اسم دختر ک به محمد بیاد

 بدون شک نام محمد زینت بخش روح و جان ما ایرانیان است. محمد نام مبارک پیامبر یگانه و بی بدیل حضرت محمد(ص) می باشد. این نام عظیم و زیبا هم اکنون در بسیاری از کشورهای مسلمان برای نامگذاری فرزندان استفاده می شود. نام محمد می تواند به تنهایی یا به صورت ترکیبی نیز استفاده شود.  اسامی ترکیبی از قبیل محمد امین، محمد امید، محمد جلیل و بسیاری دیگر از جمله این نام های پر کاربرد می باشند.

نام محمد و شگفتی های آن

یکی از شگفت انگیزترین جلوه های نامگذاری با نام محمد این است که این نام تقریبا قبل از هر اسمی که قرار بگیرد به آن سنگینی و وجاهت خاصی می دهد. بدین معنی که غیر از معنای خود کلمه می تواند معنای کلی نام را نیز تحت تاثیر قرار دهد. از نظر وزن و آهنگ نیز این نام بسیار خوش آهنگ و دارای ریتم و بسامد خاصی در زمان تلفظ می باشد. کوتاه بودن و استفاده از حرف میم به عنوان تلطیف کننده این نام مبارک موجب شده است تا در هنگام تلفظ این نام با مشکلی مواجه نشویم و به راحتی بتوانیم آن را بر زبان جاری سازیم. هر چند در فرهنگ اسامی ایرانی- اسلامی نام های متعددی وجود دارند که معانی خاص و با ابهتی دارند ولی یقینا کفه ترازوی این اسامی بسیار سبکتر از نام مبارک محمد می باشد.

اسامی دخترانه متناسب با نام محمد

اولویت های نامگذاری دختران با نام های متناسب با نام محمد

در فرهنگ های نام گزینی اسامی متعددی اشاره شده است که می تواند به عنوان اسامی دخترانه متناسب با نام محمد مورد استفاده قرار گیرد. سعی کرده ایم تا به  نزدیکترین اسامی که می توانند به صورت اولویت های 5 گانه نام گزینی برای دختران مورد استفاده قرار گیرد اشاره کنیم و توضیحاتی در مورد این اسامی ارائه دهیم. لازم به ذکر است این اسامی هر چند شاید از نظر تطابق واژگان و حروف با این نام تفاوت داشته باشند و یا از نظر ظاهری ترکیب متفاوتی از حروف غیر مرتبط را تشکیل دهند ولی مجموعه ای از بهترین اسامی  دخترانه متناسب با این نام می باشند. در گزینش این اسامی دقت زیادی به کار رفته است تا اسامی خوش آهنگ و هم آوا با  این نام در نظر گرفته شوند. در ادامه به ذکر این اسامی و تشریح معانی آنها  می پردازیم.

1-مَهنَد:

مَهنَد کلمه ای پارسی است و در اصل به معنای مه پاره یا بخشی از ماه می باشد. همچنین برای این نام تعاریف دیگری از قبیل زیبارو یا خوبرو نیز ارائه گردیده است. مهند یکی از اسامی دخترانه بسیار متناسب با نام محمد می باشد. این نام اولویت نخست فهرست اسامی دخترانه متناسب با این نام را به خود اختصاص داده است. هم از نظر لغوی و هم از نظر ظاهری و بافت کلمه می توان گفت که این نام می تواند به نوعی معانی نهفته در این اسم پسرانه را نیز بازتاب دهد. زیبارویی در کنار ستایش یا ستایش کننده می تواند مکملی بسیار جالب و در خور توجه بوده و شایسته انتخاب باشد.

مدحت:

مدحت در واقع از خانواده مدح می باشد. مدحت و محمد تا حدود زیادی هم از نظر معنی و هم از لحاظ ترکیب حروف ظاهری با هم متناسب می باشند. کافی است رای فهم تناسب بین این دو کلمه چند بار این دو نام را تکرار کنید تا دریابید که حتی بدون  شباهت های کلامی نیز این قرابت وجود دارد. از همین رو به دلیل تشابه معنی و بار آهنگین این کلمه می توان مدحت را در ردیف کلمات متناسب با این نام ذکر کرد که از جمله اسامی دخترانه  بسیار زیبا و آراسته می باشد.

یوکابد:

یوکابَد برگرفته از واژه ای عبری به معنای خدای مجد است. این نام به دلیل این که نام مبارک مبادر حضرت موسی(ع) و هارون می باشد از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. قرابت این دو نام معنوی و هم وزنی آنها می تواند دلیل خوبی برای نامگذاری فرزندان دختر به نام این مادر بزرگوار می باشد. غیر از بار آوایی زیبایی و لطافت خاصی نیز در تلفظ آن دیده می شود که می تواند به منظور نامگذاری دختران مورد توجه قرار گیرد.

پرند: پرند در لغت به معنای پرنیان و ابریشم است. این نام فارسی بوده و از جمله اسامی مشابه با آن می توان به افرند اشاره کرد. هر دو نام پرند و افرند می توانند گزینه های مناسبی برای نامگذاری دخترانی باشد که دارای فرزند پسر به نام محمد می باشند. البته به شرطی که این نام نیز به صورت ترکیبی نباشد.

سوگند: سوگند در معنای قسم و نیز استواری یکی دیگر از نام های متناسب با نام محمد می باشد. این نام برای دختران ایرانی بسیار مورد استفاده قرار گرفته و از وفور نامگذاری دخترانه برخوردار است.  

لبخند: لبخند یا تبسم نیز به عنوان اولویت پنجم نامگذاری در معنای تبسم و خنده کوتاه می تواند یکی دیگر از اولویت های اسامی دخترانه متناسب با نام محمد باشد که هم بسیار زیبا و هم ساده و خوش آهنگ می باشد.

اسم دختر هم وزن و هم قافیه با اسم محمد

سایر اسامی متناسب

از جماله اسامی دخترانه دیگری که می توان متناسب با نام پسرانه محمد مورد استفاده قرار داد عبارتند از: پیوند، دلبند، کمند، گلپسند، هوپند، گلخند و بسیاری از اسامی زیبای ایرانی که در نوع خود بسیار بی نظیر هستند.

پیشنهاد جدید : 

اسم دختر كه به علي بياد

1 نظر

  1. پینارپینارsays:

    هو به معنی نیک و پیشوند نام پسران است مانند هومن، هوتن همچنین از لحاظ معنی و تلفظ کاملا پسرانه می باشد