4 مکمل طبیعی که به اندازه داروها قوی و تاثیرگذارند.

مکمل­ها اکثرا واقعا کار نمی­کنند و تاثیرگذار نیستند، یا حداقل ثابت نشده است که تاثیرگذارند. با این حال، استثنا هم وجود دارد. در واقع، چند مکمل بسیار موثر وجود دارد که آنها را با داروها از نظر تاثیرگذاری مقایسه می­کنند. این مکمل­ها کاملا طبیعی بوده و تاثیرگذاری آنها ثابت شده است. مزیت آنها این است که عوارض جانبی بسیار کمتری نسبت به داروها دارند.

در حالی که میزان اثرگذاری مشابهی و حتی بهتر هم دارند. البته اگر دچاری بیماری خاصی هستید یا داروی خاصی را مصرف می­کنید، باید حتما قبل از مصرف این مکمل­های طبیعی با پزشک خود مشورت کنید. در اینجا چهار مکمل تقویت کننده طبیعی سالم معرفی می­شوند که به اندازه­ی داروها اثرات درمانی دارند و تاثیرگذار هستند. با خواندن این مقاله با این مکمل­های طبیعی بیشتر آشنا شده و از تاثیرات مثبت آنها در بهبود بسیاری از بیماری­های مطلع می­شوید.

مکمل طبیعی ، تاثیرات مکمل های طبیعی

1. مکمل طبیعی بربرین به طور چشمگیری سطح قند خون را کاهش داده و سلامت متابولیک را بهبود می­بخشد.

بربرین یک ماده فعال زیستی است که از گیاهان خاص استخراج می­شود. به خوبی شناخته نشده است، اما ممکن است تنها و قوی ترین مکمل طبیعی موجود بر روی زمین باشد. بربرین همه انواع فواید سلامتی را فراهم می­کند، اما در کاهش میزان قند خون  بسیار موثرتر است. اعتقاد بر این است که کاهش قند خون از طریق مکانیسم­های متعدد، از جمله کاهش تولید گلوکز در کبد و بهبود حساسیت به انسولین اتفاق می­افتد. مطالعات نشان داده است که مصرف بربرین می­تواند سطح قند خون را به میزان مشابه با متفورمین داروی محبوب دیابتی­ها کاهش دهد. در مطالعه بر 116 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2، بربرین کاهش قند خون ناشتا را 20٪ و HbA1c (یک نشانگر برای سطح قند خون درازمدت) را 12٪ کاهش داد. بربرین همچنین در بهبود سایر نشانگرهای سلامت بسیار موثر است. باعث کاهش سطح کلسترول کل، LDL، کاهش میزان تری گلیسیرید خون و فشار خون می­شود که همگی خطر ابتلا به بیماری­های قلبی را کاهش می­دهند. بربرین نیز اثرات ضد باکتریایی دارد و ممکن است در برابر نارسایی قلبی، سرطان و بیماری آلزایمر بدن را محافظت کند. به یاد داشته باشید که بربرین یک مکمل بسیار قدرتمند است، با طیف گسترده ای از اثرات بیولوژیکی، بنابراین با احتیاط آن را استفاده کنید. قطعا برای مصرف آن با پزشک خود مشورت کنید اگر در حال حاضر هر داروی دیگری را مصرف می­کنید.

خلاصه:

بربرین یک مکمل قدرتمند است که می­تواند منجر به کاهش قابل توجهی در میزان سطح قند خون و بهبود بسیاری از عوامل اصلی خطرساز برای ابتلا به بیماری­های قلبی شود. تاثیر این مکمل طبیعی در کاهش سطح قند خون مشابه با مصرف داروی متفورمین است. بربرین حتی در کاهش تری گلیسیرید، کاهش سطح کل کلسترول و کلسترول بد تاثیر مثبتی دارد. مصرف آن در مقایسه با داروهای دیگر دارای عوارض جانبی بسیار کمتری است و تاثیر مثبتی دارد.

فواید مکمل های طبیعی ، مکمل طبیعی کورکومین

2. مکمل طبیعی کورکومین (از زردچوبه) یک عامل ضد التهابی قوی است.

زردچوبه ادویه­ای محبوب است که برای زرد شدن غذا به کار می­رود. زردچوبه در هزاران سال به عنوان یک گیاه دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. زردچوبه حاوی ماده فعال زیست شناختی قوی به نام کورکومین است که در سال های اخیر کاملا مورد مطالعه قرار گرفته است. کورکومین با مسدود کردن یک مولکول با سیگنالینگ التهابی به نام NF-kB در سطح مولکول مبارزه می­کند. این ماده بسیار موثر است که در برخی مطالعات، بدون عوارض جانبی عمده، در مقایسه با داروهای ضد التهابی معرفی شده و مصرف آن مطلوب­تر است. به عنوان مثال، نشان داده شده است که در درمان آرتریت بسیار موثر است. در مطالعه بر 45 بیمار مبتلا به آرتریت روماتوئید مصرف 500 میلی گرم کورکومین در روز موثرتر از داروهای ضد التهاب دیکلوفناک بود. کورکومین دارای مزایای دیگری نیز برای سلامتی است. این یک آنتی اکسیدان قوی است، می تواند سلامت قلب را بهبود بخشد و ممکن است به جلوگیری از سرطان و آلزایمر کمک کند. طبق یک مطالعه، کورکومین همچنین می­تواند به مبارزه با افسردگی کمک کند. در این مطالعه 60 بیمار افسرده، کورکومین به عنوان داروی ضد افسردگی پروازاک موثر بود. كوركومين قدرت جذب ضعیفی دارد، لذا بهتر است يك مکمل حاوي پیپرین/ بیوپرین را نيز در کنار آن مصرف کنید كه می­تواند جذب آن را تا 2000 درصد بیشتر کند.

خلاصه:

کورکومین عامل فعال زیستی در زردچوبه است. این یک ماده ضد التهابی بسیار قوی است که می­تواند به مبارزه با بیماری­های متعدد کمک کند. یکی از بیماری­هایی که کورکومین در درمان آن بسیار موثر خواهد بود، آرتریت است. حتی مصرف این مکمل در درمان بیماری­های التهابی بسیار موثرتر از داروهای دیگر است و عوارض جانبی بسیار کمتری دارد.

مکمل طبیعی برنج مخمر قرمز

3. مکمل طبیعی برنج مخمر قرمز حاوی استاتین طبیعی است که می­تواند میزان و سطح کلسترول را کاهش و کمک به جلوگیری از ابتلا به بیماری­های قلبی کند.

داروهای استاتین یکی از رایج ترین داروها در سطح جهان هستند. آنها تولید کلسترول را در کبد مهار می­کنند و باعث کاهش کلسترول در خون می­شوند. جالب توجه است که یک عصاره از یک نوع برنج تخمیر شده به نام برنج مخمر قرمز ممکن است اثر مشابهی داشته باشد. برنج مخمر قرمز حاوی یک ماده موناکولین K است که تاثیری یکسان با داروهای استاتین به نام لوواستاتین دارد. بر اساس بررسی­ای که در 93 آزمایش کنترل شده مشاهده شد، مکمل برنج مخمر قرمز می­تواند کلسترول کل را تا 34 میلی گرم در دسی لیتر، LDL  را تا 28 میلی گرم در دسی لیتر، تری گلیسیرید را تا 35 میلی گرم در دسی لیتر کاهش و HDL (کلسترول خوب) را تا 6 میلی گرم در دسی لیتر به طور متوسط ​​افزایش دهد. در یک مطالعه گسترده چینی از 5000 بیمار مبتلا به حمله قلبی، مکمل برنج قرمز قرمز خطر ابتلا به حملات قلبی را 45 درصد و خطر مرگ در طی دوره مطالعه را 33 درصد کاهش داد. متاسفانه، مقدار ماده فعال می­تواند تا 100 برابر متغیر باشد، البته بستگی به مصرف نوع برند مکمل برنج مخمر قرمز متغیر است. بنابراین هیچ تضمینی وجود ندارد که شما دوز فعال دارویی داشته باشید و ممکن است در مطالعات نیز کار نکند. در نظر داشته باشید که اگر چه مکمل برنج مخمر قرمز "طبیعی"، نامیده می­شود اما این هم درست مثل یک داروی استاتین عمل می­کند و ممکن است عوارض جانبی مشابهی داشته باشد. مطمئنا این مکمل را بدون مشورت با پزشک متخصص و مربوطه­ی خود نباید مصرف کنید.

خلاصه:

مکمل برنج مخمر قرمز حاوی یک ماده است که تاثیر و کارکردی مشابه با داروی استاتین لوواستاتین دارد. این می­تواند به میزان قابل توجهی کلسترول و خطر ابتلا به حملات قلبی و مرگ را در افراد مبتلا به بیماری قلبی را کاهش دهد. اگر ممکل برنج مخمر قرمز طبیعی شناخته می­شود اما مصرف آن فاقد عوارض جانبی نیست؛ بنابراین حتما با پزشک متخصص و مربوطه خود درباره مصرف آن مشورت کنید.

مکمل طبیعی سیر

4. مکمل طبیعی سیر باعث کاهش شدید فشار خون می­شود.

سیر احتمالا یکی از خوشمزه ترین مواد غذایی در جهان است. این یک گیاه دارویی برای مدت بسیار طولانی، از از جمله توسط یونانیان و رومیان مورد استفاده قرار می­گرفت. تاثیر اصلی سیر به خاطر ترکیب فعال موجود در آن، آلیسین، که برای سلامت قلب بسیار مفید است، خواهد بود. مطالعات نشان داده است که سیر می­تواند کلسترول کل و LDL را در حدود 10 تا 15 درصد کاهش دهد. حتی مهمتر از همه، می­تواند به طور قابل توجهی باعث کاهش فشار خون، جلوگیری از وقوع حملات قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و مرگ زودرس شود. در افراد مبتلا به فشار خون بالا، سیر می­تواند فشار خون سیستولیک را به میزان 8.4 میلی متر جیوه کاهش دهد و فشار خون دیاستولیک به طور متوسط ​​36.3 میلی متر جیوه کاهش دهد. در یک مطالعه 210 نفری که دارای فشار خون بالا بودند، عصاره سیر حتی موثرتر از آنتولول داروی کاهش فشار خون بود. سیر همچنین به نظر می­رسد در تقویت عملکرد ایمنی و کمک به مبارزه با سرماخوردگی، شایع ترین بیماری­های عفونی در جهان موثر است. در یک مطالعه، تعداد افراد مبتلا به بیماری سرماخوردگی به میزان 63 درصد کاهش می­یابد و مدت علائم آن را تا 70 درصد کاهش می­دهد یا از 5 روز به طور متوسط ​​تا 1.5 روز طول می­کشد.

خلاصه:

سیر طیف وسیعی از اثرات بیولوژیکی را دارد. این می­تواند فشار خون را کاهش دهد، سطح کلسترول را بالا ببرد و به مبارزه با سرماخوردگی کمک کند. مکمل حاوی سیر تاثیر زیادی در درمان بسیاری از بیماری­ها دارد. مصرف آن باعث کاهش فشار خون، جلوگیری از ابتلا به بیماری­های قلبی، سکته مغزی، بیماری کلیوی و مرگ زودرس می­شود. مصرف عصاره­ی سیر در درمان فشار خون حتی موثر تر از داروی آنتولول است.

نتیجه گیری:

مکمل­ها، بدون توجه به چگونگی موثر بودن، هرگز نمی­توانند یک شیوه زندگی سالم را با غذای واقعی، ورزش و خواب خوب جایگزین کنند. به گفته این افراد، این مکمل­های طبیعی ممکن است برای افرادی که به "کمک های زیست شناختی" نیاز دارند، مفید باشند، اما همچنان می خواهند که چیزها را طبیعی تر نگه دارند. به یاد داشته باشید که این مکمل­ها فوق العاده قدرتمند هستند و باید با احتیاط مصرف شوند. اگر در حال حاضر بیماری­ای دارید یا هر نوع دارویی مصرف می­کنید، قبل از مصرف هر کدام از  با پزشک خود مشورت کنید.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...