تعبیر خواب روزه ماه رمضان (2)

تعبیر خواب روزه بودن به معنای احیا کردن دوباره روحتان و پاک کردن درونتان می باشد. شاید روزه بودن راهی باشد به سمت توجه کردن به موضوعی. چقدر سعی می کنید که خودتون رو تادیب کنید؟

تعبیر خواب روزه ماه رمضان

تعبیر خواب روزه ماه رمضان طبق گفته خالد بن علی بن محد العنبری این است که ممکن است به سفری طولانی مدت در راه خدا برود.

تعبیر خواب روزه بودن

اگر کسی در خواب ببیند که روزه گرفته است و در حال ستایش پروردگار و ذکر او گفتن است، تعبیر خواب روزه بودن این است که در حال برگشت از کارهای زشت و وقیحانه است.

تعبیر خواب روزه بودن از دیدگاه تعبیر کنندگان به شرح زیر است:

1- محمد ابن سیرین: تعبیر خواب روزه بودن این است که خوردن چیزهای حرام و انجام دادن کارهایی که گناه هست، توبه می کند. اگر کسی در خواب ببیند که روزه است و در حال غیبت کردن یا این که فحش می گوید و حرف های زشت می زند، تعبیرش این است که به عبادت مشغول می شود ولی در مسیر دین راستگو نیست.

2- ابراهیم کرمانی: تعبیر خواب روزه ماه رمضان به این معنی است که غذا و خورد و خوراک گران و کم است.

3- خالد بن علی بن محد العنبری: تعبیر خواب روزه گرفتن مرد یا تعبیر خواب روزه گرفتن زن این است که او به موفقیت می رسد و توبه می کند، یا کفاره قسمی را پرداخت می کند یا فرزندی پسر به او داده می شود.

4- امام صادق (ع): تعبیر خواب روزه گرفتن زن یا تعبیر خواب روزه گرفتن مرد یا تعبیر خواب روزه بودن 10 تعبیر دارد:

1- سلامتی

2- زیاد بودن نعمت

3- بزرگی

4- توبه کردن از گناهان و اعمال زشت

5- ریاست

6- پسری از خون او به دنیا می آید

7- بر دشمن پیروز می شود

8- به حج رفتن

9- جنگ کردن با دشمنان

10- مرتبه و مقام

5- تعبیر کنندگان دیگر: تعبیر خواب روزه بودن در ماه رمضان سلامتی، دیدن خداوند و رهایی یافتن از غم و اندوه، ایمن شدن در برابر بیماری و مریضی، رها شدن و پرداخت کردن دین و وام و بدهی، و رها شدن از سختی و رنج و درد می باشد.

اگر کسی در خواب ببیند که روزه خود را باز کرد، تعبیرش بدست آوردن روزی حلال است. و اگر به عمد روزه خود را باز کرد، تعبیرش این است که در سفر بیمار و مریض می شود و به بلا و مصیبت دچار می شود.تعبیر خواب روزه بودن برای دو ماه این است که صاحب خواب از گناهان خود توبه می کند.تعبیر خواب روزه بودن روزه مستحبی ( تطوع) این است که در برابر بیماری و مریضی ایمن می شود.تعبیر خواب روزه بودن برای یک سال به طور پیوسته این است آن فرد توبه می کند.تعبیر خواب روزه بودن در روز عاشورا این است که از غم و اندوه و ناراحتی رهایی می یابد.

تعبیر خواب روزه گرفتن مرده

اگر کسی خواب دید که مرده ای ، به قصد و عمد روزه اش را باطل کرد و روزه اش را شکست و شما از نزدیک این کار را دیدید، دیدن این خواب یک هشدار بزرگ برای شما است و شما باید بسیار مراقب باشید چون شیطان در کمین است تا شما را از راه گمراه کند.

ولی اگر کسی خواب دید که مرده ای ، غیر عمدی روزه اش را باطل کرد، تعبیرش این است که کارهایی انجام خواهید داد که مطمئن هستید بی هدف و پوچ است ولی بعد از انجام دادن آن کار پشیمان خواهید شد.مثلا این که وارد یک معامله بیزینسی شوید یا به خواستگاری فردی برید که امیدی ندارید که وصلتی سر بدهد.

تعبیر خواب روزه خوردن دیگران

ابن سیرین می گوید:

- اگر کسی در خواب ببیند که کسی در حال روزه خواری در ماه رمضان است و با او به این دعوا می کند، تعبیرش این است که شما یک دوست بسیار خوب پیدا می کنید.

- اگر در محفل و جمعی دیگران را تشویق به روزه گرفتن می کردید، تعبیرش این است که شما دوستان زیادی پیدا خواهید کرد.

- اگر شما افرادی را دیدید که در حال روزه خواری بودند و شما آنها را از این کار باز داشتید، تعبیرش این است که کاری انجام می دهید که به آبروی خود و دیگران کمک شایانی می کند.

تهیه کننده : توپ تاپ

مطالب مرتبط...

9 نظر

  1. زکییزکییsays:

    سلام من چند وقت پیش خواب دیدم روز عاشورا بود منم همراه مادرم توخیابون بودیم انگاری هواداشت شب میشد ما داشتیم میومدیم خونه روزه بودیم چند نفری رفتیم دم دریه خونه ای انگاری آشنامون بود میخواستیم افطار کنیم اما درو برامون باز نمیکردن ماهم پشت در منتظر بودیم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام میتواند نشان دهنده رهایی و ترک کارهای زشت و قبیحانه است

  2. سجاد احمدیسجاد احمدیsays:

    با عرض سلام و خسته نباشید،خواب دیدم از دستشویی بیرون آمده و قصد روزه گرفتن دارم،دیدم جلوی سکوی منزل دختری حدودأ نه ساله کاملأ محجبه، کوتاه قامت و چاق،کاسه ای سفالی سیاه رنگ که نذری بود در دست داشت،و به من گفت که به مادرت هم بگو روزه بگیرد بعد مادرم بیرون اومد و کاسه رو گرفت،پرسیدم مادر کی بود گفت دختر اکبر، که داماد همسایه است، (در واقعیت اکبر داماد همسایه وجود داره ولی دختری ندارن)،ممنون از لطفتون

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام خبر خوشی بهتون میرسه که دارای منفعت

  3. مهرخورشید سیاوشمهرخورشید سیاوشsays:

    سلام و احترام توپ تاپ خواب دیدم ماه رمضان ه روزه بودم از خواب بیدار شدم ظهر بود دیدم آقایی که لباس مشکی پوشیده نشسته پشت مرد به من بود جلوی مرد یک سینی چای غلیظ بود که معلوم بود سرد شده گفتم یعنی چی یعنی این مرد که سیده(می شناسمش و سید هست و کارش نوشتن دعاست قبلا هم برام دعا نوشته بود که هیچ اثری برام نداشت و من کلی بهش حرف زدم و اونم گفت تلافی می کنم حرف هایت رو کلا از سید که از نظر من دزد و کلاش بود متنفر بودم) روزه نیست ؟؟ مامانم گفت سید امده برات دعا بنویسه لبخندی با کنایه و تمسخر زدم بهم نگاه کرد و گفت فردا جمعه ست شگون داره برات دعای محبت اون مرد رو می نویسم چهره ی مرد در ذهنم اومد گفتم زبان روزه چی بگم ؟؟ بدون حرف زدن رفتم به آشپزخانه و به کلمن آب صورتی رنگ گفتم آبت سرد باشه تا وقت افطار تشنه هستم و توی دلم گفتم بابا مرسی که آب سرد درست کردی مرسی از تعبیر خوابم

    • مدیر سایتمدیر(modiriyat) :

      سلام سپاس یه مشکلی براتون پیش میاد که انشالله حل میشه همراه خودتون حرز امام جواد داشته باشین بعد از حل این مشکل اتفاقات خوبی براتون می افته همیشه و همه جا از خدا یاری بخواین و کارهاتون رو به خودش بسپرین

  4. ساراساراsays:

    سلام ..خواب دیدم که روزه گرفتم و رفتم خونه پدریم..با توجه به اینکه من از شهرمون دور هستم..خانوادم خبر نداشتن من روزه ام ..خواهر برادرم گفتن ما گرسنه ایم نهار بخوریم درحالی که ساعت هفت عصر بود..من بهشون گفتم خب منتظر بمونیم تا افطار شه منم افطار کنم باهاتون ولی داداشم گفت نه نمیتونیم صبر کنیم در اخر اونا سفره رو پهن کردن و شروع به خوردن کردن درحالی که من روزه کنار اونا ایستاده بودم..ممنون میشم تعبیرش رو بفرمایید

  5. یاسین محمدییاسین محمدیsays:

    سلام من خواب دیدم که به فردی به من می‌گوید آخرین روز ماه رمضان که جمعه باشد روز بسیار مهمی است و روز مبارک است

  6. حدیثهحدیثهsays:

    باسلام..بنده درخواب دیدم درخانه ای هستیم که تعدادزیادی دوریک سفره جمع هستن....ودرحال خوردن شیرینی هستند..وقتی به من تعارف میکنندمن میگم روزه هستم...ولی درذهن خودم میگفتم روزموبازکنم؟ودرجواب گفتم نه روزه صبرروبرای انجام ندادن کارزشت زیادمیکنه...بعدهم یکی ازفامیل هایک یادوتاشیرینی داخل پلاستیک گذاشت..وبه من دادوگفت بعدازافطاربخور...( ازتعبیرشماممنونم)🙏

  7. طاهاطاهاsays:

    من در خواب دیدم که ماه رمضان زود تر فرارسید

  8. مصطفی رحمانیمصطفی رحمانیsays:

    باسلام‌من‌بدون‌اینکه‌اطلاع‌از‌ماه‌مبارک‌داشته‌باشم‌ک‌تنها‌دوهفته‌دیگر‌باقی‌مانده‌است‌(تاماه‌مبارک) خواب دیدم ک ماه مبارک است و من سحری‌خوردم‌و‌روزه‌ام‌و دوستم مرا دید و اشک ریخت ک چرا روزه نگرفته است باتشکر از مدیریت سایت.

  9. علیرضا جعفریعلیرضا جعفریsays:

    سلام من خواب دیدم که روزه ام اما هواسم نیست آب میخورم