تعبیر خواب دروغ

تعبیر خواب دروغ گفتن و شنیدن با یکدیگر تفاوت دارد. بنابراین نمی توان یک تفسیر کلی برای آن داشت. این خواب گاهی اوقات نیت واقعی ما را برملا می سازد و گاهی اوقات نیز می تواند به افکار افراد دیگر نسبت به ما مربوط باشد.

تعبیر خواب دروغ اغلب به نیت های واقعی افراد در زندگی بیداری اشاره دارد. دیدن دروغ به هر شکلی در رویا نشانگر این است که شما قصد دارید هدف واقعی خود را نشان دهید. همچنین این کار ممکن است به خراب شدن برخی روابط بیانجامد اما از سوی دیگر سبب می شود تا سایرین نیز که گفته ها و عمل هایشان یکسان نبود، خود واقعیشان را نشان دهند.

در مجموع تعبیر خواب دروغگویی و یا شنیدن دروغ لزوما به افراد دروغگو مربوط نمی شود و گاهی اوقات حتی فردی صادق نیز می تواند چنین رویایی را تجربه کند. اما از دیدگاه معبرین دینی دروغ گفتن در خواب نشان دهنده فسادی در دین و انجام گناه است. بنابراین بهتر است در صورت تجربه چنین رویایی حتما اعمال و کارهای خود را در دنیای بیداری مورد بازنگری قرار دهید تا در صورت ارتکاب اشتباهی مانند دروغ نیز هرچه سریع تر برای جبران آن اقدامی بکنید.

تعبیر خواب دروغ گفتن

تعبیر خواب دروغ گفتن نشانگر این است که شما تا کنون با پنهان کردن قصد و نیت واقعی خود سعی در گمراه کردن مردم داشتید. اما احتمالا این هشداری است برای بیداری شما. دروغ هرگز سرانجام خوبی نخواهد داشت. اگر شرایط به همین شکل ادامه داشته باشه احتمالا همچنان شما با سوء استفاده از اعتماد مردم، به نفع خود عمل خواهید کرد اما طبیعتا هر دروغی یک جایی مشخص می شود و آنجاست که همه اعتبار خود را از دست خواهید داد. تعبیر خواب دروغ گفتن و سرزنش شدن توسط دیگران به خوبی ناخواسته اشاره دارد. اگر شما در رویا دروغی بگویید و فردی دیگر به این خاطر شما را سرزنش کند، می توان استنباط کرد که احتمالا شخص حسودی در اطراف شما وجود دارد که سعی دارد همواره کارهای شما را بد جلوه کند اما متاسفانه تلاش های او برعکس جواب می دهد و کارهای خوب شما در سایه او بزرگتر جلوه می نماید.

تعبیر خواب دروغ شنیدن

تعبیر خواب دروغ شنیدن از شخصی خاص در رویا و یا هر فرد دیگر به این معناست که آن شخص با درک قصد واقعی شما از فریب دادن او، شما را در شرایط دشواری قرار می دهد و این موضوع عواقب سختی به همراه خواهد داشت. در اصل چنین رویایی از احتمال برملا شدن فریب های شما خبر می دهد. بنابراین اگر تا این لحظه چنین اتفاقی نیفتاده است، بهتر است سریع تر از تقدیر عمل کرده و خودتان به همه چیز اعتراف کنید. اگر شما در رویا فردی را به دلیل دروغ گفتن سرزنش کنید، بدین معناست که شما احساس می کنید دیگران به خاطر نواقص تان شما را ناکافی تلقی می کنند و به همین دلیل اجازه شرکت در فعالیت های اجتماعی مشترک را از شما می گیرند. اما این موضوع احتمالا یک تحریف شناختی است و فقط برداشت غلط شما از ماجراست.

تعبیر خواب دروغ گفتن به خودمان

تعبیر خواب دروغ گفتن به خودمان و یا به بیان ساده تر دیدن اینکه سر خود را شیره مالیده و کلاه می گذاریم نشان می دهد که برای رسیدن به هدف های خود تا کنون روش های زیادی را امتحان کرده ایم. احتمالا حتی از روش های غیراخلاقی که برخلاف باور ما هستند نیز دریغ نکرده ایم. اما شرایط به گونه ای بوده است که مجبور به انجام چنین کارهایی شده ایم و اکنون احتمالا عذاب وجدان رهایمان نمی کند.

تعبیر خواب دروغ گفتن همسر

تعبیر خواب دروغی که به همسرمان می گوییم اغلب به نارضایتی از زندگی مشترک مربوط می شود. اما اگر وی شما را سرزنش کند در حالیکه دروغی نگفته اید، به این موضوع اشاره دارد که احتمالا شما در آینده ای نه چندان دور اثبات خواهید کرد که تا چه اندازه همسر شایسته و موفقی هستید. به همین دلیل نیز همسر شما و خانواده وی بار دیگر به سراغتان آمده و بابت اشتباه های گذشته و رفتارهای غلط از شما عذرخواهی خواهند کرد. در نتیجه چنین خوابی امیدوار کننده تلقی می شود و شما نباید از دیدن چنین رویایی احساس ناراحتی کنید.

تعبیر خواب دروغ گفتن به دوست

تعبیر خواب دروغ گفتن به دوست و رفتارهای مشابه در رویا به افرادی که دوستشان داریم، به ضعف های ما در زندگی و در مقابل برخی افراد خاص مربوط می شود. اگر در خواب به چیزی تظاهر کنیم نشان دهنده مشکلات سلامتی است که البته موقتی بوده و قابل درمان می باشد. شما اگر اکنون نیز به مشکل خاصی دچار شوید، تظاهر در رویا خبر خوب سلامتی و رهایی را به همراه دارد. اگر شما دروغی به دوستتان گفتید و او لبخند زد، به خبرهای خوب مربوط می شود که پیش بینی کننده روزهای خوب آینده است. اگر در خواب به دروغ و الکی وانمود کردید که گریه می کنید، به این معناست که دوستی ساده ای که اکنون دارید به عشق تبدیل می شود.

تعبیر خواب دروغ گفتن به مرده

تعبیر خواب دروغ گفتن به مرده نشان می دهد که احتمالا در زندگی شخصی خود احساس ناامنی کرده و آزرده خاطر شده باشید. همچنین این خواب ممکن است به عذاب وجدانی مربوط باشد که تحت تاثیر دروغ هایی است که به دیگران گفته اید. علاوه براین تعبیر خواب دروغ گفتن به مرده می تواند به سایر گناهان ما در زندگی بیداری نیز مربوط باشد. در بسیاری موارد تعبیر خواب دروغ گفتن به مرده بازنمایی ادراک ما درباره حقایق، واقعیت ها و اشخاص است. دروغ گفتن در خواب نیز ممکن است به نگرانی های شما درباره درک دیگران از خودتان مربوط می شود. شک دارید که آیا دیگران شما را فردی صادق می دانند یا نه.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

14 نظر

  1. میم قیمیمیم قیمیsays:

    با عرص ادب سلا م دوستم این خواب رو دیدن برای خودشون که برادر دوستشون توی باغ بزرگی در شما تهران بودن برادر دوست پسرشون رو دیده،گفته ول کن داداش ما رو بهت دروغ گفته و دروغ میگه،گفته اندازه ی چیزایی که گفته نیست و به دوستم توی خواب گفته ولش کن جوابشو نده منم میگم تو نمیخوای ببینیش فقط تانیمده فرار کن،برو. تعبیرش چیه

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن است در موقعیت های جدید قرار بگیرند

  2. مینامیناsays:

    من خواب دیدم که با دوستم از به خانه ی مان می آمدیم دم در پسر خاله ام و پدرش و پدرم را دیدم به که پدرش داخل خانه رفت به دوستم گفتم لحظه ای صبر کند پیش پسر خاله ام رفتم و به او گفتم جلوی دوستم طوری نقش بازی کند که انگار من و او هم دیگر را دوست داریم و ما پیشانی یمان را روی هم گذاشتیم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      بیانگر قصد و هدف شما است که نشان دهنده اینده کاری است

  3. سمانهسمانهsays:

    سلامذخواب دیدم شخصیکه دشمنم هست بهم تلفن کرد و گفت پدرت مرده من رسیدم سر کوچمون و دیدم پدرم ایسنا ده طبق معمول سر کوچه و به خودم گفتم بهم دروغ گفت.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان بیانگر فساد و انجام گناه و کار اشتباه است

  4. حجت رضاییحجت رضاییsays:

    خواب دیدم تو یه ارگان دولتی یا یه شرکتی هستم که تعطیل شده و همه رفته اند و من داشتم تو یه اتاق کاری انجام میدادم تا اینکه یه نفر پیداش شد و گفت شما؟ و منم به دروغ بهش توضیح دادم که من نامه کتبی و جواز دارم و گفت تو نامه ات چی نوشته و منم یه توضیحاتی دادم و اونم دائما سوال میپرسید تا مچ منو بگیره و در اخر قانع نشد ولی نتونستش هم مچ منو بگیره ولی منم به نیت دزدی نیومده بودم که بخوام بترسم که لو برم یا کسی اگه خواست مچمو بگیره هول کنم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      این رویا نشان دهنده این است که شما تا کنون با پنهان کردن قصد و نیت واقعی خود سعی در گمراه کردن مردم داشتید

  5. مریم موسویمریم موسویsays:

    سلام. من درسم تموم شده اما دیشب خواب دیدم هنوز دانشجو هستم و چون مسیر دانشگاه دوره و منم خوابگاه نگرفتم، شبا تو ماشین میخوابم تو دانشگاه. شبا سرد و تاریک بود من خیلی احساس تنهایی و بی پناهی میکردم. رفتم پیش دوستم که خوابگاهِ دانشگاه بود اما نمیتونستم بگم شب پیشت بمونم میترسیدم هم اتاقی هاش اجازه ندن. همش خداخدا میکردم دوستم خودش بگه بمون. بعد دیدم امتحانات تموم شده و من رفتم ماشینمو از پارکینگ دانشگاه بردارم که گفتن یه بخش از ماشینم سوخته و به اونجا هم خسارت وارد شده و گفتن یک میلیون و خورده ای باید جریمه بدم. من کارت همسرمم پیشم بود اما به "دروغ" گفتم فقط ۶۰ هزار تومن پول دارم و با عجز خواهش میکردم که بیشتر از ۶۰ تومن نخوان ازم. بهشون گفتم من خیلی مشکل دارم بچه دار نمیشم(در واقعیت هم نمیشم) ، شما به مشکلاتم اضافه نکنید. ولی یه دختربچه ۵ ساله پیشم بود که دختر خودم بود ولی به دروغ به اونا گفتم این بچه هم مال شوهرمه! اون آقا هم قبول کرد ۶۰ تومن بگیره و رضایت بده. خیلی خواب عجیبی بود کلا حس و حال بدی داشت. بیدار شدم ساعت ۴ بود.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام باید سعی کنید برای اهداف و برنامه های خوددر اینده برنامه ریزی دقیقی کنید

  6. میم قیمیمیم قیمیsays:

    سلام من خواب دیدم پسری که باهاش در ارتباطم میفهمم یک دروغ بزرگ گفته و خونشون دو تا اتاق یک متری زیر زمینِ رنگ سیاه هم هست من همون لحظه به خودم میگم چقدر دوستای دیگم و فامیلامون گفت این بدرد نمیخوره چرا من اینقدر باورش کردم و ضمنا توی بیداری خیلیها خوششون نمیاد ازین اقا ولی من عصبی میشم کسی چیزی میگه ارامشم بهم میریزه،پون میدونم وضع و شرایطش بده،ولی به روش نمیارم فقر و نداریش رو،ولی نظر دیگران حالمو بد میکنه، بهم بگین دروغی که ازش توی خواب فهمیدم تعبیرش چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام به مشکلاتی که داره اشاره داره و تاثیرات منفی که دیگران روی شما گذاشتن سعی کنین خودتون رو زیاد درگیر این شخص نکنید

  7. پیمانپیمانsays:

    سلام وقتتون به خیر ، من خواب دیدم یه برگه نشونم دادن و میگن توی این برگه دروغایی هست که معشوقت بهت گفته ممنون از سایت خوبتون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام باید مراقب باشید فریب دیگران را نخورید

  8. زریزریsays:

    سلام ببخشید من خواب دیدم که یه نفر که اصلا نمی‌دونم کیه و نمشناسمش به من میگه که تمامی حرف های همسرت دورغ و برای نجات خود این دروغ ها رو گفته است( در واقعیت همسرم با مشکلی مواجه است و مشکل دادگاهی دارد اما من در عالم واقع فکر نمی کنم دروغ بگه)

  9. ......says:

    سلام خسته نباشید، دیشب خواب دیدم که کسی که دوسش دارم بهم دروغ گفته، منم با گریه بهش گفتم که چرا به من دروغ میگی و اونم بهونه میاورد واسه توجیح دروغ، ممنون میشم تعبیر کنین

  10. XXsays:

    سلام تو‌ خواب دیدم معشوقم بهم گفت خونه هستم برم بخوابم ولی بعد متوجه شدم دروغ میگه و با کس دیگری برام خیانت کرده میخواستم رابطه مون رو تموم کنم ولی چون خیلی عاشقشم نتونستم تمومش کنم و خیلی گریه میکردم و مدام ازش میپرسیدم که چرا دروغ گفته چرا خیانت کرده و بعد همین موضوع را به دوست معشوقم تعریف میکردم و‌گریه میکردم لطفا سریع تعبیرش کنین مرسی

  11. مجمجsays:

    سلام وقتتون بخیر . بنده خواب دیدم خواهر شوهرم بعنوان شاهد در دادگاه علیه من شهادت و قسم دروغ در دادگاه خوردن و من از قسم دروغ خیلی تعجب کرده بودم، در صورتیکه درواقعیت اصلا حضور نداشته ودادگاه داشتم با همسرم و بنفع من تمام شده و مربوط به خیلی وقت پیش هست.ممنون میشم که تعبیر کنید.

  12. HHsays:

    من خواب دیدم که مادر دوست پسرم بهم پیام داد و گفت که دوست پسرم به من دروغ گفته و اسم دیگه ای داره و سنش هم یه چیز دیگست و من اصلا باور نکردم تعبیر خواب من چیه؟

  13. ارامش حیبیبیارامش حیبیبیsays:

    تا به حال چندین دفعه خواب دیدم خواستگارم ( نامزدم) بهم دروغ میگه دربارع سن و سالش یعنی سنش بیشتره

  14. بهاربهارsays:

    من خواب دیدم ک خونه عموم هسم و ب مادرم و پدرم گفتم بگید من نامزد کردم ک پشت سرم حرف نزنن