چگونه سگ را به خود وابسته کنیم

از دیر بازو از آغاز شروع زندگی بشر بر روی کره زمین روابط بین انسان ها و حیوانات وجود داشته است. و امروزه گرایش به نگهداری و داشتن حیواناتی مانند سگ و گربه رو به افزایش است و حتی به عنوان یک اصل مهم در جوامع انسانی شناخته می شود و این خود نیازمند شناخت رفتارها برای ارتباط موثرتر و ایجاد وابستگی است.

انتخاب سگ مناسب:

سگها فرزندان اهلی گرگ ها محسوب می شوند و از گذشته تا به امروز نقش مهمی در زندگی انسانها داشته اند و حیوانات خانگی جذابی هستند که می توانند دوستای خوب و بسیار سرگرم کننده ای  برای انسانها باشند.انتخاب سگ باید با توجه به محل زندگی باشد مثلا برای فضاهای کوچک مانند آپارتمان باید از نژادی انتخاب شود که از لحاظ سایز خیلی بزرگ نباشد مانند فرنچ بولداگ، پامرانین، شیواوا و تریر یورکشایر و داکسهوندها...همچنین برای زندگی های آپارتمانی باید سگی از نژاد کم سر و صدا انتخاب شود مانند تریر بوستون و پاگ...از آنجا که میزان انرژی سگها متفاوت است باید سگی را انتخاب کرد که میزان انرژی مناسبی با توجه به محل زندگی مانند خانه بزرگ و حیاط دار و آپارتمان کوچک داشته باشد.

چگونه سگ را به خود وابسته کنیم:

عادتها و رفتارهای سگ خود را زیر نظر بگیرید تا بتوانید او را بفهمید، باید آگاه باشید بسیاری از رفتارهای آنها حسی هستند و منحصر به فرد و تکنیک های زبانی و رفتاری خاص و ظریفی دارند. برقرار کردن ارتباط چشمی نه تنها راهی برای آموزش دادن به سگ است بلکه باعث وابسته شدن او  و ایجاد یک پیوند عمیق نیز می شود نگاه کردن او به شما باعث ترشح اکسی توسین یا همان هورمون عشق در مغز آنها می شود این ارتباط چشمی را باید هنگام بازی و نوازش با آنها حفظ کرد.

وابسته کردن سگ ، روش های وابسته کردن سگ

سگ وابسته نوازش شدن را دوست دارد و باعث ایجاد آرامش و حس اطمینان در او می شود، باید دقت داشت وقتی در شرایط روحی خوبی قرار ندارید از نوازش کردن او خودداری کنید زیرا آن استرس و ناراحتی را به او انتقال می دهید. گاهی نیز خود سگ مانند انسانها بی حوصله است و دوست ندارد نوازش شود، نوازش کردن بیشتر باید در زمان های خاصی مانند زمان هایی که سگ کار خوبی انجام داده به عنوان جایزه و تشویق کردن انجام شود. از آنجا که سگها حیواناتی اجتماعی هستند بازی کردن باعث شاد شدن و سلامت روانی آنها می شود زمانی که سگ کسل و کم حوصله است و مدام می خوابد نیاز دارد که صاحبش با او بازی کند و این کار  باعث سرحال شدن و اجتماعی شدن او و در نتیجه وابسته شدن او به صاحب خود می شود، بنابراین روزانه حداقل یک ساعت را با او به پیاده روی و بازی بپردازید.

برای آنها چهارچوب و قانون و مقررات تعیین کنید، سگ وابسته قوانین را دوست دارد و پیروی کردن از دستورات را زیرا این کار آنها را از گیج شدن نجات می دهد و باعث می شود سردرگم و بلاتکلیف نشوند زمانی که شما برای او چهارچوب تعیین کنید که مثلا چه زمانی بازی کند چه زمانی بنشیند و چه موقع بخاطر کار درست تشویق می شود او شما را به عنوان رهبر خود می بیند و باعث وابستگی او می شود.

زمانی که سگ شما احساس ناامنی می کند و ناراحت است و مدام در حال قدم زدن است ناراحتی او را درک کنید و به او احساس اطمینان و آرامش دهید و به او این حس را بدهید که در کنار شما در امنیت کامل قرار دارد این کار باعث ایجاد وابستگی در او می شود.

حرکاتی که سگ انجام می دهد و بدن خود را تکان می دهد به بیان دیگر زبان بدن او اطلاعات زیادی درباره ی خلق و خو و احساسات او در اختیار شما قرار می دهد که با کمک و درک آنها و تفسیر آن رفتارها و حرکات می توان عکس العمل مناسب را انجام داد که در سگ وابستگی ایجاد می کند البته زبان بدن صاحب نیز باید مناسب با حالات سگ باشد. باید به صدای او نیز توجه بسیار کرد زیرا نوع پارس کردن یا زوزه کشیدن یا ناله کردن او معانی خاصی دارد  زمانی که این حالات سگ خود را بشناسید باعث می شود ارتباط درست تری با برقرار کنید و در مواقع ترس کنار او باشید یا در مواقعی که آماده حمله است او را کنترل کنید و...

بیشتر بخوانید :

چگونه سگ را بگیر کنیم

چگونه با سگ خود بازی کنیم

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...