6 علامتی که نشان می دهند شما به روتین پوستی جدیدی نیاز دارید؟

مواردی که در این مقاله مطرح می شوند نشانه های بالقوه ای هستند که نشان می دهند باید تغییراتی در دستورالعمل های پوستی خود اعمال کنید

پوستتان خشک می شود. فرقی نمی‌کند چقدر آب بنوشید، پوست در طول زمستان به دلیل دمای خنک بیرون، بخاری‌های داخل و رطوبت نسبتاً پایین، دهیدراته و شکننده می‌شود. صابون‌های زمخت و خشن می‌توانند خشکی و جوش را به ارمغان بیاورند و به همین دلیل است که انتخاب یک تشوینده ملایم از اهمیت بسیاری برخوردار است. حمام کوتاه با آب ملایم کمتر از حمام های طولانی با آب داغ پوست را خشک می کند. متخصصین پوست استفاده از کرم مرطوب کننده بلافاصله بعد از حمام را پیشنهاد می دهند. احتمالاً بخواهید از رطوبت ساز هم استفاده کنید، استفاده از رطوبت سازها خشکی پوست برخی از افراد را بهبود می بخشند. اگر قسمت خاصی از بدنتان مثل بینی، پیشانی، گوش ها، پوست سر، ساق پا یا بازویتان پوسته پوسته شده به متخصص پوست مراجعه کنید، او می تواند بیماری هایی را که به شکل خشکی پوست خود را نشان می دهد، در صورت وجود تشخیص دهد؛ ازجمله این بیماری ها می توان به درماتیت سبورئیک (آنچه بسیاری از مردم شوره سر می نامند)، کراتوز اکتینیک، اگزما و پسوریازیس اشاره کرد.

پوست شما کدر به نظر می رسد. تجمع طبیعی سلول‌های مرده بر روی سطح پوست می‌تواند بر زبری پوست بیافزاید و بازتاب نور را از روی پوست کاهش دهد و منجر به از دست دادن درخشندگی شود. یک یا دو بار لایه برداری در هفته می تواند تفاوت بسیاری ایجاد کند. یک شوینده، سرم یا لایه بردار حاوی الفا هیدروکسی اسید یا بتا هیدروکسی اسید انتخاب کنید، امّا اگر پوست حساسی دارید احتیاط کنید، زیرا این ماده می تواند باعث تحریک و قرمزی پوست شود. گزینه های دیگر عبارتند از اسکراب ملایم بدن و صورت، میکرودرم ابریژن و میکرونیدلینگ در منزل.

پوست آرنج، بازو ها، پاها یا زانوان شما زبر و خشک شده است. این نواحی از بدن می توانند با مرطوب کننده های لایه بردار بهبود پیدا کنند. در صورتی که دلیل زبری پوستتان پسوریازیس، اگزما یا کراتوز پیلاریس باشد باید از پزشک متخصص پوست برای درمان آن کمک بگیرید.

جوش میزنید. استرس و کمتر خوردن از حد ایده آل ممکن است باعث افزایش لکه ها شود. حتما برچسب مواد آرایشی خود را بررسی کنید و دقت کنید عبارت  غیر کومدون زا Non-comedogenic را داشته باشد ( این عبارت بدین معناست که ماده ای که مصرف می کنید حاوی مولفه هایی نیست که منافذ پوست را مسدود کنند). مهار کردن جوش با ضد لک های حاوی بنزوئیل اکساید ( که در بسیاری از داروخانه ها یافت می شود) سالسیلیک اسید ( ماده رایجی که در اغلب شوینده های پوست های جوشدار وجود دارد) یا ژل دیفرین (رتینوئیدی که برای درمان و جلوگیری از جوش های کوچک موثر است) یا به طور ایده آل با ترکیبی از موارد گفته شده امکان پذیر است. بسیاری از مردم به استفاده از روغن درخت چای، که تأثیر اندکی در درمان آکنه دارد رو آورده اند؛ با این حال در برخی مواقع هم این ماده آلرژی زاست. در صورتی که داروهایی که از داروخانه تهیه و برای درمان آکنه مصرف می کنید در روند درمان تأثیر چندانی نداشت باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید.

پوستتان دچار خارش شدید شده. ده‌ها عامل بالقوه برای خارش پوست وجود دارد و اگر مداوم باشد و یا باعث اختلال در خواب شما شود، زمان آن است که یک متخصص پوست مراجعه کنید. اما فعلاً، پوست خود را به آرامی تمیز کرده و مرطوب کنید، و در لحظه خارش، یک بسته یخ استفاده کنید. احساس سرما اعصاب را تسکین داده و احساس خارش را کاهش می دهد.

نشانه های پیری پوست را مشاهده می کنید و این اتفاق زیبایی است. چرا نباید به خطوط چروک که منعکس‌ کننده طول عمر، لبخندها و تجربیاتی هستند که به دست آوریم، مغرور باشیم؟ درمان های بسیاری مثل لیزر، تزریق، لایه برداری و کرم های ترمیمی برای غلبه بر این  نگرانی وجود دارد. امّا بهترین هدیه ای که می توانید به خود بدهید استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب با طیف گسترده و SPF30+ است. ما نمی‌توانیم به عقب برگردیم ، امّا حفاظت از خورشید واقعاً می‌تواند پوست را سالم‌تر، شاداب و جوانتر ‌سازد.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...