اسم دختر كه به علي بياد

علی از جمله اسامی بزرگ و بسیار با صلابتی است که یکی از خوشنام ترین اسامی عربی و ایرانی به شمار می رود. این اسم که برگرفته از نام حضرت علی(ع) است تقریبا در بیشتر خانواده های ایرانی دیده می شود. گاهی این اسم به صورت تکی و گاه به صورت ترکیبی مزین اسامی فرزندانمان می باشد. علی در لغت به معنای برگزیده و برترین قوم و نیز بلند مرتبه می باشد. در شأن نامگذاری فرزندانمان به نام حضرت علی(ع) همین کافی است که بگوییم این اسم هم از نظر لغوی و هم از نظر ادا و نوع تلفظ می تواند با اسامی پسرانه و دخترانه زیادی از نظر آهنگ و لحن هارمونی و هماهنگی آوایی مناسب را ایجاد کند.

 امیر علی، حسینعلی، محمد علی، علیرضا و بسیاری دیگر از این اسامی زیبا و پرمعنی به شمار می روند. این هم یکی از شگفت هایی زبانی و لغوی این واژه می باشد. نامگذاری پسران به اسامی پیامبران الهی و یا امامان و ائمه اطهار یک سنت پسندیده است. قطعا این نامگذاری می تواند موجب خیر و برکت و سرچشمه رحمت برای فرد و برخورداری خانواده ها از نعمت وجود فرزندانی دلسوز و خدوم گردد. در ادامه به بررسی اسامی دخترانه متناسب با اسم بزرگوار علی می پردازیم تا کسانی که از نعمت وجود فرزند پسر به همین نام بهره مند هستند بتوانند اسامی شایسته و برازنده دخترشان را نیز بر همین اساس و متناسب با لحن آوایی آن انتخاب کنند. در ادامه فهرستی از نام های دخترانه را با ذکر معانی ان مناسب با نام علی ارائه داده ایم که امیدواریم مفید واقع شود.

فهرست نام های دخترانه متناسب با نام علی

در این فهرست 5 اولویت نخست نزدیکترین گزینه ها از نظر ریتم و آهنگ به نام علی می باشند که به شرح این اسامی می پردازیم و در مورد تلفظ آنها هم نکاتی را تقدیم می کنیم.

اسامی دخترانه متناسب با اسم پسرانه علی

5 اولویت نخست اسامی دخترانه متناسب با نام پسرانه علی

1-نلی یا نیلی: هر دو اسم در فرهنگ اسامی ایرانی نیز موجود است. نیلی رنگ سبز لاجوردی است. رنگ طبیعت و دیگر باره زیستن که در فرهنگ شرقی به آن توجه ویژه ای مبذول شده است. نلی یا نیلی رنگ پاکی و قداست است و بنابراین بسیار خاص، خوش آهنگ و زیبا می باشد. پیشنهاد نخست برای اسم دخترانه متناسب با نام علی این اسم می باشد.

2-لی لی: اولویت دوم برای اسامی دخترانه متناسب با نام علی لی لی می باشد. لی لی به سکون لام و ی نوعی نرمی و لطافت خاصی در بیان ایجاد می کند که شاید کمتر کلمه ای در بین سایر اسامی دخترانه بتواند این حس را به شنونده القاء کند. لی لی برگرفته از لفظ و صوت هلهله لا لا می باشد که در مراسم شادمانی و جشن های مختلف بیشتر از زبان زنان ادا می شود. در واقع لی لی یک شادمانی بیش از حد را توصیف می کند که آهنگ دلنشینی دارد.

3- آیلی: اگر دقت کنید به دلیل تکرار دو حرف مشترک و بسامد خاصی که کلمه آیلی با علی دارد می تواند در زمان تلفظ بسیار نزدیک به هم باشد که زیبایی خاصی را ایجاد می کند. آیلی از جمله اسامی دخترانه زیبا می باشد که در زبان آذری به معنای مهتاب می باشد. پیشنهاد جالبی است. کمی در این اسم نیز تامل کنید.

4-گلی: گلی یک نام ایرانی زیباست. حتما این اسم را شنیده اید که بلافاصله شما را به یاد گل و عطر خوش آن می اندازد. گلی همه ما را به خاطرات دوران کودکی می برد. اسمی بسیار زیبا و خوش آهنگ که می تواند در ردیف اسامی متناسب با نام علی قرار گیرد. گلی هم در معنا می تواند گل رو یا به رنگ گل معنا بدهد و هم اسم ساده و بسیار جذابی است که یکی از معانی دیگر آن رنگ سرخ گل رنگ و یا نوعی یاقوت زیبا می باشد.

5-بالی: بالی اولویت پنجم این فهرست می باشد. بالی یکی کلمه ترکیبی ایرانی- ترکی می باشد که از انگبین یا عسل می آید. این اسم همچنان که می تواند به معنای عسل و شیرینی این شهد شفا دهنده باشد همچنین می تواند از جمله اسامی دخترانه متناسب با اسم علی نیز قرار گیرد.

سایر اسامی دخترانه متناسب با اسم علی

همچنین بعضی اسامی زیبای دیگری نیز وجود دارند که می توانند در این فهرست و رتبه های بعدی قرار گیرند که در اینجا به برخی از این اسامی اشاره می کنیم. این اسامی عبارتند از: مانلی، آنالی، آنلی، ساچلی، شانلی، سانلی، نلّی و سالی.

اسم های دخترانه که به علی بیاد

نکته:

 در انتخاب نام لزوما باید از اسامی برازنده و فاخر استفاده شود بنابراین توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از نام گزینی دوگانه بدین معنی که فرد دارای یک نام شناسنامه ای و یک اسم دیگر در بین اعضای خانواده و فامیل باشد این کار را با تحقیق و مشاوره انجام دهید. نام یک فرد می تواند شخصیت، هویت و شناساننده او در جامعه باشد. بنابراین پیشنهاد می شود از اسامی شایسته استفاده نمایید.

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...