تحقیق درباره ی امام خمینی (ره)

در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی جامع و همه جانبه به زندگی نامه و سبک و سیاق زندگی امام خمینی (ره) شما را با یکی دیگر از چهره های برتر سیاسی و روحانیت آشنا نماییم. پایه گذار و اولین رهبر حکومت جمهوری اسلامی ایران که تاریخی متفاوت را برای ایران و سرنوشت مردمان این کشور رقم زد.

تحقیق درباره ی امام خمینی (ره)

بدون شک همواره تحقیق درباره امام خمینی (ره) از دیگر تحقیق های رایج در میان دانش آموزان مقطع ابتدایی و معلم های آن ها می باشد. تحقیقی غایتمند که هدف اصلی آن آشنایی دانش آموزان با یکی دیگر از بزرگ ترین و موثر ترین شخصیت های سیاسی و انقلابی در تاریخ کشور ایران می باشد. شخصیتی مذهبی و روحانی که منجر به پایان حکومت شاهنشاهی پهلوی و در نتیجه تاسیس دولت جمهوری اسلامی گشت. رویدادی مهم در تاریخ ایران که سرنوشتی متفاوت را برای ایران و مردمان این کشور عزیز رقم زد.

از این رو ما در این مقاله قصد داریم تا با نگاهی جامع به امام خمینی (ره)، زندگی نامه این روحانی اهل خمین، سبک و سیاق فکری و ذهنی آن و از همه مهم تر حیات سیاسی و انقلابی آن، نه تنها شما را با اولین رهبر و پایه گذار این حکومت دینی و اسلامی بیشتر آشنا نماییم، بلکه با ارائه اطلاعاتی مفید و ارزیابی شده، شما را در انجام، گردآوری و تهیه مقاله و تحقیقی هدفمند تحت عنوان "تحقیق درباره ی امام خمینی (ره)" همراهی نماییم.

نگاهی بر زندگی نامه امام خمینی (ره)

سید روح الله موسوی خمینی، ملقب به امام خمینی در اولین روز از مهر ماه سال 1281 هجری در شهرستان خمین، توابعی از استان مرکزی ایران دیده به جهان گشود. تولدی که تاریخ دقیق آن هم چنان در هاله ای از ابهام قرار دارد. چرا که روایت های بیشماری از تولد امام خمینی (ره) در تاریخ 30 شهریور ماه سال 1281 هجری خبر می دهد.

روح الله خمینی، فرزند آیت الله سید مصطفی مصطفوی که بعد ها از او تحت عنوان امام خمینی (ره) نام برده شد، دوران کودکی و طفولیت خود را، در غم فقدان پدر به سر می برد. چرا که در همان سال تولد خود، شاهد مرگ پدر بود. مرگی وحشتناک و جانکاه که توسط اشرار به وقوع انجامید. رویدادی مهم که بدون شک آغازگر ایجاد دیدگاهی متفاوت در امام خمینی گشت. دیدگاهی که سبب گشت تا همواره او به دنبال برقراری عدالت و دوری از ظلم و جهل باشد.

زندگی نامه ی امام خمینی ، مقاله کوتاه در مورد امام خمینی

شخصیتی روحانی و چهره ای سیاسی که اگرچه دوران کودکی خوبی را پشت سر نگذاشت، اما در همان سال های آغازین زندگی خود توجهی چشمگیر به یادگیری و آموزش نشان داد. توجهی که سبب گشت تا روانه مکتب شود و به یادگیری و دانش آموختن بپردازد. آموزش و به سرانجام رساندن این دوره آموزشی که برای او پایان کار نبود. چرا که پس از اتمام آن به مدارسی جدید تر رفت و پس از اتمام موفقیت آمیز تمامی دوره ها ، شروع به فراگیری علوم اسلامی پرداخت. علومی که زیر نظر برادران و دیگر اقوام خود به آموختن آن پرداخت و این خود نشان دهنده ریشه های عمیق اندیشه ای دینی و اسلامی در خانواده امام خمینی (ره) و خود ایشان بود.

سرانجام امام خمینی (ره) در سال 1339 هجری قمری برای تکمیل تحصیلات و گسترش دانش دینی خود، عازم اراک شد. خروج او از زادگاهش و پا نهادن در شهری بزرگ تر که بدون شک مقدمات گسترش اندیشه های او را فراهم آورد. زیرا او که به واسطه آیت الله حائری یزدی، روانه اراک گشته بود به شرکت در کلاس های روحانیونی از جمله شیخ محمد گلپایگانی و شیخ محمد علی بروجردی پرداخت. کلاس هایی که با آموزش دروس اسلامی، دینی و فقهی، او را بیشتر تحت تاثیر دین قرار داد و سبب گشت تا اندکی بعد، به همراه آیت الله حائری یزدی به قم سفر کند و در کلاس های حوزه علمیه قم شرکت نماید. شرکت در کلاس های متنوع دینی و شرئی که حاصل آن به پایان رساندن سطوح عالیه حوزیه علمیه قم و در نتیجه اخذ درجه اجتهاد از آیت الله حائری یزدی گشت.

کلاس هایی دینی و مذهبی که سبب گشت تا امام خمینی در بهمن ماه سال 1357 به شخصیتی سیاسی تبدیل شود و به قیام برخیزد. چهره ای دینی و سیاسی که سرانجام در تاریخ 13 خرداد سال 1368 به زندگی و حیات سیاسی خود بدرود گفت و چشم فرو بست.

رویدادی مهم که آغازگر حیات سیاسی امام خمینی (ره) بود. حیاتی سیاسی و انقلابی که در ادامه به شرح جامع و بیشتر آن خواهیم پرداخت.

نگاهی بر حیات سیاسی و انقلابی امام خمینی (ره)

اگر بنا باشد با نگاهی بر حیات سیاسی و انقلابی امام خمینی (ره) به فعالیت های سیاسی و انقلابی آن امام راحل پی ببریم، می توان تنها به واقعه بهمن ماه 1357 اشاره کرد. واقعه ای مهم و تاریخی که در آن امام راحل (ع) با استفاده از تکنیک های دینی و سیاسی خود، موفق به عزل و پایان بخشیدن به سلطنت خاندان پهلوی و در نتیجه تاسیس حکومت اسلامی ایران شد. واقعه ای تاریخی که اگر چه حاصل آن تبعید آن بزرگوار از خاک ایران بود، اما سرانجام با خروج محمد رضا پهلوی، شاه ایران و بازگشت امام راحل به ایران در تاریخ 12 بهمن سال 1357 و تلاش های وافر آن امام مرحوم در زمان نبود خود با تدوین و ابلاغ نظریات و بیانات خود به اسلام گرایان، منجر به پیروزی انقلاب و در نتیجه تاسیس حکومت اسلامی در سال 22 بهمن ماه همان سال گشت.

گردآورنده : توپ تاپ

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...