تحقیق در رابطه با شغل بازیگری

بازیگری رویای بسیاری از جوان های امروزی است به طوری که در هنگام تماشای یک فیلم یا سریال ممکن است خود را بارها و بارها به جای بازیگر زن یا مرد فرض کنند اما باید دانست که این شغل پستی بلندی های بسیاری دارد و افراد زیادی با رویای این حرفه وارد کلاس های آموزش بازیگری می شوند که با وعده وعیدهای دروغین سر عاشقان این حرفه را کلاه میگذارند.

شغل بازیگری

صدا، دوربین، حرکت! برای بسیاری از افراد این جملات تداعی کننده شغل جذاب بازیگری است، عاشقان بازیگری ممکن است هر آنچه که دارند را بدهند تا فقط به این شغل برسند، بازیگری رویای بسیاری از جوان های امروزی است به طوری که در هنگام تماشای یک فیلم یا سریال ممکن است خود را بارها و بارها به جای بازیگر زن یا مرد فرض کنند اما باید دانست که این شغل پستی بلندی های بسیاری دارد و افراد زیادی با رویای این حرفه وارد کلاس های آموزش بازیگری می شوند که با وعده وعیدهای دروغین سر عاشقان این حرفه را کلاه میگذارند، البته لازم به ذکر است که کلاس هایی که معتبر هستند می توانند آینده خوبی را برای شما رقم بزنند فقط کافیست در انتخاب خود نهایت وسواس را به خرج بدهید تا در این راه شکست نخورید.

شغل بازیگر

بازیگری شغلی است که استعداد و خلاقیت در آن حرف اول را می زند و نیازمند هوش هنری بالاست، در بازیگری باید فرد نقش را به گونه ای بازی کند که تمام آن شخصیت های خیالی درون فیلم نامه جان بگیرند.

بازیگر باید مردم شناس باشد و نسبت به جامعه خود شناخت کافی داشته باشد، بازیگر هنگامی که نقشی را می پذیرد باید آن را با تمام وجود خود حس کند و بازی کند، بسیاری از بازیگران برای آشنا شدن با نقشی که بازی می کنند گاه خود را در شرایط مشابه آن نقش قرار می دهند تا نقش را باورپذیر کنند، برای مثال بازیگری قرار است نقش یک آدم روانی را بازی کند او به آسایشگاه های روانی مراجعه می کند و آن افراد را آنالیز می کند و مشکلات آنها را و حالات آنها را تحت نظر می گیرد تا مخاطب را درگیر نقش کند.

نکته دیگری که راجع به شغل بازیگری باید بیان کنیم، انتقادپذیر بودن است، فرد باید تحمل انتقاد شنیدن از جانب کارگردان و منتقدان را داشته باشد.

بازیگر توانا و نابغه در کار خود بازیگری است که توانایی بازی کردن نقش های متفاوت را داشته باشد و همیشه  نقش مثبت یا منفی را بازی نکند.

معمولا افرادی که وارد این حرفه می شوند یا در رشته دانشگاهی مرتبط تحصیل کرده اند و یا دوره های بازیگری را در مراکز آموزشی معتبر گذرانده اند.

بازیگر ساعات کار منظم ندارد و در طول روز ممکن است سکانس های مختلفی را فیلم برداری کنند و تمرین کنند.

سفرکاری در شغل بازیگری بسیار زیاد است و گاهی فرد ممکن است چندین ماه از خانواده خود دور باشد.

تحقیق شغل بازیگر ، مقاله کوتاه راجع به بازیگری

مسئولیت های یک بازیگر

بازیگر زیر نظر یک کارگردان در تیمی از بازیگران و دیگر عوامل فیلم کار می کند، ایفای نقش فقط بخش کوچکی از کار یک بازیگر است. بازیگر بیشتر زمان خود را صرف تحقیق و بررسی نقش خود، شرایط و خصوصیات نقش، تمرین، دادن تست اولیه، ارتباط با مدیر برنامه خود و یافتن نقش مناسب، برخی از بازیگران در کنار بازیگری به تدریس، عضویت در انجمن های هنری، راه اندازی یک شغل جانبی و.... میپردازند.

مهارت های موردنیاز یک بازیگر

هوش و خلاقیت، کار تیمی خوب، انرژی و تناسب بدنی، سازگاری سریع با شرایط، منظم بودن و سخت کوشی، آشنایی با قشر های مختلف جامعه، انتقاد پذیری بالا

در خصوص هوش و خلاقیت باید بیان کنیم که بازیگر باید فردی باهوش باشد و خود را با شرایط فیلم و داستان فیلمنامه وفق دهد و هم چنین او باید متن فیلم نامه را حفظ کند و دارای هوش کافی برای خارج کردن نقش از حالت یکنواخت باشد.

منظور از کار تیمی خوب این است که فرد دارای روحیه مناسب جهت انجام دادن کارهای تیمی باشد تا بتواند بهترین نتیجه را کسب کند.

انرژی و تناسب اندام به این شکل است که لازم است بازیگر در بعضی از نقش ها به شدت لاغر شود و در بعضی دیگر چاق شود، لازم به ذکر است که بازیگر در طول کار احساس خستگی نکند و انرژی لازم را جهت ایفای نقش داشته باشد.

در سازگاری سریع با شرایط منظور این است که چون بازیگر در طول نقش با آدم های متفاوت در ارتباط است و در شرایط محیطی مختلف قرار می گیرد باید بتواند با شرایط سریعا سازگار شود.

بازیگر باید به شدت منظم و سخت کوش باشد و وقت شناس باشد و در راس ساعت معین در محلی که به عنوان لوکیشن مشخص شده حضور داشته باشد.

در بعضی از شرایط ممکن است بازیگر نقش یک انسان فقیر و یا نقش یک انسان پولدار را بازی کند، در این حالت بازیگر باید انواع قشر جامعه آشنا باشد تا بهتر نقش خود را ارائه دهد.

بازیگر باید جنبه انتقاد پذیری بالایی داشته باشد و از انتقاد های کارگردان یا منتقدان استقبال کند تا بتواند بازیگر خوبی شود.

    ورود به شغل بازیگری

    افرادی که به بازیگری علاقه دارند با فارغ التحصیل شدن در این رشته و ادبیات نمایشی و یا کارگردانی و سایر رشته های مرتبط میتوانند وارد این شغل شوند.

    البته در بعضی از موارد دیده شده که بازیگر به علت هوش و ذکاوتی که در این زمینه داشته توانسته که وارد حرفه بازیگری شود.

    بسیاری هم از طریق کلاس های خصوصی و آزاد وارد دنیای بازیگری شده اند.

    به دلیل اینکه بازیگری بسیار جذاب و پرطرفدار است رقابت برای این شغل بسیار بالاست اما باید نیمه پر لیوان را هم در نظر گرفت اگر شخصی در کنار استعداد، عشق و علاقه هم به این کار داشته باشد احتمال موفقیت او در این کار بسیار بالاست.

    با این که بازیگری شغل محبوب همه جوانان است ولی باید نکاتی را هم در خصوص این شغل گوشزد کنیم:

    1) بازیگر امنیت شغلی ندارد، به گونه ای که ممکن است شخصی در یک برهه زمانی در اوج باشد و بعدها به گوشه ترین بخش ذهن مخاطبان کشیده شود.

    2) بسیاری از کارگردان ها علاقه دارند تا با گروهی فیلم بسازند که با آنها نتیجه لازم را گرفته و دست به ریسک نمیزند و حاضر به همکاری با بازیگرهای تازه کار نیستند.

    3) داشتن شغل دوم به علت نداشتن امنیت شغلی، بیمه، دستمزد و ... و این عمل باعث کم شدن بازیگر به نسبت به شغل خودش می شود و در نتیجه روی بازده آن هم تاثیر می گذارد.

      پس بهتر است فرد با بالاترین شناخت نسبت به این شغل اقدام کند و صرفا فقط برای شهرت و علاقه کورکورانه به دنبال این شغل نرود.

      تهیه کننده : توپ تاپ

      هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...