تعبیر خواب خرچنگ و شخصیت شما

تعبیر خواب خرچنگ موضوعی بسیار پیچیده است که برای بیان آن نیاز داریم تا شرایط بیننده رویا در دنیای بیداری را نیز بررسی کرده و سپس تفسیر کلی را ارائه دهیم. اما به طور کلی این رویا به عادات رفتاری و تغییرات خلق و خوی افراد مربوط می شود.  

کلیات تعبیر خواب خرچنگ

تعبیر خواب خرچنگ به عنوان نمادی از صلح و آرامش تعریف می شود. خرچنگ شناخته شده ترین نماد برج سرطان یا همان تیرماه است. خرچنگ ها اغلب زیست آبی دارند بنابراین تعبیر خواب خرچنگی که در حال حرکت به سمت ساحل است و از آب بیرون آمده است نشان دهنده بدخلقی و حال پریشان بیننده خواب در روزهای اخیر است.

تعبیر خواب خرچنگ می تواند شامل رویاهایی با محتوای زیر باشد:

- خرچنگی را در ساحل ببینید.

- یک خرچنگ زرد شما را تعقیب کرده و پشت سر شما حرکت می کند.

- پنجه های یک خرچنگ را دیده باشید.

- خوردن یک خرچنگ

- خرچنگ عنکبوتی را در رویا ببینید.

- خرچنگ زرد به شما آسیب بزند.

تعبیر خواب خرچنگ با رنگ های مختلف ؛ تعبیر خواب خرچنگ زرد

در پی تعبیر خواب خرچنگ اتفاقات خوبی به سراغ شما می آید، اگر:

- خرچنگ در رویای شما به رنگ قرمز باشد.

- خرچنگ به دنبال شما بر روی زمین حرکت کند.

- خرچنگ قهوه ای به شما حمله کرده باشد.

- پنجه های خرچنگ را در خواب ببینید.

جزئیات بیشتر در خصوص تعبیر خواب خرچنگ

تعبیر خواب خرچنگ بیشتر نشان دهنده تغییرات ناگهانی در خلق و خوی فرد و یا شرایط زندگانی او در روزهای آتی است. خرچنگ ها بیشتر در آب زندگی می کنند و زیستگاه اصلی آن ها اغلب اقیانوس های بزرگ است. اما در رویا خرچنگی شما را تعقیب می کرد و در ساحل به دنبال شما بود، به این معناست که وقتش رسیده تا به فرار خود از قسمت ناخودآگاه ذهن خاتمه داده و با آن روبرو شوی. نماد خرچنگ همچنین به شما پیشنهاد می دهد که اگر تاکنون برای ساخت یا خرید یک خانه شخصی اقدام نکرده اید، بهتر است گام های اول را برای شروع این کار برداری. هیچ زمانی بهتر از اکنون نمی تواند موقعیت مناسب برای خانه دار شدن شما باشد. تعبیر خواب خرچنگ قرمز رنگ این نوید را به شما می دهد که دوران هراس و اضطراب به پایان رسیده و می توان نسبت به روزهای خوب امیدوار بود. خرچنگ ها موجوداتی هستند که حرکت مستقیمی نداشته و معمولا به سمت اطراف حرکت می کنند. 

تعبیر خواب خرچنگ قهوه ای ، تعبیر خواب خرچنگ قرمز

اگر در رویا خرچنگی شما را گاز بگیرد به این معناست که در زندگی واقعی مسائلی وجود دارند که بایستی با آن ها روبرو شوید. چه مشکلاتی به وجود آمده اند که از آن ها فرار کرده و قادر به رودررویی با آن ها نبوده اید؟ یا اینکه مسیر کنونی شما باعث می شود زندگی به سمت مشکلات حرکت کند؟ تعبیر خواب خرچنگی که شما در ساحل گاز می گیرد، یک هشدار برای بیداری است. اگر خرچنگی در رویا چنگال هایش را در بدن شما فرو ببرد، بدین معناست که شما آماده پذیرش تغییرات جدید در زندگی هستید. بنابراین در برابر تغییرات پیش رو و اتفاقاتی که برای شما خواهد افتاد، مقاومت نشان ندهید. با اینکه شاید تغییر در ابتدا کمی مشکل به نظر برسد اما یقینا شما را به موفقیت و آرامش نزدیک تر می سازد. دیدن خرچنگ هایی با شکل های عجیب و غریب در رویا تعبیر چندان خوبی ندارد. این رویا از آینده ای ناخوشایند و دشوار برای بیننده خواب خبر می دهد. مشکلاتی که با آن ها روبرو شده و یا فقدان هایی که تجربه خواهد کرد از جمله این موارد هستند. تعبیر خواب خرچنگی که در رویا شما با سرعت بالایی حرکت می کند، مهم بودن مسیرهای جدید زندگی در بیداری است. احتمالا پیشنهادهای کاری به شما شده است که در پذیرفتن آن ها تردید دارید، اما این رویا به مهم بودن این مسیرها تاکید داشته و از شما می خواهد تا تامل بیشتری در این باره داشته باشید.

تعبیر خواب خرچنگ خوردن

تعبیر خواب خرچنگ خوردن نشان می دهد که شما سعی دارید راهی برای افزایش ثروت خود بیابید. خوردن یک ساندویچ خرچنگ در خواب یک علامت مثبت برای رویدادهای خوب در آینده است. خرچنگ عنکبوتی 100 سال زندگی می کند بنابراین تعبیر خواب خرچنگ عنکبوتی که توسط بیننده رویا خورده می شود نشان دهنده عمری طولانی و زندگی پر بار برای او است.

تعبیر خواب خوردن خرچنگ

احساساتی که تعبیر خواب خرچنگ به آن ها اشاره دارد:

تعبیر خواب خرچنگ ممکن است احساساتی مانند اضطراب، غم، ترس، وحشت زدگی و امثال این ها را برای شما به همراه داشته باشد.

تعبیر خواب خرچنگ در فرهنگ رویاها

تعبیر خواب خرچنگ در این منبع مهم نشان دهنده استحکام و پایداری فرد در زندگی واقعی است. همچنین تحریک پذیری و تغییرات خلق و خویی از دیگر ویژگی های شخصیتی مهم در تعبیر خواب خرچنگ می باشد. براساس این دیدگاه دیدن خرچنگ در رویا از خستگی و نارضایتی شما در زندگی خبر می دهد. احتمالا در رابطه ای قرار دارید که تمامی مسئولیت های سنگین بر دوش شما بوده و شما اصلی ترین مهره نگهداری این رابطه هستید. بنابراین طبیعی است که خستگی روحی باعث آزار شما گردد. تعبیر خواب خرچنگ در رویا ممکن است نمادی از محافظت شخصی باشد. نیاز دارید که کمی بیشتر برای خود وقت گذاشته و علاقه بیشتری نسبت به خود و زندگیتان نشان دهید. دیدن خرچنگ در خواب امری مسلم در خصوص تحریک پذیری و احساسات ناپایدار بیننده خواب است. البته گاهی اوقات می توان این صفت شخصیتی را نیز به اطرافیان وی تعمیم داد.

در برخی فرهنگ ها معبرین اعتقاد دارند که خرچنگ نماد ضعیف بودن سلامتی و همچنین ضعف در مقابله با مشکلات است. از آنجایی که خرچنگ در واقعیت به سمت به سمت عقب یا طرفین حرکت می کند، دیدن آن رویا ممکن است بازگویی شرایطی برای شما باشد که در نگاه کردن به چشم انداز پیش رو ناتوان هستید و همیشه در گذشته خود غرق می شوید. اما برای حل مشکلات گذشته و جلوگیری از پیشامدهای دردسرساز آینده نیاز دارید که کمی وسعت دید خود نسبت به آینده را افزایش دهید. با اینکه به نظر می رسد که خرچنگ در رویا بازتاب کننده نمادی منفی در واقعیت باشد، اما گاهی اوقات می توان آن را مثبت نیز تلقی کرد. ارتباط خرچنگ با آب به ارتباط احساسات یا قسمت ناخودآگاه ذهن مربوط می شود و تا حدودی نشان می دهد که این رویا در برگیرنده پیامی فلسفی و درونی برای شماست.

تعبیر خواب خرچنگ از دیدگاه روانشناسان

تعبیر خواب خرچنگ از دیدگاه روانشناسان به ابعاد مختلف شخصیتی شما اشاره دارد. دیدن خرچنگ بزرگ در خواب احتمالا تلنگری است برای شما. بایستی از خود سوال کنید که واقعا شخصیت تحریک پذیر، احساسات ناپایدار و وابستگی های شدید دارید؟ یا اینکه فردی هستید که سعی می کنید اطرافیان را به سمت خود جذب کرده و آن را در وابستگی به خود گرفتار سازید؟ روانشناسان بر این باورند که دیدن خرچنگ در رویا اطلاعات بسیاری را در مورد شخصیت به شما می دهد. اینکه شما فردی با احساس، متعهد و ثابت قدم هستید یا آزاردهنده و وابسته، از مواردی است که در تعبیر خواب خرچنگ می توان به آن پی برد.  پوسته خرچنگ در موضوع نمادگرایی رویاها اهمیت زیادی دارد. 

تعبیر خواب خرچنگ خیلی بزرگ

پوسته خرچنگ به این موارد اشاره دارد که آیا شما در حال محافظت از خودتان هستید؟ ضعف های خود را پنهان می کنید؟ یا اینکه از ریسک پذیری در زندگی هراس دارید؟ تعبیر خواب خرچنگی که از شما فرار می دهد به این معناست که شما بیش از حد احتیاط می کنید و حاضر نیستید هیچ گونه اقدام ریسکی برای موفقیت انجام دهید. خرچنگ در رویا ممکن است تهدیدی باشد برای شما که البته از آن آگاه نیستید. دشمنی دوست نما مثالی بارز برای درک بهتر این مفهوم است. این خواب از شما می خواهد با دقت بیشتری به اطرافیان نگریسته و پایه های اعتماد خود را محکم تر سازید. فردی سعی دارد شما را فریب داده و با خوب نشان دادن خودش شما را از اهدافتان گمراه سازد. به یاد داشته باشید که نباید اجازه دهید هیچ موضوع یا شخصی آرامش را از زندگی شما بگیرد. یک دوره ثبات و آرامش برای شما در سرنوشتتان رقم خورده است اما به شرطی که با مشغول شدن در اطراف انسان های مزاحم این فرصت را از دست ندهید.

تعبیر خواب خرچنگ و روابط عاشقانه

تعبیر خواب خرچنگ کوچک گاهی اوقات ممکن است روابط عاشقانه زندگی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. در روابط عاطفی و عاشقانه خرچنگ کوچک نشان دهنده طولانی بودن رابطه و به همان اندازه دشواری آن است. علاوه بر این ممکن است رقبایی نیز در کار باشد که خرچنگ رویاهای شما در مورد آن ها هشدار می دهد. خرچنگ ها نمادهای رایج در رویاها نیستند بنابراین زمانی آن ها در رویا شما پدیدار می شوند که احتمالا احساساتی در قلب و ذهن شما سنگینی کرده و باعث سردرگمی شما شده اند. 

تعبیر خواب خرچنگ کوچک ، ارتباط تعبیر خواب خرچنگ با روابط عاشقانه

شاید این رویا به عواقب احساسات سرکوب شده گذشته مربوط باشد و یا روابط فعلی شما را تحت تاثیر قرار دهد. اما در هر حالت مسائل عاطفی و احساسی خاصی وجود دارد که بایستی به آن ها رسیدگی شود. نمی توان این مشکلات ذهنی را نادیده گرفت چرا که شاید تمامی جنبه های زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهند. با آزاد کردن احساسات سرکوب شده و یا بیان ناگفته ها شما فرصت زندگی آرام تری را برای خود مهیا خواهید کرد و سپس خواهید دید که زندگی می توانست چقدر زیباتر باشد. با اینکه تعبیر خواب خرچنگ گاها ممکن است به خلاص شدن از برخی افراد مزاحم در زندگی نیز اشاره کند، اما به نظر می رسد بیشترین چیزی که باید از آن ها خلاص شوید، احساسات مخرب خودتان است.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

5 نظر

  1. علی_میمعلی_میمsays:

    با عرض سلام من خواب دیدم تو ساحل هستم یک خرچنگ از زیر یک صخره اومد بیرون اطرافم پرسه زد و برگشت رفت تو سوراخ زیر صخره و من هم یک مقدار نگران شدم از جام بلند شدم خودمو تکون دادم که خرچنگی رو بدنم نباشه و البته هیچ خرچنگی رو بدنم نبود و گازم هم نگرفت فقط اطرافم بودو رفت زیر صخره

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      شخصی در نزدیکی شما برایتان مزاحمت ایجاد می کند

  2. هانيه غفوريانهانيه غفوريانsays:

    سلام و عرض ادب، خواب ديدم در محيطي كه شبيه به بازار ماهي فروشا بود ، البته ي فضاي مسقف و خيلي بزرگ، داشتم ميرفتم سرويس بهداشتي ي خرچنگ اونجا بود زرد رنگ، البته حدس ميزدم خرچنگ باشه ي طور عجيبي بود تا به من رسيد دست و پاش جمع شد و حس كردم مرده و حتي سوسك عجيب كه بازم حدس زدم بايد سوسك باشه و چاق كه خودم كشتم اونم زرد بود ، اگه محبت كنيد تعبير كنيد

  3. انوشانوشsays:

    خواب میدیدم که در خواب خواب میبینم چشمه را سراب میبینم تعبیرش چیست

  4. احمدنژاداحمدنژادsays:

    در خواب دیدم ،در اتاقو باز کردم تعداد زیادی از خرچنگ های کوچک قرمز روی کف اتاق بەسرعت در حال حرکت بەطرف در امدن ، تعبیر چیست؟؟

  5. الینا علی بیگ زادهالینا علی بیگ زادهsays:

    دیشب خواب دیدم تو یه مکانی بودم شاید جنگل چیزی بوده باشه و یه دفعه زمین عین زلزله لرزید و خرچنگ های تقریبا قهوه ای رنگ کوچک و بزرگ ازش بیرون اومدن. فک کنم یکیش هم بهم حمله کرد بقیه شو یادم نمیاد. لطفا تعبیرش رو بگید. ممنون.