اگر همسرتان خواستار طلاق باشد؛ چکار کنید؟

اگر همسرتان بخواهد شما را ترک کند و تصمیم به طلاق گرفته باشد؛ موقعیت سختی را از نظر عاطفی و احساسی پیش رو خواهید داشت. در این شرایط، شما حاضر به انجام هر کاری هستید تا ازدواجتان را حفظ کنید. حتی حاضرید به مشاور مراجعه کنید و از او کمک بخواهید. اگر همسرتان بگوید که این کار را انجام داده ام و فایده ای نداشته است؛ چاره چیست؟ کارهای زیادی وجود دارد که برای نجات ازدواجتان می توانید انجام دهید؛ همچنین کارهایی هستند که باید از انجام آن ها اجتناب کنید تا شانس ماندن در ازدواجتان را افزایش دهید.

10 کاری که نباید انجام دهید (این کارها مربوط به زمانی می شوند که همسرتان می خواهد طلاق بگیرد اما شما با او موافق نیستید و نمی خواهید از همسرتان جدا شوید).

1.التماس و خواهش نکنید. این کار تأثیر معکوس می گذارد و همسرتان را در تصمیمش مصمم تر خواهد کرد.

2. پیام های زیادی برایش نفرستید و او را با تماس های تلفنیتان کلافه نکنید. خودتان را ناامید و نیازمند نشان ندهید.

3. نکات مثبت و خوب خود را به او گوشزد نکنید.

4. او را وادار به خواندن کتاب های ازدواج نکنید و یا عکس های عروسیتان را برایش نفرستید تا احساساتش را جریحه دار کنید.

5. خودتان را خیلی مایوس و ناراحت نشان ندهید.

6. از خانواده و دوستانتان نخواهید تا همسرتان را برای ماندن در کنار شما متقاعد کنند. طرح چنین مسائلی با خانواده و دوستان، همسرتان را ناراحت می کند و اوضاع را بدتر خواهد کرد.

7. گل و هدیه و یا کارت پستال برایش نخرید. شما با این کارها نمی توانید عشق او را برگردانید.

8. تلفن، ایمیل و موبایل او را چک نکنید و از او نپرسید کجا می رود و با چه کسی ملاقات می کند.

9. به همسرتان نگویید که دوستش دارید. او در وضعیتی نیست که حوصله شنیدن این جملات عاشقانه را داشته باشد.

10. از مصرف الکل و مواد مخدر اجتناب کنید. اگر واقعا مایل هستید که همسرتان را دوباره در کنار خود ببینید باید از انجام رفتارهای زننده خودداری کنید.

10 کاری که باید انجام دهید (این کارها مربوط به زمانی می شوند که همسرتان می خواهد طلاق بگیرد اما شما با او موافق نیستید و نمی خواهید از همسرتان جدا شوید).

1.فکر کنید و با روش درستی با همسرتان صحبت کنید. به او بگویید که زمان درستی نیست تا وارد این بحران شوید و از او دلجویی کنید.

2. به ظاهر خود برسید و همیشه تمیز و مرتب باشید.

3. با احترام با همسرتان برخورد کنید و کاری کنید که مجبور شود به شما احترام بگذارد.

4. طوری رفتار کنید که همسرتان احساس کند بدون توجه به او برای پیشرفت خود و آینده تان برنامه ریزی می کنید.

5. خودتان را مشغول نشان دهید و به تنهایی یا با دوستانتان بیرون بروید. در واقع، بدون توجه به وضعیت ازدواجتان، برای خودتان سرگرمی هایی داشته باشید. با این کارتان، همسرتان به احتمال زیاد جذب شما خواهد شد.

6. به همسرتان کمی فضا بدهید. از او نپرسید که با چه کسی معاشرت می کند و کجا می رود. به هیچ عنوان کاری نکنید که احساس کند در حال کنترل او هستید.

7. به همسرتان اجازه دهید تا شما را بدون احساسات فعلیتان ببیند. باید همسرتان شما را فردی بیابد که خوشایندش است و دوست دارد اوقاتش را کنار شما بگذراند.

8. به همسرتان اجازه دهید تا سوالاتش را در مورد شما و ازدواجتان بپرسد. باید شریک زندگی شما بفهمد که شما از صمیم قلب برای نجات ازدواجتان تلاش می کنید. صبور باشید و به همسرتان کمک کنید تا مسیر درست را پیدا کند.

9. از بحث ها و دعواها اجتناب کنید. اگر نمی توانید وضعیت را تحمل کنید؛ آن جا را ترک کنید و وقتی همسرتان آرام شد با او صحبت کنید.

10. از کتاب های مفید در رابطه با ازدواج کمک بگیرید.

شنیدن اینکه همسرتان می خواهد شما را ترک کند؛ می تواند بسیار مخرب باشد. حتی همسرانی که تصمیم به طلاق گرفته اند؛ احتمالا در این زمینه تردید دارند. شما بهترین فرصت را دارید تا کارها را به نفع خود پیش ببرید. بسیاری از افراد، با شنیدن تصمیم همسرشان عصبانی و ناامید می شوند. اما، باید بدانید که این شیوه، روش درستی برای بیان احساستان نیست. باید ها و نبایدهایی را که در این مقاله ذکر شدند؛ بسیار کارآمد هستند. آن ها را دنبال کنید و عمیقا باور داشته باشید که می توانید مسیر ازدواجتان را تغییر دهید. ایجاد تغییرات مثبت در ازدواج، همیشه یک ایده عملی و خوب است. اگر نتوانید با اعمال تغییراتی همسرتان را به ادامه زندگی با خودتان امیدوار کنید؛ قطعا ازدواج شما با مشکلات اساسی مواجه است و ایجاد اینگونه تغییرات برای نجات ازدواجتان کار بیهوده ای است.

بیشتر بخوانید :

چگونه به همسرتان بگویید می خواهید طلاق بگیرید؟

هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...