همه چیز درباره تعبیر خواب انجیر

دانسته هایی درباره تعبیر خواب انجیر که شاید تا قبل از این نمی دانستید
اگر چه تعبیر خواب و یا شاید بهتر بگوییم تعبیر خواب انجیر حقیقتی انکار ناپذیر است اما بایستی همواره این نکته را برای خود یادآور شویم که نباید نسبت به خواب های خود و تعابیر آن ها حساسیت بالایی داشته باشیم. زیرا در بسیاری از مواقع ممکن است بنا به موقعیت، شرایط جسمی، مشغله ذهنی، تخیلات شخصی و یا حتی حالات روحی فرد خواب بین، تعبیر خوابش معنا و مفهوم خاصی نداشته باشد. به واقع تمامی این حالات می توانند بر روی تعبیر و تفسیر یک خواب تأثیر مستقیم بگذارند.

 اما در هر حال بهترین کار این است که تعابیر خوب و پسندیده ای برای خواب های خود داشته باشیم. در مواردی هم که احساس می کنیم ممکن است خواب هایمان تعابیر بدی داشته باشند می توانیم با دادن صدقه تمامی نگرانی ها را از خودمان دور کنیم. ما در این پست از سایت خود می خواهیم تمامی آنچه را که باید درباره تعبیر خواب انجیر بدانید برایتان به طور مفصل توضیح دهیم. پس با ما همراه باشید.

تعبیر خواب انجیر و درخت انجیر

حتماً برای شما هم پیش آمده که شب و در موقع خواب، انجیر و درخت انجیر را ببینید و صبحگاه به محض بیدار شدن سراغ کتاب تعبیر خوابتان رفته و به دنبال تعابیر و تفاسیر آن بگردید. آیا می دانید تعبیر خواب انجیر چه معنا و مفهومی دارد؟

خواب درخت انجیر از آن دسته خواب هایی است که دیدن آن ممکن است برای هر فرد خواب بینی پیش آید. بد نیست بدانید که انجیر از آن دسته میوه هایی است که شاید تعبیر و تفسیر خوابش اندکی سخت باشد. حتی به عقیده بسیاری از تعبیرگران، تعبیر این خواب با توجه به هنگام فرا رسیدن فصل میوه انجیر در مقایسه با زمانی که اصلاً این میوه در بازار نیست ممکن است متفاوت باشد. البته ناگفته نماند تعابیر و تفاسیر گوناگونی در این زمینه از سوی معبران بیان شده است. به طور مثال محمد ابن سیرین تعبیر خواب انجیر را این گونه معنی می کند: اگر کسی در خواب انجیر را ببیند ممکن است به غم و اندوهی کوتاه مدت مبتلا گردد. فرقی نمی کند در زمان فصل انجیر این خواب را ببیند یا خیر.

تعبیر خواب درخت انجیر

تعبیر خواب انجیر از دیدگاه معبران دیگر

در حالت کلی برخی معبران تعبیر خواب انجیر را بد می دانند و برخی دیگر خوب. آنان می گویند که خواب انجیر و درخت انجیر در هر صورت بلا و مصیبت است. در بسیاری از کتاب های تعابیر خواب و رؤیا آمده است که اگر کسی در خواب خود ببیند انجیر خورده است یا کسی به وی انجیر داده است تفسیرش این است که دچار غم و ناراحتی خواهد شد و یا ممکن است مرتکب یک اشتباهی شود که از انجام آن پشیمان گردد.
منوچهر مطیعی تهرانی در تعبیر خواب درخت انجیر می گوید دیدن خواب انجیر در فصل رسیدن این میوه، رزق و روزی حلال است. این معبر تعبیر انجیر را نیکو می داند و می گوید اگر نصیب هر خواب بینی شود خیر و برکش به وی خواهد رسید. به اعتقاد این معبر از آنجایی انجیر یک میوه بهشتی و قرآنی است که در بسیاری از کتاب های دینی از آن به عنوان میوه مقدس یاد شده است بنابراین تعبیر و تفسیر خواب آن نمی تواند بد باشد.


اچ میلر درباره تعبیر خواب انجیر می گوید: تعبیر خواب خوردن این میوه در فصل آن لذت و احترام و در خارج از فصل آن غم و اندوه است. همچنین می گوید اگر دختری خواب درخت انجیر را ببیند و خود را در حالت تکیه دادن به آن احساس کند تفسیرش آن است که با شخص مهم و قابل قبولی ازدواج خواهد کرد.

تعبیر خواب انجیر سبز

تعبیر خواب انجیر سبز

امام صادق (ع) درباره تعبیر خواب انجیر سبز می فرماید: چنانچه در خواب خود دیدید که کسی به شما انجیر سبز می دهد و شما هم از خوردن آن لذت می برید تعبیرش آن است ثروتمند و صاحب نعمت می شوید. بسیاری از امیدواری ها به یک باره سراغتان می آید. به واقع ایشان آن‌قدر معانی و تفاسیر خوب و نیکو برای این خواب بیان نموده اند که بسیاری از کاربران حین خواندن مطالب مربوط به آن حیرت زده می شوند. همچنین ایشان می فرمایند اگر یک زن باردار خواب درخت انجیر سبز ببیند نشانه آن است که به سلامتی فارغ می شود و بچه ای سالم و تندرست به دنیا می آورد. در حالت کلی دیدن انجیر سبز در خواب فراوانی نعمت و سلامتی است.

تعبیر خواب انجیر رسیده

تعبیر خواب انجیر رسیده در هر حال نیکو است. اما بایستی معبر این خواب، آن را از تمامی جهات و موقعیت فرد خواب بین مورد بررسی قرار دهد.

خالد بن علی بن عنبری درباره این باره می گوید انجیر رسیده بر پول زیاد و خیر و برکت دلالت دارد. همچنین ایشان می گویند خواب انجیر رسیده نشانه آن است که شما فرد با ایمانی می باشید. اگر شخصی در خواب بیند که در حال چیدن انجیر رسیده است به این معنی است که برای رسیدن به اهدافش تلاش می کند و نتیجه آن نیز موفقیت آمیز خواهد بود.
منوچهر مطیعی تهرانی نیز درباره تعبیر خواب انجیر رسیده می گوید دیدن این میوه در خواب بر اندیشه و خرد شخص خواب بین دلالت دارد.

تعبیر خواب انجیر رسیده

تعبیر خواب انجیر چیدن

امام جعفر صادق(ع) تعبیر خواب انجیر چیدن را بر پنج وجه بیان می کنند: پادشاه، تاجر، بازرگان، طلا و عالم. همان طور که می دانید هر یک از این تعابیر با دیگری متمایز است. بنابر این تفاوت ها می توان به نوع خواب خواب بین و شرایط و موقعیت آن پی بریم. علاوه بر موارد ذکر شده ابراهیم بن خالد کرمانی درباره انجیر چیدن در خواب می گوید جمع کردن این میوه در خواب به شرط ان که زمان رسیدنش باشد به معنی هدیه گرفتن است. این در حالی است که منوچهر مطیعی تعبیر این خواب را این‌گونه بیان می کند. اگر شخصی در خواب بیند که در باغی پر میوه در حال چیدن انجیر است نشانه آن است که در تحصیل، شرافت و رسیدن به خوشبختی در حال تلاش و کوشش است.

سایر مطالب مرتبط و پیشنهادی :

تعبیر خواب خوردن انجیر خشک

تعبیر خواب انجیر خشک برای زن باردار

11 نظر

  1. _Tina_Tinasays:

    سلام وقت بخیرمنخواب دیدم داشتم انجیرمیچیدم میخوردم واکثرانجیرخراب بودن ومن میگفتم نازنین انجیرخراب شده بعدرسیدم به درخت اناریک انارکندم خوردم انارشیرین بود میخواستم تعبیرش چیه متشکرم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است در زندگی مضطرب شوید

  2. زهرا،الفزهرا،الفsays:

    سلام خواب دیدم تو خونمون درخت انجیر سیاه داریم با یک‌ حوض ماهی قرمز بعد از درخت انجیر میچینم و میریزم تو کاسه و میدم به یک دختر بچه تعبیرش چی میشه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است دچار اندوهی کوتاه مدت شوید

  3. سمیه معصومیسمیه معصومیsays:

    سلام. خسته نباشید. در عالم خواب که دوروبر ساعت 4 صبح و هنگام اذان بود دیدم در قبرستانی هستم، یک درخت انجیر تنومند و بزرگ در قبرستان بود که بسیار حاصلخیز و دارای انجیر های رسیده به رنگ سیاه و سبز. ولی انجیر سیاه دو رنگ بود یعنی هم سبز بود و هم سیاه اما رسیده. که من شاخه های درخت را تکان دادم تا بتوانم انجیر هایش بچینم و به همراه دوستان بخورم. که ناگهان درخت تعظیم کرد و سرش رو به سمت من پایین اورد به طوری که تمام سر و شاخه های درخت به سمت پایین خم شده بود تا بتونم میوه ها رو بچینم. و من دوستانم رو بدون این که زیاد از این اتفاق تعجب کنم صدا کردم تا از انجیر بخوریم. انجیر ها به حدی رسیده بودند که با کمی فشار محتویاتشون بیرون میریخت.

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      خوابتان نشانه گرفتاریها و سختی های کوتاه مدت است

  4. ......says:

    سلام خواب دیدم مادرم تویه کیسه که برگ هم توش بود انجیر ریخته به این نیت که خشککشون کنه منم وقتی نگاه کردم از انجیراش که خوش قیافه نبودن ودر اندازهای مختلف بودندخوشم نیومد ونخوردم ممنون میشم تعبیرش کنین

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      ممکن است به غم و اندوه کوتاهی مبتلا گردید

  5. توکل برخداتوکل برخداsays:

    باسلام خدمت مدیر محترم دیشب مامانم خواب دیده بود که به منزل دوستان مان که سید هستند رفتیم وشب راآنجا خوابیدیم صبح یک شاخه درخت انجیر وارد محیط خانه دوستمان میشود ومادرم یک انجیر از لابه لای شاخه ها کنده وخورده ولی انجیرش کال بوده ومزه انجیر نمیداده مادرم درخواب همش اصرارداشته از آنجا برویم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام از دیگران متوقع نباشین تا انتظار چیزی رو که ندارین شاهد باشین

  6. نازیلانازیلاsays:

    با سلام و خسته نباشید خواب دیدم خونه مادربزرگ مرحومم هستم بعد براشون مهمون اومد که ما نمی شناختیم، افراد قد بلندی بودن و می گفتن از دوستان مادربزرگم بودن، بعد دیدم یک ظرف بزرگ انجیر بنفش برامون اوردن که فوق العاده شیرین و رسیده و بزرگ بودن که یک عدد ازش خوردم ، بعد ما انجیرها و یک سری میوه های دیگه رو گذاشتیم توی دیس و براشون بردیم، تعبیرش چیه؟

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام و سپاس خبر خوشایندی میشنوین برای اون مرحوم هم سوره ی یس بخونین

  7. مرضیه.مرضیه.says:

    سلام خواب دیدم یک درخت انجیر بزرگ درست وسط خونمون است اول انجیر های سیاه کوچک ازش ریخت بعد از اون یه عالمه انجیر سفید خیلی بزرگ در اومد که ترک خورده بود درخت هم سبز بود و کلی برگ سبز و پهن داشت . ممنون میشم تعبیرشو بهم بگین

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام ممکن است به غم و اندوهی کوتاه درگیر شوید

  8. زهرهزهرهsays:

    سلام خواب دیدم دوس پسرم که چن روزیه ازش بی خبرم خونمون بود بعدمن صداش زدم که بیاد بیرون بریم بگردیم اومد و پشت خونمون یه زمینی هستش که توخواب درخت انجیر سیاه داشت ودوس پسرم چن تااز انجیرسیاهو دادبهم که بخورم زیاد شیرین نبودن ومنم گفتم چون بارون خورده شیرینیشوازبین برده جلوتر که رفتیم یه مار قهوه ای روشن بود که ازدور داشت میمومد سمتمون که من ترسیدم ودور شدیم ازش تعبیرشو لطفا بگین ممنون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام این رویا نشان دهنده اتفاق دهای هیجان انگیزی است که ممکن است در زندگی برایتان رخ دهد

  9. سودابهسودابهsays:

    سلام من خواب دیدم با کسی که عاشقشم قدم میزنم ،بعد یه انجیر رسیده از یه درخت کندم و میوه را از وسط نصف کردم بعد گفتم کرونا هست نخوردم بعد به عشقم گفتم برام انجیر بخره اونم برام خرید و خوردمشون تعبیرش چیست؟

  10. سودابهسودابهsays:

    انجیر سبز بود چون بینش قرمز بود

  11. علی هاشمیعلی هاشمیsays:

    سلام من خواب دیدم دارم از درخت انجیر انجیر های سبز بزرگ که از شدت رسیدگی و شیرینی ترک هایی زیر انجیر ها دیده میشد که قرمزی داخل انجیر مشخص بود را دیدم لطفا تعبیرش رو بگید ممنون