تعبیر خواب سوگواری کردن فقط غم نیست!

تعبیر خواب سوگواری از دید روانشناسان

تعبیر خواب سوگواری، از آن دسته خواب هایی است که تقریبا هر شخصی حداقل یکبار آن را تجربه کرده است. سوگواری در رویا به این معنا که یکی از افراد نزدیک به بیننده رویا از دنیا رفته و این مرگ فرد بیننده رویا را بسیار متاثر کرده است. در کتاب تعبیر یک رویا از فروید روانشناس بسیار مطرح جهان، بارها و بارها به موضوع مرگ و سوگواری به عنوان یکی از خواب های معمول و رایج اشاره شده است. او چنین رویایی را به ناکامی نسبی مربوط می داند. 

علاوه بر این وی صراحتا به این موضوع اشاره دارد که دیدن مرگ یک فرد در خواب علیرغم محتوای غم انگیز و همچنین سوگواری عمیقی که بیننده خواب برای او می کند، این رویا یک آرزوی درونی پنهان برای مرگ واقعی و یا دور شدن از آن شخص است. در اصل تعبیر خواب سوگواری از دید فروید بیشتر از اینکه غم انگیز باشد، شرم آور است چرا که اگر ما در خواب مرگ یک عزیزی را دیده و برای او سوگواری و عزاداری کنیم در این حالت احتمالا در بیداری آرزوی مرگ آن شخص را داریم. هرچند این موضوع را به شکل روشن نشان نداده و یا حتی خود نیز از این تمایل درونی آگاه باشیم. فروید برای دلیل چنین تعبیر خواب سوگواری اعلام می کند که ما چه بخواهیم چه نخواهیم، رویاها قسمی از آرزوهای دوران کودکی و یا خواسته های ناکام ما را به ما نشان می دهند.

تعبیر خواب سوگواری از دیدگاه غربی

تعبیر خواب سوگواری، بیشتر نشان دهنده ناامیدی، ناراحتی و پشیمانی در خصوص تغییراتی است که اخیرا رخ داده است. شاید با دیدن این خواب بتوان به شما گفت که احتمالا نمی توانید تغییرات را بپذیرید و یا قبول کنید که اشتباهی مرتکب شده اید. همچنین تعبیر خواب سوگواری ممکن است حاوی احساساتی مانند پشیمانی ناشی از یک تصمیم گیری اشتباه باشد. در صورتی که رویای شما شامل سوگواری برای فرزند از دست رفته خود یا شخص دیگر باشد، بایستی دقت بیشتری به آینده داشته باشید چرا که این خواب اهداف آتی شما را تحت تاثیر قرار داده و آن ها را با شکست مواجه می سازد. البته تعبیر خواب سوگواری با تعبیر خواب گریه کردن متفاوت است. به طوریکه برخی ها بر این باورند که گریه کردن و اشک ریختن در خواب برخلاف احساس درگیر در آن لحظه، نشان دهنده شادی و خبرهای خوبی است که به گوش شما می رسد. اگر سوگواری به شکل جمعی و عمومی باشد، بایستی در امنیت مکانی که در رویای خود دیدید شک کرده و آن را بار دیگر مورد بررسی قرار دهید چرا که احتمالا خطری متوجه آن مکان فیزیکی و افراد حاضر در آن می باشد.

معنای سوگواری کردن خواب ، تعبیر سوگواری

تعبیر خواب سوگواری از نظر معبرین پزشک!

تعبیر خواب سوگواری از دید علمی برخی از پزشکان می تواند اشاره ای داشته باشد به مشکلات جسمانی شما در راه رفتن و یا خم شدن. در اصل سوگواری مشکلات جسمانی مربوط به ستون فقرات و نخاع را در بر می گیرد. البته در نظر داشته باشید اگر شخصی که به تازگی یکی از عزیزانش را از دست داده و در واقعیت نیز سوگوار است، احتمال اینکه خواب سوگواری ببیند بسیار طبیعی است و نمی توان تعبیر خاصی را به آن نسبت داد.

گردآورنده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...