متن های خوب در مورد فرا رسیدن ماه محرم

فرا رسیدن ماه محرم به همه ی جهانیان و دوستداران اهل بیت تسلیت باد و چه عالی است در این روز بزرگ تنها به فکر مصیبت حسین نباشیم بلکه اندیشه ی والای او را بیشتر ارج دهیم . فرا رسیدن ماه محرم فرا رسیدن ماهی والا برای جنگیدن در برابر ظلبم و رسیدن به حق  می باشد

جملاتی در مورد فرا رسیدن ماه محرم

فرا رسیدن ماه محرم ، فرا رسیدن بزرگترین تسلیت و بزرگترین توشه ی برای همه جهانیان تسلیت باد . در این ماه پر از سرمشق برای همه ی انسان ها باید دست به سوی آسمان گشود .با فرا رسیدن ماه محرم می توان فرصتی جدید یافت که دل ها را به خدا نزدیک کرد و یک صفحه ی جدیدی را در زندگی خود باز کرد و از گناهان توبه کرد . خداوند تعالی با فرا رسیدن ماه محرم فرصتی دیگری به بخشایش بندگان خود می دهد و دنبال بهانه ای است که آن را ببخشد و رحمت خود را نصیب همه ی افراد در سراسر جهان کند . حال کیست که از فرا رسیدن ماه رمضان می خواهد فرصتی برای تزکیه ی روح خود پیدا کند ؟ حال چه کسی است که در این ماه پر شکوه به دنبال یافتن الگو و درس ۵برتی است ؟ بدون شک فرا رسیدن ماه محرم با عزاداری با عظمتی که برپا می شود به همه ی افراد کمک می کند که بار دیگر به مصیبت به وجود آمده بر نوه ی پیامبر اکرم را دوباره یادآور کنند البته که همه ی ماه ها ماه محرم و همه ی مکان ها کربلا است ولی توجه ویژه به قیام امام حسین و یارانش در این ماه پر از آه و درد بر هیچ کس پنهان نیست . با فرا رسیدن ماه محرم وظیفه ی ما تنها گریستن به مصیبت حسین علیه السلام نیست ما باید درس عبرت بگیریم سرلوحه ی زندگی خود را بر اساس پیام نهفته شده در متن ماه محرم پیدا کنیم .

متن زیبا برای فرا رسیدن محرم

جملاتی دیگر در مورد فرا رسیدن ماه محرم

فرا رسیدن ماه محرم سبب می شود که از روزمرگی هایی که در آن گم شده ایم بیدار شویم و نگاه خود را از دنیای امروزه به یک بخش مهمی از تاریخ متمرکز کنیم قسمتی از تاریخ که در آن حسین علیه السلام به همراه ۷۲ تن از یاران فداکار خود در زمینی به نام کربلا تن به تن در برابر ظلم جنگیدند . قسمتی از تاریخ که در آن یکی از بهترین بندگان خدا به همراه دوستان و خانواده ی دلیر خود تن به تن در برابر ناحقی دشمن جنگید. فرا رسیدن ماه محرم با اشاره و یاد آوری فداکاری و دلاوری های بی نظیر حضرت عباس علیه السلام به همه ی دنیا آموخت که یک برادر چگونه باید باشد . به راستی که برادرهای امروزه اینگونه هستند ؟ یا دچار وسوسه ها و چشم در چشمی ها به دنبال فریفتن همدیگر می باشند .عباس بدون شک تنها نماد فداکاری و وفاداری و انسانیت و جوانمردی و از خود گذشتگی است . عباس تنها کسی است که آب هم از او شرم دارد . عباس مگر عباس این مرد دلاور این قهرمان جوانمرد کیست که همه ی جهان شرمنده ی او است . عباس دلاوری های بی پایان او و شجاعت های وصف ناپذیرش نه تنها با فرا رسیدن ماه محرم بلکه در همه ی ایام سر لوحه و سرمشق برای همه ی افراد است، باشد که درس بگیریم . باشد که الگوی ما حضرت آقا عباس باشد . باشد که ذره ای هم که شده خود را به اصول و پایبندی های آقا ابوالفضل نزدیک کنیم ‌ .

متن ادبی فرا رسیدن محرم

سایر جملات در مورد فرا رسیدن ماه محرم

با فرا رسیدن ماه محرم در همه جای دنیا در دل هر کسی که به آقا امام حسین ارادت است غوغایی برپا می شود . غوغایی که بعد از گذشت سالیان سال از وقوع چنین حادثه ای در دشت کربلا و قدمت طولانی اش هنوز داغ داغ است و هنوز مثل همان روز آدمی را به خود وا می دارد . گریستن برای مصیبت حسین با فرا رسیدن ماه محرم در دل هر بنی آدمی یک درد کهنه و قدیمی را دوباره نو می سازد انگار خون های ریخته شده در کربلا همین دیروز بود انگار همین دیروز بود که در روز عاشورا در دشت کربلا سر نوه ی پیامبر اکرم امام حسین علیه السلام از تنش جدا شد . لعنت خدا به دشمن حسین . لعنت خدا به هر کسی که با ظلم قصد حکومت دارد . لعنت خدا به هر کسی که به مظلوم ظلم می کند . امام حسین علیه السلام به همراه ۷۲ تن از یاران عزیزش در دشت کربلا قیامی بر علیه ظلم کردند که اکنون نیز با گذر سالیان سال با فرا رسیدن ماه محرم در دل هر بنده ای که اندکی به حق اعتقاد دارد شور به پا می کند . این حسین کیست ؟ که همه عالم را به خود شرمنده ساخته است . یا حسین دست گیرمان باش که وقتی به مصیبت تو می گرییم بتوانیم حتی گام کوچکی هم که شده به سوی راه تو برداریم و در آخرت شرمنده ی تو و علی اصغرت نباشیم . یا حسین جان تو به خاطر ما از عزیرترین خانواده ات نیز گذشتی ، دست ما را بگیر و شفاعت مان کن که ما در آخرت شرمنده ی فداکاری های تو نباشیم . خدا نیاید آن روزی که ما در پیشگاه تو خجالت زده ی بنده ات حسین باشیم . فرا رسیدن ماه محرم را باید همواره با شکوه و عظمت پر با سازیم و به نسل های بعد از خود نیز این حکایت دل سوز و مصیبت درآور را منتقل سازیم . حسین جان مددی کن به ما که بتوانیم رفتگان راه تو باشیم تا خون تو بر زمین نماند .

متن تسلیت فرا رسیدن ماه محرم

مقدماتی برای فرا رسیدن ماه محرم

با فرا رسیدن ماه محرم همواره مقدماتی در همه ی کوچه و برزن شهر ها در سراسر دنیا دیده می شود . و زمین و آسمان نیز برای مصیبت نوه ی پیامبر گریان می شود . خدایا در چنین ماه پر عظمتی دست گیر ما باشد که بتوانیم بفهمیم چرا بر آقا امام حسین در چنین روزی در دشت کربلا مصیبت بزرگی آمد به راستی که با حسین بودن و یا حسین گفتن اگر چه فقط در یک نقطه فرق دارد ولی با حسین بودن کجا است و یا حسین گفتن کجا است . خدایا دست گیرمان باش که ما از با حسین بودن ها باشیم و تنها به گریه و زاری بر مصیبت حسین اکتفا نکنیم بتوانیم پس از فرا رسیدن ماه محرم همچنان جنگیدن علیه ظلم و برپا سازی حق را سرلوحه ی زندگی خویش قرار دهیم همانند آقایمان حضرت عباس علیه السلام جوانمرد و شجاع و فداکار باشیم . چه جهانی شود اگر هر برادری نسبت به برادر خویش مثل عباس باشد ؟ چه جهانی شود اگر هر عمومی نسبت به برادرزاده ی خود همانند حضرت ابوالفضل فداکار باشد . چه جهانی شود اگر هر فردی تنها به اندازه ی ذره ای در دلش جنگیدن علیه ظلم و برپاسازی حق را مانند امام حسین علیه السلام بپروراند .

متن فرا رسیدن ایام محرم ، مقدمات آغاز ماه محرم

اشعاری در مورد فرا رسیدن ماه محرم

ای دل محرم آمده وقت عزا شده

ماه عزای حضرت خون خدا شده

ماتم میان چشم همه موج می زند

چشمان گریه چشمۀ شور و شفا شده

ما اهل روضه زنده به بوی محرمیم

دل های ما حسینیه ی کربلا شده

بازار و کوچه ها همه با گریه آشناست

هر جا گذر کنی غم عظمی به پا شده

دستی که وقف روضه شده سینه می زند

مرهم به زخم سینۀ خیر النسا شده

صاحب عزای مجلس ارباب مادر است

با دست های فاطمه هیئت بنا شده

متن برای شروع محرم

متن در مورد فرا رسیدن ماه محرم

فرا رسیدن ماه محرم به ما فرصت آن را میدهد که روح خود را پاک سازیم و به دنیا با نگاهی دیگر بنگریم بیشتر صفات نیکو را در خود بپرورانیم و بیشتر از آلودگی ها دور شویم . ای حسین ای نور چشم علی تو چه غو۵ایی به جهان انداخته ای که دل هر بنی بشر را می سوزاند تو چه کرده ای که زمین و آسمان را را به خود شرمنده ساخته ای ؟ ای نور چشم علی و قلب فاطمه ما را یاری ده که از روندگان راه تو نه تنها با فرا رسیدن ماه محرم بلکه در همه ی زمان ها باشیم . بر هر مومنی و بر انسانی واجب است که حتی برای ادای وفا به امام حسین هم که شده در هر جای دنیا که است باید علیه ظلم به پا خیزد باشد که با دست در دست هم دادن های دل سوزان حسین عدالت در دنیا بر پا گردد . عاشورا گذشته ی سرخی است که اسلام با توسل به آن می تواند به عدالت جهانی دست یابد تنها کاری که از هر دلداده ی اهل بیت بر می آید این است که نه تنها با فرا رسیدن ماه محرم بلکه در همه ی زمان ها یادآور حسین باشند البته بیشتر از دردها و زخم های حسین ما باید یادآور اندیشه ی حسین باشیم . باید درک کنیم که چرا آقا امام حسین در دشت کربلا در روز سوزنده ی عاشورا به همراه ۷۲ تن از عزیز خود به شهادت رسید .

متن شروع ماه محرم

بزرگداشت فرا رسیدن ماه محرم

برای بزرگداشت فرا رسیدن ماه محرم در همه جلی دنیا مراسم های باشکوهی برگزار می شود ولی چه مراسمی باشکوه تری از اینکه اندیشه ی حسین و تفکر او سرلوحه ی زندگی ما باشد . ما می توانیم هر زمان در هر مکانی که ظلمی بر مظلومی انجام می گیرد برخیزیم و قیام کنیم مگر همین عمل و اقدام اندیشه ی حسین نبود و چه مراسمی خواهد بود که ما با فراگیری جوانمردی و شجاعت از آقا عباس بتوانیم یاد او را هر لحظه تجلی بخشیم . اگر چه فرا رسیدن ماه محرم فرصتی دیگر برای یادآوری مصیبت امام حسین ، نور دیده ی پیامبر اکرم است ولی ما باید در همه ی زمان ها این درد از بین نرفتنی را باید در دل زنده سازیم . تا بتوانیم با دست در دستی هم و همچنین آینده ی سبز اسلام عدالت جهانی را برپا سازیم . فرا رسیدن ماه محرم اگر چه ما را به اتفاق افتاده شده در روز عاشورا در دهم ماه محرم نزدیک تر می سازد ولی به راستی که همه ی روزها عاشورا و همه ی مکان ها کربلا است . آقا امام حسین با فرا رسیدن ماه محرم چشم به راه ما است .آیا لایق آقاجان خواهیم بود ؟ آیا دست در دست هم خواهیم داد که به نور دیده ی علی نشان دهیم که ما در سمت ۷۲ تن از یاران عزیزش هستیم یا خدای نکرده بیشتر از این شرمنده ی او خواهیم گردید به گونه ای که با گذر زمان ما را باقی مانده ی نسل کوفه خطاب خواهند خواند .

دلنوشته هایی در مورد فرا رسیدن ماه محرم

فرا رسیدن ماه محرم دل هر بنده ای را به درد می آورد و ذهن هر انسانی که اعتقاد به حق دارد را به چالش می کشاند . فرا رسیدن ماه محرم یکی از مهمترین ایام سال می تواند به ما کمک کند که از خودخواهی های خود دور شویم و به علت آفرینش بشر بیشتر فکر کنیم . چه دنیای بی نظیری می شود اگر هر برابر وظیفه اش را در برابر برادر دیگرش همانند آقا عباس ادا کند . چه غوغایی شود اگر همه ی ما به دنبال عدالت و حق حهانی باشیم و همانند ۷۲ از یاران بی نظیر امام حسین علیه السلام آماده ی رویارویی با ظلم را داشته باشم . خدا چه بنازد به چنین بندگان خویش که رفاه و آسایش را برای هم می خواهند و و فداکاری را در حق هم به بالاترین شکل اهدا می کنند . چه گلستانی شود این جهان ما .

جملات زیبا و دلنشین در وصف شروع شدن ایام محرم

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم

به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم همواره عزاداری های گوناگون در هر برزنی وجود دارد . تهیه ی نذری ها و سینه زنی ها از جمله عادت هر دلداده ی حسین است که می خواهد عزاداری خویش را با فرا رسیدن ماه محرم نشان دهد . به ویژه مراسم های شب زنده داری در روز تاسوعا و عاشورا از جمله مهمترین اعمال مسلمانان در سراسر دنیا است که یاد و خاطره ی امام حسین و یاران عزیزش را در دل ها با فزا رسیدن ماه محرم زنده می سازد . باشد که لایق آقا امام حسین باشیم . باشد که بیش از این شرمنده ی امام حسین و زمین و آسمان ها نباشیم . باشد که درس عبرتی از این مصیبت یاد بگیریم . باشد که یه قدم هم شده به سوی حق بر داریم . امام حسین علیه السلام باید در دل و زندگی ما در همه ی زمان ها باشد نه تنها با فرا رسیدن ماه محرم یادی از او بکنیم و بقیه ی ایام را به فراموشی از او سپری کنیم . یاد حسین یاد حق یاد عباس یاد جوانمردی هلست . که باید در همه ی ایام در دل ما باشد . نه تنها با فرا رسیدن ماه محرم بلکه در همه ی ایام باید به فکر غم و درد ها و اندیشه ی حسین باشیم .

عظمت فرا رسیدن ماه محرم

از مهمترین عظمت هایی که نصیب فرا رسیدن ماه محرم می باشد این است که خداوند توجه ی ویژه ای به بنده اش دارد و بنده ی دلدار توجه ویژه ای به روز عاشورا دارد و همین امر سبب شده است که انسان بتواند در چنین ماه پرشکوهی که باید آن را ماه حسین و ۷۲ تن از یارانش نامید بتوانیم فرصتی پیدا کنیم تا دل ها را از تاریکی ها پاک کنیم و دست به سوی رحمت خدا برداریم . امام حسین علیه السلام در این ماه به همراه عزیزانش برای رویارویی در برابر ظلم حاکم بر آن دوره قیام کرد . و توانست بر همه ی افراد در همه ی زمان ها سرلوحه ی بزرگی باشد و سرمشق های دلاوری و شجاعت را به خوبی به همه ی افراد نمایان سازد . و همین امر سبب شده است که امروز با گذر زمان ها هنوز یاد و خاطره ی حسین در دل ها زنده باشد .

متن های رسمی در مورد تسلیت فرا رسیدن محرم + عکس

تسلیت فرا رسیدن ماه محرم

فرا رسیدن ماه محرم را به همه ی کسانی که ارادت به اهل بیت و طرفدار حق و عدالت هستند تسلیت گوییم . باشد که روزی همه ی بنی آدم بر روی زمین بتواند زندگی امام حسین علیه السلام را سرلوحه ی خود قرار دهند . تسلیت بر فرا رسیدن ماه محرم عاجزانه ترین واژه می باشد که می تواند غم و اندوه ما را تجلی سازد . واژه های چه کم می آورند برای توصیف نور دیده ی علی . برای مصیبت و غم و اندوه حسین تسلیت گفتن عاجزانه ترین همدردی است باید برای یاد شهدای کربلا قدم به سوی عدالت و حق برداشت . همین که حتی در زندگی روزمره ی خود بتوانیم حق کوچکی را به حق دار برسانیم حسین را دلشاد ساخته ایم. همین که در برابر ظلم انجام شده در زندگی روزانه ی ما قیام کردیم یک قدم بیشتر به حسین نزدیک شده ایم . آری امام حسین و حضرت عباس فقط برای نشاندن عدالت و رساندن حق به حق دار در برابر ظلم قیام کردند . باشد که ما تنها در گوشه ای نشینیم و نقاب بی خبران را بر روی خود قرار ندهیم تا روزی همانند بی وفایان اهل کوفه شناخته شویم . کوفیان با بی وفایی خود نه تنها ننگ تاریخ شدند بلکه ننگ بر زمین و آسمان ها نیز گردیدند و امان از بی وفایان عالم و امان از روزی که خدا  از ما حسابرسی خواهد کرد . و امان از روزی که به دلیل سکوت در برابر ظلم ما را به عنوان ظالم مجازات کنند .

 تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...