.

    آیا گربه ها تلویزیون تماشا می کنند؟

    گربه ها تلویزیون تماشا نمی کنند اما حرکت هایی که در آن انجام می شود را دوست دارند. گربه ها هر چیزی را که حرکت کند دوست دارند و بسیاری از آن ها شکارچی هستند. غریزه حیوانی گربه ها به آن ها می گوید این همان کاری است که باید انجام دهند.

    آیا گربه ها قادر به یادگیری ترفند ها هستند؟

    گربه ها همانند سگ ها نیستند اما می توانند بسیاری از کلمات و دستورات انسان را درک کنند. از جمله ترفند های متداولی که گربه ها قادر به یادگیری آن هستند : باز گرداندن توپ ، باز کردن شیر آب ، در زدن و غیره است

    چرا برخی از گربه ها نسبت به سایرین دوستانه تر برخورد می کنند؟

    گربه هایی که معمولا از زمانی که بچه گربه بوده اند در فضای خانه نگهداری شده اند نسبت به سایر گربه ها رفتاری دوستانه تر دارند. هر اندازه که به گربه ها توجه بیشتری نشان داده شود رفتار او دوستانه تر خواهد بود. اگر گربه شما خجالتی است تا زمانی که آمادگی پذیرش به عنوان حیوان خانگی را ندارد ، او را تحت فشار قرار ندهید. در رابطه با بچه گربه ها صبور باشید با آن ها به آرامی صحبت کنید تا نسبت به شما اعتماد پیدا نمایند.

    آیا گربه ها می توانند زمان را بگویند؟

    گربه ها نمی توانند مانند انسان ها زمان را بگویند اما آن ها بر اساس غریزه و عادت زندگی خود قادر به درک زمان هستند. آن ها زمان بیدار شدن شما و زمانیکه می خواهید به آنها غذا بدهید را درک می نمایند. آن ها ممکن است قبل از آنکه شما یا اعضای خانواده در زمان مشخصی بازگردید ، زمان را درک کنند.

    منبع: avodermnatural

    ترجمه : توپ تاپ

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...