چگونه صداقت و اعتماد را در ازدواجتان بازسازی کنید؟

اعتماد در یک رابطه صمیمی و عاشقانه، باعث ایجاد احساس امنیت در آن رابطه می شود. خیانت، دروغ و شکست، اعتماد و صداقت را میان زن و شوهر از بین می برد. با این حال، این جملات به این معنا نیستند که امکان نجات ازدواج هایی که با مشکل مواجه شده اند؛ وجود ندارد. همچنین، بازسازی اعتماد از دست رفته، چالش برانگیز به نظرمی رسد و تنها زمانی ممکن است که هر دو طرف، متعهد به انجام و پذیرش آن باشند.

زمان و تلاش زیادی برای برقراری امنیت در یک ازدواج نیاز است تا بتواند ادامه پیدا کند. بهبودی آسیب های ناشی از اعتماد، باعث می شود تا زوج های زیادی به مسیر زندگیشان بازگردند. تحقیقات نشان داده اند که زوج ها باید پنج نکته مهم را رعایت کنند تا اعتماد از دست رفته شان را بازیابند:

1- آشنایی با جزئیات
2- بروز خشم
3- نشان دادن تعهد
4- بازساری اعتماد
5- بازسازی رابطه

    ـ آشنایی با جزئیات

    حتی در موارد آشکار خیانت، همیشه دو جنبه وجود دارد. شریک خیانتکار باید به تمام پرسش های شریکش پاسخ دهد. این کار به شریک فرد خائن کمک می کند تا درک درستی از شرایط داشته باشد و تا حدودی آرام شود.

    ـ بروز دادن خشم

    حتی نقض جزئی اعتماد، ممکن است منجر به مشکلات جسمی، عاطفی و فیزیکی شود. شریکی که مورد سوء استفاده قرار گرفته باشد؛ مشکل خواب و کم اشتهایی پیدا می کند. این افراد نسبت چیزهای کوچک واکنش نشان می دهند و سریع عصبانی می شوند. تأثیر خیانت را نباید در زندگی دست کم گرفت و باید به تمام سوالات و ابهامات پاسخ داده شود. شریک ناراضی، برای ابراز احساس خشم خود باید به هر چیزی که فکر می کند باعث بهبودش می شود؛ متوسل شود.

    ـ نشان دادن تعهد

    هر دو طرف، بعد از خیانت، ممکن است از خودشان بپرسند که آیا می توانند نسبت به هم متعهد باشند و آیا این رابطه برای آن ها مناسب است یا خیر؟ همدلی، در میان گذاشتن درد، ناامیدی، عصبانیت و نشان دادن پشیمانی می تواند به التیام هر دو طرف کمک کند. صرف نظر از این موضوع، هر دو طرف باید تلاش کنند تا تعیین کنند چه چیزی مورد نیاز است تا به یکدیگر متعهد بمانند. بهتر است از کلماتی که منجر به تعارض می شوند؛ اجتناب کنید و یکدیگر را سرزنش نکنید.

    ـ بازسازی اعتماد

    بازسازی اعتماد فرآیندی زمانبر است و نیاز به موارد زیر دارد.

    تصمیم بگیرید که ببخشید یا بخشوده شوید. برای پشت سر گذاشتن اشتباهات گذشته خود تصمیم آگاهانه ای بگیرید و سعی کنید که عشق را به زندگی خود بازگردانید. بهتر است بدانید که گرفتن این تصمیم ممکن است طول بکشد.

    با خودتان رو راست باشید. شما نمی توانید جنبه های شکسته اعتماد را با قول های همسرتان دوباره بازسازی کنید. دلایل اساسی خیانت را بررسی کنید و هر دو برای حل مشکلاتتان تلاش کنید.

    از احساسات درونی خود آگاه باشید و افکارتان را با همسرتان در میان بگذارید. بسیار مهم است که به صراحت در مورد جزئیات احساستان بحث کنید و خشم و رنجش خود را بروز دهید.

    از همسرتان بخواهید تا بر روی ازدواجتان کار کند. هیچ جایی برای دروغ های بیشتر وجود ندارد. با همسرتان صادق باشید و به خواسته های خود وفادار بمانید. به طور صریح درباره اهداف خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که در مسیر درستی در حرکت هستید.

    ـ بازسازی رابطه

    زمانی که زوج ها موفق به بازسازی اعتماد شدند؛ باید شوع به کار روی رابطه شان بکنند. هر دوطرف باید از شریکشان بپرسند که چه چیزی از رابطه شان می خواهند

    اگرچه شما دوباره، با همان شخص وارد رابطه شده اید؛ ولی این رابطه را به عنوان رابطه جدیدی در نظر بگیرید. عدم اعتماد شما به ترس و عصبانییتان باعث می شود که نتوانید با شریکتان ارتباط احساسی عمیقی برطرف کنید. و همین عامل مانع پیشرفت رابطه تان خواهد شد. یک توافق دوجانبه با همسرتان داشته باشید تا یک رابطه سالم را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که تمام روابط نیاز به کار کردن دارند. حتی صمیمی ترین زوج ها هم باید به سختی تلاش کنند تا جرقه های ایجاد شده در طول سال های زندگیشان شعله ور نشود و سعی کنند که در مسیر زندگیشان بتوانند رشد کنند.

    می توانید کمک های حرفه ای بگیرید.

    اگر به 5 مسئله بررسی شده در این مقاله رسیدگی کنید؛ می توانید یک رابطه سالم تر، شادتر و قویتری را در کنار همسرتان تجربه کنید. این کار تنها زمانی امکان پذیر است که شما متعهد باشید. یک مشاور حرفه ای، در انجام این پروسه می تواند به شما کمک کند. هر دو طرف باید پذیرای مشاور باشند تا درک بهتری از اعتماد از دست رفته بیابند و بتوانند دوباره آن را بازسازی کنند.

    انواع مختلفی از درمان برای زوج ها وجود دارد که در برقراری مجدد ارتباط به آن ها کمک می کند. با ادامه کار و مشاوره، می توانید از بحرانی که برایتان پیش آمده است عبور کنید و یک ازدواج جذاب را تجربه کنید.

    بیشتر بخوانید :

    5 احساسی که زوج ها در رابطه عاشقانه تجربه می کنند

    چرا باید در ازدواجتان، احساساتتان را نشان دهید؟

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...