7 مزیت چغندر برای پوست

چغندر ظاهری معمولی دارد، امّا در واقع دارای خواص شگفت انگیزی است. این سبزی اسرار زیبایی و سلامتی بسیاری را در خود پنهان می‌کند و جز سبزیجاتی است که حتما باید در برنامه ی غذایی شما قرار بگیرد. چغندر را به صورت خام در سالاد میل کنید یا از آن آبمیوه درست کنید و بنوشید تا از مزایای آن بهره مند شوید، ولی حتماً آن را جز برنامه ی روزه ی خود قرار دهید.

1. آب چغندر با آکنه و جوش ‌ها می‌جنگد

    اگر پوست چربی دارید که مستعد جوش و آکنه هست، آبمیوه چغندر بهترین دوست شما خواهد بود. این سبزی خواص فوق العاده ای برای پوست دارد و خوردن یک لیوان از آن به طور منظم بی اندازه مفید است. اگر نمی توانید مزه ی آن را تحمل کنید کمی آب هویج به آن اضافه کنید. دو قاشق چایخوری آب چغندر را با یک قاشق ماست مخلوط کنید و به صورت ماسک روی جوش ها قرار دهید. خواهید دید که جوش ها از بین می روند و جای زخم باقی نمی ماند.

    2. چغندر و درخشش پوست

      چغندر برای پوست هم به صورت ماسک و هم خوراکی تأثیر گذار است. نوشیدن یک لیوان آب چغندر، خون را تصفیه کرده و سموم را حذف می‌کند و برای شما پوستی سالم و درخشان به ارمغان می آورد. مالیدن آبمیوه آن بر روی صورت به طور منظم سلول‌های مرده را از بین می‌برد و پوست شما را نرم و انعطاف ‌پذیر می‌سازد.

      3. روشن شدن پوست

        اگر می خواهید پوست روشن تری داشته باشید و تمایل به استفاده از کرم ها و مواد شیمیایی ندارید، از چغندر استفاده کنید. مقدار مساوی از آب چغندر و آب لیمو را مخلوط کرده و قبل از خواب به پوستتان بزنید. بعد از 15 دقیقه ماسک را بشویید، به زودی متوجه تغییرات مثبت روی پوستتان خواهید شد.

        4. با لکه های سیاه و سیاهی دور چشم خداحافظی کنید

          با استفاده از آب چغندر با لکه های سیاه و حلقه ی سیاه دور چشم خداحافظی خواهید کرد. مقدار مساوی از آب چغندر و آب گوجه فرنگی را مخلوط کرده و روی محل مورد نظر قرار دهید. با گذشت زمان متوجه خواهید شد که لکه ها در حال کمرنگ تر شدن هستند. شما همچنین می توانید روزی یک لیوان آب چغندر بنوشید که تاثیر مثبتی روی لکه هایتان خواهد گذاشت.

          5. داشتن لب های نرم و صورتی طبیعی

            هر شب قبل از خواب آب چغندر بنوشید. معجزه را خواهید دید و به زودی لب هایتان نرم و صورتی رنگ خواهند شد.

            6. وداع با خشکی پوست

              زمستان فرا رسیده و با خود مشکل خشک شدن پوست را آورده است. یک ماسک با چغندر، عسل و شیر درست کنید و این ماسک را روی پوست خود قرار دهید و از آثار مرطوب کنندگی آن لذت ببرید.

              7. مقابله با چین و چروک صورت

                هر روز یک لیوان آب چغندر بنوشید تا الاستیسیته ی پوستتان حفظ شود. این کار ظاهر شدن چین و چروک و خطوط باریک روی پوست را به تأخیر می اندازد. پس دفعه ی بعدی که به سوپرمارکت می روید خریدن چغندر را فراموش نکنید.

                مطلب پیشنهادی :

                چرا نوشیدن آب چغندر در کاهش فشار خون موثر است؟

                هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...