18 ماده ی غذایی فوق العاده که شما را جوانتر می کنند.

برای دانستن اینکه رژیم و عادتهای غذایی نقش مهمّی در روند افزایش سنتان دارند، نیاز به علم موشکی نداریم. هر چه بیشتر به غذایی که می خورید توجه و دقت داشته باشید، با شروع میانسالی بیشتر خودش را نشان می دهد. البتّه همه ی ما دوست داریم هر از گاهی زیاده روی کنیم، امّا در عین حال باید توجه داشته باشیم که مصرف غذاهای مفید برای جوان ماندن ضروری است. بنابراین اینجا 18 غذای فوق العاده را به شما معرفی می کنیم که به شما کمک خواهند کرد به بهترین نحو روند افزایش سن را سپری کنید و از درون بدرخشید.

1. انار

انار سرشار از آنتی اکسیدان ها و ویتامین C است که به افزایش کلاژن در پوست شما کمک می‌کند و باعث می‌شود که پوست، درخشان و شاداب به نظر برسد.

2. قره قات

    علاوه بر طعم فوق العاده و ارزش غذایی بالا، قره قات کالری کمی دارد. همچنین آسیب DNA را کاهش می‌دهند که ممکن است به حفاظت در برابر پیری و سرطان کمک کند.

    3. آناناس

      آناناس میوه ای سرشار از منگنز است و یک واکنش زنجیره ای در بدن ایجاد می کند که منجر به افزایش کلاژن سازی می شود. همچنین خوردن آناناس روش خوبی برای دریافت فیبر است.

      4. هندوانه

        هندوانه حاوی لیکوپن است که به تنظیم سطح رطوبت در سلول ‌های بدن شما کمک می‌کند. تصور می‌شود به جلوگیری از برخی اشکال سرطان کمک کند. همچنین التهاب و استرس اکسیداتیو را کاهش می‌دهد.

        5. آووکادو

          آووکادو سرشاراز مواد مغذیست و پتاسیم بیشتری از موز دارد. آووکادو غنی از اسیدهای چرب غیر اشباع و فییر است، همچنین به عنوان ماسک روی پوست عالی عمل می کند.

          6. اسفناج

            اسفناج گیاهی غنی از مواد مغذی و حاوی مقادیر زیادی از کاروتینوئید، ویتامین C، ویتامین K، اسید فولیک، آهن و کلسیم است که به شما کمک می‌کند در طولانی ‌مدت سالم بمانید.

            7.  جوانه ها

              جوانه ها بدن را قلیایی کرده و از آن در برابر بیماری ها، از جمله سرطان محافظت می‌کند. ویتامین هایی از قبیل A، B، C و E و اسیدهای چرب ضروری در فرآیند جوانه زدن افزایش می یابند و مواد معدنی به پروتئین متصل می‌شوند که باعث می شود به راحتی جذب بدن شوند.

              8.  گوجه فرنگی

                گوجه فرنگی منبع اصلی آنتی اکسیدان لیکوپن است، که فواید بسیاری برای سلامتی دارد. از جمله مزایای آن می تواند به کاهش خطر بیماری های قلبی و سرطان اشاره کرد. گوجه فرنگی همچنین منبع عالی ویتامین C، پتاسیم، اسید فولیک و ویتامین K هست.

                9.  سیب زمینی شیرین

                  سیب‌زمینی شیرین غنی از ویتامین A و کاروتنویید است، برای پوست و چشم‌ها عالی عمل می کند و حتی ممکن است خطر برخی از انواع سرطان را کاهش دهد. بنابراین فراموش نکنید که سیب‌زمینی‌های شیرین را به رژیم ضد پیری خود اضافه کنید.

                  10. ماهی قزل‌آلا

                    ماهی قزل‌آلا و دیگر ماهی‌های چرب مثل ماهی تن یا ماهی ساردین، غنی از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که به سلامت پوست و حفظ رطوبت آن کمک می‌کنند، همچنین باعث می شوند اندامتان مناسب بماند.

                    11.  بروکلی

                      بروکلی علاوه بر مقدار زیادی ویتامین، مواد معدنی و فیبر، یک مولکول به نام لوتئین دارد که محققان کشف کرده‌اند می‌تواند به حفظ عملکرد حافظه شما کمک کنند. شما می‌توانید آن را به سالاد یا غذاهای مورد علاقه ی خود مثل پاستا یا پیتزا بزنید.

                      12.  حبوبات

                        لوبیا، عدس، نخود و سویا همه جز حبوبات هستند. آن‌ها غذاهای ضد پیری عالی محسوب می شوند چرا که حاوی مقدار زیادی پروتئین، فیبر و مواد فوتوشیمیایی هستند و باعث دفع سموم از بدن می شوند. حبوبات هم چنین به کاهش کلسترول کمک می کنند.

                        13.  آجیل

                          بادام، بادام کوهی، آجیل برزیلی و پسته منبع عالی پروتئین، فیبر و چربی‌های غیر اشباع هستند که آن‌ها را به غذاهای ضد پیری تبدیل می‌کند. روزانه یک مشت از آن‌ها را وارد رژیم غذایی خود کنید و یک زندگی شاد و سالم را در پیش بگیرید.

                          14.  قارچ

                            قارچ سرشار از ویتامین D است، ویتامینی که بسیاری از مردم به مقدار کافی آن را دریافت نمی کنند. بدن بدون ویتامین D نمی تواند به درستی کلسیم جذب کند، بنابراین حتما قارچ را در رژیم غذایی ضد پیری خود قرار دهید.

                            15.  بلغور جو دوسر

                              بلغور جو دوسر شامل فیبرهای قابل‌ حل است که یک ژل لزج تشکیل می‌دهد و به کاهش کلسترول و تثبیت سطح گلوکز خون کمک می‌کند. بلغور جو دو سر یکی از بهترین گزینه ها برای صبحانه است.

                              16.  ماست یونانی

                                بعضی اوقات خوردن غذای سالم آسان است و ماست یونانی یکی از آنهاست. حاوی مقدار زیادی کلسیم و ویتامین D است و به هضم غذا کمک می کند. علاوه بر این، به خوبی با تمام میوه‌هایی که در رژیم ضد پیری وجود دارند مخلوط شده و طعمی خوش‌مزه ایجاد می کند.

                                17. چای سبز

                                  چای سبز سالم‌ترین نوشیدنی روی کره زمین است. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ ها و مواد مغذی می باشد که اثرات بسیار عالی بر بدن دارند. از جمله مزایای آن برای بدن: بهبود عملکرد مغز، کاهش چربی، کاهش خطر ابتلا به سرطان و بسیاری از مزایای قابل‌ توجه دیگر است.

                                  18.  شراب قرمز

                                    علم می گوید: استفاده ی متعادل از شراب قرمز تعدادی مزیت برای جوان ماندن دارد، که از جمله ی آن ها می توان به کاهش خطر بیماری های قلبی و دیابت اشاره کرد. همچنین از کاهش حافظه که با گذشت زمان و پیری ایجاد می شود، جلوگیری می کند.

                                    تهیه و ترجمه : توپ تاپ

                                    مطالب مرتبط...

                                    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...